Μέτρα για την ενίσχυση των δρομολογίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός ο οποίος επισκέπτεται σήμερα το μεσημέρι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Τα φαινόμενα συγχρωτισμού που παρατηρούνται στις αστικές συγκοινωνίες προβληματίζουν έντονα την κυβέρνηση και για το λόγο αυτό θα γίνουν παρεμβάσεις τους επόμενους μήνες προκειμένου να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων, κυρίως στα λεωφορεία στα οποία εντοπίζεται και το μεγαλύτερο πρόβλημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ των μέτρων που θα δρομολογήσει το υπουργείο Υποδομών και θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός θα είναι η πρόσληψη τουλάχιστον 300 οδηγών.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι το πιθανότερο σενάριο είναι η πρόσληψη των οδηγών να πραγματοποιηθεί με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο προσλήφθηκαν με συμβάσεις αορίστου χρόνου περίπου 1.500 ειδικοί φρουροί και 800 συνοριοφύλακες από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ενώ δεν αποκλείεται να ισχύσουν και κριτήρια εντοπιότητας.
Συνεργασία με ΚΤΕΛ και ΟΤΑ
Εκτός από την πρόσληψη προσωπικού αναμένεται να ανατεθεί συγκοινωνιακό έργο το οποίο εκτελείται τώρα από τον ΟΑΣΑ στις εταιρείες ΚΤΕΛ αλλά και στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οποίοι διαθέτουν οχήματα τα οποία μπορούν να εκτελέσουν αστικά δρομολόγια.
Η λύση αυτή έχει ήδη εφαρμοστεί για την ενίσχυση των δρομολογίων των λεωφορείων του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη, ενώ με τροπολογία που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση οι κρατικές εταιρείες αστικών συγκοινωνιών έχουν τη δυνατότητα να αναθέτουν συγκοινωνιακό έργο σε ιδιωτικούς φορείς όπως τα ΚΤΕΛ ή στους ΟΤΑ Α' ή Β' βαθμού ή σε οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης.
Τα δρομολόγια προτείνονται από τον ΟΑΣΑ ή τον ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Υποδομών.
Για να προχωρήσει η πρόσληψη των νέων οδηγών και η ανάθεση δρομολογίων σε άλλους φορείς θα πρέπει η κυβέρνηση να ετοιμάσει σχετική νομοθετική ρύθμιση, δεδομένου ότι πρόκειται για μέτρα που θα πρέπει να εφαρμοστούν στο άμεσο μέλλον.
Ως εκ τούτου, σε ό,τι αφορά την ανάθεση δρομολογίων σε ΚΤΕΛ και ΟΤΑ δεν υπάρχουν περιθώρια διεξαγωγής διαγωνισμού ο οποίος μπορεί να διαρκέσει αρκετούς μήνες.
Ενίσχυση των δρομολογίων μέχρι το φθινόπωρο
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νομοθετική ρύθμιση για την ενίσχυση των δρομολογίων στα μέσα μεταφοράς και την πρόσληψη προσωπικού θα γίνει είτε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου είτε με τροπολογία που θα ψηφιστεί όταν ανοίξει ξανά η Βουλή.
Για το θέμα αυτό υπήρξε επικοινωνία την Πέμπτη μεταξύ του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, και του υπουργού Επικρατείας, Γιώργου Γεραπετρίτη, ο οποίος έχει και τον τελευταίο λόγο σε νομοθετικά ζητήματα.
Το ενδεχόμενο ανάθεσης δρομολογίων σε ιδιώτες και σε ΟΤΑ αποτελεί μονόδρομο – τουλάχιστον μέχρι την προμήθεια των νέων λεωφορείων – δεδομένου ότι από τα περίπου 2.000 οχήματα που διαθέτει η εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε., λιγότερα από τα μισά κυκλοφορούν σε καθημερινή βάση στους δρόμους της Αθήνας.
Στόχος της κυβέρνησης είναι οι παρεμβάσεις για την ενίσχυση των δρομολογίων να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο φθινόπωρο. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές η διαδικασία για την πρόσληψη προσωπικού εκτός ΑΣΕΠ μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε διάστημα της τάξεως των δύο με τριών μηνών.
