Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

Ενισχύσεις 750 εκατ. ευρώ θα επιστραφούν στο Δημόσιο εάν δεν ιδιωτικοποιηθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.



Σε περιπέτειες θα μπει το Δημόσιο εάν δεν στεφθεί με επιτυχία η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ στις 20 Ιανουαρίου 2016 αποφάσισε την επαναπροκήρυξη του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για την πώληση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να προσελκύσει μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία λειτουργεί μέχρι σήμερα ως μοναδικός πάροχος σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα.

Οι υποψήφιοι επενδυτές μπορούν να εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους προς τους χρηματοοικονομικούς συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ από την 1η Φεβρουαρίου 2016, ενώ καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών έχει οριστεί η 26η Απριλίου 2016.

Ο Ολλανδός Γκερτ Γιαν Κούπμαν, αναπληρωτής διευθυντής και υπεύθυνος για τις κρατικές ενισχύσεις της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της ΕΕ, βρέθηκε προ ημερών στην Αθήνα για το θέμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σε συνάντηση με τη Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ξεκαθάρισε πως τυχόν ναυάγιο στον νέο διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα σημαίνει ότι η τελευταία θα κληθεί να επιστρέψει πίσω στο Δημόσιο γύρω στα 750 εκατ. ευρώ παράνομων ενισχύσεων. Δεδομένου ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν διαθέτει τα χρήματα αυτά, εαν δεν πουληθεί θα πρέπει να αναστείλει τη λειτουργία της.

Το ίδιο ακριβώς ισχύει για τη Rosco, θυγατρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που επίσης βρίσκεται σε φάση ιδιωτικοποίησης, με ευθύνη τη συντήρηση του τροχαίου υλικού.