20 Μαρτίου 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΔΙΤ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αθήνα, 19 Μαρτίου 2014

 Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Κυρίες και κύριοι, σήμερα είναι μια πολύ σημαντική ημέρα για τις αστικές συγκοινωνίες. Ανακοινώνουμε την έναρξη υλοποίησης ενός πολύ μεγάλου έργου που θα αλλάξει τη μορφή των αστικών συγκοινωνιών και θα κάνει καλύτερη την καθημερινότητα των ανθρώπων. Οι αστικές συγκοινωνίες είναι από τα πιο σημαντικά δημόσια αγαθά για τον πολίτη.
Η κρίση και τα νέα οικονομικά δεδομένα των εταιρειών που εκτελούν το συγκοινωνιακό έργο, δημιούργησαν μια νέα πραγματικότητα για τους πολίτες, για τις αστικές συγκοινωνίες και τους εργαζόμενους.
Πρέπει να σας πω ότι η πρώτη προτεραιότητα του Υπουργείου ήταν να κρατήσουμε όρθιες τις συγκοινωνίες, να διασφαλίσουμε το δημόσιο χαρακτήρα τους, να βελτιώσουμε τα οικονομικά τους και να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες. Έγινε μια μεγάλη προσπάθεια με εμπιστοσύνη και σε συνεργασία με τους εργαζόμενους, τις διοικήσεις των φορέων και θέλω δημόσια να τους ευχαριστήσω γι’ αυτό.

Μέσα στους προηγούμενες μήνες καταφέραμε να βελτιώσουμε την κατάσταση, να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα των εταιρειών, να εκτελούμε καθημερινά απρόσκοπτα το συγκοινωνιακό έργο, να αποφύγουμε την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, ένα θέμα που έμπαινε επιτακτικά, όπως ξέρετε, πριν από ένα χρονικό διάστημα.
Τώρα μπορούμε να πάμε ένα βήμα μπροστά. Να υλοποιήσουμε έργα και πολιτικές που θα βελτιώσουν τις υπηρεσίες και θα εκσυγχρονίσουν τις συγκοινωνίες. Ένα τέτοιο εμβληματικό έργο, ένα μεγάλο έργο που θα διαχειριστεί ο ΟΑΣΑ, είναι το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο.
Περισσότερα από 10 χρόνια για να καταλήξει το σχέδιο του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου. Είναι σημαντικό ότι επιτέλους έγινε. Σε δυο χρόνια θα έχουμε αστικές συγκοινωνίες, δίκτυα μεταφοράς μεγαλύτερης αξίας, καλύτερης εξυπηρέτησης και εξυπνότερης διαχείρισης.
Τι κάνει το ηλεκτρονικό εισιτήριο; Δυο ιδιότητες. Θα ξέρουμε και θα ελέγχουμε. Θα ξέρουμε τη ροή των μετακινήσεων, θα έχουμε επαρκή στοιχεία για να σχεδιάζουμε ορθολογικές πολιτικές στο δίκτυο. Για τη συνεργασία των μέσων, τα δρομολόγια, την εμπορική πολιτική και τις τιμές των εισιτηρίων. Θα γίνουν οι συγκοινωνίες πραγματικά σύγχρονες, πρακτικά πελατοκεντρικές.
Ώστε να εξυπηρετούν καλύτερα τις ανάγκες των πολιτών, να επενδύουν πιο σωστά τα χρήματα των φορολογουμένων. Να ελέγχουμε τους κανόνες που διέπουν την μετακίνηση, τη λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς. Δηλαδή την πληρωμή του εισιτηρίου, την ασφάλεια, τον όγκο και τη συχνότητα των μεταφορών.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο μαζί με την τηλεματική που επίσης θα υλοποιηθεί εντός το πολύ 12μηνου, θα δώσουν στον μετακινούμενο πολίτη τη δυνατότητα να αποφασίζει πότε, πού και πώς θέλει να μετακινηθεί με πολύ ευκολότερο και αποτελεσματικότερο τρόπο.
Θα γνωρίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια τους χρόνους διέλευσης, το κόστος των συνδυασμένων μετακινήσεων. Έξυπνες λύσεις με εφαρμογές στα κινητά θα υποδεικνύουν, λαμβάνοντας υπόψη και τους κυκλοφοριακούς φόρτους τους πιο συμφέροντες τρόπους και διαδρομές μετακίνησης.
Δεν θα γίνουν ασφαλώς οι μεταφορές παράδεισος, ούτε η ζωή μας ειδυλλιακή με αυτές τις αλλαγές. Όμως, θα αποκτήσουν τα μεταφορικά μας δίκτυα αξία, αξία εξυπηρέτησης και γνώσης, ώστε να βελτιώνονται και να εξελίσσονται.
Οι πολίτες θα γλιτώσουν και αρκετό χρόνο από το βραχνά της μετακίνησης. Θα ορίζουν περισσότερο το χρόνο τους. Οι φορολογούμενοι θα ωφεληθούν, επειδή τα έσοδα από τις μετακινήσεις θα αυξηθούν με τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής και έτσι θα μειωθεί περαιτέρω – με οφέλη για τους φορολογούμενους – η επιδότηση των συγκοινωνιών από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Θέλω να ευχαριστήσω δημόσια όλους όσους συνετέλεσαν στην πρόοδο αυτή τη σημαντική μετά από τόσα χρόνια. Να ευχαριστήσω θερμά τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ τον κ. Δημητριάδη. Τον Ειδικό Γραμματέα ΣΔΙΤ τον κ. Νίκο Μαντζούφα και βέβαια τον συνάδελφό μου και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης τον κ. Κωστή Χατζηδάκη, υπό την εποπτεία του οποίου προετοιμάστηκε μετά από την δική μου αναχώρηση από το Υπουργείο Ανάπτυξης, το ΣΔΙΤ και σήμερα πια προχωράει ως μια πραγματικότητα ο διαγωνισμός.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Κυρίες και κύριοι, με την ανάδειξη των αναδόχων των διαγωνισμών για την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, κλείνουν κάποιες σοβαρές εκκρεμότητες που υπήρχαν εδώ και χρόνια για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Και με βεβαιότητα μπορούμε να πούμε ότι ανοίγει ένα καινούργιο κεφάλαιο για τις μεταφορές των πολιτών, με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην πρωτεύουσα.
