Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2014

Μετρό Αθήνας: Μέχρι το 2030 η ολοκλήρωση για τη νέα Γραμμή4



Η ανάπτυξη της 4ης γραμμής Μετρό στην Αθήνα δεν είναι σημερινή είδηση. Πριν από περίπου 9 χρόνια με απόφαση του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ (νυν ΥΠΟΜΕΔΙ) και της Αττικό Μετρό δύο κλάδοι των γραμμών 2 και 3 μαζί με ένα ενδιάμεσο τμήμα στα Ανατολικά Προάστια αποτέλεσαν τον κύριο κορμό της γραμμής.

Στα επόμενα χρόνια υπήρξαν αρκετές εξαγγελίες για την κατασκευή της γραμμής αλλά καμία δεν ήταν συγκεκριμένη. Από το 2010 και μετά η γραμμή 4 μεγάλωσε από το αρχικό σχήμα U μετατράπηκε σε Υ. Στα δυτικά έφτασε μέχρι το σταθμό ΠΕΡΙΣΣΟ, στα νότια μέχρι την ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ και στα βόρεια μέχρι την Λυκόβρυση στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας.

Με τη χθεσινή ανακοίνωση για τη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της γραμμής 4, από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή έγινε φανερό πως περνάμε επιτέλους από τα λόγια στην πράξη. Αυτή θα είναι η πρώτη φάση κατασκευών.

Όπως ανακοινώθηκε η κατασκευή της γραμμής 4 θα ολοκληρωθεί σε 5 φάσεις. Αναλυτικά αυτές είναι οι παρακάτω:
Α` ΦΑΣΗ: ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ
Β` ΦΑΣΗ: ΓΟΥΔΗ-ΜΑΡΟΥΣΙ
Γ` ΦΑΣΗ: ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΓΡΑΜΜΗ 5
Δ` ΦΑΣΗ: ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ-ΠΕΡΙΣΣΟΣ
Ε` ΦΑΣΗ: ΜΑΡΟΥΣΙ-ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ (ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ)

Αυτό φυσικά οδηγεί στο συμπέρασμα πως η ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων έργων θα μας πάει μέχρι το 2030.

Πρώτο δεδομένο είναι πως το πρώτο τμήμα με τις καλύτερες συνθήκες θα λειτουργήσει το 2023. Θα ακολουθήσει το τμήμα Γουδή-Μαρούσι και Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη που λογικά θα ολοκληρωθούν λίγα χρόνια αργότερα ενώ τα άκρα των γραμμών προς Περισσό και Εθνική Οδό θα χρειαστεί να φτάσουν μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας. 

Με την πλήρη ανάπτυξη της γραμμής 4 ο Μητροπολιτικός Σιδηρόδρομος της Αθήνας θα μεγαλώσει κατά 50% και από 65 σταθμούς που είναι σήμερα θα φτάσει τους 95, χωρίς να υπολογίζονται σε αυτό μελλοντικές επεκτάσεις των γραμμών 1, 2,3.

Η Γραμμή 4 θα έχει 32 χιλιόμετρα διπλής υπόγειας γραμμής και 30 νέους υπόγειους σταθμούς με θύρες επί των αποβαθρών, με ασύρματο σύστημα σηματοδότησης τύπου CBTC, εξελιγμένα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, κλπ.

Ο εκτιμώμενος συνολικός προϋπολογισμός είναι της τάξης των 3.3 δις. €. Το έργο αυτό αναμένεται να αλλάξει δραστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας και να αναβαθμίσει τη ζωή στο Λεκανοπέδιο.

Για τη λειτουργία όλης της γραμμής θα απαιτηθούν 30 νέοι συρμοί υπεραυτόματοι, χωρίς οδηγό.

ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ
Η νέα Γραμμή 4 θα έχει ανταπόκριση με τις υφιστάμενες Γραμμή 1 (στους σταθμούς Μαρούσι, Περισσό), Γραμμή 2 (στον Σταθμό Πανεπιστήμιο) και Γραμμή 3 (στους σταθμούς Ευαγγελισμό, Κατεχάκη). Στη Γραμμή αυτή προστέθηκε ο κλάδος Ευαγγελισμός - Παγκράτι - Βύρωνας - Υμηττός – Άνω Ηλιούπολη που ουσιαστικά αποτελεί τμήμα της νέας Γραμμής 5, καθώς και οι επεκτάσεις Μαρούσι - Λυκόβρυση και Άλσος Βεΐκου – Περισσός.

ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΑΝΑ ΦΑΣΕΙΣ
Α` ΦΑΣΗ: ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ
1.ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ, 2.ΓΑΛΑΤΣΙ, 3.ΚΥΨΕΛΗ, 4.ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, 5.ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, 6.ΕΞΑΡΧΕΙΑ, 7.ΑΚΑΔΗΜΙΑ, 8.ΚΟΛΩΝΑΚΙ, 9.ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ, 10.ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, 11.ΝΗΑΡ ΗΣΤ, 12.ΑΝΩ ΙΛΙΣΙΑ, 13.ΖΩΓΡΑΦΟΥ, 14.ΓΟΥΔΗ

Β` ΦΑΣΗ: ΓΟΥΔΗ-ΜΑΡΟΥΣΙ
1.ΚΑΤΕΧΑΚΗ, 2.ΦΑΡΟΣ, 3.ΦΙΛΟΘΕΗ, 4.ΣΙΔΕΡΑ, 5.ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΣΤΑΔΙΟ, 6.ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ, 7.ΟΤΕ, 8.ΜΑΡΟΥΣΙ

Γ` ΦΑΣΗ: ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΓΡΑΜΜΗ 5
1.ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ, 2.ΠΑΓΚΡΑΤΙ, 3.ΒΥΡΩΝΑΣ, 4.ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ

Δ` ΦΑΣΗ: ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ-ΠΕΡΙΣΣΟΣ
1.ΓΑΛΑΤΣΙ 2, 2.ΠΕΡΙΣΣΟΣ

Ε` ΦΑΣΗ: ΜΑΡΟΥΣΙ-ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ (ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ)
1.ΠΕΥΚΗ, 2.ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ, 3.ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ



ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ 5
Όπως συχνά έχετε διαβάσει εδώ στο ypodomes.com ο κλάδος Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη ουσιαστικά δεν θα είναι κομμάτι της γραμμής 4 αλλά το πρώτο τμήμα μίας ακόμα γραμμή Μετρό, τη Γραμμής 5. Αυτό αναφέρεται και στο επίσημο υλικό που μοίρασε η Αττικό Μετρό για την ενημέρωση της ανάπτυξης της Γραμμής 4.

ΠΗΓΗ: ypodomes.com