Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012

Στις αστικές συγκοινωνίες τα ΚΤΕΛ Αττικής


Στο τραπέζι του διαλόγου για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, που αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα, θα εξεταστούν σειρά προτάσεων και εισηγήσεων ομάδων εργασίας αλλά και φορέων...
Οι πιο ριζοσπαστικές από αυτές κάνουν λόγο για ένταξη των ΚΤΕΛ Αττικής στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών, τα οποία θα λειτουργούν συμπληρωματικά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα οποία θα πρέπει να «μοιραστούν» και την κρατική επιδότηση.



Παράλληλα, η διαγραφή των χρεών των αστικών συγκοινωνιών, στο πρότυπο του ΟΣΕ, αλλά και ο συμψηφισμός των χρεών του Δημοσίου προς τους συγκοινωνιακούς φορείς με τις οφειλές τους προς το ΙΚΑ είναι πιθανό να υιοθετηθούν προκειμένου οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας να αλλάξουν τη σημερινή τους μορφή και να γίνουν βιώσιμες και ανταγωνιστικές.

ΚΤΕΛ
Τον επανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής απαιτεί η μειωμένη επιβατική κίνηση αλλά και η κάλυψη γραμμών εκτός του κέντρου της Αθήνας τόσο από τα ΚΤΕΛ όσο και από τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ.

Ο νόμος Ρέππα για τις συγκοινωνίες, ο οποίος τελικά δεν εφαρμόστηκε, προέβλεπε τις συμπράξεις των ΚΤΕΛ με την τότε ΕΘΕΛ.

Στελέχη της αγοράς χαρακτηρίζουν τη «σύμπραξη» αυτή αναγκαία προκειμένου να πάψει η αλληλοκάλυψη περιοχών εκτός κέντρου. Αυτό θα είχε δύο σημαντικές επιπτώσεις:

H ΟΣΥ θα μείωνε σημαντικά τα λειτουργικά της έξοδα, καθώς οι μεγάλες αποστάσεις που καλύπτουν σήμερα πολλές λεωφορειακές γραμμές δημιουργούν μεγάλες δαπάνες τόσο σε προσωπικό όσο και υπερωριακή απασχόληση αλλά και καύσιμα.

Τα ΚΤΕΛ θα έπρεπε να μπουν στο σύστημα επιδότησης, διεκδικώντας κομμάτι της πίτας που μέχρι σήμερα παίρνουν μόνο οι συγκοινωνιακοί φορείς.

Δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ότι χρειάζονται μελέτες που θα αποδείξουν ότι τα οφέλη από τη μεγάλη αυτή αλλαγή θα είναι θετικά, ωστόσο όπως φαίνεται οι πρώτες ενδείξεις που είχαν καταγραφεί και στον νόμο Ρέππα δείχνουν ως μονόδρομο μια τέτοια κίνηση με τα σημερινά δεδομένα.