Θα πει κάποιος, πανηγυρίζετε γι’ αυτό; Όχι. Διότι θα ήταν ορθή η παρατήρηση ότι πράγματι υπήρξαν πολλές εμπλοκές και πολλές καθυστερήσεις σε αυτούς τους διαγωνισμούς, τις οποίες έχει τύχει να βιώσουμε από διαφορετικές θέσεις και οι δυο σήμερα συναρμόδιοι υπουργοί.
Αλλά θα μπορούσε κανείς επίσης να παρατηρήσει: Πρώτον, αυτό που έχει σημασία είναι ότι επιτέλους κλείνει το κεφάλαιο διαγωνισμοί και καθυστερήσεις και ξεκινάει το κεφάλαιο εκσυγχρονισμός των αστικών συγκοινωνιών, αναβάθμιση της ποιότητας ζωής της πόλης, σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες χωρίς εισιτηριοδιαφυγή. Και δεύτερο και κυριότερο, το οποίο δεν είναι υποχρεωμένος κάποιος να το ξέρει: Να σας πω ότι τα τελευταία χρόνια για το δημόσιο δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι θα μπορούσαν με την ίδια άνεση να τρέχουν οι δημόσιοι διαγωνισμοί λόγω της στενότητας των πόρων και επίσης δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι θα μπορούσαν να κλείνουν με επιτυχία διαγωνισμοί Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Γιατί; Διότι για τα έργα ΣΔΙΤ χρειάζεσαι ένα δημόσιο τομέα που να λειτουργεί, ένα ιδιωτικό τομέα που να ενδιαφέρεται και να έχει την κεφαλαιακή επάρκεια για να συμμετέχει στους διαγωνισμούς και ένα τραπεζικό σύστημα που να βοηθάει. Ξέρετε ότι λόγω της άνευ προηγουμένου κρίσης την οποία αντιμετωπίζουμε εδώ και κάμποσα χρόνια και οι τρεις αυτές προϋποθέσεις δεν συνέτρεχαν επί πολύ καιρό. Το δημόσιο ήταν προβληματικό. Υπήρχε κρίση ρευστότητας στον ιδιωτικό τομέα και το τραπεζικό σύστημα για πολύ καιρό ήταν ένα «πουκάμισο αδειανό».
Επομένως, δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι οι διαγωνισμοί σαν κι αυτόν θα πετύχαιναν. Πέτυχε όμως αυτός ο διαγωνισμός και αυτό στέλνει και ένα ευρύτερο μήνυμα, που ξεπερνάει τις αστικές συγκοινωνίες και δείχνει ότι η Ελλάδα το παλεύει και καταφέρνει σταδιακά να ξεπερνάει την κρίση.
Εδώ σε αυτό το διαγωνισμό είχαμε στο τέλος τρεις δεσμευτικές προσφορές. Εάν δείτε ποιοι συμμετείχαν στο καθένα από τα κονσόρτια, θα δείτε ότι ήταν σε καθένα από αυτά ένας ελληνικός όμιλος και ένας διεθνής όμιλος. Αν δείτε τους διεθνείς ομίλους θα δείτε ότι και οι τρεις ήταν μεγάλης επιφάνειας. Και στο τέλος επελέγη εκείνος που έκανε τη μεγαλύτερη έκπτωση, περίπου 18%. Είναι ο όμιλος ΤΕΡΝΑ μαζί με την LG της Νότιας Κορέας.
Η LG είναι, όπως και οι άλλοι όμιλοι που συμμετείχαν στους άλλους διαγωνισμούς, μια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία η οποία έχει υλοποιήσει το σύστημα συλλογής κομίστρου στη Σεούλ, όπου οι Κορεάτες έχουν 9.500 λεωφορεία και 390 σταθμούς μετρό. Δηλαδή ένα πολύ μεγαλύτερο δίκτυο από αυτό της Αθήνας.
Θέλω επίσης να πω ότι για το έργο αυτό, ότι η LG συνεργάζεται με μια triple-A κορεάτικη τράπεζα, πράγμα το οποίο στέλνει και αυτό με τη σειρά του ένα μήνυμα που είναι μια κάποια ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, όπως και να το μετρήσει κανένας.
Είναι μια άμεση ξένη επένδυση. Διότι το έργο αυτό είναι κατά 50% δημόσιο έργο από το ΕΣΠΑ, εγκεκριμένο μάλιστα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως μεγάλο έργο και κατά 50% ιδιωτική επένδυση. Επίσης, είναι σημαντικό να ξέρουμε ότι για 12 –νομίζω- χρόνια το έργο αυτό θα λειτουργεί υπό την επίβλεψη των αναδόχων και με ευθύνη των αναδόχων.
Δεν είναι ένα έργο το οποίο παραδίδεται στο δημόσιο και στη συνέχεια θα το λειτουργεί ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές εταιρείες. Είναι ένα έργο το οποίο θα λειτουργεί, θα συντηρείται, θα προωθείται από τον ανάδοχο με τη λογική που έχουν τα έργα ΣΔΙΤ.
