Ολοκληρώθηκε η έκθεση για τα «όργια» με τα εισιτήρια στις μαζικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας και το λόγο θα έχει σύντομα η Δικαιοσύνη, είπε ο υπουργός Μεταφορών, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει θέμα ιδιωτικοποίησης των ΔΕΚΟ που μπαίνουν στο νέο Ταμείο, μιλώντας στην Οικονομία Στο Κόκκινο και το Στ. Σχινά. Οι ΔΕΚΟ που περνούν στο νέο ταμείο δεν είναι για ιδιωτικοποίηση, ξεκαθάρισε ο κ.Σπίρτζης, γεγονός το οποίο είναι μία από τις μεγάλες επιτυχίες της διαπραγμάτευσης του περασμένου Καλοκαιριού.
Υπάρχει σαφής σκοπιμότητα προκειμένου να ακυρωθεί αυτή η μεγάλη επιτυχία, δηλαδή να μην γίνουν τελικά πολλές ιδιωτικοποιήσεις που προωθούσε η ΝΔ.
Οι ΔΕΚΟ αυτές που θα ενταχθούν στο νέο ταμείο και θα μπουν κάτω από την ομπρέλα του, δεν περνούν στο ΤΑΙΠΕΔ για ιδιωτικοποίηση, αλλά στον πυλώνα που αφορά την αξιοποίησή τους.
Υπάρχει σαφής σκοπιμότητα προκειμένου να ακυρωθεί αυτή η μεγάλη επιτυχία, δηλαδή να μην γίνουν τελικά πολλές ιδιωτικοποιήσεις που προωθούσε η ΝΔ.
Οι ΔΕΚΟ αυτές που θα ενταχθούν στο νέο ταμείο και θα μπουν κάτω από την ομπρέλα του, δεν περνούν στο ΤΑΙΠΕΔ για ιδιωτικοποίηση, αλλά στον πυλώνα που αφορά την αξιοποίησή τους.
Τα κέρδη που θα προκύψουν θα χρηματοδοτούν κατά 50% το χρέος και κατά 50% αναπτυξιακές δράσεις, σημείωσε ο κ. Σπίρτζης, επαναλαμβάνοντας ότι «οι φορείς σε αυτόν τον πυλώνα δεν είναι για ιδιωτικοποίηση ... είναι ξεκάθαροι και προφανείς οι στόχοι να μην ξεπουληθεί η δημόσια περιουσία, όπως στο παρελθόν από το ΤΑΙΠΕΔ και με συγκεκριμένους κανονισμούς και διαδικασίες, αλλά αντίθετα, να παραμείνει στη χώρα και ταυτόχρονα να εξορθολογιστεί».
Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα ... χρειάζονται μεγάλες τομές, δεν μπορούν να υπάρχουν αστικές συγκοινωνίες όπως στο παρελθόν, με κομματικούς στρατούς και όχι κύριο σκοπό την εξυπηρέτηση των αναγκών στην Αθήνα, τόνισε ο ίδιος.
«Κατέστρεφαν» τα εισιτήρια με το κιλό για να μην φαίνονται αυτά που υπεξαιρούσαν
Για το λόγο αυτό σχεδιάζονται και προωθούνται συγκεκριμένες αλλαγές, ενώ παράλληλα προχωράει και ο έλεγχος στα πεπραγμένα των προηγούμενων χρήσεων, στον οποίο αναφέρθηκε ο κ. Σπίρτζης.
Μόλις χτες η Γενική Επιθεωρήτρια έστειλε την έκθεσή της για το κύκλωμα με τα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων στη ΣΤΑΣΥ, στο οποίο εμπλέκονται πολλοί υπάλληλοι, τόσο στη διακίνηση εισιτηρίων όσο και πιθανώς σε κλοπή χρημάτων, αν και ο υπουργός Μεταφορών απέφυγε να το πει ευθέως, καθώς πρώτα «θα πάνε στον εισαγγελέα» τα σχετικά στοιχεία.
Δεν μπορεί να συνεχίσουμε να ανεχόμαστε εταιρείες να κρύβουν κάτω από το χαλί τα προβλήματα και να παρουσιάζουν τέτοια φαινόμενα στη διαχείριση του πλούτου του ελληνικού λαού, δεν μπορεί να ανεχόμαστε τέτοιες διαδικασίες, ξεκαθάρισε ο κ.Σπίρτζης.
Όπως είπε, στην συγκεκριμένη περίπτωση, τα εισιτήρια που επιστρέφονταν, καταστρέφονταν ως «κιλά χαρτιού» και όχι ως αριθμός εισιτηρίων, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να ελέγχεται η πλήρης καταστροφή τους και να είναι δυνατόν να τα κλέβουν μερικοί.
Την επόμενη Πέμπτη, όταν το θέμα θα έρθει στη Βουλή κατά τη συζήτηση επερώτησης του Κ.Χατζηδάκη της ΝΔ, θα δοθούν όλα τα στοιχεία και οι απαντήσεις, γιατί όπως είπε ο υπουργός Μεταφορών «στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μπορούν να μιλούν για σκοινί», όταν όπως φαίνεται αυτά τα θέματα είτε κάποιος τα κάλυπτε είτε δεν είχε ασχοληθεί για να τα αντιμετωπίσει.
Σε όλες τις προηγούμενες διοικήσεις, για πάρα πολλά χρόνια και όχι απλώς για ένα - δύο, οι διευθύνοντες σύμβουλοι τοποθετήθηκαν σε "διακριτικές" κομματικές θέσεις της ΝΔ, υπάρχουν πολιτικές ευθύνες, εκτίμησε ο κ. Σπίρτζης.
Για το θέμα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις μεταφορές, ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι βεβαίως προωθείται το θέμα, αλλά θα πρέπει αυτό να γίνει με ορθολογισμό. Δεν είναι αποδεκτό να υπάρχουν αιτήματα δεκάδων εκατομμυρίων, όταν όλος ο λαός περνάει αυτή την κατάσταση, όπως είπε.