Πέμπτη 4 Ιουλίου 2019

Αγοράζουν στον ΟΑΣΘ ανταλλακτικά από το διαδίκτυο, χωρίς καμιά πιστοποίηση και εγγύηση...

Δεν ξέρω εάν στην προκειμένη περίπτωση ισχύει το «δρυός πεσούσης…», αλλά πάντως, τις τελευταίες ημέρες ανοίγουν πολλά στόματα στον ΟΑΣΘ.

Ίσως γιατί η παρέα του Στέλιου Παππά απέρχεται ή, ενδεχομένως, επειδή η κόπωση και η αγανάκτηση των εργαζομένων οι οποίοι δίνουν καθημερινά το δικό τους αγώνα για να εξασφαλίσουν όσα περισσότερα μάχιμα λεωφορεία μπορούν, έχει χτυπήσει κόκκινο.

Διαβάστε τι μου εκμυστηρεύτηκε εργαζόμενος - στέλεχος των συνεργείων. «Γράφεις», μου λέει, «ότι μας λείπουν ανταλλακτικά επειδή στέγνωσαν τα ταμεία και οι προμηθευτές μας τα δίνουν με το σταγονόμετρο γιατί φοβούνται τα φέσια.

Όμως, αλλού είναι το πρόβλημα» υπογραμμίζει και μου εξηγεί: «το μεγαλύτερο πρόβλημα, πέρα από τις ελλείψεις, είναι ότι τα ανταλλακτικά που αγοράζουν είναι ιμιτασιόν, τα περισσότερα είναι no name, χωρίς καμιά πιστοποίηση, χωρίς εγγύηση, με αποτέλεσμα να τα τοποθετούμε πάνω στο λεωφορείο, να το επισκευάζουμε και σε μια βδομάδα, δέκα μέρες να επιστρέφει πίσω με την ίδια ακριβώς βλάβη».

Το γεγονός μου επιβεβαίωσε άλλος εργαζόμενος στον ευαίσθητο τομέα των προμηθειών ο οποίος μου αποκάλυψε ότι εδώ και περίπου έναν χρόνο, κάποια ανταλλακτικά αγοράζονται μέσω διαδικτύου, από εκπτωτικές ιστοσελίδες τύπου Skroutz, προκειμένου να μειωθεί το κόστος διότι, όπως μου επισημαίνεται, αυτό είναι που κυρίως τους ενδιαφέρει.
«Έτσι, όμως, στην πραγματικότητα το κόστος πολλαπλασιάζεται καθώς αγοράζονται περισσότερα ανταλλακτικά, προξενούνται βλάβες και σε άλλα μέρη του λεωφορείου, τα οποία συνδέονται με τη χρήση του ακατάλληλου ανταλλακτικού, μεγαλώνει η ανάγκη για τα εξωτερικά συνεργεία καθώς δεν προλαβαίνει το τεχνικό προσωπικό να αποκαταστήσει τόσες βλάβες, οδηγοί μένουν άπραγοι καθώς δεν υπάρχουν λεωφορεία και κυρίως, το επιβατικό κοινό βιώνει έναν Γολγοθά».

Προς επίρρωση των ανωτέρω, περιπλανώμενος στο διαδίκτυο, έπεσα πάνω σε μια συνέντευξη του τμηματάρχη Προμηθειών και γνωστού στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, Βαγγέλη Πιτσαλίδη ο οποίος τοποθετήθηκε στη θέση αυτή επί ημερών του κυρ Στέλιου.

Μιλώντας στο movenews.gr ο Πιτσαλίδης υπερηφανεύεται για τη μείωση του κόστους αγοράς ανταλλακτικών λέγοντας ότι «αναζητείται ακόμα και μέσω διαδικτύου η καλύτερη προσφορά σε οποιοδήποτε υλικό χρειάζεται ο Οργανισμός, κάτι που δεν υπήρχε σαν τρόπος λειτουργίας σχεδόν ποτέ».

Για να είμαι δίκαιος, πάντως, μαθαίνω ότι ο Πιτσαλίδης έχει ζητήσει τα ανταλλακτικά του διαδικτύου να περνούν προηγουμένως από τον ποιοτικό έλεγχο.

Μου λένε ότι στον ποιοτικό έλεγχο πολλά από αυτά τα ανταλλακτικά κόβονται όμως, κατά έναν περίεργο τρόπο στη συνέχεια περνούν δια της πλαγίας, με υπογραφή κάποιου στελέχους του τμήματος Συντήρησης και εν τέλει τοποθετούνται στα λεωφορεία, με τα γνωστά αποτελέσματα...

"Κρύβουν" τα λεωφορεία στο τέρμα
Τις τελευταίες ημέρες που έσφιξαν οι ζέστες οι φωστήρες του ΟΑΣΘ επανέφεραν κάτι παλιά κόλπα τα οποία είχαν εφαρμόσει και πέρυσι, περίπου τέτοια εποχή.

Ποια είναι αυτά; Όπως φαίνεται και στη φωτογραφία, το τέρμα των λεωφορείων της γραμμής Νο 14 (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός - Άνω Τούμπα), στα Κωνσταντινοπολίτικα είναι γεμάτο με παρκαρισμένα λεωφορεία τα οποία παραμένουν εκεί σταθμευμένα σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας.

Πρόκειται για λεωφορεία τα οποία, αφού κάνουν ένα δρομολόγιο το πρωί, στη συνέχεια αποσύρονται επειδή δεν λειτουργούν τα κλιματιστικά τους.

Τώρα αν αναρωτιέστε «και γιατί βρίσκονται στο τέρμα και δεν επιστρέφουν στο συνεργείο προς επισκευή;» η απάντηση είναι για να εμφανίζεται ότι στους δρόμους κυκλοφορούν περισσότερα λεωφορεία.

Κι απ’ ότι πληροφορούμαι, το ίδιο γίνεται στο τέρμα και άλλων γραμμών.