Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

"ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ" Η απεργία κόστισε 6 εκατ. ευρώ..



«Μαύρη τρύπα» που φτάνει περίπου τα 6 εκατομμύρια ευρώ άφησαν στα ταμεία των συγκοινωνιακών εταιρειών οι πολυήμερες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, που κράτησαν για μέρες στα αμαξοστάσια μετρό, ηλεκτρικό, τραμ και λεωφορεία, κόστισαν στις εταιρείες περίπου 6 εκατ. ευρώ

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) έχασε περί τα 3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) μετρά απώλειες, οι οποίες υπολογίζονται σε περίπου 350.000 - 400.000 ευρώ για κάθε ημέρα απεργίας.

Την ίδια στιγμή, σημαντικές οικονομικές απώλειες μετρούν και οι επιβάτες - κάτοχοι μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών, οι οποίοι όχι μόνο δεν κατάφεραν να μετακινηθούν με τις αστικές συγκοινωνίες τις ημέρες των απεργιών, αλλά είχαν προπληρώσει και το κουπόνι χάνοντας ουσιαστικά τον μισό μήνα.

Αν και μέχρι τώρα δεν έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση για τον τρόπο με τον οποίο θα αποζημιωθούν οι συγκεκριμένοι επιβάτες, η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και ο ΟΑΣΑ προσανατολίζονται στην παροχή αναλογικής έκπτωσης στους κατόχους καρτών στο κουπόνι του Μαρτίου.

Το επικρατέστερο σενάριο που εξετάζεται είναι η παροχή έκπτωσης ύψους 1,5 ευρώ για κάθε ημέρα απεργίας δεδομένου ότι η τιμή της μηνιαίας κάρτας είναι 45 ευρώ.

Ωστόσο, αυτό ενδέχεται να ισχύσει μόνο για τις ημέρες του καθολικού συγκοινωνιακού μπλακ άουτ και όχι για τις ημέρες που λειτουργούσε το μετρό αλλά όχι τα λεωφορεία και αντίστροφα.

Η σχετική κοινή Υπουργική Απόφαση αναμένεται να υπογραφεί τις επόμενες ημέρες, όταν θα έχουν αποσαφηνιστεί και τα ακριβή σημεία που θα μπορεί να γίνεται αυτή η συναλλαγή.

Ουσιαστικά ο επιβάτης θα πηγαίνει στα συγκεκριμένα σημεία προσκομίζοντας το κουπόνι Ιανουαρίου της κάρτας του προκειμένου να προμηθευτεί με έκπτωση το κουπόνι του Μαρτίου.

Για τους επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εξέδωσαν εισιτήρια για τις ημέρες των απεργιακών κινητοποιήσεων, η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει ότι επιστρέφεται το αντίτιμο του εισιτηρίου ή εκδίδεται κουπόνι ταξιδιού, καθώς σε αυτή την περίπτωση οι μετακινήσεις ήταν εκτός αστικού ιστού. Σε ό,τι αφορά στα οικονομικά των συγκοινωνιακών εταιρειών, πάντως, «ανάσα» προκειμένου να αντισταθμιστούν οι απεργιακές? απώλειες αναμένεται να δώσουν οι δεσμίδες των έντεκα εισιτηρίων εκ των οποίων το ένα παρέχεται δωρεάν.

Στοιχεία για όλο τον Ιανουάριο θα είναι διαθέσιμα στα μέσα του μήνα, ωστόσο την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου που πρωτοκυκλοφόρησε το προϊόν οι πωλήσεις του ανήλθαν στις 300.000:

«Η κίνηση ήταν πολύ ενθαρρυντική. Οι επιβάτες αγόραζαν τις δεσμίδες ακόμα και πέντε πέντε. Ετσι, παρά το γεγονός ότι οι απώλειες από τις απεργίες άγγιξαν τα 6 εκατομμύρια ευρώ, ποσοστό τους ίσως αντισταθμιστεί με τα οφέλη του νέου προϊόντος» λένε στο «Εθνος» στελέχη του υπουργείου.

Παράλληλα συνεχίζονται οι έλεγχοι κομίστρου, ενώ και οι δύο εταιρείες ενισχύουν σταδιακά το σώμα των ελεγκτών.

Ειδικότερα στην ΟΣΥ το σώμα των εθελοντών μετρά σήμερα περίπου 300 ελεγκτές, με στόχο να φτάσει τους 500, ενώ στη ΣΤΑΣΥ ο αριθμός των ελεγκτών φτάνει τους 40-45 από τους 100 που υπολογίζεται ότι είναι απαραίτητοι και θα βρεθούν μέσω εσωτερικής μετακίνησης από τις διοικητικές υπηρεσίες.


ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ:

Διάλογος για παροχές, όχι μισθολόγιο

Ενδεχόμενες παροχές, οι οποίες, πάντως, σε καμία περίπτωση δεν θα αγγίζουν τις προβλέψεις του ενιαίου μισθολογίου, συζητούν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών με τους εργαζομένους στον απόηχο των πρόσφατων απεργιακών κινητοποιήσεων.

Στις υπό συζήτηση παροχές εντάσσονται βοηθήματα βρεφονηπιακών σταθμών, εξαγορά στρατιωτικής θητείας για τους άνδρες εργαζομένους ή έξοδα κίνησης για τις νυχτερινές ώρες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν τίθενται υπό συζήτηση οι ρυθμίσεις του ενιαίου μισθολογίου:

«Είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο και στα αιτήματα των εργαζομένων αλλά και προσεκτικοί ταυτόχρονα, καθώς δεν προτιθέμεθα να προβούμε στη λήψη μέτρων που θα ξηλώσουν το πουλόβερ του νόμου», λένε χαρακτηριστικά στελέχη των διοικήσεων των εταιρειών.

Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση της ΟΣΥ ο διάλογος των δύο πλευρών ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα, ενώ τις προσεχείς ημέρες θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις και στη ΣΤΑΣΥ.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