Κάποια σημαντικά ευρήματα της έρευνας:
46,6%: Η κατάσταση στις συγκοινωνίες παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με πέρυσι. 33,7%: οι συγκοινωνίες οδεύουν προς το χειρότερο.
Με άριστα το 10, η λειτουργία του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έλαβε 6,7. Το 48,1% των μη κατόχων και το 41,1% των κατόχων προσωποποιημένων καρτών ανησυχούν λίγο ή πολύ για τα προσωπικά δεδομένα που έχει στην κατοχή του ο ΟΑΣΑ.
Το 69,3% θα ενδιαφερόταν ή ίσως να ενδιαφερόταν για πληρωμή κομίστρου απευθείας μέσω κινητού τηλεφώνου και το 62,1% για πληρωμή απευθείας με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.
Αν και το 76,9% συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί με τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, το 56% πιστεύει ότι το δικαίωμα μειωμένου εισιτηρίου ή δωρεάν μετακίνησης πρέπει να δίνεται μόνο σε όσους έχουν χαμηλότερο εισόδημα.
Το 47,9% πιστεύει πως η τιμή των εισιτηρίων είναι λογική αλλά το 83% ζητά μείωση της τιμής για όσους έχουν χαμηλότερο εισόδημα και το 50,9% μείωση της για όλους. Το 35,5% θέλει δωρεάν συγκοινωνίες για όλους.
83,1%: υπάρχει πρόβλημα εισιτηριοδιαφυγής στις συγκοινωνίες. 70,7%: δεν γίνονται αρκετοί έλεγχοι εισιτηρίων. 71,5%: οι πύλες στο Μετρό πρέπει να επιτηρούνται από προσωπικό. 48,6%: όχι στους ελέγχους εισιτηρίου παρουσία αστυνομικών.
74,9%: δεν υπάρχει επαρκής ασφάλεια στις συγκοινωνίες. 70%: η αστυνομία στο Μετρό δεν αύξησε την ασφάλεια.
30,3%: αρνητική άποψη για τον Κ. Καραμανλή. 46,8%: αρνητική άποψη για τις διοικήσεις των συγκοινωνιών της Αθήνας.
41,3%: αρκετά ικανοποιημένοι από την τηλεματική αλλά μόνο το 26,5% πιστεύει πως έχει βελτιωθεί σε σχέση με πέρυσι.
Συνολικά 2.001 ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν φέτος από αναγνώστες του Athens Transport και μη, απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με μία σειρά ζητημάτων σχετικά με τις συγκοινωνίες της Αθήνας.
Όπως είδαμε και στην παρουσίαση του πρώτου μέρους των αποτελεσμάτων της έρευνας, που περιλάμβανε τη βαθμολόγηση των μέσων με βάση μία σειρά κριτηρίων, η πλειοψηφία όσων έλαβαν μέρος ήταν συχνοί επιβάτες των συγκοινωνιών της Αθήνας (το 84,9% όσων απάντησαν πραγματοποιεί πάνω από 4 διαδρομές ανά εβδομάδα). Κατά συνέπεια, οι απόψεις δεν μπορούν να είναι αντιπροσωπευτικές του μέσου επιβάτη ή του μέσου Αθηναίου αλλά περισσότερο όσων μετακινούνται καθημερινά ή πολύ συχνά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Και φέτος, η πλειοψηφία των ερωτήσεων είναι όμοιες με αυτές των περασμένων ετών προκειμένου να μπορεί να γίνει σύγκριση και να βγουν συμπεράσματα για το πως οι απόψεις διαφοροποιούνται από χρονιά σε χρονιά. Πάντα όμως δίνεται βάρος σε ερωτήσεις που έχουν σχέση με θέματα της επικαιρότητας, όπως η εισιτηριοδιαφυγή και η ασφάλεια και φύλαξη στα μέσα για φέτος.
