Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016

Οι αναγνώστες του Athens Transport γράφουν για τις συγκοινωνίες τις Αθήνας



Στα πλαίσια της ετήσιας έρευνας του Athens Transport για τις συγκοινωνίες της Αθήνας, ζητήσαμε από όσους έλαβαν μέρος να γράψουν, αν θέλουν, λίγα λόγια για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τι θέλουν να δουν να αλλάζει στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πόλης. Φέτος, σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές, αποφασίσαμε να δημοσιεύσουμε αυτές τις απόψεις καθώς είναι πολύ ενδιαφέρουσες. [Λόγω του μεγάλου αριθμού των απαντήσεων που λάβαμε, δημοσιεύουμε όσες από αυτές είναι πάνω 5-6 λέξεις.]

Προφανώς και δεν είναι δυνατό να συμφωνούν όλοι με κάποια από αυτά τα σχόλια. Άλλωστε, τα αποτελέσματα τις έρευνάς μας δείχνουν ότι για όλα τα ζητήματα που αφορούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, εκφράζεται ένα μεγάλο φάσμα απόψεων. Ωστόσο, τα σχόλια αυτά, είτε είναι γενικόλογα, είτε εστιάζουν σε συγκεκριμένα προβλήματα, είναι χαρακτηριστικά των απόψεων των Αθηναίων για τις αστικές συγκοινωνίες.

Την επόμενη βδομάδα, θα ακολουθήσει το δεύτερο μέρος των σχολίων που λάβαμε. Τα αποτελέσματα τις έρευνας του Athens Transport θα παρουσιαστούν στο σύνολό τους στις αρχές Δεκεμβρίου.
Θα έπρεπε, όπως σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, να επιτρέπεται η μεταφορά-συνοδεία μεγαλόσωμων κατοικίδιων (σκύλων).
Δεν υπάρχει καλή σύνδεση των γειτονικών περιοχών με αποτέλεσμα να χρειάζεται να κάνεις κύκλους!Επίσης θα ήταν καλό να διευρυνθεί το ωράριο την Παρασκευή και το Σάββατο ώστε τουλάχιστον και τα λεωφορεία να κυκλοφορούν μέχρι τις 2.
Κάτι απλό και χωρίς κόστος που μπορεί να γίνει είναι η καλύτερη ρύθμιση στα δρομολόγια των γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ που επικαλύπτονται σε μεγάλο μέρος για να μειώνεται η αναμονή στο κοινό τμήμα. Επίσης σε πολλές στάσεις των λεωφορείων η διαφημιστική πινακίδα καλύπτει όλο το πεζοδρόμιο επειδή είναι κάθετα στο πεζοδρόμιο αντί για οριζόντια και πρέπει να κατέβει κάποιος στο δρόμο για να πάει στην άλλη πλευρά, αυτό μπορεί να είναι επικίνδυνο, όπως φαίνεται στο link, υπάρχουν βέβαια και χειρότερες περιπτώσεις
Δεν υπάρχει καθόλου πληροφόρηση στις οθόνες στις στάσεις του προαστιακού για τα δρομολόγια. Δεν λειτουργούν ποτέ.
Υπάρχει μια περιοχή του Πειραιά, η Πειραϊκή που δεν καλύπτεται επαρκώς από συγκοινωνίες και ο κόσμος ταλαιπωρείται πάρα πολύ. Εξυπηρετεί όλη την περιοχή μόνο ένα λεωφορείο, το 904. Είχε ακουστεί παλαιότερα οτι ίσως να αποκτήσει η περιοχή τραμ ή μετρό, κάτι το οποίο δεν έγινε ποτέ.
Κάτι άλλο που πιστεύω θα λύσει το πρόβλημα με αυτούς που ταξιδεύουν χωρίς εισιτήριο στα λεωφορεία, είναι να δίνεται το εισιτήριο από τον οδηγό και η επιβίβαση εννοείται μόνο από την μπροστινή πόρτα. Γίνεται στην Αγγλία συγκεκριμένα και λειτουργεί άψογα, αφού για να μπεις στο λεωφορείο πρέπει να αποκτήσεις εισιτήριο. Αυτό συνεπάγεται όμως συχνά δρομολόγια λεωφορείων για να μην υπάρχει καθυστέρηση.
Γνωρίζοντας την νοοτροπία των Ελλήνων, πιστεύω ότι δεν θα είναι εύκολο, αλλά καλό θα ήταν να ξεκινήσουμε κάποτε να κρατάμε μια σειρά για το πώς θα μπούμε στο λεωφορείο. Πιστεύω οτι κάποτε πρέπει να γίνει η αρχή και θα πρέπει να το σκεφτείτε σοβαρά, για να λυθεί κάποτε αυτό το χάος που επικρατεί στίς στάσεις, που τρέχουν όλοι μαζί για να επιβιβαστούν. Διαφήμιση στα μέσα ενημέρωσης, μηνύματα στις οθόνες ενημέρωσης δρομολογίων και ίσως αφίσες (;) στις στάσεις, ίσως αρχίσουν να ευαισθητοποιούν το επιβατικό κοινό. Ευχαριστώ
Η πόλη παραμένει χωρίς συγκοινωνία 7-8 ώρες το 24ωρο σε εποχή μεγάλης οικονομικής κρίσης. Ειδικά το ΠΣΚ το Μετρό έπρεπε να είναι 24ωρο.
