Το έργο είναι σε δημοπράτηση από το 2012 και περιλαμβάνει την μελέτη, χρηματοδότηση, εγκατάσταση, υποστήριξη λειτουργίας, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του ολοκληρωμένου συστήματος πληροφόρησης επιβατών και διαχείρισης στόλου για τις Οδικές Συγκοινωνίες για συνολικό διάστημα 12 ετών.
Ειδικότερα, το έργο αφορά στην εγκατάσταση ενός δικτύου 1000 «έξυπνων» στάσεων σε όλη την περιοχή εξυπηρέτησης του ΟΑΣΑ. Οι επιβάτες θα πληροφορούνται τον ακριβή χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις, καθώς και από το κινητό τηλέφωνο ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους.
Προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία κέντρου ελέγχου από όπου θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η λειτουργική κατάσταση του συστήματος συγκοινωνιών και θα γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για τον καλύτερο συντονισμό των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Με το έργο αυτό, το οποίο αποτελεί το πρώτο έργο ΣΔΙΤ στον τομέα της Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών, ενεργοποιείται για πρώτη φορά ένα νέο πλαίσιο αξιοποίησης κοινοτικής και ιδιωτικής χρηματοδότησης σε έργα ΣΔΙΤ (στην προκειμένη περίπτωση μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακή Σύγκλιση" του ΕΣΠΑ), με χρηματοδότηση κατά 40% από πόρους του ΕΣΠΑ και 60% ιδιωτικούς πόρους.
Εκτός από το ανάδοχο σχήμα είχε καταθέσει προσφορά και η Τέρνα Ενεργειακή - Unisystems. Ο χρόνος πλήρους υλοποίησης του έργου που προσφέρθηκε από τον ανάδοχο είναι 18 μήνες κατά μέγιστο. Η συνολική αξία της σύμβασης στα 12 έτη ανέρχεται σε περίπου 27 εκατομμύρια με περίπου 5,5 εκατομμύρια κοινοτική χρηματοδότηση.
Προχωρά η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο της Τηλεματικής Αστικών Συγκοινωνιών μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) με ανάδοχο την ένωση εταιρειών Intrasoft International - Intrakat.Ειδικότερα, το έργο αφορά στην εγκατάσταση ενός δικτύου 1000 «έξυπνων» στάσεων σε όλη την περιοχή εξυπηρέτησης του ΟΑΣΑ. Οι επιβάτες θα πληροφορούνται τον ακριβή χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις, καθώς και από το κινητό τηλέφωνο ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους.
Προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία κέντρου ελέγχου από όπου θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η λειτουργική κατάσταση του συστήματος συγκοινωνιών και θα γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για τον καλύτερο συντονισμό των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Με το έργο αυτό, το οποίο αποτελεί το πρώτο έργο ΣΔΙΤ στον τομέα της Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών, ενεργοποιείται για πρώτη φορά ένα νέο πλαίσιο αξιοποίησης κοινοτικής και ιδιωτικής χρηματοδότησης σε έργα ΣΔΙΤ (στην προκειμένη περίπτωση μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακή Σύγκλιση" του ΕΣΠΑ), με χρηματοδότηση κατά 40% από πόρους του ΕΣΠΑ και 60% ιδιωτικούς πόρους.
Εκτός από το ανάδοχο σχήμα είχε καταθέσει προσφορά και η Τέρνα Ενεργειακή - Unisystems. Ο χρόνος πλήρους υλοποίησης του έργου που προσφέρθηκε από τον ανάδοχο είναι 18 μήνες κατά μέγιστο. Η συνολική αξία της σύμβασης στα 12 έτη ανέρχεται σε περίπου 27 εκατομμύρια με περίπου 5,5 εκατομμύρια κοινοτική χρηματοδότηση.
Να θυμίσουμε πως προς υπογραφή οδεύει ο πρώτος διαγωνισμός για την εγκατάσταση μπαρών στο Μετρό και την εφαρμογή του "έξυπνου" εισιτηρίου που θα αντικαταστήσει το σημερινό χάρτινο εισιτήριο.
ypodomes.com