Τα φαινόμενα συγχρωτισμού που παρατηρούνται στις αστικές συγκοινωνίες προβληματίζουν έντονα την κυβέρνηση και για το λόγο αυτό θα γίνουν παρεμβάσεις τους επόμενους μήνες προκειμένου να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων, κυρίως στα λεωφορεία στα οποία εντοπίζεται και το μεγαλύτερο πρόβλημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ των μέτρων που θα δρομολογήσει το υπουργείο Υποδομών και θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός θα είναι η πρόσληψη τουλάχιστον 300 οδηγών.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι το πιθανότερο σενάριο είναι η πρόσληψη των οδηγών να πραγματοποιηθεί με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο προσλήφθηκαν με συμβάσεις αορίστου χρόνου περίπου 1.500 ειδικοί φρουροί και 800 συνοριοφύλακες από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ενώ δεν αποκλείεται να ισχύσουν και κριτήρια εντοπιότητας.
Συνεργασία με ΚΤΕΛ και ΟΤΑ
Εκτός από την πρόσληψη προσωπικού αναμένεται να ανατεθεί συγκοινωνιακό έργο το οποίο εκτελείται τώρα από τον ΟΑΣΑ στις εταιρείες ΚΤΕΛ αλλά και στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οποίοι διαθέτουν οχήματα τα οποία μπορούν να εκτελέσουν αστικά δρομολόγια.
Η λύση αυτή έχει ήδη εφαρμοστεί για την ενίσχυση των δρομολογίων των λεωφορείων του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη, ενώ με τροπολογία που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση οι κρατικές εταιρείες αστικών συγκοινωνιών έχουν τη δυνατότητα να αναθέτουν συγκοινωνιακό έργο σε ιδιωτικούς φορείς όπως τα ΚΤΕΛ ή στους ΟΤΑ Α' ή Β' βαθμού ή σε οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης.
Τα δρομολόγια προτείνονται από τον ΟΑΣΑ ή τον ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Υποδομών.
Για να προχωρήσει η πρόσληψη των νέων οδηγών και η ανάθεση δρομολογίων σε άλλους φορείς θα πρέπει η κυβέρνηση να ετοιμάσει σχετική νομοθετική ρύθμιση, δεδομένου ότι πρόκειται για μέτρα που θα πρέπει να εφαρμοστούν στο άμεσο μέλλον.
Ως εκ τούτου, σε ό,τι αφορά την ανάθεση δρομολογίων σε ΚΤΕΛ και ΟΤΑ δεν υπάρχουν περιθώρια διεξαγωγής διαγωνισμού ο οποίος μπορεί να διαρκέσει αρκετούς μήνες.
Ενίσχυση των δρομολογίων μέχρι το φθινόπωρο
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νομοθετική ρύθμιση για την ενίσχυση των δρομολογίων στα μέσα μεταφοράς και την πρόσληψη προσωπικού θα γίνει είτε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου είτε με τροπολογία που θα ψηφιστεί όταν ανοίξει ξανά η Βουλή.
Για το θέμα αυτό υπήρξε επικοινωνία την Πέμπτη μεταξύ του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, και του υπουργού Επικρατείας, Γιώργου Γεραπετρίτη, ο οποίος έχει και τον τελευταίο λόγο σε νομοθετικά ζητήματα.
Το ενδεχόμενο ανάθεσης δρομολογίων σε ιδιώτες και σε ΟΤΑ αποτελεί μονόδρομο – τουλάχιστον μέχρι την προμήθεια των νέων λεωφορείων – δεδομένου ότι από τα περίπου 2.000 οχήματα που διαθέτει η εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε., λιγότερα από τα μισά κυκλοφορούν σε καθημερινή βάση στους δρόμους της Αθήνας.
Στόχος της κυβέρνησης είναι οι παρεμβάσεις για την ενίσχυση των δρομολογίων να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο φθινόπωρο. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές η διαδικασία για την πρόσληψη προσωπικού εκτός ΑΣΕΠ μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε διάστημα της τάξεως των δύο με τριών μηνών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου