Εμφανή είναι τα απόνερα του Μνημονίου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και ειδικότερα στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, με μεγάλα «θύματα» τους εργαζομένους και τους χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Του Φώτη Φωτεινού
Η νέα εταιρεία που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση λεωφορείων - τρόλεϊ, «Οδικές Συγκοινωνίες», γνώρισε μείωση επιβατών 25% και δρομολογίων (οχηματοχιλιόμετρα) 22%, σε σχέση με το 2009.
Η συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου αποτελεί απόρροια της μείωσης του προσωπικού κατά 2.064 άτομα, ήτοι 25% και των δαπανών μισθοδοσίας κατά 50%!
Με τα ανωτέρω στοιχεία, εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος γιατί έχουν μειωθεί ή και καταργηθεί αρκετά δρομολόγια (έχει ανασχεδιαστεί περίπου το 1/3 των δρομολογίων) και, ανά περιπτώσεις, έχει αυξηθεί ο χρόνος αναμονής των επιβατών στις στάσεις.
«Το συγκοινωνιακό έργο έχει σήμερα μειωθεί τουλάχιστον 30% από το 2009», αναφέρει ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ Λεωνίδας Σκούλος. «Αυτό φαίνεται και από τον αριθμό των λεωφορείων. Από 2.100 φτάσαμε στα 1.100, πέρα από την προφανή έλλειψη οδηγών», συμπληρώνει.
Την προφανή έλλειψη οδηγών, αλλά και τεχνικών, παραδέχεται και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των «Οδικών Συγκοινωνιών» Γιάννης Οικονόμου. «Οι οδηγοί είναι περίπου 4.100, θα ήταν ευκταίο να ήταν περισσότεροι κατά 25%», επισημαίνει ο κ. Οικονόμου, σημειώνοντας ότι παρατηρείται έλλειψη και τεχνικών, με αποτέλεσμα να επιμηκύνεται ο χρόνος συντήρησης και επιδιόρθωσης των λεωφορείων στα αμαξοστάσια.
Πάντως, με βάση το υπάρχον προσωπικό και στόλο, επιτυγχάνεται, σε ποσοστό άνω του 90%, το προγραμματισθέν συγκοινωνιακό έργο.
Επίσης, η εταιρεία έχει καταφέρει να «νοικοκυρέψει» το λειτουργικό της κόστος,επιτυγχάνοντας ικανοποιητική ροή ανταλλακτικών και ομαλότερη αποπληρωμή προμηθευτών.
Του Φώτη Φωτεινού
Η νέα εταιρεία που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση λεωφορείων - τρόλεϊ, «Οδικές Συγκοινωνίες», γνώρισε μείωση επιβατών 25% και δρομολογίων (οχηματοχιλιόμετρα) 22%, σε σχέση με το 2009.
Η συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου αποτελεί απόρροια της μείωσης του προσωπικού κατά 2.064 άτομα, ήτοι 25% και των δαπανών μισθοδοσίας κατά 50%!
Με τα ανωτέρω στοιχεία, εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος γιατί έχουν μειωθεί ή και καταργηθεί αρκετά δρομολόγια (έχει ανασχεδιαστεί περίπου το 1/3 των δρομολογίων) και, ανά περιπτώσεις, έχει αυξηθεί ο χρόνος αναμονής των επιβατών στις στάσεις.
«Το συγκοινωνιακό έργο έχει σήμερα μειωθεί τουλάχιστον 30% από το 2009», αναφέρει ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ Λεωνίδας Σκούλος. «Αυτό φαίνεται και από τον αριθμό των λεωφορείων. Από 2.100 φτάσαμε στα 1.100, πέρα από την προφανή έλλειψη οδηγών», συμπληρώνει.
Την προφανή έλλειψη οδηγών, αλλά και τεχνικών, παραδέχεται και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των «Οδικών Συγκοινωνιών» Γιάννης Οικονόμου. «Οι οδηγοί είναι περίπου 4.100, θα ήταν ευκταίο να ήταν περισσότεροι κατά 25%», επισημαίνει ο κ. Οικονόμου, σημειώνοντας ότι παρατηρείται έλλειψη και τεχνικών, με αποτέλεσμα να επιμηκύνεται ο χρόνος συντήρησης και επιδιόρθωσης των λεωφορείων στα αμαξοστάσια.
Πάντως, με βάση το υπάρχον προσωπικό και στόλο, επιτυγχάνεται, σε ποσοστό άνω του 90%, το προγραμματισθέν συγκοινωνιακό έργο.
Επίσης, η εταιρεία έχει καταφέρει να «νοικοκυρέψει» το λειτουργικό της κόστος,επιτυγχάνοντας ικανοποιητική ροή ανταλλακτικών και ομαλότερη αποπληρωμή προμηθευτών.