Το λεωφορείο, το οποίο δημιούργησε η ελβετική αυτοκινητοβιομηχανία σε συνεργασία με την την εταιρεία Keolis, μπορεί να μετακινείται, να παρκάρει και να κάνει μανούβρες, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι είναι καθαρό, σωστά συντηρημένο και πλήρως φορτισμένο πριν «επιστρέψει» στη θέση του! Χρησιμοποιώντας λογισμικό που έχει αναπτύξει η Volvo, το λεωφορείο ελέγχεται και παρακολουθείται από ένα δωμάτιο ελέγχου.
Η αυτοματοποίηση των εργασιών που πραγματοποιούνται εντός ενός αμαξοστασίου μειώνει το χρόνο που πρέπει να «περάσουν» τα λεωφορεία εκεί, αυξάνει τη διαθεσιμότητα των οχημάτων και επιτρέπει τη λειτουργία μικρότερων αμαξοστασίων.
Επιπλέον στόχος είναι να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος συγκρούσεων, να διασφαλιστεί η ασφάλεια και το λεωφορείο να μπορεί να πηγαίνει στον οδηγό, αντί για το αντίθετο.
Σύμφωνα με τη Volvo, απώτερος σκοπός είναι η μεγαλύτερη ασφάλεια και αποδοτικότητα και όχι η αντικατάσταση του ανθρώπινου δυναμικού - όπως πολλοί θα μπορούσαν να υποθέσουν.
«Αυτό σηματοδοτεί ένα πολύ σημαντικό βήμα στο αυτόνομο ταξίδι μας, καθώς έχουμε δείξει με επιτυχία τα εμπορικά οφέλη που μπορεί να προσφέρει μια αυτόνομη λύση σε ένα αμαξοστάσιο», δήλωσε ο Πρόεδρος της Volvo Buses, Håkan Agnevall.
«Τα αυτόνομα λεωφορεία σε αμαξοστάσια δημιουργούν νέα οφέλη, όπως πιο αποτελεσματικές ροές κυκλοφορίας, υψηλότερη παραγωγικότητα, [λιγότερες] ζημιές και βελτιωμένη ασφάλεια.»
Σημειώνεται ότι η Keolis δοκιμάζει αυτόνομες υπηρεσίες μεταφορών από το 2016 - από τότε μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη λειτουργία αυτόνομων λεωφορείων σε πόλεις της Γαλλίας, όπως το Παρίσι, η Ρεν και η Λιλ, καθώς και στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία, τον Καναδά, τις ΗΠΑ και το Βέλγιο.
Η Volvo, απ’ την πλευρά της, έχει κάνει κάποιες δοκιμές αυτόνομων λεωφορείων στο παρελθόν, ωστόσο αυτή ήταν η πρώτη που έλαβε χώρα σε πραγματικό αμαξοστάσιο.