Εντείνουν την ανησυχία που υπάρχει για την κατάσταση που θα επικρατεί την επόμενη ημέρα της καραντίνας στα μέσα μαζικής μεταφοράς τα στοιχεία που παραθέτει για τα μέσα κινητής τροχιάς ο Αποστόλης Ραυτόπουλος, πρόεδρος του σωματείου τεχνικών και εργαζομένων ΟΑΣΑ-ΟΣΥ,
«Σήμερα βγαίνουν στους δρόμους του λεκανοπεδίου περίπου 590 λεωφορεία και 60 τρόλεϊ. Οι προβλέψεις μετά το τέλος της καραντίνας είναι να βρίσκονται στους δρόμους του λεκανοπεδίου 900 λεωφορεία και 125 τρόλεϊ. Οι χρόνοι αναμονής σήμερα είναι από 22 λεπτά έως 60 λεπτά. Αυτοί οι χρόνοι σαφώς και θα μειωθούν από 15 έως 45 λεπτά περίπου», αποκαλύπτει οαποστόλης Ραυτόπουλος, ενώ σημειώνει:
-«Ο αριθμός του στόλου των λεωφορεία σήμερα είναι 1700, από αυτά μέχρι το τέλος του 21 θα αποσυρθούν 200 περίπου λεωφορεία EURO 1 πρώτης κυκλοφορίας 1994. Εάν μπορούσαμε να διαθέσουμε 1500 λεωφορεία στο επιβατικό κοινό θα ήταν ικανοποιητικός»
-«Πρέπει να γίνουν προσλήψεις σε προσωπικό κίνησης και τεχνικό προσωπικό, κυρίως γιατί από το 2007 έχουν να γίνουν προσλήψεις. Έχει μειωθεί το προσωπικό από 8500 που ήμασταν το 2010 σε 4800 που είμαστε σήμερα.
Εάν υλοποιηθεί η εξαγγελία του υπουργού για 700 λεωφορεία άμεσα, θα είναι ικανοποιητικός ο αριθμός που θα διαθέτουμε στους επιβάτες. Αλλά άμεσα πρέπει να γίνουν προσλήψεις 2000 οδηγών και 500 τεχνικών, για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας».
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:
-Σε λίγες ημέρες βγαίνουμε σιγά-σιγά από την καραντίνα. Ήθελα να σας ρωτήσω ποια είναι σήμερα η κατάσταση στα μέσα μεταφοράς και περισσότερο στα αστικά λεωφορεία που εσείς γνωρίζετε καλύτερα;
«Η κατάσταση στα αστικά λεωφορεία μετά το τέλος της καραντίνας θα είναι καλύτερη από αυτήν που ήταν πριν. Κι αυτό γιατί ο χρόνος που βρίσκονταν τα λεωφορεία στα αμαξοστάσια, ήταν πολύτιμος για τους τεχνικούς να κάνουν παρεμβάσεις και επισκευές, όσο μας επέτρεπαν τα διαθέσιμα ανταλλακτικά και αυτά που υπήρχαν στην αγορά, γιατί όπως γνωρίζετε οι εισαγωγές ανταλλακτικών δεν γίνονταν. Την περίοδο αυτή, μάλιστα,
παρέδωσαν πινακίδες από 254 λεωφορεία για να μην πληρώνουν ασφάλιστρα, να μην πληρωθούν δηλαδή 254Χ400=101.600 ευρώ. Οι πινακίδες εννοείται ότι θα ληφθούν πίσω, μετά το τέλος της καραντίνας».
-Την επόμενη ημέρα πόσα λεωφορεία μπορεί να βγουν στο δρόμο; Με τι συχνότητα μπορεί να περνούν από τις στάσεις; Και μήπως έχετε στοιχεία και για τα μέσα σταθερής τροχιάς;
«Σήμερα βγαίνουν στους δρόμους του λεκανοπεδίου περίπου 590 λεωφορεία και 60 τρόλεϊ. Οι προβλέψεις μετά το τέλος της καραντίνας είναι να βρίσκονται στους δρόμους του λεκανοπεδίου 900 λεωφορεία και 125 τρόλεϊ. Οι χρόνοι αναμονής σήμερα είναι από 22 λεπτά έως 60 λεπτά. Αυτοί οι χρόνοι σαφώς και θα μειωθούν από 15 έως 45 λεπτά περίπου».
-Ο αρμόδιος υπουργός έκανε κάποιες εξαγγελίες για αγορά λεωφορείων την επόμενη ημέρα. Ήθελα το σχόλιό σας.
«Σύμφωνα με εξαγγελίες του υπουργού βρίσκεται εν εξελίξει ο διαγωνισμός για την αγορά λεωφορείων, τόσο στην Αττική, όσο και στην Θεσσαλονίκη με νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία (Ηλεκτρικά και Φυσικού Αερίου), 700 για την Αθήνα και 500 Θεσσαλονίκη. Αλλά αυτό το ακούμε από το 2014. Στην πράξη μέχρι στιγμής δεν το έχουμε δει -ήμουν νιος και γέρασα.