Εμείς να ξέρετε από την πλευρά του Υπουργείου Ανάπτυξης δίνουμε μεγάλη έμφαση σε αυτά τα έργα, διότι με τα ίδια χρήματα από το κράτος γίνεται πολύ περισσότερη δουλειά. Εδώ αν ήταν δημόσιο έργο, το κράτος έπρεπε να βάλει τα διπλάσια χρήματα και θα έπρεπε επίσης να έχει και την ευθύνη και τα έξοδα της συντήρησης. Σε μια εποχή που υπάρχει έλλειψη πόρων.
Γι’ αυτό το λόγο προωθούμε έργα ΣΔΙΤ της τάξεως των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ και για να έχετε έτσι πολύ σύντομα μια εικόνα- χωρίς να σας ταλαιπωρώ- θέλω να σας πω ότι μέχρι τώρα στον τομέα της ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων, παρά τις εκτιμήσεις ορισμένων πριν μερικούς μήνες, έχουμε αναδόχους σε τέσσερις περιοχές της χώρας. Έχουμε αναδόχους στην Πελοπόννησο, στη Δυτική Μακεδονία, τις Σέρρες και την Ηλεία και πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του μήνα θα έχουμε ανάδοχο για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων στην Ήπειρο. Και τους αμέσως επόμενους μήνες, θα ακολουθήσει η Αττική.
Είναι μια μέθοδος που έχει παραγάγει αποτελέσματα και αυτό συμβαίνει και σε άλλους τομείς. Για παράδειγμα στον τομέα των κοινωνικών υποδομών έχουμε δυο έργα ΣΔΙΤ για την υλοποίηση 24 σχολείων στην Αττική με συνεργασία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Για τα έργα αυτά μάλιστα πήραμε κατά σύμπτωση χθες το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Και παράλληλα, για να ξανάρθω στον τομέα που καλύπτετε, στον τομέα της τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών, έχουμε επίσης το έργο ανάπτυξης των ευρυζωνικών υποδομών σε αγροτικές περιοχές για το οποίο έχουν ήδη κατατεθεί δυο δεσμευτικές προσφορές.
Προφανώς και λόγω οικονομικής στενότητας από την πλευρά του δημοσίου, αλλά και λόγω του ότι και αυτή είναι η τάση σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, εμείς δίνουμε έμφαση στις συμπράξεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε εργαλεία, όπως είναι το JESSICA το οποίο είναι ένα χρηματοδοτικό εργαλείο μέσω των διαρθρωτικών ταμείων αλλά με ανακυκλούμενους πόρους με συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και αυτό το εργαλείο χρηματοδοτεί τέτοιου είδους δράσεις.
Και βεβαίως στο πλαίσιο της νέας προγραμματικής περιόδου, θα κάνουμε όλα αυτά τα οποία απαιτούνται προκειμένου οι δράσεις τύπου ΣΔΙΤ να είναι παρούσες, αλλά και να διευρυνθούν στα καινούργια προγράμματα, στα προγράμματα της νέας προγραμματικής περιόδου.
Θέλω να ευχαριστήσω τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη τόσο εγώ, όσο και ο Νότης Μηταράκης που είναι ο καθ’ ύλην αρμόδιος Υφυπουργός για τα θέματα ΣΔΙΤ για τη συνεργασία που είχαμε γι’ αυτό το θέμα, όπως και για το έργο της τηλεματικής. Ξέρετε εσείς ότι και προσωπικά είμαι συνδεδεμένος ειδικά με αυτά τα δυο σχέδια, διότι αρκετά μας είχαν ταλαιπωρήσει.
Επαναλαμβάνω ότι δεν πανηγυρίζει κανένας σήμερα για το ότι τελείωσαν, αλλά εν πάση περιπτώσει υπογραμμίζουμε ότι μια καινούργια σελίδα ανοίγει μπροστά μας. Οι εταιρείες έχουν συμφέρον να μην καθυστερήσουν τα προγράμματα εκτέλεσης έργων που απαιτούνται και πιστεύω ότι η συνεργασία που είχαμε, η δική μας Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ με το Υπουργείο Μεταφορών τον κ. Χρυσοχοϊδη, τον Υφυπουργό αρμόδιο για τις αστικές συγκοινωνίες κ. Παπαδόπουλο και τον κ. Δημητριάδη, τον Πρόεδρο του ΟΑΣΑ, θα συνεχιστεί έτσι ώστε πράγματι να γίνουν τα απαραίτητα βήματα εκσυγχρονισμού στις αστικές συγκοινωνίες. Και σε λίγους μήνες να ξεκινήσει να δημιουργείται μια καινούργια πραγματικότητα στην καθημερινότητα των Αθηναίων. Ευχαριστώ πολύ.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ:

