Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

Στα λεωφορεία του κέντρου δεν ανεβαίνει ούτε ένας ελεγκτής - Τι αποκαλύπτουν πηγές από την Ο.ΣΥ


Η 15η Νοεμβρίου ήταν η τελευταία ημέρα που έγιναν δεκτά τα παλιά εισιτήρια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά, τέσσερις μήνες μετά, κανένας δεν ελέγχει τους επιβάτες των λεωφορείων του Κέντρου, για το αν ακυρώνουν τα νέα, ηλεκτρονικά εισιτήρια.
Όπως αποκάλυψαν διοικητικές πηγές από τις Οδικές Συγκοινωνίες (Ο.ΣΥ) στο LIFO.gr, οι μοναδικές γραμμές στις οποίες γίνονται έλεγχοι - από μόλις 15 ελεγκτές - είναι στα λεωφορεία Χ93, Χ95, Χ96, Χ97, με τελικό προορισμό το αεροδρόμιο.
Τι απαντά ο ΟΑΣΑ
Σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον ΟΑΣΑ, η επίσημη απάντηση που λάβαμε ήταν πως «γίνονται έλεγχοι σε όλο το δίκτυο που θα εντατικοποιηθούν με την πρόσληψη επιπλέον 160 ελεγκτών κομίστρου».
Η διάψευση της διάψευσης

«Σε αυτή την φάση δεν γίνονται έλεγχοι στα δρομολόγια λεωφορείων του κέντρου. Ούτε ένας. Υπάρχει μεν η πρόβλεψη για πρόσληψη 160 επιπλέον ελεγκτών, αλλά για την ώρα κανένας δεν ελέγχει τα λεωφορεία στο κέντρο», διαβεβαιώνει το LIFO.gr και δεύτερη πηγή από την Ο.ΣΥ, που μίλησε στην ιστοσελίδα μας υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας.

«Είναι ζήτημα απόφασης και όχι προσωπικού. Υπάρχουν ήδη άτομα και εξοπλισμός για να γίνουν οι έλεγχοι, όπως γίνονται και στα δρομολόγια του αεροδρόμιου, αλλά συνεχώς το αναβάλλουν», προσθέτει.

Τι συνέβαινε όλους τους προηγούμενους μήνες
Όπως παραδέχεται ο ΟΑΣΑ, όλοι οι ελεγκτές που έχουν προσληφθεί, έως σήμερα, είναι με συμβάσεις αορίστου χρόνου. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως, όλους αυτούς τους μήνες που στελέχη του ΟΑΣΑ έκαναν λόγο για «περίοδο ανοχής μέχρι την εξοικείωση του επιβατικού κοινού», οι ελεγκτές αυτοί πληρώνονταν κανονικά παρά τους ανύπαρκτους ελέγχους.

Ποιος έχει την ευθύνη
Τόσο ο εξοπλισμός όσο και ο αριθμός των ελεγκτών καθορίζεται «κεντρικά» από τον ΟΑΣΑ, που έχει την ευθύνη της κατανομής των ελεγκτών και του καθορισμού των βαρδιών σε μετρό, ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλλεϋ.

Άλλωστε ο ίδιος Οργανισμός κατανέμει και τα ποσοστά από τα έσοδα του κοινού εισιτηρίου, στις θυγατρικές των ΜΜΜ, ανάλογα με την εκτιμώμενη κίνηση σε αυτά.

Η κατάσταση στο μετρό δεν είναι πολύ καλύτερη, αφού οι μπάρες έχουν πέσει σε ελάχιστους σταθμούς (Σύνταγμα, Αεροδρόμιο, Αιγάλεω, Άγιος Δημήτριος, Άγιος Αντώνιος, Ελαιώνας, Δουκίσσης Πλακεντίας) με το υπουργείο να μεταθέτει από μήνα σε μήνα την καθολική λειτουργία τους.

Από μήνα σε μήνα
Στα τέλη του Οκτωβρίου ο κ. Σπίρτζης δεσμευόταν πως όλες οι μπάρες θα έχουν πέσει στις αρχές του Νοεμβρίου και όταν έφτασε η Πρωτοχρονιά, υποσχέθηκε την πλήρη λειτουργία τους έως το τέλος Ιανουαρίου.

Ο Ιανουάριος όμως ήρθε και έφυγε και τελικά έφτασε Μάρτιος για να πέσουν οι μπάρες στο Σύνταγμα.

Όμως για τα λεωφορεία του κέντρου των Αθηνών, δεν υπάρχει καν αυτή η, έστω και τμηματική, «πολυτέλεια» έμμεσου ελέγχου στις μπάρες, με αποτέλεσμα την ανεξέλεγκτη επιβίβαση, σε όλα τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ του Κέντρου, από άτομα που έχουν μεν τη δυνατότητα να πληρώσουν εισιτήριο αλλά εκμεταλλεύονται την τετράμηνη απουσία των ελεγκτών.