Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης: Δεσμεύτηκαν τα πρώτα 3,7εκ.ευρώ για το έργο φάντασμα



Εγκρίθηκε με πολύ μεγάλη καθυστέρηση η δέσμευση των πρώτων χρημάτων για την αποζημίωση του Δημοσίου στην εταιρεία ΑΚΤΩΡ για το αποτυχημένο έργο της ...υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης. 

Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών το πρώτο ποσό που δεσμεύεται είναι της τάξεως των 3.695.403,27 ευρώ. Να θυμίσουμε πως αφορά την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου με ημερομηνία 4.10.2012.

Το συνολικό ποσό που καλείται να πληρώσει το Κράτος είναι 73εκ.ευρώ, ποσό κολοσιαίο αν σκεφτεί κανείς ότι με περίπου αυτά τα χρήματα θα υλοποιούνταν η περίφημη Ανάπλαση Πανεπιστημίου που λόγω ..έλλειψης χρημάτων πάει για το μέλλον.

Το έργο της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης είναι ένα μνημείο ανοργανωσιάς, προχειρότητας και παράδειγμα προς αποφυγή. Το έργο έχει μακρά ιστορία που παρέμεινε ιστορία. 

Η πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη του έργου παρουσιάστηκε το 1992 ενώ το Μάρτιο του 2002 έγινε από το ΥΠΕΧΩΔΕ επίσημη παρουσίαση του έργου στους φορείς της Θεσσαλονίκης και στα ΜΜΕ. 

Η σήραγγα μήκους 6,5 χιλιομέτρων θα συνέδεε υποθαλάσσια τη δυτική με την ανατολική πλευρά της πόλης συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση των λεωφόρων που την διασχίζουν, όπως η Εγνατία και η Τσιμισκή.

Στις 31 Οκτωβρίου 2006 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ΥΠΕΧΩΔΕ και της αναδόχου εταιρείας δηλαδή της κοινοπραξίας "Θερμαϊκή Οδός". Η σύμβαση κυρώθηκε από τη Βουλή τον Ιανουάριο του 2007 και τον Μάρτιο του ίδιου έτους επρόκειτο να αρχίσει το έργο, με προϋπολογισμό 472 εκατ. ευρώ και ολοκλήρωση 48 μήνες μετά την έναρξή του ενώ η σύμβαση παραχώρησης του έργου ειχε διάρκεια 30 ετών.

Τελικά όλα έμειναν στα χαρτιά και για όλα αυτά θα καλεστούμε να πληρώσουμε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.