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η πρώτη ερώτηση αφορά στο πώς έχουμε διασφαλίσει ότι σε αυτή τη φάση του διαγωνισμού δεν θα έχουμε ενστάσεις από τις άλλες δυο εταιρείες, γιατί εάν καταλαβαίνω καλά, υπάρχει ακόμη ένα περιθώριο σε αυτή τη φάση του ανοίγματος των οικονομικών προσφορών να έχουμε ενστάσεις. Είναι πιο δύσκολο, αλλά θα μπορούσε. Οπότε πώς είμαστε τόσο σίγουροι;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Πράγματι θεωρητικώς και πρακτικώς υπάρχει η δυνατότητα να υποβληθούν ενστάσεις. Επειδή έχουμε ήδη μια εξοικείωση με τους διαγωνισμούς των ΣΔΙΤ και υπάρχει μια παράδοση, θα έλεγα εντός εισαγωγικών μια νομολογία, για να είμαι ακριβέστερος σε σχέση με το Συμβούλιο της Επικρατείας, είμαστε αρκετά σίγουροι ότι σε αυτή τη φάση δεν θα υπάρξουν εμπλοκές, αλλά εν πάση περιπτώσει εδώ είμαστε να το κρίνουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι χρονικό περιθώριο υπάρχει γι’ αυτό δηλαδή;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ο κ. Μαντζούφας μπορεί να σας δώσει παραπάνω λεπτομέρειες σε σχέση με το περιθώριο. Νομίζω μέχρι την Παρασκευή μπορεί να ζητηθούν κάποια έγγραφα προς εξέταση και στη συνέχεια υπάρχει ένα μικρό χρονικό διάστημα για υποβολή ενστάσεων, αλλά το Συμβούλιο της Επικρατείας εκδικάζει πάρα πολύ γρήγορα και εδώ πια δεν έχουμε να κάνουμε με τις τεχνικές προσφορές, έχουμε να κάνουμε με την οικονομική προσφορά. Και για να το πω αλλιώς και για να γίνει κατανοητό. Είναι κουκιά μετρημένα. Έχεις έκπτωση 18%, 12%, 1%. Επομένως δεν επιδέχεται πολλών ερμηνειών το συγκεκριμένο ζήτημα. Νίκο σωστά;
Ν. ΜΑΝΤΖΟΥΦΑΣ: Ακριβώς. Στη φάση της τεχνικής αξιολόγησης, στην ουσία και οι τρεις υποψήφιοι κρίθηκαν κατάλληλοι. Γίνανε ενστάσεις, απορρίφθηκαν, αλλά δεν προσέφυγαν περαιτέρω στο Συμβούλιο της Επικρατείας, άρα το μεγάλο κομμάτι των τεχνικών προδιαγραφών ουσιαστικά έχει λήξει και όπως είπε και ο κ. Υπουργός σε αυτή τη φάση είναι πραγματικά κουκιά μετρημένα. Είναι ποιος έχει δώσει την καλύτερη τιμή για το δημόσιο και έχουμε μια τιμή η οποία είναι η μεγαλύτερη έκπτωση προς όφελος του δημοσίου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει εικόνα για το ποιο θα είναι το κόστος προμήθειας της ηλεκτρονικής κάρτας για τον επιβάτη; Δηλαδή πόσο θα επιβαρύνεται ο επιβάτης;
Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Αυτό ακόμα δεν έχει απόλυτα εκτιμηθεί, αλλά δεν θα είναι υψηλό. Αυτή είναι μια κάρτα από την οποία κάποιος παίρνει και μετά τη φορτίζει συνέχεια με το ποσό το οποίο θέλει και σταδιακά αυτό αφαιρείται. Θα έχει πολύ μικρό κόστος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ερώτηση εκτός μικροφώνου.
Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Θα το εξετάσουμε. Μπορεί να γίνει, αλλά είναι πολύ μικρό. Δηλαδή μιλάμε για ελάχιστα ευρώ.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Και αυτή η κάρτα για να είναι κατανοητό, φαντάζομαι, το ξέρουμε, θα είναι κάπως σαν την πιστωτική μας κάρτα. Την παίρνεις μια φορά και ισχύει για πάντα. Εκτός εάν τη χάσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ερώτηση εκτός μικροφώνου.
Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Θα έχει κι αυτός μια κάρτα. Γι’ αυτό λέω ότι δεν θα είναι υψηλό το κόστος, όπως και τώρα, στις μεγάλες πόλεις του εξωτερικού στις οποίες ισχύει αυτό το σύστημα. Πηγαίνει ο πολίτης, ή ο τουρίστας, προμηθεύεται αυτή την κάρτα και μπορεί να κυκλοφορεί. Ίσα – ίσα μάλιστα για τουρίστες θα έχουμε τη δυνατότητα με το ηλεκτρονικό εισιτήριο για ακόμη μεγαλύτερη βεντάλια προϊόντων, που θα αφορούν τις ανάγκες του κάθε χρήστη.
Συνεπώς θα έχει μεγαλύτερες δυνατότητες για να δούμε πώς μπορεί να μετακινηθεί, να έχει πολλαπλά οφέλη. Η τιμολογιακή πολιτική του Οργανισμού θα μπορεί να είναι πολύ πιο ευέλικτη για να ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δυο πράγματα. Το ένα είναι, πότε το σύστημα αυτό θα είναι σε πλήρη λειτουργία; Θα παραδοθεί δηλαδή στο κοινό; Έχουμε πει ότι θα είναι σε δυο χρόνια, ωστόσο είχαμε πει παλιότερα, ότι αυτό μπορεί να γίνεται και σταδιακά, όταν ολοκληρώνεται κάποιο τμήμα.
Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Σωστά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και σε τι κόστος αναμένεται να φτάσει το συγκεκριμένο ΣΔΙΤ; Ποια θα είναι η συμμετοχή του δημοσίου και ποια θα είναι η συμμετοχή του ιδιώτη φορέα;
Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Με βάση την έκπτωση που έχει δώσει ο προσωρινός ανάδοχος που είναι 18%, η κρατική συμμετοχή, θα είναι στα 28 εκατομμύρια ευρώ σε ένα συνολικό προϋπολογισμό των 105 με 77 εκατομμύρια να είναι οι πληρωμές διαθεσιμότητας. Δηλαδή αυτά τα οποία θα παίρνει στη συνέχεια ο ανάδοχος ανά χρόνο για τη λειτουργία και συντήρηση του συστήματος τα επόμενα δέκα χρόνια.
