Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2018

Η σημειολογία μιας ανακοίνωσης



ΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΚΑΝΕΙ ΜΟΝΟ ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΣΗ

ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΑΓΟΡΑ
ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ   
                                                                   
Οι επιβάτες που επιθυμούν αγορά εισιτηρίων μπορούν να περάσουν χωρίς εισιτήριο. Ο Ιανουάριος δεν τέλειωσε ακόμα αλλά αυτή είναι η φράση της χρονιάς.
Ρώτησε τον εαυτό σου: Επιθυμείς να αγοράσεις εισιτήριο; Αν ναι, οι αγαπητοί εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες σου επιτρέπουν να μετακινηθείς δωρεάν. Αν όχι, και πάλι δωρεάν θα μετακινηθείς, το κρίμα όμως στο λαιμό σου.
Μόνοι άτυχοι όσοι επιθυμούν επαναφόρτιση. Ανάλογα βέβαια του πόσο βαθιά είναι η επιθυμία. Γιατί μετά από λίγο αισθάνεσαι και κορόιδο αν είσαι ο μόνος που πληρώνει.
Η ανακοίνωση έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή της σε ολοένα και περισσότερους σταθμούς καθώς το απόθεμα ηλεκτρονικών εισιτηρίων εξαντλείται. Το περίεργο θα ήταν αν η ζήτηση είχε προβλεφθεί και η προμήθεια ανταλλακτικών να είχε γίνει εγκαίρως. Αν υπήρχε η στοιχειώδης οργάνωση και προγραμματισμός προκειμένου όλα να εξελιχθούν ομαλά.

Έχοντας όμως ζήσει την μέχρι τώρα διαδικασία της μετάβασης στο ηλεκτρονικό εισιτήριο, δύσκολο είναι κάποια νέα γκάφα να μας κάνει εντύπωση.
Μα, θα ρωτήσουν κάποιοι, αν η επίσημη/ανεπίσημη ανακοίνωση καλεί τους επιβάτες να μετακινηθούν χωρίς εισιτήριο και αν οι μπάρες συνεχίζουν να είναι ανοικτές επ’ αόριστον, δεν νομιμοποιείται και επίσημα η εισιτηριοδιαφυγή;
Λυπάμαι που θα διαφωνήσω αλλά αυτό έχει γίνει πολύ νωρίτερα. Όταν ο υπουργός δεν αναγνωρίζει την εισιτηριοδιαφυγή ως πρόβλημα, δαιμονοποιεί τους ελέγχους εισιτηρίων («κεφαλοκυνηγοί!!») και προωθεί ως αιτία όλων των κακών τα διάφορα κυκλώματα-μπαμπούλες από εργαζόμενους που εξακολουθούν να λυμαίνονται τις συγκοινωνίες αλλά για κάποιο λόγο δεν μπορούν να αποκαθηλωθούν, αυτό που ζούμε σήμερα είναι σύμπτωμα και όχι η αιτία του προβλήματος.
Έχουν εκδοθεί 400.000 προσωποποιημένες κάρτες μέχρι στιγμής, λέει ο υπουργός, ενώ πριν ανανεώνονταν 250.000 χιλιάδες μηνιαίες κάρτες κάθε μήνα. Άρα -υπονοεί- πώς είναι δυνατόν να έχουμε 150.000 παραπάνω προσωποποιημένες κάρτες; Μήπως 150.000 άτομα είχαν πλαστές;
Ξεχνάει επιλεκτικά ο υπουργός πως προσωποποιημένες κάρτες εκδίδουν πλέον σχεδόν υποχρεωτικά οι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης και μειωμένου κομίστρου και πως οι κάρτες δεν φορτίζονται μόνο με μηνιαία εισιτήρια αλλά με οποιοδήποτε προϊόν κομίστρου ή χρηματικό ποσό. Συγκρίνει το μέσο όρο των ανανεώσεων παλιών μηνιαίων καρτών με το συνολικό αριθμό προσωποποιημένων καρτών που έχουν εκδοθεί μέχρι στιγμής, ακόμα και αν αυτές είναι κενές ή έχουν φορτιστεί με ένα μόνο ενιαίο εισιτήριο, είτε χρησιμοποιούνται κάθε μέρα είτε δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ.
Δεν χρειάζεται να πας καν σε εκδοτήριο ή εκδοτικό μηχάνημα λέει ο υπουργός, μπορείς να μετακινηθείς με την εφαρμογή για κινητό τηλέφωνο [συνέντευξη ΣΚΑΙ, 24 Ιανουαρίου]. Ξεχνάει και πάλι ότι το μόνο που κάνει η εφαρμογή (εφόσον είναι συμβατή με το κινητό σου) είναι να φορτίζει την κάρτα σου με το προϊόν κομίστρου που έχει αγοράσει. Το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν επιτρέπει μετακινήσεις με πληρωμή απευθείας μέσω κινητού ή κάρτας καθώς σχεδιάστηκε με προδιαγραφές του 2011 που βρίσκονται 10+ χρόνια πίσω σε σχέση με τις σύγχρονες εξελίξεις.
Πλέον κάνεις μία αίτηση online, λέει ο υπουργός, και η κάρτα έρχεται σπίτι σου [Βουλή, 25 Ιανουαρίου]. Αγνοεί και πάλι πως καμία κάρτα δεν έχει παραδοθεί στον παραλήπτη της από τότε που ξεκίνησε η υποδοχή των online αιτήσεων πριν από τέσσερις εβδομάδες. ΟΟΑΣΑ έχει προκηρύξει πρόχειρο διαγωνισμό για την προσωποποίηση 100.000 καρτών, με την προθεσμία να λήγει στις 7 Φεβρουαρίου. Η προσωποποίηση των 100.000 καρτών θα διαρκέσει περίπου ένα μήνα, αν δεν καθυστερήσει ο εργολάβος. Δύσκολα θα την προλάβει την προθεσμία για το κλείσιμο των πυλών στα τέλη Φεβρουαρίου.
Εν τω μεταξύ, την περασμένη εβδομάδα αποκαθηλώθηκε ο υπεύθυνος ηλεκτρονικού εισιτηρίου της ΣΤΑΣΥ ενώ τη θέση του έλαβε ο μέχρι πρότινος τμηματάρχης τεχνολογίας και δικτύων. Όλα πάνε καλά, αφού.
Ξεκινάει μέσα στις επόμενες εβδομάδες και ο έλεγχος των ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ από το υπερταμείο και πλέον οι συγκοινωνίες θα πρέπει να αποκτήσουν business plan. Και όχι μόνο αυτό. Ό,τι περιλαμβάνει το business plan θα πρέπει να γίνεται.
Δύσκολοι καιροί για όσους ζουν σε παράλληλες πραγματικότητες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: