Τετάρτη 25 Μαΐου 2016

ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ, ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ Ετοιμες να εκραγούν οι αστικές συγκοινωνίες




Σε... «καζάνι που βράζει» έχουν μετατραπεί οι αστικές συγκοινωνίες, οι εργαζόμενοι των οποίων βρίσκονται «επί ποδός πολέμου» μετά την ένταξη των ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ στο υπερ-Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων. Οι εργαζόμενοι στις μεταφορικές εταιρείες προσανατολίζονται σε επαναλαμβανόμενες απεργίες, ενώ την Πέμπτη προχωρούν σε στάσεις εργασίας προκειμένου να αποφασίσουν τη στάση τους απέναντι στην απόφαση της κυβέρνησης να μεταφέρει στο νέο υπερ-Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων τον ΟΑΣΑ, τη ΣΤΑΣΥ και την ΟΣΥ. Συγκεκριμένα η πρωτεύουσα θα μείνει χωρίς μετρό, ηλεκτρικό και τραμ μεθαύριο από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα και χωρίς λεωφορεία και τρόλεϊ από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα λόγω των στάσεων εργασίας που έχουν αποφασίσει τα σωματεία των εργαζομένων τους, προκειμένου να πραγματοποιήσουν ταυτόχρονα γενικές συνελεύσεις.

Οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου κάνουν λόγο για σκόπιμη απαξίωση των αστικών συγκοινωνιών, με στόχο την ιδιωτικοποίηση καταγγέλλοντας ότι μόλις το 50% του στόλου εκτελεί έργο, ενώ τα υπόλοιπα βρίσκονται παροπλισμένα λόγω έλλειψης οδηγών και ανταλλακτικών!

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν οι εργαζόμενοι, η ΟΣΥ έκλεισε το 2015 με ζημία 47 εκατομμυρίων ευρώ. Σχεδόν τα μισά λεωφορεία βρίσκονται καθηλωμένα στα αμαξοστάσια καθώς οι αποθήκες των ανταλλακτικών έχουν αδειάσει, ενώ τα κενά στους κλάδους των οδηγών και των τεχνιτών φτάνουν τα 1.500.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν:
  • Οι ετήσιες μετακινήσεις με τις αστικές συγκοινωνίες φτάνουν 900 εκατομμύρια επιβάτες.
  • Σήμερα απασχολούνται 3.886 οδηγοί, από τους 5.500 που θα έπρεπε να απασχολεί η εταιρεία.
  • Από τα 2.100 λεωφορεία που μετρούσε ο στόλος, εκ των οποίων 1.850 δρομολογούνταν καθημερινά, το 2009, σήμερα δρομολόγια εκτελούν 850-900 οχήματα.
  • Καθημερινά βγαίνουν στον δρόμο μόλις 850 ? 900 λεωφορεία, έναντι συνόλου 2.100. Αυτό, διότι τα περισσότερα λεωφορεία είναι παροπλισμένα, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και οδηγών.
  • Από τα 350 τρόλεϊ, δρομολόγια εκτελούν 180-190.
  • Η ετήσια επιχορήγηση για όλο τον Όμιλο του ΟΑΣΑ φτάνει τα 84 εκατομμύρια ευρώ.
  • Η δωρεάν μετακίνηση όταν ξεκίνησαν τα capital controls κόστισε 10 εκατομμύρια ευρώ, όταν την ίδια περίοδο η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) μόνο για ρεύμα πλήρωσε 2 εκατομμύρια ευρώ.
  • Οι απώλειες της ΟΣΥ σε ένα εξάμηνο φτάνουν τα 60 εκατομμύρια ευρώ.
  • Τα έσοδα από τις μηνιαίες κάρτες έχουν κάνει... βουτιά κατά 40% το πρώτο δίμηνο του έτους.
Ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ, Λεωνίδας Σκούλος υπογράμμισε ότι, εάν διαπιστωθούν περαιτέρω κινήσεις για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, οι αντιδράσεις θα είναι μεγάλες και πολυποίκιλες. Ο κ. Σκούλος σημείωσε ότι τυχόν ιδιωτικοποίηση θα επιφέρει αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, με «θύμα» τα κατώτερα στρώματα. Αντίστοιχα, ο πρόεδρος των τεχνικών ΟΑΣΑ-ΟΣΥ Απόστολος Ραυτόπουλος, αφού κατηγόρησε τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη ότι «κοροϊδεύει τον κόσμο και τους εργαζομένους», τόνισε την τρανταχτή έλλειψη σε ελαστικά και μπαταρίες, καταγγέλλοντας ότι σκόπιμα οδηγούνται σε απαξίωση οι συγκοινωνίες για να ιδιωτικοποιηθούν.

Την ίδια στιγμή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό ξεκαθάριζε ότι «δεν θα ιδιωτικοποιηθούν οι συγκοινωνιακοί οργανισμοί της Αθήνας, αλλά δεν θα έχουν και το χάλι που έχουν και που παραλάβαμε».

«Τι να πουλήσουμε από αυτές τις εταιρείες. Ο ΟΑΣΑ έχει κάποιο περιουσιακό στοιχείο, εκτός από την ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ; Η ΟΣΥ που είναι τα λεωφορεία, τι να πουλήσουμε, τα χρέη που βρήκαμε. Τα δεκάδες εκατομμύρια χρέη, τα χαλασμένα λεωφορεία που βρήκαμε, μία άθλια δομή και μια ρουσφετολογική κατανομή του προσωπικού ακόμα και στο θέμα των ειδικοτήτων από τους στρατούς που είχε φτιάξει το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ», πρόσθεσε ο υπουργός.