Είναι απαραίτητο να υπάρχει σε κάθε στάση λεωφορείου/τρόλεϊ πλάνο διαδρομής της κάθε γραμμής, καθαρό και διακριτό. Αντιθέτως σε πολλές στάσεις δεν υπάρχει καθόλου, ενω οπου υπάρχει είναι γεμάτο αυτοκόλλητα κ γκράφιτι. Να τηρούνται οι λεωφορειογραμμές. Να σταματήσουν τις αυξήσεις τιμών για να αντιμετωπίσουν την εισιτηριοδιαφυγή.
Τα περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων τις καθημερινές έχουν πρόγραμμα Σαββάτου από τους σταθμάρχες (εξαιρούνται τα τρόλεϊ που τηρούν τα δρομολόγια). Η γραμμή 1 (ΗΣΑΠ) είναι φωλιά ληστών τις ώρες αιχμής (για όποιον χωρέσει να μπει), καθώς δεν πέφτει καρφίτσα μέσα στους συρμούς αλλά και η αστυνόμευση των σταθμών είναι σχεδόν ανύπαρκτη και δεν επιβάλλεται ούτε καν η απαγόρευση του καπνίσματος. Πολύ αραιά δρομολόγια τις ώρες αιχμής, σε αντίθεση με τις γραμμές 2 & 3 του μετρό που η συχνότητα των δρομολογίων είναι προς μίμηση. Ελπίζω με τις μπάρες εισόδου να υποχωρήσει το πρόβλημα. Επίσης, σαν χρήστης ετήσιας κάρτας, ανησυχώ ιδιαίτερα για την έλλειψη ενημέρωσης μας σχετικά με το νέο σύστημα καθώς πλησιάζει επικίνδυνα η ώρα έκδοσης της κάρτας 2017 και δεν γνωρίζουμε αν θα έχουμε μία ανέπαφη κάρτα για όλα τα μέσα από 1/01/2017 αφού στο μετρό θα αργήσει να εφαρμοστεί το σύστημα. Τέλος, είναι απαράδεκτο να πρέπει να τρέχουμε στα κεντρικά του ΟΑΣΑ στην οδό Μετσόβου γιατί δεν υπάρχει πουθενά αλλού POS πιστωτικών καρτών.
Χρειάζονται συχνότερα δρομολόγια (ανά 7', στις 2 το μεσημέρι από το σταθμό του ΚΑΤ, καθημερινή...). Επίσης, βολική η εφαρμογή με τις θέσεις των λεωφορείων. Καλό θα ήταν, όμως, να επεκταθεί με τις θέσεις και των υπόλοιπων ΜΜΜ, και κυρίως να μας ενημερώνουν για ανταποκρίσεις (π.χ. φτάνω στον Ευαγγελισμό, ενημέρωση ότι σε 2' φτάνει το 221, σε 4' το 608 και σε 5' το 250. Ή βρίσκομαι στο Φάληρο και θέλω να πάω στο Σύνταγμα, να μου πει σε 3' φεύγει το ΤΡΑΜ, σε 7' περνάει ΗΣΑΠ και σε 10' περνάει το λεωφορείο -αν υπάρχει δεν ξέρω :P-). Η ανταπόκριση με τις άλλες γραμμές (λεωφορείων, ΤΡΑΜ, ΗΣΑΠ, Μετρό κλπ) να υπάρχει και εντός οχημάτων/σταθμών (όπως λειτουργεί και το ZVV) Το WiFi χρήσιμο κυρίως στο Μετρό, που έχει προβληματική λήψη σε 3G. Τέλος, μια ενοποίηση των διάφορων επίσημων εφαρμογών. Άλλη εφαρμογή για τα εισιτήρια, άλλη για τα δρομολόγια, άλλη για τις θέσεις των λεωφορείων.
Ζητάμε: - καλύτερη φύλαξη και απομάκρυνση των επαγγελματιών ζητιάνων - συχνότερα δρομολόγια ειδικά τις μεσημεριανές ώρες - επέκταση για μια ώρα τα δρομολόγια για την διάρκεια της λήξης - λιγότερες απεργίες - αποζημίωση και στους κατόχους εξαμηνιαίας/ετήσιας κάρτας μετά από απεργίες.
Πραγματικά είναι πρόβλημα η αποφυγή των εισιτηρίων από όλους είτε Έλληνες είτε αλλοδαπούς. Πρέπει επιτέλους να μπουν μπάρες και ηλεκτρονικό εισιτήριο. Πρέπει να υπάρχουν σε όλα να όλα τα μέσα έστω ένα δρομολόγιο ή και περισσότερα κατά τις νυχτερινές ώρες και να λειτουργούν ειδικά οι γραμμές των μέτρο 1-2-3 όλο το 24ωρο κι όχι μόνο μερικές γραμμές λεωφορείου. Και τέλος πρέπει να αυξηθούν τα δρομολόγια μέτρο και προαστιακού προς το αεροδρόμιο. Γενικά καλό θα ήταν τα εισιτήρια να εναρμονιστούν με την οικονομική κατάσταση της χώρας, δεν μπορείς να πληρώνεις για μια δυο τρεις στάσεις όλο το αντίτιμο. Αλλά κι ούτε το αντίτιμο είναι χαμηλό, λίγη μείωση θα ήταν καλή.