Ακολουθούν τα αποτελέσματα, χωρισμένα σε 9 ενότητες:
- Χρήση των συγκοινωνιών της Αθήνας
- Χρήση κομίστρου για μετακίνηση με τις συγκοινωνίες της Αθήνας
- Τιμολογιακή πολιτική συγκοινωνιών Αθήνας
- Εισιτηριοδιαφυγή και έλεγχοι εισιτηρίων
- Προβλήματα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας
- Φύλαξη και ασφάλεια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
- Ιδιωτικοποιήσεις στις συγκοινωνίες
- Αξιολόγηση προσώπων και φορέων
- Τηλεματική, διαδίκτυο και τηλεφωνικό κέντρο ΟΑΣΑ
Δείτε πως βαθμολογήθηκαν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας από τους επιβάτες τους
1. Χρήση των συγκοινωνιών της Αθήνας
To 37% (από 34,5% πέρυσι) απάντησε πως πραγματοποιεί περισσότερες από 14 διαδρομές ανά βδομάδα με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, δηλαδή πάνω από δύο τη μέρα. Το 24,1% απάντησε πως πραγματοποιεί από 11 έως 14 διαδρομές ενώ παρόμοιο ποσοστό (23,9%) απάντησε πως πραγματοποιεί από 5 έως 10 διαδρομές. Το 13,8% απάντησε πως πραγματοποιεί το πολύ έως 4 διαδρομές την εβδομάδα.
Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, παρατηρούμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία όσων έλαβαν μέρος στην έρευνα είναι καθημερινοί ή πολύ συχνοί χρήστες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Τα αποτελέσματα της έρευνας δηλαδή δεν εκπροσωπούν τον μέσο Αθηναίο ή ακόμα και τον μέσο επιβάτη των συγκοινωνιών της Αθήνας αλλά περισσότερο τους καθημερινούς χρήστες των ΜΜΜ, κάποιοι εκ των οποίων ενδεχομένως τυγχάνουν και αναγνώστες του Athens Transport.
Λίγοι περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες (52,8%) απάντησαν πως φέτος χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας το ίδιο συχνά σε σχέση με πέρυσι. Το 33,2% απάντησε πως τα χρησιμοποιεί περισσότερο από πέρυσι και το 12,4% λιγότερο από πέρυσι.
Για το 76,8%, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποτελούν κύρια επιλογή μετακίνησης. Για το 11,3% είναι εναλλακτική (δευτερεύουσα) επιλογή ενώ το 11,5% συνδυάζει διάφορα μέσα.
Το 40,7% φέτος απάντησε πως δεν χρησιμοποιεί κανένα άλλο μέσο πέραν των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Το 37,9% απάντησε πως το μέσο που χρησιμοποιεί περισσότερο είναι το Ι.Χ. αυτοκίνητο. Το 13,7% απάντησε πως χρησιμοποιεί ταξί, το 5,1% μηχανή και το 2,6% ποδήλατο.
2. Χρήση κομίστρου για μετακίνηση με τις συγκοινωνίες της Αθήνας
Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να βαθμολογήσουν την ικανοποίηση τους από τη λειτουργία του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Με άριστα το 10, η μέση βαθμολογία ήταν 6,7 (από 5,6 πέρυσι).Τέσσερις στους 5, το 81,4% (από 74,9% πέρυσι) απάντησαν πως χρησιμοποιούν προσωποποιημένη κάρτα Ath.ena Card για τις μετακινήσεις τους. Το 8,8% (από 13,7% πέρυσι) χρησιμοποιεί πολλαπλό εισιτήριο Ath.ena Ticket και το 8,6% ανώνυμη κάρτα Ath.ena Card.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ρωτήθηκαν με ποιο τύπο εισιτηρίου φορτίζουν πιο συχνά τον τελευταίο καιρό το εισιτήριο ή την κάρτα τους. Το 48,5% απάντησε εισιτήριο 30 ημερών, το 18,2% 10+1 ενιαία εισιτήρια και το 12,7% επιδότηση δωρεάν μετακίνησης. Τα υπόλοιπα προϊόντα κομίστρου έλαβαν ιδιαίτερα μικρά ποσοστά απαντήσεων: εισιτήριο 365 ημερών (4,6%), ένα ενιαίο εισιτήριο (4,4%, από 5,2% πέρυσι), 2 ενιαία εισιτήρια (3,3%), 5 ενιαία εισιτήρια και εισιτήριο 90 ημερών (2,3% και για τα δύο), εισιτήριο 5 ημερών (0,9%) και εισιτήριο 180 ημερών (0,7%).
