Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2020

Στη ζούγκλα των συγκοινωνιών


Τα προβλήματα που περιγράφω κληρονομήθηκαν όλα από τον ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά δεν διορθώθηκε κανένα. Δεν είναι εύκολο να διορθωθούν

Επιστρέφοντας στις συνήθεις δραστηριότητές τους, οι κάτοικοι της χώρας αρχίζουν ακόμα μία φορά να αναμετριούνται με τα προβλήματα της καθημερινότητάς τους. Εχουμε γράψει και ξαναγράψει για τη μία πτυχή της καθημερινότητας αυτής, τις συναλλαγές με το Δημόσιο, το ασφαλές χασομέρι στην επικράτεια της χαρτούρας και της μιζέριας.

Η άλλη προβληματική σχέση με τη ζόρικη καθημερινότητα των κατοίκων των πόλεων, ιδίως των λαϊκών στρωμάτων της πρωτεύουσας και της Θεσσαλονίκης, έχει να κάνει με τις δημόσιες συγκοινωνίες. Τα αστικά λεωφορεία, το τραμ, το μετρό και τον ηλεκτρικό. Οι επιβάτες θα συνεχίσουν να ταλαιπωρούνται σε καθημερινή βάση στους δρόμους της πρωτεύουσας και οι πολίτες θα συνεχίσουν να πληρώνουν ελλειμματικές συγκοινωνίες. Ας δούμε ξεχωριστά τι συμβαίνει σε κάθε περίπτωση:

Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2019

2019 – Οι απόψεις των επιβατών για τις συγκοινωνίες της Αθήνας


Σήμερα, στο δεύτερο μέρος της παρουσίασης των αποτελεσμάτων της μεγάλης έρευνας του Athens Transport για το 2019, θα δούμε αναλυτικά τις απόψεις όσων έλαβαν μέρος για μία σειρά ζητημάτων σχετικά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας.

Κάποια σημαντικά ευρήματα της έρευνας:
46,6%: Η κατάσταση στις συγκοινωνίες παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με πέρυσι. 33,7%: οι συγκοινωνίες οδεύουν προς το χειρότερο.
Με άριστα το 10, η λειτουργία του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έλαβε 6,7. Το 48,1% των μη κατόχων και το 41,1% των κατόχων προσωποποιημένων καρτών ανησυχούν λίγο ή πολύ για τα προσωπικά δεδομένα που έχει στην κατοχή του ο ΟΑΣΑ.
Το 69,3% θα ενδιαφερόταν ή ίσως να ενδιαφερόταν για πληρωμή κομίστρου απευθείας μέσω κινητού τηλεφώνου και το 62,1% για πληρωμή απευθείας με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

Το κόστος των «Δεν πληρώνω»

Eνα ενδιαφέρον περιστατικό κατέγραψε τις προάλλες η εφημερίδα «Αυγή»: «Oταν η Μ.Κ. αγανακτισμένη από την πολύωρη αναμονή σε μια στάση από όπου το λεωφορείο δεν έλεγε να κάνει την εμφάνισή του τηλεφώνησε στο γραφείο κοινού του ΟΑΣΑ και ρώτησε αν έχουν μειωθεί τα δρομολόγια, η απάντηση που πήρε ήταν λιτή και αφοπλιστική. 

“Ναι γιατί ο αριθμός των δρομολογίων είναι ανάλογος των εισιτηρίων και των καρτών που επικυρώνονται”» 
(Πέτρος Κατσάκος, «Η επιτελικότητα της αναμονής και το επιτελικό στριμωξίδι» 17.12.2019).
Με βάση αυτή τη μαρτυρία ο συνάδελφος αρθρογράφος κατέληξε σε ορισμένα συμπεράσματα. Το πρώτο είναι αναμενόμενο: «Το πώς κατάφερε το επιτελικό κράτος του Κυριάκου Μητσοτάκη να διαλύσει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μέσα σε πέντε μόλις μήνες είναι ένα ερώτημα...». 

Δηλαδή επί λαοσωτηρίου, «τουλάχιστον τα τρένα έφταναν στην ώρα τους»; Λες και δεν θυμόμαστε τα μειωμένα δρομολόγια και τις απίστευτες ουρές για πρώτη φορά στην ιστορία του μετρό. 
Το 2018, τα σωματεία των εργαζομένων ανακοίνωναν ότι «από τους 67 συνολικά συρμούς του μετρό οι 23 είναι ακινητοποιημένοι λόγω σημαντικών ελλείψεων σε ανταλλακτικά, κάτι που προκαλεί προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των δρομολογίων (...) Οι υπόλοιποι 44 συρμοί, που θεωρητικά κυκλοφορούν κανονικά, πολλές φορές βρίσκονται σε διαδικασία συντήρησης και ως εκ τούτου οι συρμοί που απομένουν για να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό είναι λιγότεροι» (6.11.2018).

