To προμήθεια μέσω ΣΔΙΤ λεωφορείων νέας γενιάς που έχει πέσει στο τραπέζι στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει σχεδόν κλειδώσει.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές μία από τις λύσεις που εξετάζεται είναι η προμήθεια με leasing που θα ελαχιστοποιήσει τα ανεξέλεγκτα πολλές φορές έξοδα σε φθορές, ζημιές και συντήρηση που ταλανίζουν την ΟΣΥ Α.Ε.
Η λύση αυτή φαίνεται να προκρίνεται έναντι άλλης καθώς εκτός από το γεγονός ότι με αυτό τον τρόπο τόσο ο ΟΑΣΑ όσο και ο ΟΣΕΘ θα μπορέσουν να προχωρήσουν εύκολα σε διαγωνισμούς χωρίς να χρειαστεί εύρεση χρημάτων από το ΕΣΠΑ που πρακτικά είναι αδύνατο αλλά επίσης ενέχεται ο κίνδυνος να κολλήσει ο διαγωνισμός (όπως έχει γίνει άλλωστε και στο παρελθόν λόγω δικαστικών εμπλοκών).
Η λύση του ΣΔΙΤ θα μπορέσει με πιο σύντομες διαδικασίες να επιτρέψει στους Οργανισμούς Συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης να εκσυγχρονίσουν τους στόλους τους και παράλληλα να υπάρχει ένα ελεγχόμενο έξοδο για την συντήρηση αυτών των οχημάτων.
Μέσω των πληρωμών διαθεσιμότητας θα υπάρχει ένα προγραμματισμένο έσοδο, η άριστη εικόνα των οχημάτων θα έχει εξασφαλιστεί από τους όρους της προκήρυξης (όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα ΣΔΙΤ και τις παραχωρήσεις) και από εκεί και έπειτα το μόνο που θα έχει να κάνει ο ΟΑΣΑ ή ο ΟΣΕΘ είναι να προγραμματίζει εύρυθμα τα δρομολόγια.
Ο ΠΙΘΑΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές του ypodomes.com το πιο πιθανό είναι να πραγματοποιηθούν 2 ΣΔΙΤ. Πριν από λίγο καιρό άλλωστε το είχε αποκαλύψει και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζη, πως το πρώτο θα αφορά τη συντήρηση λεωφορείων τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης αλλά και την παραγωγή και συντήρηση λεωφορείων euro 6 και euro 7 και το δεύτερο ΣΔΙΤ την αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων που θα συυμβάλουν στην μετατροπή των αστικών συγκοινωνίων σε πράσινες, σύμφωνα με τις νόρμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αυτή την εποχή έχουμε το συντονισμό για τη σύνταξη μελέτης βιωσιμότητας η οποία τελικά θα οδηγήσει στην υλοποίηση των δύο ΣΔΙΤ. Αυτό που επιθυμεί το Υπουργείο είναι μέρος των νέων λεωφορείων να είναι made in Greece με τη μεταφορά της κατασκευής τους (ή μέρος αυτής) να γίνεται σε εργοστάσια (της ΕΛΒΟ προφανώς) στην Ελλάδα.