Και σε αυτή την περίπτωση πρέπει να τονιστεί πως τα παραπάνω ευρήματα αντιπροσωπεύουν τους συχνούς χρήστες των μέσων. Στο σύνολο των επιβατών, η χρήση προσωποποιημένων καρτών (και προφανώς εισιτηρίων 30 ημερών) είναι σίγουρα χαμηλότερη.
Όσοι απάντησαν πως δεν χρησιμοποιούν προσωποποιημένη κάρτα Ath.ena Card, ρωτήθηκαν για ποιο λόγο δεν έχουν προχωρήσει ακόμα στην έκδοση της κάρτας. Το 27% απάντησε πως δεν μετακινείται συχνά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το 22,4% πως δεν βλέπει να υπάρχει κάποιο πλεονέκτημα και το 11,7% πως δεν θέλει να δώσει τα προσωπικά του στοιχεία.
Μικρότερα ποσοστά έλαβαν τα «δεν θέλω να περιμένω σε ουρά« (10,1%), «η διαδικασία είναι πολύπλοκη» (8,9%), «δεν ξέρω αν με συμφέρει οικονομικά (6,4%), «ανησυχώ για τα προσωπικά μου δεδομένα» (4,3%) και «δεν ξέρω πως να το κάνω» (2,8%).
Στις αυθόρμητες απαντήσεις στο ερώτημα περιλαμβάνονται απαντήσεις όπως «δεν έχω χρόνο», «δεν μένω στην Αθήνα», «προτιμώ απλά εισιτήρια για να τα δίνω σε όποιον έχει ανάγκη», «έχω κάνει αίτηση και περιμένω να εκδοθεί», «δεν θέλω να πληρώνω εισιτήριο» κ.ά.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ρωτήθηκαν για το αν τους ανησυχεί πόσο ασφαλή είναι τα προσωπικά τους δεδομένα που έχει (ή τυχόν έχει) στην κατοχή του ο ΟΑΣΑ από τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
To 24,8% όσων δεν χρησιμοποιούν προσωποποιημένη Ath.ena Card και το 16,7% όσων χρησιμοποιούν απάντησαν πως τους ανησυχεί πολύ.
To 23,3% όσων δεν χρησιμοποιούν προσωποποιημένη Ath.ena Card και το 24,4% όσων χρησιμοποιούν απάντησαν πως τους ανησυχεί λίγο.
To 29,7% όσων δεν χρησιμοποιούν προσωποποιημένη Ath.ena Card και το 36,1% όσων χρησιμοποιούν απάντησαν πως δεν τους ανησυχεί ιδιαίτερα.
To 16,9% όσων δεν χρησιμοποιούν προσωποποιημένη Ath.ena Card και το 21,4% όσων χρησιμοποιούν απάντησαν πως δεν τους ανησυχεί καθόλου.
Όσον αφορά τους εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής, το 69,3% θα ενδιαφερόταν ή ίσως να ενδιαφερόταν για πληρωμή απευθείας μέσω κινητού τηλεφώνου. Το 27,2% απάντησε πως δεν θα ενδιαφερόταν ή μάλλον δεν θα ενδιαφερόταν και το 3,6% πως δεν ξέρει.
Το 62,1% απάντησε πως θα ενδιαφερόταν για πληρωμή της μετακίνησης απευθείας με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Το 34,5% δεν θα ενδιαφερόταν ή μάλλον δεν θα ενδιαφερόταν και το 3,4% δεν ξέρει.
3. Τιμολογιακή πολιτική συγκοινωνιών Αθήνας
‘Όσον αφορά το ζήτημα της κοινωνικής πολιτικής, η συντριπτική πλειοψηφία (76,9%) συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί με το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης για όλους τους εγγεγραμμένους στα μητρώα του ΟΑΕΔ. Το 17,7% διαφωνεί ή μάλλον διαφωνεί και το 5,4% δεν ξέρει.