Το δεύτερο συμπέρασμα του αρθρογράφου έχει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον. «Κάποιοι, επικαλούμενοι μια –άγνωστη σε εμάς– μείωση εσόδων, μας λένε πως ο οργανισμός αποφάσισε σιωπηλά να μετακυλίσει την όποια ζημιά στις πλάτες των πολιτών που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ και μέρα με τη μέρα αντιμετωπίζουν μια κλιμακούμενη υποβάθμιση της καθημερινότητάς τους».

Επ’ αυτού πρέπει να παρατηρήσουμε τα εξής. Πρώτον, η μείωση εσόδων των ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ δεν είναι «άγνωστη», είναι μεγάλη. 
Σύμφωνα με τα στοιχεία των ίδιων, το 2014 τα έσοδά τους ήταν 253 εκατ. ευρώ . Το 2018 έφτασαν τα 199,5 εκατ. Το 2019 προβλέπεται χειρότερο διότι το πρώτο εξάμηνο τα έσοδα έφτασαν τα 87,7 εκατ.

Δεύτερον, η λογική λέει ότι τα δρομολόγια σχεδιάζονται αναλόγως της επιβατικής κίνησης· δεν μπορείς να στέλνεις ανά μισή ώρα λεωφορείο στην Ανω Βρούβα, όταν οι επιβάτες είναι 20 ημερησίως. 
Ο μόνος τρόπος υπολογισμού της επιβατικής κίνησης για κάθε δρομολόγιο είναι τα εισιτήρια που κόβονται. 
Δυστυχώς το κίνημα «Δεν πληρώνω» (που με θέρμη υποστήριξε ο ΣΥΡΙΖΑ) δεν παρουσίασε οικονομοτεχνικές μελέτες που να προβλέπουν τον όγκο των τζαμπατζήδων, έτσι ώστε να προγραμματίζονται επιπλέον δρομολόγια.

Τέλος, πρέπει να πούμε ότι στη ζωή τίποτε δεν πάει χαμένο και θα πληρώνουμε για πολλά χρόνια τους «Δεν πληρώνω», ακόμη και με όρους ταλαιπωρίας των επιβατών.

Οικονομία μέσω συμβάσεων μακράς διαρκείας σε ΣΤΑΣΥ



Σε αντικατάσταση των βραχυχρόνιων συμβάσεων με αντίστοιχες, μεγαλύτερης διάρκειας προχωρούν οι Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) σε μια συνολικότερη απόπειρα νοικοκυρέματος των οικονομικών τους. Η εταιρεία που τα τελευταία χρόνια προχωρούσε σε περιορισμένης διάρκειας συμβάσεις για την καθαριότητα και τη φύλαξη σταθμών και συρμών πλήρωνε αδρά τις αποφάσεις της τελευταίας στιγμής.

Οι συμβάσεις ορισμένων ημερών (επτά έως δέκα ημέρες στην πλειονότητα των περιπτώσεων) με εξωτερικούς εργολάβους επιβάρυναν ακόμα περισσότερο τα ταμεία της εταιρείας σταθερής τροχιάς. Αποτέλεσμα ήταν να καλούνται οι ΣΤΑΣΥ να καταβάλουν ποσά που αγγίζουν τις 200.000 ευρώ σε μηνιαία βάση μόνο για την καθαριότητα. Η πρακτική αυτή που ακολουθήθηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα και με αποτέλεσμα την υπογραφή εκατοντάδων τέτοιων βραχυχρόνιων συμβάσεων είχε προκαλέσει ακόμη και την παρέμβαση του υπερταμείου.

Η εταιρεία προχωρεί, πλέον, σύμφωνα με τα όσα έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια, σε μία σύμβαση καθαριότητας του τροχαίου υλικού και των αμαξοστασίων (1 και 2 του μετρό, 3 του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και του τραμ) για διάρκεια δύο ετών.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία ISS Facility Services Α.Ε. αναδείχθηκε προσωρινή μειοδότρια του έργου καθαρισμού αμαξοστασίων και τροχαίου υλικού του μετρό, των ΗΣΑΠ και του ΤΡΑΜ για δύο χρόνια. Σύμφωνα με την απόφαση προσωρινή ανάδοχος του ανοικτού ηλεκτρονικού διεθνούς διαγωνισμού ΤΔ-058/19 με αντικείμενο τον «Καθαρισμό των αμαξοστασίων και τροχαίου υλικού των γραμμών 1, 2, 3 και ΤΡΑΜ της ΣΤΑΣΥ Α.Ε.», αναδεικνύεται η παραπάνω μειοδότρια εταιρεία, ανά τμήμα του διαγωνισμού:

• Για το τμήμα 1 (καθαρισμός τροχαίου υλικού γραμμών 1, 2, 3 και τραμ των ΣΤΑΣΥ) την εταιρεία ISS Facility Services Α.Ε. με προσφερόμενο θεωρητικό συνολικό τίμημα το ποσό του 1.715.520 ευρώ πλέον ΦΠΑ, για χρονικό διάστημα δύο ετών.