Ν. ΜΑΝΤΖΟΥΦΑΣ: Να προσθέσω το εξής. Η κρατική συμμετοχή η οποία είναι διασφαλισμένη από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανέφερε και ο κ. Υπουργός είναι ένα έργο προτεραιότητας για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι ήδη εγκεκριμένο ως μεγάλο έργο και από τον Επίτροπο και όλη την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Είναι 28 εκατομμύρια.
Συνολικά η εκπαίδευση η οποία θα υλοποιηθεί κατά τα λοιπά με απολύτως ιδιωτικούς πόρους, ανέρχεται περίπου στα 70 εκατομμύρια. Το κόστος της όλης επένδυσης.
Επομένως αντιλαμβάνεστε ότι η κρατική συμμετοχή είναι 28 εκατομμύρια σε περίπου 70 εκατομμύρια επένδυση η οποία θα είναι ιδιωτική.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ερώτηση εκτός μικροφώνου.
Ν. ΜΑΝΤΖΟΥΦΑΣ: Η αποπληρωμή, όπως σε όλα τα έργα κοινωνικών υποδομών δεν την πληρώνει ο χρήστης, ουσιαστικά είναι πιστώσεις από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων κι επομένως το δημόσιο θα αποπληρώνει αυτό το έργο στη βάση όμως επίτευξης όλων των λειτουργικών χαρακτηριστικών κι αυτό είναι πολύ σημαντικό.
Ο ανάδοχος θα αμείβεται και θα παίρνει ετησίως στα 10 χρόνια λειτουργίας την αμοιβή του εάν και στο βαθμό που το σύστημα λειτουργεί με όλες τις προδιαγραφές και κάθε μία απόκλιση από αυτό θα έχει μείωση της αμοιβής του, επομένως ζητούμε και αυτό θα είναι που θα ισχύσει, έναν ιδιώτη ο οποίος συνεχώς θα προσφέρει καλές υπηρεσίες στον πολίτη και το δημόσιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα στο πρακτικό κομμάτι να μας πείτε αν τυχόν θα μπουν μπάρες παντού, προκειμένου να ελέγχεται η είσοδος και η χρήση των έξυπνων καρτών, δηλαδή εννοούμε και σε μέσα και στις οδικές συγκοινωνίες, γιατί από ότι καταλαβαίνω προβλέπεται για τα μέσα σταθερής τροχιάς, αν θα μπουν λοιπόν και στις οδικές συγκοινωνίες.
Και κάτι δεύτερο, αν θέλετε να μας αναλύσετε λίγο τα οικονομικά δεδομένα αυτή τη στιγμή, μετά από όλο το συμμάζεμα που έχει γίνει στις εταιρίες που ασχολούνται με τη μεταφορά του κοινού.
Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Για επαναλάβετε ποιο ήταν το πρώτο;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το αν τυχόν θα μπουν μπάρες και στα λεωφορεία και λοιπά.
Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Για τις μπάρες να σας πω ότι θα τοποθετηθούν στους 64 σταθμούς του μετρό στις γραμμές 1, 2 και 3, δηλαδή στο κλασικό μετρό και στον προαστιακό, όπως επίσης το σύστημα θα λειτουργεί και σε 1750 λεωφορεία. Στα λεωφορεία συγκεκριμένα προσπαθούμε να τοποθετήσουμε πιο γρήγορα «τουρνικέ», για να μπορεί να γίνεται η επιβίβαση από μπροστά. Αλλά έτσι κι αλλιώς θα ισχύει η είσοδος και επικύρωση με το σύστημα του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου και στα λεωφορεία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο στόλος δεν είναι περισσότερος από 1750;
Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Αυτά που χρησιμοποιούμε θα είναι περίπου τόσα. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)
Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Ναι, θα είναι μέσα και στο ΤΡΑΜ και στους σταθμούς που θα επεκταθεί μετά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)
Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Θα το λειτουργήσουμε επιπλέον, θα είναι δηλαδή στο μετρό, αυτές είναι οι προδιαγραφές, το σύστημα βέβαια του κομίστρου θα υπάρχει και στο ΤΡΑΜ, απλά λέμε για τις μπάρες στις εισόδους.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Το ΤΡΑΜ είναι κλειστό, δεν είναι ανοιχτό σύστημα. Θα υπάρχει μηχάνημα επικύρωσης μέσα στο όχημα, αλλά επειδή είναι ανοιχτό επιφανειακό σύστημα δεν θα υπάρχει εξωτερική μπάρα.
Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Στο Σύνταγμα δηλαδή για να βάλουμε μπάρες θα πρέπει να αποκλείσουμε όλο το.. αλλά θα υπάρχει σύστημα επικύρωσης.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Θέλω να σας ενημερώσω ότι στις πιλοτικές γραμμές που εφαρμόζουμε αυτή τη στιγμή στην ΟΣΥ, σε τέσσερις γραμμές έχουν μπει τουρνικέ και ετοιμάζουμε αρκετές δεκάδες ακόμα σε συνεννόηση με τη Διοίκηση της ΟΣΥ. Έτσι ώστε πολύ πριν μπει το ηλεκτρονικό εισιτήριο να λειτουργήσουν τα τουρνικέ στις οδικές μεταφορές για να δούμε με ποιον τρόπο γινόμαστε αποτελεσματικότεροι και πώς οι ίδιοι οι εργαζόμενοι αλλά ταυτόχρονα και το επιβατικό κοινό διαχειρίζεται όλη αυτή την υπόθεση.
Θέλω να απαντήσω για το ζήτημα των εταιρειών και σε ποια οικονομική κατάσταση βρίσκονται. Είναι εδώ παρόντες ο κ. Παπαθανάσης ο Πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ και ο κ. Οικονόμου ο Πρόεδρος της ΟΣΥ και Διευθύνων Σύμβουλος. Να σας πω ότι γίνεται μια εξαιρετική δουλειά η οποία έχει αποδώσει εκπληκτικά αποτελέσματα για τους Έλληνες φορολογουμένους και για τους επιβάτες.