Την ίδια στιγμή, η πλειοψηφία των ερωτώμενων (56%) πιστεύει ότι στους δικαιούχους μειωμένου εισιτηρίου ή δωρεάν μετακίνησης πρέπει να περιλαμβάνονται μόνο όσοι έχουν χαμηλότερο εισόδημα, ενώ το 33,4% πιστεύει πως το εισόδημα δεν πρέπει να λαμβάνεται υπόψη. Το 10,6% απάντησε πως δεν ξέρει.
Σχετικά με την επέκταση της κοινωνικής πολιτικής, το 44,2% (από 47,6% πέρυσι) πιστεύει πως οι εργαζόμενοι πρέπει να πληρώνουν μειωμένο εισιτήριο όταν μετακινούνται προς και από την εργασία τους. Το 34,3% πιστεύει πως πρέπει να πληρώνουν ολόκληρο εισιτήριο και το 12,8% πως θα πρέπει να μετακινούνται δωρεάν. Το 8,8% δεν ξέρει.
Η συντριπτική πλειοψηφία όσων απάντησαν (83%), θα συμφωνούσε ή μάλλον θα συμφωνούσε με μειώσεις στην τιμή των εισιτηρίων (μειωμένο εισιτήριο ή δωρεάν μετακίνηση) για επιβάτες με χαμηλό εισόδημα. Το 11,7% (από 14,2% πέρυσι) θα διαφωνούσε ή μάλλον θα διαφωνούσε και το 3,2% δεν ξέρει.
Σχεδόν 3 στους τέσσερις (73,9%) διαφωνούν ή μάλλον διαφωνούν με την άποψη πως οι τουρίστες θα πρέπει να πληρώνουν ακριβότερες τιμές εισιτηρίων σε σχέση με τους μόνιμους κατοίκους της Αθήνας. Το 22% συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί και το 4,1% δεν ξέρει.
Οι απόψεις σχετικά με το ύψος της τιμής των εισιτηρίων είναι διχασμένες. Σχεδόν οι μισοί (47,9%) θεωρούν πως είναι σε λογική τιμή ενώ το 39,3% θεωρεί πως είναι ακριβές. Το 8,9% θεωρεί πως οι τιμές είναι φθηνές.
Το 50,9% (από 53,1% πέρυσι) όσων απάντησαν θεωρεί πως οι τιμές των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας πρέπει να μειωθούν. Το 39% πως πρέπει να παραμείνουν όπως είναι ενώ το 2,4% πως πρέπει να αυξηθούν. Το 7,7% απάντησε πως δεν γνωρίζει.
4. Εισιτηριοδιαφυγή και έλεγχοι εισιτηρίων
Το 72,2% (από 68,6% πέρυσι) απάντησε πως κατά την τελευταία χρονιά δεν έχει ποτέ επιβιβαστεί σε μέσο μαζικής μεταφοράς χωρίς να έχει πληρώσει (αν δεν είναι δικαιούχος δωρεάν μετακίνησης). Όμως, σχεδόν ένας στους πέντε (18,9%) απάντησε πως το έχει κάνει λίγες φορές και το 7,3% (από 8,4% πέρυσι) το έχει κάνει αρκετές φορές.
Σχεδόν όλοι όσοι απάντησαν έχουν όμως δει άλλους να επιβιβάζονται σε μέσα κατά τον τελευταίο χρόνο χωρίς να έχουν επικυρώσει το εισιτήριο ή την κάρτα τους. Το 83,8% το έχει δει αρκετές φορές, το 10% λίγες φορές και το 1,9% δεν το έχει δει.
Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν για τι νοιώθουν όταν βλέπουν πως κάποιος επιβάτης χρησιμοποιεί τις συγκοινωνίες χωρίς να έχει επικυρώσει εισιτήριο ή κάρτα. Οι απαντήσεις είχαν ως εξής: 51,4% ενόχληση, 42,6% απογοήτευση, 32,1% θυμό, 20,4% κατανόηση, 20,2% τίποτα, 19% απαισιοδοξία, 17,2% λύπη, 15,5% απέχθεια, 7% πνεύμα αλληλεγγύης, 2,7% ξάφνιασμα, 1,4% χαρά και 1,2% αισιοδοξία.
Το 70,7% όσων απάντησαν πιστεύει πως δεν γίνονται αρκετοί έλεγχοι εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας. Το 15,5% (από 12,8% πέρυσι) πιστεύει πως γίνονται αρκετοί έλεγχοι ενώ το 5% πως γίνονται περισσότεροι έλεγχοι από όσους χρειάζονται.
Ποσοστό 28,3% (από 17,4% πέρυσι) απάντησε πως του έγινε έλεγχος εισιτηρίου κατά τον τελευταίο μήνα. Το 28,7% (από 18,6% πέρυσι) πως τελευταία φορά έλεγχος του έγινε κατά το τελευταίο εξάμηνο, το 10,9% κατά τον τελευταίο χρόνο ενώ το 18,7% (από 32,7% πέρυσι) παλαιότερα. Το 12,2% απάντησε πως δεν του έχει γίνει έλεγχος ποτέ.
Το 82,4% πιστεύει πως οι καλώς υπάρχουν οι πύλες εισόδου/εξόδου στους σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ. Το 10,5% (από 12,7% πέρυσι) θέλει να σταματήσουν να λειτουργούν ενώ το 7,1% δεν ξέρει.
Το 71,5% πιστεύει πως πρέπει να υπάρχει επιτήρηση των πυλών από προσωπικό. Το 22,6% (από 24,6% πέρυσι) πιστεύει πως δεν είναι απαραίτητο ενώ το 6,7% δεν ξέρει.
Όσον αφορά το μέτρο της εισόδου από την πρώτη πόρτα σε λεωφορεία και τρόλεϊ, η πλειοψηφία (51,3%) πιστεύει πως είναι θετικό μέτρο αλλά χρίζει βελτίωσης. Το 35,8% πιστεύει πως είναι αρνητικό μέτρο ενώ το 6,3% πως είναι θετικό και αποτελεσματικό.
Το 63% πιστεύει πως πρέπει να υπάρχει έλεγχος του εισιτηρίου ή κάρτας κάθε επιβάτη που επιβιβάζεται σε λεωφορείο. Το 26% απάντησε πως δεν πρέπει ενώ το 10,9% δεν ξέρει.
5. Προβλήματα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας
Το 46,6% όσων απάντησαν πιστεύουν πως η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας παραμένει η ίδια τον τελευταίο χρόνο (από 35,3% πέρυσι). Το 33,7% πιστεύει πως η κατάσταση οδεύει προς το χειρότερο, όταν πέρυσι αυτή ήταν η κυρίαρχη άποψη με 37,1%, ενώ το 16,7% πιστεύει πως η κατάσταση αλλάζει προς το καλύτερο (από 24% πέρυσι).
Όσον αφορά τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συγκοινωνίες, περισσότερες απαντήσεις συγκέντρωσαν τα εξής: «η μετακίνηση δεν είναι άνετη (συνωστισμός κ.λπ.)» 80%, «δεν υπάρχουν συχνά δρομολόγια» 70,3%, «τα οχήματα/συρμοί είναι παλιά» 65,9%, «δεν τηρούνται τα προγραμματισμένα δρομολόγια» 61,4%, «πολλοί επιβάτες δεν πληρώνουν εισιτήριο» 55,7%, «γίνονται συχνά απεργίες» 53,2%, «υπάρχει πρόβλημα καθαριότητας» 51,6%, «δεν καλύπτεται επαρκώς η περιοχή/διαδρομή που με ενδιαφέρει» 43,6%, «δεν αισθάνομαι ασφάλεια κατά τη μετακίνηση» 41%, «οι μετακινήσεις είναι αργές» 40,5%, «δεν υπάρχει επαρκής πληροφόρηση» 32,1%, «πρέπει να περιμένω σε ουρές σε εκδοτήρια και εκδοτικά μηχανήματα» 31,4%, «οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες δεν συμπεριφέρονται με σωστό τρόπο» 27,9%, «δεν με εξυπηρετεί το ωράριο λειτουργίας» 26%, «το εισιτήριο είναι ακριβό» 25,6%, «το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου» 11,2%.
