Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019

Γιατί καθυστερεί η αγορά νέων λεωφορείων;


Το λεωφορείο που πήρε φωτιά την περασμένη εβδομάδα στη λεωφόρο Μεσογείων είχε στο κοντέρ του 1.100.000 χλμ από το 1998 ως σήμερα. Αυτή τη στιγμή στους δρόμους τις Αθήνας κυκλοφορούν λεωφορεία που έχουν μέχρι και 2.000.000 χιλιόμετρα. Πέντε φορές η απόσταση γης - σελήνης ή 27 φορές η περίμετρος της γης.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους:

Από στόλο 2.023 λεωφορείων το περασμένο καλοκαίρι, τα 366 έχουν βγει εκτός λειτουργίας. Ο στόλος σήμερα αριθμεί 1.657 λεωφορεία.

Καθημερινά κυκλοφορούν μόλις 950 λεωφορεία (μέχρι και 1.100 κατά άλλους) ενώ 550 είναι στα αμαξοστάσια προς επισκευή

Ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων είναι τα 14,5 έτη.


Είναι προφανές πως η αγορά νέων λεωφορείων είναι μονόδρομος αλλά ΟΑΣΑ και Υπουργείο Υποδομών κινούνται με ρυθμούς χελώνας:
Εκκρεμεί ο διαγωνισμός για την απόκτηση 92 λεωφορείων (12 ηλεκτρικά, 50 αρθρωτά και 20 μεσαίου μεγέθους) με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Οι τεχνικές προδιαγραφές έχουν ήδη ετοιμαστεί.

Αναζητείται χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ για την απόκτηση 450 περίπου επιπλέον λεωφορείων και τρόλεϊ. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για οχήματα που θα δούμε σε χρόνια από σήμερα.


Ο ΟΑΣΑ θα έπρεπε να αντιληφθεί πως δεν υπάρχει διαθέσιμος χρόνος τη στιγμή που επιβάτες και εργαζόμενοι κινδυνεύουν καθημερινά ενώ χιλιάδες δρομολόγια μένουν ανεκτέλεστα.

Οι διαδικασίες πρέπει να επισπευσθούν, ενώ πρέπει να υπάρξει και ένα σχέδιο για την πλήρη ανανέωση του στόλου και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Σχετικό: Με ερώτησή του στη Βουλή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων Γιάννης Σαρίδης ζητά να μάθει το χρονοδιάγραμμα για την αγορά 750 λεωφορείων (350 για τη Θεσσαλονίκη και 400 για την Αθήνα)

Δείτε: Γιατί καθυστερεί η αγορά νέων λεωφορείων για την Αθήνα;