Μην ξεχνάτε ότι αυτές οι συγκοινωνίες καθημερινά εξυπηρετούν 1,5 εκατομμύριο πολίτες στο λεκανοπέδιο της Αττικής, έχουμε λοιπόν αποτελέσματα εξαιρετικά θετικά. Για πρώτη φορά και στις δυο εταιρείες δεν υπάρχουν πλέον ελλείμματα. Η εταιρεία ΣΤΑΣΥ δεν επιδοτείται καθόλου από τον δημόσιο προϋπολογισμό, είναι απολύτως αυτάρκης και αυτοδύναμη.
Η ΟΣΥ για πρώτη χρονιά το 2013 είχε θετικό ισολογισμό χρήσης. Η επιδότηση του κρατικού προϋπολογισμού έχει μειωθεί δραματικά. Σκεφθείτε ότι υπήρχε πρόβλεψη για 146 εκατομμύρια και τελικώς δόθηκαν, μετά από τις ρυθμίσεις που έγιναν στο Γενικό Λογιστήριο του κράτους, 100 εκατομμύρια. Παρόλα αυτά, δεν τέθηκε ζήτημα αύξησης του εισιτηρίου. Βρέθηκαν πόροι οι οποίοι πλέον από δω και πέρα κάθε χρόνο θα ενισχύουν τις εταιρίες και κυρίως την ΟΣΥ που αντιμετωπίζει ακόμα πρόβλημα.
Αναφέρομαι στα έσοδα που προέρχονται από τη διακίνηση επιβατών που κινούνται με κοινωνικά κριτήρια και ο ΟΑΣΑ εισπράττει το τίμημα από τα άλλα Υπουργεία. Ήδη ο ΟΑΣΑ έχει προχωρήσει ή προχωράει αυτή τη στιγμή στην υπογραφή των συμβάσεων με τα άλλα Υπουργεία, το Υπουργείο Εργασίας πρωτίστως, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Υπουργείο Άμυνας, το Υπουργείο Παιδείας, έτσι ώστε να εισρέουν στον ΟΑΣΑ και στις εταιρίες του, τα έσοδα τα οποία δικαιούται με βάση το συγκοινωνιακό έργο που πραγματοποιεί.
Επίσης, επειδή όπως θυμάστε είχαν χαθεί κάποια χρήματα γιατί δεν διεκδικήθηκαν εγκαίρως από τα Υπουργεία, αυτή τη στιγμή ο ΟΑΣΑ κάνει ό,τι είναι δυνατόν και νομικά ώστε να εισπράξει αναδρομικά τα χρήματα τα οποία οφείλουν τα Υπουργεία με βάση τη συμφωνία που έγινε το 2010. Πρέπει πλέον, για τη χρηματοδότηση των εταιρειών, να πληρώνονται οι εταιρείες με βάση το ακριβές συγκοινωνιακό έργο που εκτελούν για λογαριασμό άλλων.
Θέλω να σας πω επίσης ότι η ΟΣΥ, πριν από ένα μήνα περίπου, υπέγραψε επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας με τους εργαζόμενους, με 5,5 χιλιάδες εργαζόμενους. Σωματεία τα οποία είχαν κάνει δεκάδες μέρες απεργίες τα προηγούμενα χρόνια. Υπάρχει σήμερα, εργασιακή ειρήνη. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε στους εργαζόμενους αυτή τη μεγάλη προσφορά τους. Οφείλουμε όλοι μαζί να πάρουμε ένα παράδειγμα, πώς μπορούν το δημόσιο και οι εργαζόμενοι να αυξάνουν την παραγωγικότητα, την αποτελεσματικότητα, το έργο προς το κοινωνικό σύνολο και την εργασιακή ειρήνη.
Σε λίγο προχωράει και η ΣΤΑΣΥ στην υπογραφή επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης όπως επίσης και ο ΟΑΣΑ με το προσωπικό του. Πραγματικά είμαι ευτυχής διότι μπορούμε να πούμε ότι έχουμε εταιρείες οι οποίες έχουν υποδειγματικό χαρακτήρα σε ό,τι αφορά τη λειτουργία τους και τις σχέσεις τους με τους εργαζόμενους. Με αυτή λοιπόν τη λογική θα κινηθούμε το επόμενο χρονικό διάστημα.
Η ΣΤΑΣΥ όπως ξέρετε έχει προκηρύξει ή θα προκηρύξει σε λίγες μέρες και την πρόσληψη κάποιων συμπληρωματικών υπαλλήλων – όπως επίσης και η ΟΣΥ – όσων χρειαστεί, προκειμένου να κάνουμε τη δουλειά μας και να παρέχουμε το συγκοινωνιακό έργο που έχει ανάγκη το επιβατικό κοινό της Αθήνας.
Επαναλαμβάνω, βρισκόμαστε σε μια διαπραγμάτευση, η Διοίκηση με τους εργαζόμενους, να γίνουν όλα στην ώρα τους, σωστά. Αυτό που κυρίως πρέπει να γίνει, είναι να διασφαλίσουμε από δω και πέρα τα εργασιακά και οικονομικά δικαιώματα των εργαζομένων και ταυτόχρονα να ενισχύσουμε το προσωπικό με καινούριους, όσους χρειαστεί επαναλαμβάνω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορείτε να μας πείτε αν θα εφαρμοστεί το ζωνικό σύστημα με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, αν είναι αυτό στη σκέψη σας αύριο-μεθαύριο να έχουμε το ζωνικό σύστημα στις συγκοινωνίες και τι θα γίνει με τα εισιτήρια και τις κάρτες αν τέλος πάντων θα εκχωρηθούν σε τρίτους σε τράπεζες και τα σχετικά. Ευχαριστώ.
Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Προφανώς το ηλεκτρονικό σύστημα όπως είπαμε και προηγουμένως θα μας δώσει τη δυνατότητα να έχουμε περισσότερα προϊόντα προς τους επιβάτες μας.
Αυτό σημαίνει και την αξιοποίηση της δυνατότητας να έχουμε διαφορετικές ζώνες, για να μην πληρώνει κάποιος αυτό που πληρώνει τώρα για μια πολύ μικρή απόσταση, όπου δε χρειάζεται, ενώ αντίστοιχα να υπάρχει μεγαλύτερη τιμή συγκριτικά για αυτόν που κάνει μεγαλύτερη απόσταση σε σχέση με αυτόν που κάνει μια πολύ μικρότερη.
Αυτό είναι και δικαιότερο και βοηθάει τον επιβάτη να φορτίζει την κάρτα του όσο χρειάζεται και στη συνέχεια να την καταναλώνει αντίστοιχα με τις διαδρομές του. Αυτό είναι στις σκέψεις μας για να το διαχειριστούμε. Προσπαθούμε να έχουμε ζωνικό σύστημα σε δύο χρόνια με την πλήρη εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου.
Μέχρι λοιπόν να έρθει το ηλεκτρονικό εισιτήριο και όλοι να μπορούμε να προμηθευτούμε αυτές τις κάρτες, εμείς ετοιμαζόμαστε με διάφορα άλλα προϊόντα ώστε να καλύψουμε αυτό το διάστημα, μέχρι δηλαδή τη σταδιακή υλοποίηση του έργου, ώστε να μπορέσουμε να περιορίσουμε όσο το δυνατόν και τις ουρές στα εκδοτήρια πριν ακόμα έρθει το ηλεκτρονικό.
Σε αυτή τη λογική, στο άμεσο χρονικό διάστημα, δηλαδή μέσα στον επόμενο μήνα, θα μπορούμε να σας δώσουμε περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς θα προχωρήσουμε μέσω των τραπεζών και από τα περίπτερα διαθέτοντας εισιτήρια με άλλους τρόπους εναλλακτικούς και κατά κάποιο τρόπο να το χρησιμοποιήσουμε αυτό ώστε να μπορέσει ο επιβάτης να εξοικειωθεί και με το σύστημα που έρχεται.
Ν. ΜΑΝΤΖΟΥΦΑΣ: Μια μικρή προσθήκη, δε θα υπάρχει εκχώρηση εσόδων σε τράπεζες, τα έσοδα παραμένουν και θα τα εκμεταλλεύεται ο ΟΑΣΑ και η αύξηση των εσόδων θα είναι έσοδα του ΟΑΣΑ και του Ελληνικού Δημοσίου συνολικά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ κατ΄ αρχήν θα ήθελα να ρωτήσω πόσο σταδιακά θα εφαρμοστεί το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο, θα ξεκινήσουν οι μπάρες; Είπαμε για το τουρνικέ, αυτό κατάλαβα ότι θα γίνει σε πρώτο στάδιο, στο υπόλοιπο σύστημα πως θα εφαρμοστεί σταδιακά;
Ένα δεύτερο, τι κόστος έχει αυτή τη στιγμή για τον ΟΑΣΑ η εισιτηριοδιαφυγή, δηλαδή που αποτιμάται η λαθρεπιβίβαση; Κι ένα τρίτο, μιας και αναφερθήκατε στην εργασιακή ειρήνη, θα υπάρξουν απολύσεις στην ΟΣΥ με την αντιπαραβολή των πλαστών πιστοποιητικών εκπαίδευσης;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Να ξεκινήσω από το τελευταίο, δεν καταλαβαίνω το νόημα της ερώτησής σας, τι εννοείτε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γίνεται κάποιος έλεγχος αυτή την περίοδο και έχουν βρεθεί κάποια πλαστά απολυτήρια ή παραποιημένα. Θα υπάρξουν κάποιες κυρώσεις στους εργαζομένους, θα υπάρξουν απολύσεις, δε θα υπάρξει τίποτα;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Ό,τι λέει ο νόμος, ό,τι ορίζει ο νόμος. Σε ότι αφορά το δεύτερο ζήτημα για την εισιτηριοδιαφυγή, δεν μπορώ να προσεγγίσω το ακριβές ποσοστό της.
Αλλά εν πάση περιπτώσει αυτό που μπορώ να σας πω με βεβαιότητα είναι ότι έχει μειωθεί σημαντικά μετά τα τελευταία μέτρα που έχουμε πάρει από το καλοκαίρι, και με το εποχικό προσωπικό το οποίο προσλάβαμε, νομίζω ότι έχει περιοριστεί σημαντικά. Είναι μία διαρκής έννοια μας και ένα διαρκές ενδιαφέρον μας μέχρις ότου ισχύσουν τα οριστικά μέτρα να την περιορίσουμε στο ελάχιστο. Είμαι ευτυχής γιατί βλέπω μια πολύ θετική εξέλιξη στα έσοδα των εταιρειών, που σημαίνει ότι γίνεται καλή δουλειά. Για το ζήτημα της κλιμάκωσης και της σταδιακής εφαρμογής ο κ. Δημητριάδης θα πει μια κουβέντα.
Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα είναι έτοιμο σε τρεις φάσεις, με την πλήρη λειτουργία του σε 24 μήνες. Αλλά μέσα στον πρώτο χρόνο θα έχουν εγκατασταθεί τα βασικά κέντρα διαχείρισης του συστήματος και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στον εξοπλισμό, το αντίστοιχο λογισμικό και τα επικυρωτικά.
