Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ επισημαίνει: «Δεν είναι ο ΟΑΣΘ που επιδοτείται, ο επιβάτης επιδοτείται», συμπληρώνοντας ότι ο Οργανισμός χάνει περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ από τους περιορισμούς που βάζει το κράτος στα εισιτήρια
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Του Νίκου Φωτόπουλου
Αγρια «κόντρα» με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι άνοιξε ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με τις δηλώσεις του για μείωση του λειτουργικού κόστους ώστε να μην υπάρξει αύξηση του εισιτηρίου για τους πολίτες. «Αιφνιδιαστήκαμε από τις δηλώσεις του κ. Χρυσοχοΐδη, γιατί στις επαφές που είχαμε μαζί του στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ συμφωνήσαμε να συναντηθούμε τις επόμενες εβδομάδες για να συζητήσουμε και δεν μας ανέφερε κάτι τέτοιο», δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, φανερά ενοχλημένος από τις δηλώσεις του υπουργού. Τόνισε ακόμη ότι ο Οργανισμός είχε ζητήσει δύο γνωμοδοτήσεις από καθηγητές του Εργατικού Δικαίου, τον κ. Γιάννη Κουκιάδη και την κ. Βικτωρία Δούκα, που ξεκαθάρισαν ότι οι επιχειρησιακές συμβάσεις του ΟΑΣΘ δεν θίγονται από το Μνημόνιο.
Υπό αυτές τις συνθήκες, για να προχωρήσει ο Οργανισμός σε μείωση αποδοχών, πρέπει να αλλάξουν ο νόμος και η σύμβαση. Σήμερα, το μηνιαίο κόστος του προσωπικού ανέρχεται σε 7.858.000 για 2.690 υπαλλήλους.
Απαντώντας στη δήλωση του κ. Χρυσοχοΐδη περί επιδότησης του εισιτηρίου, ο πρόεδρος του Οργανισμού επισήμανε: «Δεν είναι ο ΟΑΣΘ που επιδοτείται, ο επιβάτης επιδοτείται» και συμπλήρωσε πως ο Οργανισμός χάνει περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ από τους περιορισμούς που βάζει το κράτος στα εισιτήρια.
Τα στοιχεία
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΘ, το προσήκον κόμιστρο κατά τον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους διαμορφώθηκε στο 1,70 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ ύψους 13%). Αυτό πρέπει να το πληρώνουν 75 χιλιάδες μαθητές, 35 χιλιάδες φοιτητές, 22 χιλιάδες πολύτεκνοι και το 65% των ΑμΕΑ. «Το κράτος όμως ζητάει γι’ αυτούς μισό εισιτήριο. Αυτά τα 20 εκατομμύρια ποιος θα τα πληρώσει;» θέτει το ερώτημα ο κ. Στεφανίδης, θυμίζοντας από την άλλη ότι εκκρεμούν οφειλές 80 εκατομμυρίων ευρώ του κράτους προς τον ΟΑΣΘ…
Πάντως, αν κρίνει κανείς από την προχθεσινή τοποθέτηση του υπουργού Υποδομών, που άφησε να εννοηθεί ότι ο ο ΟΑΣΘ… δεν έχει κάνει «θυσίες», σύντομα αναμένονται εξελίξεις τόσο για το κόστος λειτουργίας του Οργανισμού όσο και για την τιμολογιακή πολιτική στα εισιτήρια, ένα θέμα που παραμένει «ανοιχτό», παρά την επικοινωνιακή επίθεση του κ. Χρυσοχοΐδη.