Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ανέλυσε σε συνέντευξή του τα πλάνα του υπουργείου.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Σταϊκούρα η στρατηγική στόχευση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εμπεριέχει την αποτελεσματική και ρεαλιστική προώθηση υλοποίησης των εν εξελίξει έργων και το συγκροτημένο σχεδιασμό νέας δέσμης έργων, τη βελτίωση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών, τη βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών.
Σε ότι αφορά το σιδηρόδρομο ο υπουργός ανέφερε πως το υπάρχουν εδώ και δεκαετίες ανοιχτά ζητήματα που ήρθαν ιδιαίτερα έντονα στην επιφάνεια με το δυστύχημα των Τεμπών.
Η προσπάθεια του υπουργείου θα βασίζεται σε τρεις πυλώνες:στη διασφάλιση και αναβάθμιση της ορθής, ασφαλούς και ποιοτικής λειτουργίας του υφιστάμενου δικτύου
στη γεωγραφική επέκταση και τη διασύνδεσή του με άλλα δίκτυα και υποδομές, ώστε να γίνει ένα πραγματικά ανταγωνιστικό, χρήσιμο και ασφαλές μέσο μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων και
στην ανασυγκρότηση της δομής της αγοράς, ώστε να δημιουργηθεί ένα βιώσιμο οικοσύστημα «δρώντων» σε αυτή.
Στην παρούσα φάση θα προωθηθεί η άμεση ολοκλήρωση των προσλήψεων, που έχουν δρομολογηθεί για τον ΟΣΕ, και η εκτέλεση εκτεταμένων έργων συντήρησης της σιδηροδρομικής υποδομής, για τα οποία οι σχετικές διαδικασίες έχουν ήδη εκκινήσει και έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητοι πόροι.
Επίσης, σημαντική επιδίωξη είναι η στενή παρακολούθηση και τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις συμβάσεις του ελληνικού Δημοσίου με τον ΟΣΕ και τον πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών, καθώς και η αξιολόγηση όλων των εμπλεκόμενων, όπως και η τακτική εσωτερική και εξωτερική λογοδοσία. Επίσης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως τα συχνά φαινόμενα διακοπής της λειτουργίας του δικτύου, δεν γίνονται αποδεκτά.
Σε ότι αφορά τα νέα «πράσινα» αστικά λεωφορεία -οι κάτοικοι της Αττικής και της Θεσσαλονίκης περιμένουν εδώ και χρόνια καινούργια μέσα μαζικής μεταφοράς- ο κ. Σταϊκούρας είπε χαρακτηριστικά στη συνέντευξή του στα «Νέα»: «Δρομολογείται η ανανέωση του υφιστάμενου γερασμένου στόλου των λεωφορείων, με την προμήθεια 650 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το ΕΣΠΑ. Τα πρώτα νέα λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους των δύο πόλεων στις αρχές του 2024».
στη γεωγραφική επέκταση και τη διασύνδεσή του με άλλα δίκτυα και υποδομές, ώστε να γίνει ένα πραγματικά ανταγωνιστικό, χρήσιμο και ασφαλές μέσο μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων και
στην ανασυγκρότηση της δομής της αγοράς, ώστε να δημιουργηθεί ένα βιώσιμο οικοσύστημα «δρώντων» σε αυτή.
Στην παρούσα φάση θα προωθηθεί η άμεση ολοκλήρωση των προσλήψεων, που έχουν δρομολογηθεί για τον ΟΣΕ, και η εκτέλεση εκτεταμένων έργων συντήρησης της σιδηροδρομικής υποδομής, για τα οποία οι σχετικές διαδικασίες έχουν ήδη εκκινήσει και έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητοι πόροι.
Επίσης, σημαντική επιδίωξη είναι η στενή παρακολούθηση και τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις συμβάσεις του ελληνικού Δημοσίου με τον ΟΣΕ και τον πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών, καθώς και η αξιολόγηση όλων των εμπλεκόμενων, όπως και η τακτική εσωτερική και εξωτερική λογοδοσία. Επίσης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως τα συχνά φαινόμενα διακοπής της λειτουργίας του δικτύου, δεν γίνονται αποδεκτά.
Σε ότι αφορά τα νέα «πράσινα» αστικά λεωφορεία -οι κάτοικοι της Αττικής και της Θεσσαλονίκης περιμένουν εδώ και χρόνια καινούργια μέσα μαζικής μεταφοράς- ο κ. Σταϊκούρας είπε χαρακτηριστικά στη συνέντευξή του στα «Νέα»: «Δρομολογείται η ανανέωση του υφιστάμενου γερασμένου στόλου των λεωφορείων, με την προμήθεια 650 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το ΕΣΠΑ. Τα πρώτα νέα λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους των δύο πόλεων στις αρχές του 2024».