Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

Σκηνές απείρου κάλλους εκτυλίσσονται τις τελευταίες ημέρες στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ



της Κάτιας Γερακαρίτου

Σκηνές απείρου κάλλους εκτυλίσσονται τις τελευταίες ημέρες στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και συγκεκριμένα στη γραμμή 10 (Χαριλάου). Φωνές, διαμαρτυρίες κυρίως ηλικιωμένων και οι επιβάτες να μεταφέρονται από τη μια άκρη του λεωφορείου στην άλλη κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Αρκετή αναμονή για την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών από τις στάσεις και ταμπέλες σε κάθε πόρτα του λεωφορείου «μόνο άνοδος» - «μόνο κάθοδος».

Αυτό είναι το σκηνικό που ζούνε ειδικά τις ώρες αιχμής οι επιβάτες των λεωφορείων της γραμμής 10 από την 1η Φεβρουαρίου. Ο λόγος είναι οι μόνιμοι ελεγκτές που τοποθετήθηκαν και η αλλαγή στον τρόπο επιβίβασης και αποβίβασης στα λεωφορεία. Στόχος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης είναι να «χτυπήσει» τη λαθρεπιβίβαση, που σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, άγγιξε το 17% - 20% στο σύνολο των επιβατών.

Σύμφωνα με το σχέδιο, το οποίο θα εφαρμόζεται πιλοτικά για ένα μήνα στη συγκεκριμένη γραμμή, η επιβίβαση γίνεται μόνο από τις δυο πρώτες πόρτες ενώ η αποβίβαση από τις δυο τελευταίες. Στην πρώτη πόρτα έλεγχο εισιτηρίων, σε όσους εισέρχονται στο λεωφορείο, πραγματοποιεί ο οδηγός, ενώ στη δεύτερη ένας μόνιμος ελεγκτής. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής ζητείται από τους επιβάτες να προχωρήσουν προς το εσωτερικό του λεωφορείου, προκειμένου να ελευθερωθούν οι δυο πρώτες είσοδοι και να επιβιβαστούν άλλοι.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ Χρήστο Στεφανίδη, ήδη το σχέδιο πάει πολύ καλά. «Το λεωφορείο σε μεταφέρει στον προορισμό σου. Πρέπει να πληρώσεις εισιτήριο, όχι να το αποφεύγεις» τόνισε ο κ. Στεφανίδης. «Σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες του κόσμου οι επιβάτες ανεβαίνουν από την μπροστινή πόρτα. Και στη Θεσσαλονίκη παλιά έτσι γινόταν» σχολίασε στη Voria.grαπαντώντας σε ερώτηση για τις διαμαρτυρίες ορισμένων επιβατών. Κάθε αλλαγή, εξάλλου, στις συνήθειες του κόσμου θέλει χρόνο για να γίνει αποδεκτή αλλά και για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που ενδεχομένως να παρουσιαστούν στην εφαρμογή της.

Παράλληλα, σε άλλες 39 γραμμές, που έχουν πληρότητα κάτω από το 30%, το σύστημα έχει ήδη εφαρμοστεί εδώ και λίγους μήνες. Πρόκειται για μικρά λεωφορεία στα οποία ο έλεγχος γίνεται από τον οδηγό. «Η αύξηση στα έσοδα του Οργανισμού σε αυτές τις γραμμές ήταν 12 % - 15%» ανέφερε ο κ. Στεφανίδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, εφόσον το μέτρο αποδώσει στη γραμμή της Χαριλάου, θα επεκταθεί και σε άλλες γραμμές.

ΠΗΓΗ.