Στα μέσα της επόμενης εβδομάδας πρόκειται να συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ, προκειμένου να καθοριστούν οι κινήσεις που πρέπει να γίνουν, ώστε να κατατεθεί η προσφυγή στη Διαιτησία για οφειλές ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ του ελληνικού Δημοσίου προς τον Οργανισμό, όπως επισήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρός του, Χρήστος Στεφανίδης.
Ο κ. Στεφανίδης τόνισε: «Δεν έχουμε πάρει καμία απάντηση στη σχετική επιστολή που στείλαμε στα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών, αναφορικά με τις οφειλές του ελληνικού Δημοσίου προς τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης».
Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ έστειλε στα μέσα του Φεβρουαρίου επιστολή στα δύο εμπλεκόμενα υπουργεία, ζητώντας να καταβληθούν στον Οργανισμό οι οικονομικές διεκδικήσεις του για την περίοδο ως τις 6/2.
Στο μεταξύ, όπως επανέλαβε ο κ. Στεφανίδης ο ΟΑΣΘ εξακολουθεί να εισπράττει ΦΠΑ με 13% και να αποδίδει με 24%. «Από τις 10/10/2016 θέσαμε το ζήτημα με το ΦΠΑ και ενώ φτιάχτηκε και σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), τελικά δεν ψηφίστηκε ποτέ» είπε.
Το ελληνικό Δημόσιο οφείλει στον ΟΑΣΘ 100 εκατ. ευρώ για τη διετία 2015-2016 (47 εκατ. ευρώ και 53 εκατ. ευρώ ανά έτος, αντίστοιχα), πέραν της καταβληθείσας τακτικής οικονομικής επιχορήγησης. Μάλιστα, διευκρίνισε ο κ. Στεφανίδης, στο ποσό αυτό προστίθενται και άλλα 14,5 εκατ. ευρώ, που αφορούν οφειλές του ελληνικού Δημοσίου στον οργανισμό για το 2014, για τις οποίες έχει γίνει ήδη προσφυγή στη Διαιτησία και ενώ η υπόθεση συζητήθηκε τον Μάιο του 2016, ακόμη δεν εκδόθηκε απόφαση.
Στα προαναφερόμενα ποσά, κατά τον ίδιο, δεν συμπεριλαμβάνονται οι οικονομικές απαιτήσεις του ΟΑΣΘ για τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων. «Μόνο για τους δύο πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους ο ΟΑΣΘ επιβαρύνθηκε με τα ποσά 163 προστίμων, που έφεραν στον οργανισμό 113 άνεργοι πολίτες» υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.
Επίσης, κατά τον κ. Στεφανίδη, ακόμη δεν έχει γίνει κάποια κίνηση εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης, σχετικά με τη μεταφορά φοιτητών, μαθητών και ΑΜΕΑ, αφού για το μειωμένο εισιτήριο που πληρώνουν θα έπρεπε να έχει υπογραφεί σχετική σύμβαση. Σημειώνεται ότι με τα οχήματα του Οργανισμού μετακινούνται 85.000 μαθητές και 50.000 φοιτητές, πέραν των πολύτεκνων και ΑμΕΑ.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ επανέλαβε ότι μέχρι στιγμής ο Οργανισμός δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα ρευστότητας, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στο δεύτερο εξάμηνο του 2016, γεγονός που οφείλεται κυρίως στις μηνιαίες καταβολές παλαιών οφειλομένων του ελληνικού Δημοσίου.
Συγκεκριμένα, πέραν των περίπου 3,9 εκατ. ευρώ της μηνιαίας τακτικής επιχορήγησης, στον ΟΑΣΘ καταβάλλεται τους τρεις πρώτους μήνες φέτος, ποσό ύψους 6 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 15,7 εκατ., που είχε αναγνωρίσει το ελληνικό Δημόσιο ως οφειλή από τη διαφορά του ΦΠΑ. Ποσό ύψους 9,7 εκατ. ευρώ είχε δοθεί στο τέλος του 2016 και τα 6 εκατ. ευρώ είχε συμφωνηθεί να καταβληθούν σε τρεις μηνιαίες δόσεις στις αρχές του 2017.