Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

πρώην Αρχιμηχανικός τους ΟΣΕ καταθέτει την δική του μαρτυρία για τις συνδυασμένες μεταφορές

Με επιστολή του στα «Σ.Ν» ο κ. Ανδρέας Μυλωνάκης πρώην Αρχιμηχανικός του ΟΣΕ καταθέτει την άποψη του για τις συνδυασμένες μεταφορές με αφορμή τα όσα λέγονται και γράφονται για  την συμφωνία των Cosco – HP – ΤΡΕΝΟΣΕ.

 Παραθέτουμε αυτούσια την επιστολή του κ. Μυλωνάκη

 Κ Γιαννακίδη, με μεγάλη μου ευχαρίστηση παρακολουθώ  στις μέρες μας να γίνονται αναφορές στις συνδυασμένες μεταφορές ιδιαίτερά μετά την συμφωνία των Cosco – HP – ΤΡΕΝΟΣΕ.
Εντύπωση μου κάνουν  όμως οι αναφορές διαφόρων επισήμων και μάλιστα υπουργών όπως ο κ Μουσουρούλης για το ότι  για πρώτη φορά γίνονται συνδυασμένες μεταφορές στην Ελλάδα και βέβαια από την κα Βάσω Βεγιάζη που έγραψε το άρθρο  δεν περιμένω  να έχει επαρκείς γνώσεις για θέματα μεταφορών .
Είναι όμως επιεικώς απαράδεκτο  κατζαμάν υπουργός με  αρμοδιότητες σε τομέα των μεταφορών να λέει τέτοιες ανοησίες .
Για την ιστορία , αυτή που τουλάχιστον που ξέρω εγώ είχαμε τα εξής γεγονότα
1 Περί το 1980 , επί διευθυντού  Παναγιωτάκη , εγώ και ο Χρίστος ο Φουντουλίδης φτιάξαμε στο τρίγωνο του Εμπορικού Σταθμόύ την πρώτη υποδομή για terminal container που εξυπηρετούσε τότε δύο αμαξοστοιχίες την εβδομάδα χρησιμοποιώντας έναν κλασσικό γερανό 40 τα ΚΑΤΟ . Σύντομα ο χώρος ασφαλτοστρώθηκε όλος και είχαμε πάνω από μία αμαξοστοιχία την ημέρα χρησιμοποιώντας  πλέον 2 ειδικούς  γερανούς για containers τα BELLOTI. Μάλιστα για μία μεγάλη περίοδο είχαμε και μία άλλη μεταφορά με επικαθήμενα οδικά οχήματα σε ειδικά βαγόνια βαθυδάπεδα.
2 Περί το 1995 είχε γίνει και η κατασκευή  της έκτης προβλήτας όπου υπάρχει το ΣΕΜΠΟ που είναι terminal για container , έχει σιδηροδρομικές γραμμές και  γερανογέφυρα για φορτοεκφορτώσεις containers. Από εκεί όση περίοδο ήμουν εγώ στην εκμετάλλευσή είχαμε κάθε μέρα τουλάχιστον ένα τρένο με αποκορύφωση την περίοδο του πολέμου της Γιουγκοσλαβίας που είχαμε και δύο  και τρία τρένα την ημέρα.
3 Στην Σίνδο από το 2005 περίπου υπάρχει το ιδιωτικό terminal  της PROODOS  όπου και από εκεί  διακινείται τουλάχιστον ε΄να τρένο κάθε ημέρα με υλικά της Lidl.
4 Παράλληλα με τις εγκαταστάσεις αυτές στην περιοχή της Θεσσαλονίκης υπήρχε ακόμη και το terminal    των Αγίων Αναργύρων στην περιοχή των Αθηνών οπού και από εκεί γινόταν διακίνηση containers
5 Για την ιστορία μπορώ να αναφέρω και μία άλλη μεταφορά μικρότερων εμπορευματοκιβωτίων που είχαν χρησιμοποιηθεί για την μεταφορά τσιγάρων τα λεγόμενα τσιγγαράδικά.  Κάποια από αυτά βρίσκονται ακόμα παροπλισμένα στον σταθμό του Λιανοκλαδίου.
6 Τέλος από ότι ξέρω η σιδηροδρομική πρόσβαση στο λιμάνι του Πειραιά από το Ικόνιο δεν είναι ακόμη έτοιμή .Όταν εγώ μπήκα στον ΟΣΕ το 1977 υπήρχε σιδηροδρομική γραμμή που έφτανε μέχρι τις προβλήτες του λιμανιού την οποία κάποιοι έξυπνοι φρόντισαν  να την   καταργήσουν πριν ακόμη κατασκευάσουν την διάδοχη κατάσταση . Δηλαδή ακόμη μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει ούτε     την εικόνα του Ικονίου και βιαζόμαστε να κάνουμε πανηγύρια.
Μετά από όλα αυτά  απορώ και διίσταμαι  για το τι μπορεί να περιμένει κανείς από την ασχετοσύνη και την άγνοια στο αντικείμενό τους τέτοιων πολιτικών και υπουργών όπως ο κ Μουσουρούλης.

Χρίστο  σε παρακαλώ παρουσίασε το  αυτούσιο και σε ευχαριστώ για την φιλοξενία
Φιλικά
Μυλωνάκης Ανδρέας
Πρώην Αρχιμηχανικός Εκμεταλλεύσεως ΔΠΜΘ