Τα λεωφορεία και το τρόλεϊ θα πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν επένδυση και όχι σαν αναγκαίο κακό. Αν βελτιωθούν οι υπηρεσίες και φανεί ότι τα χρήματα όντως πηγαίνουν στην βελτίωση των υπηρεσιών, θα αφήσουν οι άνθρωποι τα αυτοκίνητα. Πρέπει να γίνει σχεδιασμός μέσω δεδομένων και όχι να παίρνονται αποφάσεις από άσχετους πολιτικούς που κάνουν ρουσφέτια.
Περισσότερα δρομολόγια, μπάρες παντού, είσοδος μόνο από τη μπροστά πόρτα του λεωφορείου/τρόλεϊ, έλεγχος εισιτηρίων όχι μόνο στο Μοναστηράκι και στο Σύνταγμα αλλά σε πολλές περισσότερες στάσεις.
Είναι απαράδεκτες και ως προς την καθαριότητα, και ως προς τις υπηρεσίες, και ως προς την ασφάλεια! Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα και δε νιώθεις ασφαλής είτε μέσα στα ΜΜΜ είτε στους χώρους του μετρό.
Η τηλεματική είναι πολύ καλή αλλά θα πρέπει να επεκταθεί και στα άλλα μέσα και να βελτιωθεί για τα λεωφορεία. Το ωράριο σε κάποια μέσα πρέπει να επεκταθεί (ΗΣΑΠ) και να προστεθούν περισσότερα νυκτερινά δρομολόγια λεωφορείων. Πρέπει να βελτιωθεί η καθαριότητα και η συμπεριφορά κάποιων οδηγών. Επίσης να ληφθούν μέτρα για τους τσαντάκηδες και τις ώρες αιχμής που συνωστίζεται ο κόσμος.
Να επικεντρωθούν στα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ των συγκοινωνιών. Πολύ αραιά δρομολόγια, απαράδεκτα λεωφορεία, αργή μετακίνηση, ακριβό εισιτήριο για αυτούς που καλύπτουν λίγες στάσεις μετακίνησης, οθόνες τηλεματικής στις στάσεις π.χ. στις διαδρομές των 171 ,116 & 120 ερευνήστε αν και πόσες οθόνες υπάρχουν στις στάσεις. Τέλος, οι στάσεις των λεωφορείων όταν βρέχει)=
Πρέπει να συντηρούνται τα λεωφορεία/συρμοί, να καθαρίζονται τακτικά. Πχ στον ΗΣΑΠ- λεωφορεία τα πατώματα και τα καθίσματα είναι σε άθλια κατάσταση. Ηλεκτρονικά εισιτήρια, μπάρες, όχι ειδικά προνόμια σε ανέργους. Και φτάνει πια με τις ηλίθιες ή κακώς εφαρμοσμένες πρωτοβουλίες. Παράδειγμα 1) η τηλεματική που έχουν γεμίσει τις στάσεις με επιπλέον στύλους αντί να αντικαταστήσουν τους υπάρχοντες 2) η εφαρμογή για τα εισιτήρια που δεν είχε σωστό πλάνο προώθησης, engagement των χρηστών ούτε loyalty πρόγραμμα από όσο ξέρω 3) ας μην συζητήσουμε για το σενάριο να παίζει μουσική, το οποίο είναι ακατάλληλο, ηλίθιο και άχρηστο εν τέλει στα ελληνικά συνωστισμένα ΜΜΜ.
Η εφαρμογή της τηλεματικής σε λεωφορεία/τρόλεϊ είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο, αλλά χρήζει μεγάλης βελτίωσης (σε συνδυασμό με την τραγική - επιεικώς- εφαρμογή σε iOS - ευτυχώς η android εφαρμογή είναι συγκριτικά καλύτερη). Ο προαστιακός -το πιο πρόσφατο αν δεν απατώμαι έργων υποδομών ΜΜΜ- είναι σκέτη ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ (συχνότητα δρομολογίων, εκδοτήρια, σταθμοί παρατημένα στο έλεος του θεού).
Η Αθήνα είναι μια μητρόπολη με μεγάλο πληθυσμό. Θα έπρεπε, εν έτει 2016, οι κάτοικοι της πόλης να βασίζονται 100% στα ΜΜΜ, ώστε να αποσυμφορηθεί η πόλη. Αυτό όμως δεν είναι δυνατόν, όταν το εισιτήριο στοιχίζει 1,40€ για 90' κ.ο.κ.. από τη στιγμή που ο κατώτατος μισθός δεν καλύπτει ούτε τις βασικές ανάγκες. Πρέπει επιτέλους να ληφθεί σοβαρά υπόψη αυτή η κατάσταση. Ο όρος "δημόσιες" συγκοινωνίες δεν υφίσταται αφού είμαστε υποχρεωμένοι να αγοράζουμε εισιτήριο για τις μετακινήσεις μας. Και επιτέλους δεν είναι μόνο το κέντρο της Αθήνας που έχει ανάγκη από ένα σωστό δίκτυο μετακίνησης. Τα προάστια δεν έχουν πρόσβαση σε επαρκή δρομολόγια από λεωφορεία, μιας και το μετρό δεν ικανοποιεί μεγάλο μέρος της καθημερινής μετακίνησης. Πάντα γίνεται συνδυασμός τουλάχιστον δύο διαφορετικών μέσων (μετρό και λεωφορείο/τρόλεϊ). Θα έπρεπε να υπάρχουν συχνές διαδρομές από τους τερματικούς σταθμούς προς τις γύρω περιοχές, ώστε η ελάχιστη αναμονή στις στάσεις αυτές να μην είναι 30' όπως ισχύει αυτή τη στιγμή. Αυτό είναι απαράδεκτο. Με την επέκταση του μετρό και την αναπροσαρμογή/κατάργηση προηγουμένως πολύ ικανοποιητικών δρομολογίων, η κατάσταση έχει γίνει αφόρητη και αυτό οδηγεί στην απέχθεια και την αποστροφή του κόσμου προς τα ΜΜΜ, άρα στην επιλογή του ΙΧ για την μετακίνησή του.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο ελπίζω να επιτρέψει την ορθή κοστολόγηση της εκάστοτε διαδρομής. Αυτή τη στιγμή τα 1,40 για μία στάση είναι υπερβολικό ποσό. Θα ήταν πιο δίκαιο να αφαιρούνται πχ 10 λεπτά από την κάρτα ανά στάση.