Οι μπάρες θα τοποθετηθούν, επειδή αυτό περισσότερο είναι το ερώτημά σας, προς το τέλος του έργου, αλλά σταδιακά θα κοιτάξουμε έστω να προχωρήσουν όσο γίνεται. Για παράδειγμα, όπως είπαμε, τα τουρνικέ στα λεωφορεία θα είναι πιο άμεση προτεραιότητά μας για να συνηθίσει και ο κόσμος και μετά θα προχωρήσουμε με μία σταδιακή εκτέλεση.
Πάντως είναι τρεις διακριτές φάσεις, είναι ο πρώτος χρόνος, μετά είναι από τον 12ο μήνα μέχρι το 18ο στον 1,5 χρόνο, και μετά οι τελευταίοι έξι μήνες που στην ουσία μπαίνουν και οι τελευταίες λεπτομέρειες πάνω στο σύστημα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Τοποθέτηση εκτός μικροφώνου) Εγώ θέλω να ρωτήσω αν σε αυτά τα δύο χρόνια αρχίσει να λειτουργεί το ζωνικό σύστημα θα υπάρχουν αυξήσεις στα εισιτήρια που… το 1,20 και το μισό που υπάρχουν μέχρι στιγμής και αν με το ζωνικό σύστημα υπάρχει περίπτωση πολλοί.. να είναι μόνο το εισιτήριο που πληρώνουν σήμερα;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Για το ζήτημα του εισιτηρίου δεν μπορούμε να σας πούμε τίποτα αυτή τη στιγμή. Η σταθερή επιδίωξή μας είναι να μην υπάρξει αύξηση του εισιτηρίου και να μην έχουμε επιβαρύνσεις στο επιβατικό κοινό.
Καλό θα ήταν αν υπάρχουν δυνατότητες να γίνουμε ακόμα πιο αποτελεσματικοί στο πλαίσιο της τιμολογιακής πολιτικής, να γίνουμε ακόμα πιο ευέλικτοι, πιο αποτελεσματικοί και πιο ελκυστικοί ως συγκοινωνίες, αυτό θα ήταν ευχής έργο, αυτός είναι ο στόχος αλλά δεν είμαι έτοιμος να σας απαντήσω αυτή τη στιγμή.
Ν. ΜΑΝΤΖΟΥΦΑΣ: Σε κάθε περίπτωση δεν σκεφτόμαστε την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, όταν έχουμε τη δυνατότητα των ζωνών προφανώς θα έχει πολύ πιο μειωμένη τιμή μια απόσταση που είναι πιο κοντινή, ενώ αντίστοιχα θα είναι λίγο πιο πολύ σε κάποια πολύ πιο μακρινή απόσταση. Αλλά θα είναι αναλογικό, δε θα σκεφτούμε δηλαδή με βάση το 1,40 και πάνω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το θέμα αυτό που έχει προκύψει με τους ελέγχους που γίνονται για πλαστά πτυχία που έχουν δοθεί σε οδηγούς, σε πιλότους επιβατηγών αεροπλάνων, κάνει έναν έλεγχο η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων.. Υπάρχει ένα θέμα το οποίο έχει προκύψει, είναι θέμα του Υπουργείου Μεταφορών, όπου με ελέγχους που κάνει η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της Αστυνομίας σχετικά με πλαστά πτυχία σε πιλότους επιβατικών, σε τι φάση ακριβώς βρίσκεται αυτή η διαδικασία;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Όπως το είπατε, οι ποινικές αρχές, οι δικαστικές αρχές και οι προανακριτικές αρχές, κάνουν τη δουλειά τους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συζητήσαμε για το πώς θα βελτιωθούν τα έσοδα του δημοσίου και των αστικών συγκοινωνιών και το πώς μέσα από αυτή τη διαδικασία θα γίνουν καλύτερες και οι υπηρεσίες προς το κοινό, ωστόσο κοινή διαπίστωση είναι ότι τα τελευταία χρόνια της κρίσης έχουμε προβλήματα κυρίως στο κομμάτι των οδικών συγκοινωνιών.
Δηλαδή τα λεωφορεία περνάνε αργά από τις στάσεις, έχουμε μεγάλο αριθμό απωλειών σε δρομολόγια και δομές υφιστάμενες οι οποίες βοηθούσαν τα λεωφορεία να κινούνται στους δρόμους τους βλέπουμε να έχουν ξεχαρβαλωθεί και μιλάω για το σύστημα των λεωφορειοδρόμων οι οποίοι πλέον δεν υφίστανται, ο καθένας κάνει ότι θέλει και βεβαίως το κομμάτι αυτό αφορά κυρίως την αστυνόμευση.
Μπορείτε να μας πείτε περιληπτικά τι θα γίνει στο κομμάτι αυτό ως προς τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τον πολίτη και πότε αυτό θα αρχίσει να παίρνει τη μορφή της ανάταξης;
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Θέλω να σας πω ότι τα πρώτα χρόνια της κρίσης έγινε μια υπεράνθρωπη προσπάθεια, η οποία εξακολουθεί και σήμερα σε πολύ μεγάλο βαθμό που τα πράγματα έχουν βελτιωθεί. Μια υπεράνθρωπη προσπάθεια να διασωθούν οι εταιρείες και ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα.
Αυτό σας το καταθέτω, διότι ο αγώνας που έγινε και γίνεται καθημερινά από τις Διοικήσεις και τους εργαζόμενους πραγματικά λαμβάνει πολλές φορές στοιχεία μιας τεράστιας προσπάθειας που ξεπερνάει τα συνήθη όρια