-Ποιες είναι οι ανάγκες σήμερα στα αστικά λεωφορεία; Τόσο σε στόλο όσο και σε προσωπικό;
«Ο αριθμός του στόλου των λεωφορεία σήμερα είναι 1700, από αυτά μέχρι το τέλος του 21 θα αποσυρθούν 200 περίπου λεωφορεία EURO 1 πρώτης κυκλοφορίας 1994. Εάν μπορούσαμε να διαθέσουμε 1500 λεωφορεία στο επιβατικό κοινό θα ήταν ικανοποιητικός. Βεβαίως πρέπει να γίνουν προσλήψεις σε προσωπικό κίνησης και τεχνικό προσωπικό, κυρίως γιατί από το 2007 έχουν να γίνουν προσλήψεις. Έχει μειωθεί το προσωπικό από 8500 που ήμασταν το 2010 σε 4800 που είμαστε σήμερα.
Εάν υλοποιηθεί η εξαγγελία του υπουργού για 700 λεωφορεία άμεσα, θα είναι ικανοποιητικός ο αριθμός που θα διαθέτουμε στους επιβάτες. Αλλά άμεσα πρέπει να γίνουν προσλήψεις 2000 οδηγών και 500 τεχνικών, για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας».
-Για την προστασία των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες την επόμενη ημέρα της καραντίνας τι πρέπει να γίνει κ. Ραυτόπουλε;
«Πρέπει να συνεχίσουν τα μέτρα από την μεριά της διοίκησης για: α) μάσκες, β) γάντια, γ) αντισηπτικά, τόσο στο προσωπικό, όσο και στους επιβάτες. Υπάρχουν προτάσεις από μεριά των τεχνικών για πρόσθετες παρεμβάσεις για να απομονωθεί η καμπίνα του οδηγού».
-Την επόμενη ημέρα πόσα λεωφορεία μπορεί να βγουν στο δρόμο; Με τι συχνότητα μπορεί να περνούν από τις στάσεις; Και μήπως έχετε στοιχεία και για τα μέσα σταθερής τροχιάς;
«Σήμερα βγαίνουν στους δρόμους του λεκανοπεδίου περίπου 590 λεωφορεία και 60 τρόλεϊ. Οι προβλέψεις μετά το τέλος της καραντίνας είναι να βρίσκονται στους δρόμους του λεκανοπεδίου 900 λεωφορεία και 125 τρόλεϊ. Οι χρόνοι αναμονής σήμερα είναι από 22 λεπτά έως 60 λεπτά. Αυτοί οι χρόνοι σαφώς και θα μειωθούν από 15 έως 45 λεπτά περίπου».
-Ο αρμόδιος υπουργός έκανε κάποιες εξαγγελίες για αγορά λεωφορείων την επόμενη ημέρα. Ήθελα το σχόλιό σας.
«Σύμφωνα με εξαγγελίες του υπουργού βρίσκεται εν εξελίξει ο διαγωνισμός για την αγορά λεωφορείων, τόσο στην Αττική, όσο και στην Θεσσαλονίκη με νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία (Ηλεκτρικά και Φυσικού Αερίου), 700 για την Αθήνα και 500 Θεσσαλονίκη. Αλλά αυτό το ακούμε από το 2014. Στην πράξη μέχρι στιγμής δεν το έχουμε δει -ήμουν νιος και γέρασα.
-Ποιες είναι οι ανάγκες σήμερα στα αστικά λεωφορεία; Τόσο σε στόλο όσο και σε προσωπικό;
«Ο αριθμός του στόλου των λεωφορεία σήμερα είναι 1700, από αυτά μέχρι το τέλος του 21 θα αποσυρθούν 200 περίπου λεωφορεία EURO 1 πρώτης κυκλοφορίας 1994. Εάν μπορούσαμε να διαθέσουμε 1500 λεωφορεία στο επιβατικό κοινό θα ήταν ικανοποιητικός. Βεβαίως πρέπει να γίνουν προσλήψεις σε προσωπικό κίνησης και τεχνικό προσωπικό, κυρίως γιατί από το 2007 έχουν να γίνουν προσλήψεις. Έχει μειωθεί το προσωπικό από 8500 που ήμασταν το 2010 σε 4800 που είμαστε σήμερα.
Εάν υλοποιηθεί η εξαγγελία του υπουργού για 700 λεωφορεία άμεσα, θα είναι ικανοποιητικός ο αριθμός που θα διαθέτουμε στους επιβάτες. Αλλά άμεσα πρέπει να γίνουν προσλήψεις 2000 οδηγών και 500 τεχνικών, για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας».
-Για την προστασία των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες την επόμενη ημέρα της καραντίνας τι πρέπει να γίνει κ. Ραυτόπουλε;
«Πρέπει να συνεχίσουν τα μέτρα από την μεριά της διοίκησης για: α) μάσκες, β) γάντια, γ) αντισηπτικά, τόσο στο προσωπικό, όσο και στους επιβάτες. Υπάρχουν προτάσεις από μεριά των τεχνικών για πρόσθετες παρεμβάσεις για να απομονωθεί η καμπίνα του οδηγού».