Τα δρομολόγια προς και από το αεροδρόμιο της γραμμής 3 του μετρό είναι πολύ αραιά και το τελευταίο αναχωρεί 11 από Αγία Μαρίνα. Κάτι θα πρέπει να γίνει γι' αυτό.
Με σειρά σημαντικότητας:
1. Πιστεύω ότι το μέτρο με τον έλεγχο του εισιτηρίου είναι σωστό περί εισητηριοδιαφυγής. Όμως θα μας ελέγχει έναν-ένα; Εδώ στα λεωφορεία στη Συγγρού Φιξ δε χωράει ο κόσμος να μπει και έχουν χωθεί όλοι σαν τις σαρδέλες, θα ελεγχθούν και ατομικά;
2. Σας παρακαλώ, μην αφήνετε επαγγελματίες ζητιάνους να εισέρχονται στα ΜΜΜ. Κοροϊδεύουν τον κόσμο. Μπείτε στο ΗΣΑΠ για μια διαδρομή ως επιβάτης. Σε κάθε στάση και κάποιος καινούριος. Συνεννοημένοι είναι!
3. Στα λεωφορεία συχνά πρεζάκια κάθονται στα πίσω καθίσματα... Μπορεί να γίνει κάτι γι'αυτο; Σε λεωφωρεία που περνάνε από περιοχές όπως Πατησίων, Ομόνοια, Ακαδημία.
4. To ΗΣΑΠ είναι βρόμικο. Και βρωμάει ψαρίλα καμιά φορά. Τα τρένα, όχι οι στάσεις. Όσες φόρες έχω κολλήσει ίωση τα τελευταία 3 χρονιά ήταν επειδή μπήκα σε ΗΣΑΠ. Είναι θέμα δημόσιας υγιεινής πλέον. Πάρτε παράδειγμα από τα μετρό, 90% των φορών είναι άψογα.
5. Κάποιες περιοχές θέλουν μεγαλύτερη κάλυψη. Στην Γαλατσίου περνάει μόνο 608 και 444, το οποίο 444 που πάει προς τα επάνω, μέχρι την ΑΣΠΑΙΤΕ, περνάει κάθε 40 λεπτά. Μπορεί να γίνει 25-30 έστω;
6. Οι ηλεκτρονικές πινακίδες πολλές φόρες λένε ο,τι να ναι.
7.Για τη βελτίωση του app: Σημαντική κρίνεται η ενημέρωση τον επιβατών, ειδικά των λεωφορείων. Στο OASA Telematics θα μπορούσε να υπάρχει επιλογή για ενημέρωση κατάστασης λεωφορείων (απεργία, ζημιά, κολλήματα). Χτες 26/10/16 ένα Ε14 κόλλησε λίγο πριν την αφετηρία του λόγω ενός παρκαρισμενου αυτοκινήτου πίσω από το The Mall. Τοση ωρα που ειχαν μαζευετει τρια Ε14. Ο κόσμος περίμενε ώρα και γκρίνιαζε. Λίγες στάσεις πιο μετά μπήκε μια κοπέλα και άρχισε να φωνάζει και να κατηγορεί τον καημένο τον οδηγό. Αυτό θα μπορούσε να αποφευχθεί με κατάλληλη ενημέρωση. Η ομάδα του OASA Telematics χρειάζεται να πάρει παράδειγμα το "Moovit", ως προς την λειτουργία δημιουργίας σχολίων-ανακοινώσεων από τους επιβάτες.
Καμία στρατηγική στην ανάληψη πρωτοβουλιών, ότι γίνεται είναι ημίμετρα ώστε να παραμείνουν λειτουργικές στο βασικότατο επίπεδο οι αστικές συγκοινωνίες Αθηνών (με εξαίρεση ίσως το Μετρό). Σημαντικές αποφάσεις που θα βελτιώσουν την ποιότητα μετακίνησης αλλά και τα έσοδα, αναβάλλονται συνεχώς ή προχωρούν με πολύ αργούς ρυθμούς.
Δεν ξέρω αν είναι δική μου εντύπωση μόνο αλλά είχε υπάρξει ένα διάστημα μερικών μηνών πριν μπει το σύστημα telematics σε λειτουργία και πριν διαγράψουν τις ώρες δρομολογίων και μεταφέρουν τα δεδομένα (και λάθος κιόλας σε κάποιες περιπτώσεις) ελλιπώς στο καινούργιο website που έφτιαξαν. Με το που μπήκε σε λειτουργία το σύστημα telematics τουλάχιστον στη περιοχή του Αγίου Δημητρίου η κατάσταση με τα δρομολόγια/timing των λεωφορείων έχει γίνει άκρως ανυπόφορη. Την μια μέρα θα έχει κάθε 5 λεπτά λεωφορεία προς το μέτρο δάφνης που παλεύεται, είναι κομπλέ κατάσταση, και την άλλη την μέρα πας στην στάση την ίδια ώρα και έχει κάθε 18λεπτά αν είσαι τυχερός/η. Μιλάω για την διαδρομή που χρησιμοποιώ πιο τακτικά, προς Καλαμάκι- Πειραιά τα ίδια λεωφορεία είναι ακόμη χειρότερα. Πχ αναγκάστηκα να σταματήσω συνεργασία με περιοχή προς τα κει γιατί το να φτάσω Μοσχάτο από Άγιο Δημήτριο με μέσα ήταν τραγικά time consuming και επίσης δεν υπήρχε ποτέ σταθερότητα στις ώρες των δρομολογίων. Χάλια μαύρα.
Συχνότερα δρομολόγια από και προς το αεροδρόμιο όλο το 24ωρο, έστω και αν είναι ανά μισή ή 1 ώρα από τις 12 μέχρι τις 5 τα ξημερώματα.
Γενικά υπάρχει ένα κλίμα αδιαφορίας από και προς τους επιβάτες από τους οδηγούς και κατ επέκταση και απ τις διοικήσεις. Ανούσια κονδύλια σε προγράμματα (βλέπε την ακρόαση μουσικής). Μη τήρηση δρομολογίων παρότι αναγράφονται στις εφαρμογές τηλεματικής. Μεγάλο λάθος η αφαίρεση αναλυτικών δρομολογίων απ το site (φαντάζομαι πολύ δύσκολη η μεταφορά απ την μια βάση δεδομένων στην άλλη ε;). Γενικά δεν είμαι αισιόδοξος για τα ΜΜΜ
Συμβαίνει οδηγοί και/ή ελεγκτές να φέρονται με σκαιό τρόπο σε ξένους. Συμβαίνει οδηγοί να μιλούν στο κινητό ενώ οδηγούν. Η συχνότητα των δρομολογίων είναι κακή ακόμη και σε άξονες με μεγάλη κίνηση. Τέλος εάν αληθεύει η είδηση για το ύψος της αμοιβής της μουσικής επιμελήτριας για την πρωτοβουλία της τελευταίας ερώτησης, ο ΟΑΣΑ θα έπρεπε να δαπανήσει τα χρήματα σε ουσιαστικότερα πράγματα: π.χ. νέα οχήματα, συχνότερα δρομολόγια.
Βρωμερά τα καθίσματα των λεωφορείων ιδίως, αλλά και αρκετών τρόλεϊ. Κατεστραμμένες σε όλες σχεδόν τις στάσεις της διαδρομής οι πίνακες των στάσεων και των δρομολογίων. Σχεδόν ανυπαρξία στεγάστρων και προστατευομένων από καιρικά φαινόμενα χώρων στο Ελληνικό, για τους αναμένοντες την μετεπιβίβαση στα λεωφορεία . Εξοργιστικά αργή η ταχύτητα του τραμ.
Προσωπικά χρησιμοποιώ πιο πολύ το μετρό. Θεωρώ απαράδεκτο να βλέπουν περιστατικά οι άνθρωποι που δουλεύουν στην "ασφάλεια" του μετρό και να κάνουν τα στραβά μάτια. Προχθές πέρασε από μπροστά τους άντρας με αναμμένο τσιγάρο για να επιβιβαστεί και δεν το σχολίασαν καθόλου!! Το μετρό έχει καταλήξει σε μέσο μεταφοράς που δεν νιώθεις ασφάλεια και άνεση να επιβιβαστείς, ακούς μόνο τον "πόνο" του κάθε ανθρώπου που ζητάει χρήματα και υπάρχει πάντα κίνδυνος να σε κλέψουν. Επίσης στα βαγόνια επικρατεί απίστευτη ζέστη και απορώ πως είναι δυνατόν να μην ρυθμίζουν τον κλιματισμό και όλοι να ταλαιπωρούνται. Απαράδεκτες συνθήκες και μάλιστα πληρώνεις κιόλας για να σου παρέχονται.