Κάποιες από την απαντήσεις που δόθηκαν αυθόρμητα ήταν «δεν υπάρχουν αρκετά νυχτερινά δρομολόγια», «υπάρχουν πολλοί χρήστες ουσιών», «δεν υπάρχει κλιματισμός», «δεν υπάρχουν αρκετά λεωφορεία», «Μετρό και ΗΣΑΠ είναι θορυβώδη», «υπάρχουν πολλές λακούβες στους δρόμους», «η τηλεματική δεν λειτουργεί επαρκώς» κ.ά.
6. Φύλαξη και ασφάλεια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Λίγους μήνες μετά την έναρξη φρούρησης των σταθμών Μετρό και ΗΣΑΠ από αστυνομικούς, το 70% των ερωτώμενων δεν έχει παρατηρήσει κάποια αλλαγή στις συνθήκες ασφαλείας. Το 18,5% απάντησε πως οι συνθήκες έχουν αλλάξει προς το καλύτερο, ενώ το 3,2% προς το χειρότερο. Το 8,4% δεν ξέρει.
Η πλειοψηφία (39,5%) πιστεύει πως τη φύλαξη των σταθμών του Μετρό και των λοιπών εγκαταστάσεων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς πρέπει να την αναλάβει από κοινού η αστυνομία με τις εταιρείες σεκιούριτι. Το 20,1% πιστεύει πως την ασφάλεια πρέπει να την αναλάβει η Ελληνική Αστυνομία (από 16,9% πέρυσι), το 15,9% (από 18,5% πέρυσι) φρουροί – υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ, το 13,3% οι εταιρείες σεκιούριτι, το 2% κανείς ενώ το 9,1% δεν ξέρει.
Διχασμένες είναι οι γνώμες για την παρουσία ή μη αστυνομικών ή φρουρών σεκιούριτι σε ελέγχους εισιτηρίων. To 48,6% (από 55,6% πέρυσι) θα διαφωνούσε ή μάλλον θα διαφωνούσε με την πραγματοποίηση ελέγχων εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με την παρουσία αστυνομικών. ενώ το 46% θα συμφωνούσε (από 40,5% πέρυσι).
Με το ενδεχόμενο παρουσίας φρουρών σεκιούριτι κατά τη διάρκεια ελέγχων εισιτηρίων θα συμφωνούσε ή μάλλον θα συμφωνούσε το 48,8% (από 47,7% πέρυσι) ενώ θα διαφωνούσε το 45,1% (από 47,8% πέρυσι).
7. Ιδιωτικοποιήσεις στις συγκοινωνίες
Όσοι δήλωσαν επιβάτες του Προαστιακού σιδηρόδρομου κατά την τελευταία χρονιά, ερωτήθηκαν για το αν έχει αλλάξει κάτι στη λειτουργία του σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Περισσότεροι από τους μισούς (53,5%) απάντησαν πως η κατάσταση έχει παραμείνει η ίδια. Το 22,6% απάντησε πως η κατάσταση έχει αλλάξει προς το χειρότερο και το 11,7% (από 13,6% πέρυσι) πως η κατάσταση έχει αλλάξει προς το καλύτερο. Το 12,2% δεν έχει γνώμη.
Όσον αφορά το ενδεχόμενο να υπάρξουν περισσότερες εταιρείες (ιδιωτικές ή δημόσιες) που να εκτελούν δρομολόγια Προαστιακού σιδηρόδρομου, το 68,6% των ερωτώμενων θα το θεωρούσε θετική εξέλιξη. Μόλις το 9,8% θα το θεωρούσε αρνητική εξέλιξη ενώ το 21,6% δεν εκφράζει γνώμη.
