Γιατί επιδεινώθηκαν τα μεγέθη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) ερωτά τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη με επίκαιρη ερώτησή του ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης.
"Το 2015 ανακόπηκε η προσπάθεια εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας που έγινε τα προηγούμενα 3 χρόνια. Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του δεκάμηνου 2015, που κατατέθηκαν στη Βουλή, τα έσοδα του ομίλου ΟΑΣΑ μειώθηκαν κατά 20% και το λειτουργικό έλλειμμα του ομίλου διαμορφώθηκε στα 25,5 εκατ. ευρώ έναντι πλεονάσματος 3,7 εκατ. ευρώ το δεκάμηνο του 2014” σημειώνει.
Το κείμενο της επερώτησης
" βουλευτής την ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης κατέθεσε στη Βουλή επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη με αφορμή τα νέα ελλείμματα που εμφανίζουν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
Ο Κωστής Χατζηδάκης υπογραμμίζει ότι το 2015 ανακόπηκε η προσπάθεια εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας που έγινε τα προηγούμενα 3 χρόνια. Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του δεκάμηνου 2015, που κατατέθηκαν στη Βουλή, τα έσοδα του ομίλου ΟΑΣΑ μειώθηκαν κατά 20% και το λειτουργικό έλλειμμα του ομίλου διαμορφώθηκε στα 25,5 εκατ. ευρώ έναντι πλεονάσματος 3,7 εκατ. ευρώ το δεκάμηνο του 2014. Την ίδια ώρα παρατηρείται, κυρίως στις μετακινήσεις με λεωφορεία και τρόλεϊ, μια σημαντική υποβάθμιση της ποιότητας του συγκοινωνιακού έργου.
Ο βουλευτής της ΝΔ σημειώνει ότι ο υπουργός Υποδομών προσπάθησε προ ημερών, επικαλούμενος επιμέρους και αποσπασματικά στοιχεία, να επιρρίψει τις ευθύνες για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στις προηγούμενες διοικήσεις των αστικών συγκοινωνιών. Αλλά όπως σημειώνει ο κ. Χατζηδάκης, ο κ. Σπίρτζης δεν εξήγησε γιατί οι ίδιες διοικήσεις είχαν πολύ θετικά αποτελέσματα το 2013 και το 2014. Ούτε έδωσε μια πειστική απάντηση γιατί διατήρησε τις διοικήσεις αυτές επί 11 μήνες, χωρίς όμως να συνεργαστεί μαζί τους.
Ο Κωστής Χατζηδάκης, με βάση τα παραπάνω δεδομένα, θέτει στον αρμόδιο υπουργό τα ακόλουθα ερωτήματα:
1. Γιατί χειροτέρευσαν τα βασικά οικονομικά μεγέθη του Ομίλου ΟΑΣΑ στο πρώτο δεκάμηνο του 2015 και πώς σκοπεύει να καλύψει το μεγάλο λειτουργικό έλλειμμα που έχει δημιουργηθεί.
2. Ποια μέτρα σκοπεύει να λάβει ώστε το 2016 οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας να επιστρέψουν στο δρόμο της εξυγίανσης των οικονομικών τους και της βελτίωσης του συγκοινωνιακού τους έργου”