Καλησπέρα σας, ευχαριστούμε και πάλι για την δυνατότητα να μιλήσουμε/κριτικάρουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες της Αθήνας. Θα μπορούσαν να υπήρχαν 24ώρα δρομολόγια σε όλα τις δημόσιες συγκοινωνίες, τουλάχιστον για Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή. Βραδινές/μεταμεσονύχτιες ώρες ας μην είναι ανά τακτά χρονικά διαστήματα αλλά ανά 30',45' ή ακόμα και 60'. Τουλάχιστον δεν θα χρειάζεται ο κόσμος να χαλάει πολλά λεφτά σε ταξί, όπου 2 στάσεις με ΗΣΑΠ κοστίζουν 13€+ σε ταξί. Ένα πολύ σημαντικό θέμα, και θα σας παρακαλούσα να το ψάξετε και εσείς παραπάνω( θα ήθελα να έβλεπα μια ολοκληρωμένη έρευνα ή άρθρο σας σχετικά με αυτό το θέμα ), αναφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο και κατά πόσο θα διασφαλιστεί η ιδιωτικότητα του κάθε ατόμου. Ποιοι θα έχουν πρόσβαση σε αυτήν την πληροφορία (τι ώρα χτυπάς το εισιτήριο, σε ποιον σταθμό μπήκες και σε ποιον βγήκες κτλπ κτλπ) ; Ποιος και πως μπορεί να πάρεις κάποιος πρόσβαση σε αυτήν την πληροφορία (π.χ μέσω εισαγγελική παρέμβασης; Χάθηκε το άτομο και γίνεται άρση απορρήτου; ) Σε περίπτωση κατάχρησης θα υπάρχουν ποινικές διώξεις ή απλά θα ακούγεται το κλασσικό: "έλα μωρέ και τι έγινε που έμαθε που πας και τι ώρα γυρνάς;.. Άντρας είσαι, δεν έχει πρόβλημα ή κάτι να φοβάσαι." Σε μερικές Ευρωπαϊκές (και μη) χώρες, υπάρχει διαθέσιμο το ανώνυμο ηλεκτρονικό εισιτήριο, είναι μια καλή λύση αν η εταιρία δεν μπορεί να διασφαλίσει την βασική ασφάλεια των χρηστών τους. Μην ξεχνάμε είμαστε στην Ελλάδα όπου ο Προστασίας του Πολίτη γράφει τους κωδικούς του σε post-it note πάνω στην οθόνη (USER: YPOURGOS PASSWORD: 123456). Άτομα χωρίς αποδεικτικά στοιχεία ή απλά έχοντας γνωστό/φίλο κάποιον διεφθαρμένο εισαγγελέα μπορούν να μάθουν τα πάντα για σένα. Τουλάχιστον στις μετακινήσεις μας ας υπάρχει λίγο "privacy". Ένα ακόμα σημαντικό θέμα είναι η ασφάλεια που ΔΕΝ υπάρχει σε όλες της Δημόσιες Συγκοινωνίες. Ας ξεκινήσουμε από την εταιρία που κάνει delivery και τους ίδιους τους "σεκιουριτάδες". Η ασφάλεια που εμπνέουν είναι αρνητική.. κυριολεκτικά, θα τους έχετε δει και εσείς. Η εκπαίδευση που έχουν κάνει δεν καλύπτει τα βασικά ( με βασική (google search) έρευνα που έκανα ). Δεν λέω ότι φταίνε οι "σεκιουριτάδες" σαν άτομα αλλά οι εταιρίες που τους "προμηθεύουν" στους σταθμούς. Έπειτα έχουμε τα κλεφτρόνια, με απλή βόλτα καταλαβαίνεις ποιοι είναι και πως δρουν. 3 άτομα, ένας ψηλός γεματούλης για περισπασμό και ground control(π.χ να σε σπρώξει σε μια γωνία με την πλάτη του), ένας μέτριου αναστήματος για spotting ( να εντοπίσει πορτοφόλια ή κινητά κτλπ ) και ένας κοντός ώστε να πάρει το αντικείμενο. Μετά υπάρχουν τα μεμονωμένα άτομα που μπαίνουν και κάνουν την δουλειά των 3 παραπάνω.. προσωπικά έχω μπλεχτεί πολλές φορές σε καυγά με αυτά τα άτομα αλλά δεν τους έχει σταματήσει από το να το ξανακάνουν. 2 φορές ήταν δίπλα η "σεκιουριτάς" και απλά κοίταξε αλλού και έφυγε.. ντροπή. Τέλος, οι επαίτες/ναρκομανείς/οργανοπαίχτες όσο και να λυπάμαι που το λέω ενοχλούν. Μερικοί μυρίζουν ΑΣΧΗΜΑ ( ειδικά όταν βρέχει ), μερικοί φωνάζουν/κάνουν θόρυβο και μερικοί απλά ζητούν όντως την βοήθεια μας. Όπως ξέρετε υπάρχουν σοβαρά θέματα που πολλοί ηθελημένα ή όχι αγνοούν. Ελπίζω να μην σας κούρασα πολύ. Με εκτίμηση, ΣΛ.
Πολύ σοβαρό πρόβλημα η μη αστυνομευση λεωφορειολωριδων που οδηγεί σε εξαιρετικά αργές μετακινήσεις.
Να σταματήσουν οι έλεγχοι γιατί οι υπάλληλοι είναι αγενείς πληρώνονται από τις κλήσεις σε βάρος του κόσμου και χρεώνουν τον κόσμο για υπηρεσίες τις οποίες ο κόσμος δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει.
Μερικές φορές οι ελεγκτές έχουν άσχημη συμπεριφορά και έχουν πολύ απότομο τρόπο να σου μιλάνε.
Η μεταφορά ή και χρήση καφέ κυρίως στο μετρό είναι επικίνδυνη και πρέπει να απαγορεύεται. Δεν υπάρχει επαρκής ενημέρωση στον κόσμο για αυτό το θέμα. Τα άτομα νεότερης ηλικίας να παραχωρούν τη θέση τους σε ηλικιωμένους και σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Καλό θα ήταν να υπάρχει κάποια παρότρυνση ως προς αυτό με ανακοινώσεις μέσα στους συρμούς.
