Πέμπτη 18 Ιουνίου 2020

Την Δευτέρα το πρωί το τρένο θα σφυρίξει στο Αίγιο- Πως θα γίνονται τα δρομολόγια.



Η μεγάλη στιγμή έφτασε. Tο τρένο φτάνει επιτέλους στο Αίγιο και ξεκινά τα δρομολόγιά του επί της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, τη Δευτέρα 22 Ιουνίου στις 7.30 το πρωί, δίνοντας τέλος σε ταλαιπωρία και καρκινοβασίες πολλών ετών και κάνοντας παράλληλα την Αιγιάλεια τον μεγαλύτερο συγκοινωνιακό κόμβο της Δυτικής Ελλάδας.

Τα δρομολόγια, η ακριβής διάρκειά τους και οι τιμές των εισιτηρίων θα δοθούν στη δημοσιότητα το αργότερο μέχρι την Παρασκευή, από το εμπορικό τμήμα του ΟΣΕ, δηλαδή την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Την περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκαν οι ασκήσεις ετοιμότητας με τη συμμετοχή όλων των αρμοδίων σωμάτων ασφαλείας στις σήραγγες του τμήματος Κιάτο-Αίγιο και πλέον δόθηκε το "πράσινο φως" για την επαναλειτουργία της γραμμής, μήκους 72 χιλιομέτρων, που κατασκευάστηκε σε συνέχεια του τμήματος Κόρινθος-Κιάτο το οποίο λειτουργεί κανονικά εδώ και χρόνια.

Η γραμμή θα περιλαμβάνει τρεις νέους Σταθμούς σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο και έξι Στάσεις σε Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό (ανταπόκριση με Οδοντωτό Σιδηρόδρομο για Καλάβρυτα) και Ελίκη. Στη διαδρομή έχουν κατασκευαστεί 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ., 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1.700μ., 19 Σιδηροδρομικές Γέφυρες, 63 Κάτω Διαβάσεις και 10 Άνω Διαβάσεις και επιτρέπεται η ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τραίνου (άνω των 200 χλμ/ω).

Το έργο εντάσσεται στο ευρύτερο έργο της ολοκλήρωσης του άξονα Αθήνα (ΣΚΑ) – Πάτρα / Τμήμα Κιάτο – Πάτρα, που περιλαμβάνει την νέα, σύγχρονη διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων. Έτσι, θα υλοποιηθεί η σταδιακή αντικατάσταση της παλαιάς μονής γραμμής μετρικού εύρους και χαμηλών ποιοτικών χαρακτηριστικών με νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή κανονικού εύρους με σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών καθώς και σύστημα ραδιοκάλυψης (GSM-R).

Η ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα θα γίνει με την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης. Το έργο, προϋπολογισμού 68 εκατ. €, βρίσκεται στην τελική φάση δημοπράτησης. Τα έργα κατασκευής της νέας γραμμής συγχρηματοδοτούνται από προγράμματα των Γ’, Δ’ και Ε’ Προγραμματικών Περιόδων (Ταμείο Συνοχής 2000-2006, Ε.Π.Ε.Π. 2007-2013 και Ε.Π. Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. 2014-2020).

ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

Τα δρομολόγια θα γίνονται από Αθήνα μέχρι Κιάτο με ηλεκτροκίνητο τρένο. Στο Κιάτο το τρένο θα σταματά και θα αλλάζει μηχανή από ηλεκτροκίνητη σε ντιζελοκίνητη. Η καθυστέρηση υπολογίζεται σε περίπου 5-6 λεπτά. Στη συνέχεια το ντιζελοκίνητο πλέον τρένο θα ξεκινά από το Κιάτο και θα τερματίζει στο Αίγιο. Με τον αντίστροφο τρόπο θα γίνεται το δρομολόγιο από το Αίγιο μέχρι την Αθήνα, δηλαδή ντιζελοκίνητο τρένο μέχρι το Κιάτο και από εκεί ηλεκτροκίνητο μέχρι την Αθήνα.

Ένα από τα σημαντικά νέα για τους επιβάτες του δρομολογίου αυτού είναι πως με μία μετεπιβίβαση στο σταθμό των Άνω Λιοσίων θα μπορούν να φτάσουν εύκολα στο αεροδρόμιο της Αθήνας και από το σταθμό της Αθήνας, στο λιμάνι του Πειραιά.

Τα τρένα που θα δρομολογηθούν θα είναι τα ίδια με αυτά που σήμερα διεξάγουν δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Άλλωστε εδώ και αρκετά χρόνια, μέχρι που τελικά λειτούργησε η ηλεκτροκίνηση, η αλλαγή μηχανής γινόταν καθημερινά σε όλα τα δρομολόγια.

Υπενθυμίζεται πως τα πρώτα έργα ξεκίνησαν το 2007 και χρειάστηκαν αρκετές εργολαβίες για να ολοκληρωθεί. Σε αυτή τη φάση το νέο αυτό τμήμα θα λειτουργήσει χωρίς ηλεκτροκίνηση. Τα σύγχρονα ηλεκτροκινούμενα τρένα θα αναμένεται να χρησιμοποιήσουν τη γραμμή το 2023, όταν ολοκληρωθεί η σχετική εργολαβία από την ΕΡΓΟΣΕ.