Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020
Με ένα χρόνο καθυστέρηση η υπογειοποίηση στα Σεπόλια – Ολοκλήρωση το 2024
Δώδεκα μήνες καθυστέρησης έχει μαζέψει προς το παρόν το έργο της υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών στο τμήμα Σταθμός Λαρίσης – Τρεις Γέφυρες στα Σεπόλια με αποτέλεσμα η ολοκλήρωσή του να αναμένεται στην καλύτερη περίπτωση στις αρχές του 2024, σύμφωνα με ενημέρωση της ΕΡΓΟΣΕ προς τον Εκπολιτιστικό Εξωραϊστικό Σύλλογο Σεπολίων «Αναγέννηση».
Η σύμβαση του έργου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της κοινοπραξίας INTRAKAT – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ υπεγράφη το Νοέμβριο του 2018 με το συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης να είναι 52 μήνες. Σύμφωνα με το σύλλογο «Αναγέννηση» έχουν προς το παρόν συσσωρευτεί 12 μήνες καθυστέρησης με το νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης να φτάνει τους «62 μήνες». Έτσι, μετρώντας πάντα από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί το νωρίτερο τον Ιανουάριο του 2024.
Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός προσφοράς ανήλθε σε 66.580.539,74 ευρώ όταν ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού ήταν 122.000.000 ευρώ. Η κοινοπραξία δηλαδή προσέφερε έκπτωση 45,71%. Τον περασμένο μήνα εξάλλου η ΕΡΓΟΣΕ πληροφόρησε ότι ως το τέλος της χρονιάς πρόκειται να υπογράψει συμπληρωματική σύμβαση ύψους 15 εκατ. ευρώ για το έργο το οποίο, σύμφωνα με προηγούμενες καταγγελίες από την περιοχή των Σεπολίων έχει βαλτώσει.
Όπως αναφέρει στην ενημέρωσή του ο σύλλογος, «Οι 8 μήνες εκ του συνόλου της καθυστέρησης οφείλονται στην μη παραχώρηση της δυτικής γραμμής από τον ΟΣΕ για αποξήλωση και οι 4 μήνες στη μεθοδολογία τρόπου κατασκευής. Η Αρχαιολογική Υπηρεσία δεν προκάλεσε επιπλέον καθυστέρηση αλλά συνεχίζει να παρακολουθεί το έργο. Επίσης, μας ενημέρωσε ότι αναμένεται στις αρχές του 2021 ένα καινούργιο μηχάνημα νέας τεχνολογίας χωρίς ηχητική όχληση (επιπλέον τους ενός που ήδη υπάρχει). Επίσης ότι δίνεται ιδιαίτερο βάρος στην επίσπευση της κατασκευής, ειδικά του δυτικού τμήματος, ώστε να παραδοθεί η γραμμή στον ΟΣΕ, προς λειτουργία. Σε ερώτηση για τη (σύμφωνα με δημοσιεύματα) διαφωνία μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και της κατασκευάστριας εταιρείας ΙΝΤΡΑΚΑΤ, μας δήλωσε ότι δεν υπάρχει…»
Σχετικά με τις διαβάσεις των πεζών, η ΕΡΓΟΣΕ ενημέρωση ότι στην εξέλιξη των έργων θα κατασκευαστούν άλλες δύο ανισόπεδες διαβάσεις επιπλέον αυτής που υπάρχει ήδη στην οδό Ζαχία προς το Σταθμό Λαρίσης, οι οποίες θα έχουν πρόβλεψη για χρήση από Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες (ανελκυστήρες). Όσο για τις ισόπεδες διαβάσεις που έκλεισαν, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, ούτως ή άλλως, παράνομες εντός αστικού ιστού και οι πολίτες τις χρησιμοποιούσαν με δική τους ευθύνη, με το σύλλογο να προβληματίζεται για το γεγονός πως σε μήκος 3 χιλιομέτρων θα υπάρχουν μόνο τρεις διαβάσεις.