Με συνεχή βελτίωση των ΜΜΜ ο κόσμος θα τα προτιμά ακόμα περισσότερο. Τα βασικά προβλήματα είναι τα εξής:
- Τα δρομολόγια των λεωφορείων περνούν από τις στάσεις μαζικά, με αποτέλεσμα κάποιος που επιθυμεί μια μικρή διαδρομή (μεγάλο ποσοστό) να περιμένει χρόνο που πιστεύω εάν ήταν μελετημένο σε καλύτερη βάση, δηλαδή το πότε ξεκινά το κάθε λεωφορείο και τον χρόνο που θα συναντηθούν σε κοινές στάσεις θα αναβάθμιζε σημαντικά την ποιότητα (χρόνος, συνωστισμός κ.α.) - μέτρο χωρίς ιδιαίτερο κόστος.
-Νομίζω ότι η περιφέρεια σε συνεργασία με τους Δήμους εάν φρόντιζαν να δημιουργηθούν λεωφορειολωρίδες σε κομβικά σημεία θα συνέβαλλαν σημαντικά στο περιορισμό του χρόνου για κάθε δρομολόγιο.
-Έλεγχος σε τακτά χρονικά διαστήματα (δεν γίνεται να πληρώνεις - 1,4 για 4 στάσεις με το λεωφορείο ή 3 στάσεις με το μετρό και δίπλα σου κάποιοι να μην πληρώνουν εισιτήριο - θεωρητικά όταν χτυπώ εισιτήριο αισθάνομαι χάλια διότι οι περισσότεροι δίπλα μου δεν έχουν εισιτήριο, με αποτέλεσμα την επόμενη να μην πληρώνω εισιτήριο) -Πρέπει να υπολογιστεί και το γεγονός ότι πολλές φορές χρειάζεσαι να κινηθείς 3 στάσεις στο μετρό και αναγκάζεσαι να πληρώσεις 1,4 και στην περίπτωση που δεν προλάβεις το χρονικό πλαίσιο να πληρώνεις εκ νέου 1,4 (απαράδεκτο).
Η γραμμή Χ93 να αλλάξει λεωφορεία κ να εχει πιο συχνά δρομολόγια 150 άτομα κάθε φορά στοιβαγμένοι. ΕΛΕΟΣ!
Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα οι συνθήκες μετακίνησης με τις δημόσιες συγκοινωνίες είναι όλο και πιο άσχημες, έως και απαράδεκτες, ειδικά στα Λεωφορεία και τρόλευ. Το Μετρό ευτυχώς συνεχίζει ναι είναι ευπρεπές έως πολύ καλό μέσο μεταφοράς. Το επιβατικό κοινό έχει βρεθεί όμηρος χρόνιων παραλείψεων κλπ. Μεγάλο ποσοστό των οδηγών στα Λεωφορεία/ τρόλεϊ δεν έχουν την σωστή παιδεία εξυπηρέτησης του κοινού (απότομη οδήγηση/ σταμάτημα οχήματος και άνοιγμα πόρτας σε σημεία που δεν μπορείς να κατέβεις/ συζητήσεις στο κινητό τους κ.λπ.). Δεν υπάρχει επίσης πολιτική/ στρατηγική εκπαίδευσης - προώθησης κουλτούρας/ παιδείας τόσο στους υπαλλήλους όσο και στο Κοινό/ Χρήστες (που και οι ίδιοι συχνά είναι απαράδεκτοι!) Πώς τότε να εφαρμοστεί το μέτρο της αποκλειστικής ανάβασης από την μπροστινή πόρτα? Και τόσα πολλά άλλα που κάνουν την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ χρήση των μέσων ανυπόφορη!!!Κρίμα επειδή οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ένα ΑΓΑΘΟ που θα έπρεπε να προστατεύεται από όλους, και πρώτα από όλα τους ίδιους εργαζόμενους τους. Όχι για το δικό τους συμφέρον...Με σεβασμό προς όλους και θέληση για βελτίωση για το καλό ΌΛΩΝ και της πόλης. Ευχαριστώ.
Το 308 (Κορωπί- Νομισματοκοπείο) πρέπει επιτελούς να ακολουθήσει τα ωράρια και να μην περιμένει ο κόσμος καμιά φορά και πάνω από μια ώρα.
Όποτε καταστεί οικονομικά δυνατό να αγοραστούν καινούρια λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Εξορθολογισμός δρομολογίων. Επέκταση του μετρό. Αν είναι δυνατό του ΗΣΑΠ προς βόρεια. Καλύτερη αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων (ίσως και με κάμερες που όμως να λειτουργούν). Αν μπορεί να γίνει μείωση της τιμής των εισιτηρίων. Περισσότερη καθαριότητα στις στάσεις καθώς και επισκευή των χαλασμένων με σκέπαστρα και καθίσματα.
Πρέπει να γίνονται περισσότεροι έλεγχοι ώστε να μάθουν όλοι να φέρουν εισιτήριο. Αλλά παράλληλα με αυτό πρέπει να προοδεύουν οι συγκοινωνίες ώστε να νιώθουμε ότι τα χρήματα μας πηγαίνουν εκεί που πρέπει.