Σχετικά με το ενδιαφέρον που έχει εκφράσει η ΣΤΑΣΥ για την πραγματοποίηση και προαστιακών δρομολογίων, το 56,9% (από 58,9% πέρυσι) των επιβατών του Προαστιακού πιστεύει πως θα ήταν μία θετική εξέλιξη. Το 14,7% πιστεύει πως θα ήταν μία αρνητική εξέλιξη ενώ το 28,4% δεν εκφράζει άποψη.
To 44,4% θα διαφωνούσε ή μάλλον θα διαφωνούσε με το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης ή παραχώρησης περισσότερων λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ σε ιδιώτη/ιδιώτες. Το 34,4% (από 36,3% πέρυσι) θα συμφωνούσε ή μάλλον θα συμφωνούσε ενώ το 13,1% απαντά πως δεν γνωρίζει.
Όσον αφορά το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης ή παραχώρησης σε ιδιώτες των μέσων σταθερής τροχιάς (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ), το 46,1% θα διαφωνούσαν ή μάλλον θα διαφωνούσαν (από 50,7% πέρυσι), το 38,5% (από 33% πέρυσι) θα συμφωνούσε ή μάλλον θα συμφωνούσε, ενώ το 12,4% απαντά πως δεν γνωρίζει.
8. Αξιολόγηση προσώπων και φορέων
Το 30,3% έχει αρνητική ή μάλλον αρνητική εντύπωση από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή. Το 29,5% έχει ουδέτερη εντύπωση, ενώ θετική ή μάλλον θετική εντύπωση έχει το 20,1%. Παρόμοιο ήταν το ποσοστό των θετικών εντυπώσεων πέρυσι για τον υπουργό κ. Χρήστο Σπίρτζη (18,6%) ο οποίος όμως συγκέντρωνε πολλές περισσότερες αρνητικές ή μάλλον αρνητικές εντυπώσεις (43,9%).
Το 46,8% έχει αρνητική ή μάλλον αρνητική γνώμη και για τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ). Το 25,8% έχει ουδέτερη γνώμη ενώ το 15,5% έχει θετική ή μάλλον θετική γνώμη.
Όσον αφορά τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, το 36,3% έχει θετική ή μάλλον θετική εντύπωση. Το 30,3% έχει ουδέτερη εντύπωση ενώ το 28,6% (από 25,5% πέρυσι) έχει αρνητική ή μάλλον αρνητική εντύπωση.
9. Τηλεματική, διαδίκτυο και τηλεφωνικό κέντρο ΟΑΣΑ
Όσοι δήλωσαν επιβάτες των Λεωφορείων και Τρόλεϊ, ρωτήθηκαν για το σύστημα της τηλεματικής. Το 41,3% (από 46,3% πέρυσι) δηλώνουν αρκετά ικανοποιημένοι. Το 25,1% ούτε πολύ ούτε λίγο ικανοποιημένοι ενώ το 19,1% από 13,7% πέρυσι) λίγο ικανοποιημένοι. Καθόλου ικανοποιημένοι είναι το 7,2% (από 5,1% πέρυσι) ενώ πολύ ικανοποιημένοι μόνο το 6,5% (από 11,2% πέρυσι).
Όσον αφορά τις λειτουργίες του συστήματος της τηλεματικής που έχουν χρησιμοποιήσει, το 83,1% αναφέρει τις οθόνες στις στάσεις (έξυπνες στάσεις), το 80,1% την εφαρμογή OASA Telematics για smartphones (από 74,7% πέρυσι), το 53,5% την ιστοσελίδα oasa.telematics.gr και το 49,5% την ηχητική αναγγελία των στάσεων μέσα στα λεωφορεία.
Η πλειοψηφία (51,6% από 46% πέρυσι) πιστεύει πως δεν έχει αλλάξει κάτι στο σύστημα της τηλεματικής σε σχέση με πέρυσι. Το 26,5% (από 37,4% πέρυσι) πιστεύει πως το σύστημα της τηλεματικής έχει βελτιωθεί ενώ το 14,8% (από 8,7% πέρυσι) πως έχει χειροτερεύσει. Το 7,2% δεν εκφράζει γνώμη.
Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν επίσης για τα προβλήματα που έχουν αντιμετωπίσει χρησιμοποιώντας το σύστημα της τηλεματικής. Το 65,3% απάντησε «ένα λεωφορείο δεν φαινόταν καθόλου στην τηλεματική», το 58,8% «η οθόνη εντός του λεωφορείου ήταν χαλασμένη ή εκτός λειτουργίας» το 53,9% «τα δρομολόγια δεν αναχωρούσαν τις ώρες που αναγράφονται στην τηλεματική», το 52% «η εφαρμογή για το κινητό κολλούσε ή ήταν πολύ αργή», το 44,3% «η εφαρμογή δεν εμφάνιζε δεδομένα τηλεματικής», το 43,8% «ο υπολογισμός της ώρας διέλευσης του επόμενου λεωφορείου ήταν λάθος» και το 33,5% «η οθόνη της έξυπνης στάσης ήταν χαλασμένη ή εκτός λειτουργίας». Άλλες απαντήσεις που δόθηκαν αυθόρμητα ήταν «ένα λεωφορείο ξαφνικά εξαφανίζονταν κατά τη διάρκεια της διαδρομής», «σημαντικές στάσεις δεν έχουν οθόνη δρομολογίων», «εμφανίζονταν λεωφορείο που δεν υπάρχει», «η ιστοσελίδα είναι δύσχρηστη».
Το 37,9% όσων απάντησαν δηλώνουν ούτε πολύ ούτε λίγο ικανοποιημένοι από τη διαδικτυακή παρουσία των συγκοινωνιακών φορέων (oasa.gr, stasy.gr, osy.gr, athenacard.gr). Το 30,1 δηλώνουν ελάχιστα ή καθόλου ικανοποιημένοι (από 26% πέρυσι) και μόνο το 23,9% δηλώνουν αρκετά ή πολύ ικανοποιημένοι (από 31,5% πέρυσι).
Το 72,1% θεωρεί πολύ ή αρκετά σημαντικό να έχουν παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) οι συγκοινωνίες της Αθήνας. Το 14,7% το θεωρεί ούτε πολύ, ούτε λίγο σημαντικό και το 9,2% λίγο ή καθόλου σημαντικό. Το 3,8% απάντησε πως δεν γνωρίζει.
Το 68,9% θεωρεί ως πολύ σημαντικό να παρέχεται σήμα κινητής τηλεφωνίας εντός των σταθμών και συρμών του Μετρό. Το 21,5% το θεωρεί αρκετά σημαντικό, το 6,7% λίγο σημαντικό και το 3,2% καθόλου σημαντικό.
Όσον αφορά την παροχή ασύρματου διαδικτύου (wifi) στα μέσα μαζικής μεταφοράς, το 50,8% το θεωρεί πολύ σημαντικό, το 25,2% αρκετά σημαντικό, το 16,6% λίγο σημαντικό και το 7,4% καθόλου σημαντικό.
Τέλος, οι συμμετέχοντες στην έρευνα ερωτήθηκαν για το εάν έχουν χρησιμοποιήσει το τηλεφωνικό κέντρο του ΟΑΣΑ (11185). Το 78,4% απάντησε πως δεν έχει επικοινωνήσει με το τηλεφωνικό κέντρο ενώ το 20,2% (από 23,6% πέρυσι) απάντησε πως έχει επικοινωνήσει.
Όσοι απάντησαν πως έχουν επικοινωνήσει με το 11185 ερωτήθηκαν για το πόσο ικανοποιημένοι έχουν μείνει από την εξυπηρέτηση. To 40,2% (από 35% πέρυσι) έμειναν ελάχιστα ή καθόλου ικανοποιημένοι. Το 36,7% έμειναν ικανοποιημένοι ή πολύ ικανοποιημένοι και το 21,6% ούτε πολύ ούτε λίγο ικανοποιημένοι.