Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018

Ξεκινώντας από τα τέλη της δεκαετίας του 1990,




Ξεκινώντας από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, ο ένας μετά τον άλλο οι δήμοι της Αττικής άρχισαν να παρέχουν στους δημότες τους υπηρεσίες δημοτικής συγκοινωνίας οι οποίες έρχονταν να συμπληρώσουν τις ελλιπείς στις περισσότερες περιπτώσεις ενδοδημοτικές υπηρεσίες που παρείχαν οι γραμμές του ΟΑΣΑ.

Ήταν η εποχή που τα χρήματα έρεαν άφθονα και οι προσλήψεις προσωπικού γίνονταν με σχετική ευκολία. Προς τα τέλη της επόμενης δεκαετίας και καθώς η οικονομική κρίση πλησίαζε, πολλοί δήμοι αναγκάστηκαν να κάνουν περικοπές σε δρομολόγια ή να κόψουν εντελώς τη δημοτική συγκοινωνία καθώς τα έξοδα της κατά κανόνα δωρεάν υπηρεσίας αυτής ήταν μεγάλα και ο στόλος των οχημάτων παλιός και χωρίς δυνατότητα ανανέωσης.

Τα τελευταία 2-3 χρόνια όμως έχουμε δει μία τάση για επαναφορά των δρομολογίων δημοτικής συγκοινωνίας με γραμμές που πλέον παίρνουν και την έγκριση του ΟΑΣΑ.


Ένα όμως σημαντικό πρόβλημα που υπάρχει είναι αυτό της ενημέρωσης. Καθώς ο ΟΑΣΑ δεν περιλαμβάνει τις γραμμές αυτές στο σύστημα της τηλεματικής αλλά ούτε ενημερώνει με άλλο τρόπο για αυτές, οι επιβάτες έχουν ως μοναδική επιλογή να απευθυνθούν στο δήμο ή να ψάξουν online για συχνά ελλιπείς πληροφορίες.

Εδώ και πολύ καιρό είχαμε την ιδέα να φτιάξουμε ένα κατάλογο με όλες τις δημοτικές συγκοινωνίες της Αττικής μαζί με όσο το δυνατόν πιο ενημερωμένες πληροφορίες για τα δρομολόγια αυτά. Μετά από καιρό, ο κατάλογος αυτός είναι σχεδόν έτοιμος.

Αρωγός στην προσπάθεια μας στάθηκαν πολλοί δήμοι της Αττικής οι οποίοι μας έστειλαν ή επιβεβαίωσαν πληροφορίες και για αυτό θα τους ευχαριστήσουμε δημόσια. Άλλοι πάλι, αγνόησαν τα αιτήματά μας.

Το πρόβλημα είναι πως καθώς τα δρομολόγια των δημοτικών συγκοινωνιών παρουσιάζουν έντονη μεταβλητότητα λόγω αδειών ή έλλειψης προσωπικού, βλαβών σε οχήματα, αποφάσεων για ένταξη νέων γραμμών ή περικοπή άλλων και οι εμπλεκόμενοι είναι πολλοί, θα συνεχίσουμε να χρειαζόμαστε βοήθεια είτε από δήμους είτε από δημότες που ενημερώνονται πιο άμεσα για να παραμείνει ο κατάλογος αυτός όσο το δυνατόν πιο ενημερωμένος.

Η ελπίδα πάντως είναι πως κάποια στιγμή ο ΟΑΣΑ θα αναλάβει το έργο αυτό παρέχοντας πληροφορίες και για τις δημοτικές συγκοινωνίες όπως κάνει ήδη για τις γραμμές που λειτουργούν μέσω της ΟΣΥ.

Σε λίγες μέρες λοιπόν, μέσα από το athenstransport.com ο μοναδικός κατάλογος με όλες τις δημοτικές συγκοινωνίες δήμων της Αττικής!

Το Gmail συνήθως "κόβει" ένα τμήμα από το newsletter λόγω μεγέθους. Για να το δείτε ολόκληρο, πατήστε "View this email in your browser"στην κορυφή του email.

Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για feedback, ιδέες κλπ μπορείτε απλά να απαντήσετε στο email που λάβατε (alex@athenstransport.com)


Απεργίες την Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου

Και οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες θα συμμετέχουν στην 24ωρη απεργία που έχει εξαγγείλει η ΓΣΕΕ την Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου.

Καθόλου δεν θα κυκλοφορήσει η γραμμή του ΗΣΑΠ (γραμμή 1 Μετρό) λόγω 24ωρης απεργίας που εξήγγειλε η Ένωση Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ.


Τα Λεωφορεία και τα Τρόλεϊ θα κινούνται μεταξύ 9:00 π.μ. - 21:00 λόγω στάσεων εργασίας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και της Ένωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ.

Αναμένονται αποφάσεις για το πως θα κινηθούν το Μετρό και το Τραμ. Άγνωστο αν θα απεργήσουν οι σιδηροδρομικοί καθώς μόλις πριν λίγες μέρες υπέγραψαν νέα Σ.Σ.Ε

Μείνετε συντονισμένοι στο athenstransport.com και ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter για να είστε ενημερωμένοι εγκαίρως.

Λάθος δρομολόγια στην τηλεματική

Οι οδηγοί των λεωφορείων έχουν συνηθίσει να ακούνε καθημερινά παράπονα από επιβάτες για δρομολόγια που «τρώνε» ή που αναχωρούν ό,τι ώρα θέλουν.

Μέχρι τώρα έδειχναν στους επιβάτες το χαρτάκι με τα τροποποιημένα δρομολόγια που παίρνουν από τον σταθμάρχη υπηρεσίας. Τώρα όμως αποδεικνύεται πως, τα τροποποιημένα δρομολόγια περιλαμβάνονται και στην τηλεματική.

Μόνο που δεν τα βλέπουν οι επιβάτες!

Στη φωτογραφία που δημοσιεύει το citybus-drivers.blogspot.com με τα δρομολόγια ενός λεωφορείου της γραμμής 550 Π. Φάληρο - Κηφισιά όπως τα βλέπει ο οδηγός στην οθόνη του, 3 δρομολόγια έχουν διαφορετική ώρα αναχώρησης από αυτή που βλέπουν οι επιβάτες.

Βλέπουμε επίσης πως το λεωφορείο που φτάνει στις 17:40 στο Π. Φάληρο πρέπει να αναχωρήσει στις 17:30 (ναι, 10 λεπτά πριν) από το Π. Φάληρο. Φανταστείτε να υπάρχει και κίνηση. Το δρομολόγιο πάει πίσω ένα μισάωρο χαλαρά.

Το πρόβλημα είναι προφανώς μεγαλύτερο σε άλλες γραμμές όπου τα λεωφορεία περνούν πιο αραιά. Όπως είναι εύκολο να διαπιστώσει κανείς τα λεωφορεία συχνά αναχωρούν ακόμα και 15-20 λεπτά πριν ή μετά την επίσημη ώρα αναχώρησης.

Η τηλεματική έχει τη δυνατότητα να ενημερώνεται real time με όλες τις τροποποιήσεις δρομολογίων, (ακόμα και έκτακτες λόγω κλεισίματος δρόμων ή βλάβης σε ένα λεωφορείο) ακόμα και να στέλνει ενημερώσεις στα κινητά των επιβατών με τις αλλαγές αυτές.

Μέχρι και σήμερα όμως το σύστημα δεν έχει αξιοποιηθεί στο έπακρο.

Το ερώτημα είναι για πιο λόγο η τηλεματική δεν ενημερώνεται ώστε να δείχνει στους επιβάτες τα πραγματικά δρομολόγια, μετά την τροποποίησή τους, αφού η τεχνική δυνατότητα υπάρχει. Φοβούνται να δείξουν στους επιβάτες την πραγματική εικόνα και προτιμούν να στοχοποιούν τους οδηγούς που δέχονται και τα παράπονα; Επισήμως, ίσως αναφερθεί η έλλειψη προσωπικού. Η αλήθεια όμως είναι ότι κάποιοι δεν έχουν όρεξη να «ξεβολευτούν» από αυτά που γνωρίζουν.




Δείτε: Πως ο ΟΑΣΑ παραπληροφορεί τους επιβάτες μέσω της τηλεματικής δείχνοντας λάθος δρομολόγια λεωφορείων