Κάτι να γίνει με τον προαστιακό, αραιά δρομολόγια που δεν τηρούν και το ωράριο, πολύ νωρίς το τελευταίο δρομολόγιο.
Περισσότερο βάση στην Ευγενία και την ενημέρωση και επίσης πιο συχνά δρομολόγια με καλύτερες ανταποκρίσεις η αν είναι εφικτό και περισσότερα 24 ωρα. Με πολύ εκτίμηση Αφροδίτη.
Ενώ υπάρχουν πινακίδες τηλεματικής κ εμφανίζονται τα μέσα, σε κάποιες στάσεις δεν τα δείχνουν (ενώ στην επόμενη πχ το δείχνει!) Αυτό σημαίνει πως δεν είναι θέμα ενεργοποίησης του σήματος άλλα μάλλον θέμα οθόνης. Επίσης να αναγράφονται στις οθόνες όταν υπάρχει περιορισμένη διαδρομή μέχρι που πάει το τρόλεϊ η λεωφορείο, καθώς μπορεί να εξυπηρετηθεί από άλλο τρόλεϊ ή να πάρει κάποιο ταξί!!!
Σας ευχαριστώ που μου δίνετε την ευκαιρία να σχολιάσω τα εξής προς καλυτέρευση της εικόνας των αστικών συγκοινωνιών μας. Λυπάμαι και ενοχλούμαι που βλέπω πρώτον αρκετούς οδηγούς κυρίως των αστικών λεωφορείων να μην είναι ντυμένοι ευπρεπώς ήτοι με τη μπλούζα των συγκοινωνιών αλλά ο καθένας τους να φοράει ότι μπλούζα έχει στη ντουλάπα του, δεύτερον να μιλάνε κατά τη διάρκεια της διαδρομής στο κινητό τους, τρίτον να τρώνε κατά τη διάρκεια της διαδρομής (τελευταίο εξευτελιστικό περιστατικό που είδα σε γραμμή λεωφορείου είτε 420 είτε 845 - δεν θυμάμαι ακριβώς - ήταν μία ξανθή κυρία οδηγό να τρώει το μήλο της ενώ οδηγούσε το λεωφορείο με επιβάτες εντός στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως του Πειραιά τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016 και ώρα γύρω στις 2 το μεσημέρι). Τελευταίο θα ήθελα να παρακαλέσω να υπάρξει ανάρτηση σε εμφανές σημείο εντός όλων των αστικών μέσων που να απαγορεύει να επιβιβάζονται, κυρίως μαθητές, με τα σακίδια στον ώμο τους. Δεν χρειάζεται η δική τους διευκόλυνση να μετατρέπεται σε μαρτυρία για εμάς τους υπόλοιπους. Μπορούν όταν επιβιβάζονται να τις κρατούν στα χέρια τους δίνοντας την ευκαιρία να υπάρχει χώρο για περισσότερους επιβάτες χωρίς να τους ενοχλούν. Είναι ένα μέτρο το οποίο ισχύει στις περισσότερες μεγαλοπόλεις γιατί όχι και σε εμάς!!!!! Πέρισυ στη γραμμή 906 υπήρχε ένας εξαίρετος οδηγός ο οποίος και ήταν ο μόνος που ενδιαφερόταν να κάνει παρατήρηση σε όποιους είχαν τα backpacks τους στη πλάτη κατά την επιβίβαση. Δυστυχώς όμως ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη και χρειάζεται και τη βοήθεια της αρχής των Αστικών Συγκοινωνιών. Σας ευχαριστώ και θα εκτιμούσα ιδιαίτερα εάν λαμβάνατε υπόψη σας τα σχόλια μου τα οποία δεν διακατέχονται από κακεντρέχεια και αρνητισμό αλλά από ελπίδα για πρόοδο και καλυτέρευση της ζωής μας με βάση τον σεβασμό των συνανθρώπων μας.
Αν και εφόσον βλέπαμε ότι υπάρχει μια επαγγελματική ανταπόκριση από τον οασα και όλες τις εταιρίες που διαχειρίζονται τα δημόσια μέσα μεταφοράς ως προς την αληθινή και ουσιώδη εξυπηρέτηση των επιβατών τότε θα υπάρξει μια αμφίδρομη και μια σύνδεση μεταξύ του επιβατικού κοινού και μέσων για την ανάπτυξή τους.
Υπάρχουν πάρα πολύ επαίτες και τοξικομανείς στη γραμμή 1, στην οποία δε γίνεται κανένας έλεγχος εισιτηρίων.
Πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν για να σταματήσουν οι σπατάλες, οι διορισμοί και οι κλεψιές.
Επέκταση της βραδινής λειτουργίας μέχρι τις 2 καθημερινές και σε ηλεκτρικό-λεωφορεία, μείωση αυτοκινητιστικών και οδήγησης μεθυσμένων
Η ηχητική αναγγελία των στάσεων εντός των λεωφορείων/τρόλεϊ δεν λειτουργεί, η μουσική μας έλειπε! Ντροπή!
Να σταματήσει η πρόσβαση ατόμων που κατά την μετακίνηση εμπορεύονται (κοινώς ζητιάνοι) // Μπορούν να κάνουν το ίδιο σε άλλους χώρους εκτός των οχημάτων.