• Για το τμήμα 2 (καθαρισμός των αμαξοστασίων τηων ΣΤΑΣΥ) την εταιρεία ISS FACILITY SERVICES Α.Ε. με προσφερόμενο θεωρητικό συνολικό τίμημα το ποσό των 188.400 ευρώ πλέον ΦΠΑ, για χρονικό διάστημα δύο ετών.

Σημειώνεται ότι ένα χρόνο νωρίτερα, τον Δεκέμβριο του 2018, οι ΣΤΑΣΥ ανάρτησαν στη Διαύγεια μία σειρά αποφάσεων που καταδείκνυαν ότι ο καθαρισμός των σταθμών αλλά και του τροχαίου υλικού αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κόστη της εταιρείας. Μία από τις αποφάσεις αφορούσε την έγκριση της παροχής υπηρεσιών καθαρισμού του τροχαίου υλικού για χρονικό διάστημα από 26.10.2018 έως και 04.11.2018 με συνολικό τίμημα για την παροχή των παραπάνω υπηρεσιών το ποσό των 16.018,60 ευρώ πλέον ΦΠΑ (συνολικά 19.863,06 ευρώ) για 10 ημέρες.

Εικόνα – ντροπής: Επιβάτες «ίπτανται» σε λεωφορείο ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη


Μία απίστευτη εικόνα από αστικό στο κέντρο της πόλης

Αναγνώστρια του TyposThes μας απέστειλε μία εικόνα από λεωφορείο ΟΑΣΘ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης που αποτελεί κόλαφο για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης και όλους όσους διοικούν, αποφασίζουν και δίνουν τις κατευθύνσεις για αυτό τον Οργανισμό που έχει αφεθεί στη μοίρα του εδώ και μήνες… μέχρι νεωτέρας.

Η εικόνα που βλέπετε από τους επιβάτες «σαρδέλες» να… ίπτανται ώστε να πάνε στον προορισμό τους είναι από το λεωφορείο της γραμμής «2Κ», το οποίο εκείνη την ώρα βρίσκεται στην Εγνατία, στην περιοχή της Καμάρας. Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, μονάχα από τύχη δεν υπήρξε κάποιος τραυματισμός στο εν λόγω δρομολόγιο, το οποίο όπως και πολλά ακόμη ήταν υπεράριθμο.

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2019

Τα σύγχρονα τρένα - εξπρές στην Ελλάδα, πότε ξεκινούν, πόσο θα κοστίζουν


Τα σύγχρονα τρένα - εξπρές στην Ελλάδα, πότε ξεκινούν, πόσο θα κοστίζουν

Υπό ορισμένες συνθήκες το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνεται και σε λιγότερο από δυο ώρες. Γιατί δεν αναμένονται αυξήσεις στις τιμές των εισητηρίων.

 Για τα νέα υπερσύγχρονα τρένα που θα αλλάξουν εντελώς την εικόνα των ελληνικών σιδηροδρόμων, μίλησε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο Φίλιππος Τσαλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Μιλάμε για κάτι τελείως διαφορετικό. Θα είναι ένας σιδηρόδρομος εφάμιλλος του ευρωπαϊκού σιδηροδρόμου», τόνισε ο κ. Τσαλίδης.

Εξήγησε πως το πρώτο βήμα έχει γίνει με την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη και τώρα αναμένεται η εγκατάσταση των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, που συνοδεύουν απαραίτητα την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Ο κ. Τσαλίδης, δήλωσε βέβαιος ότι η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι μπορεί για να προχωρήσει και αυτό το βήμα έως το τέλος του έτους και έως το τέλος του 2020 να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από τρεις ώρες – Πόσο θα κοστίζει

«Όταν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση και η λειτουργία των ηλεκτρονικών σημάτων που σας λέω, τα αποτελέσματα θα είναι δυο. Πρώτον θα μειωθεί πολύ ο χρόνος και κάτω από κάποιες συνθήκες μπορεί να πέσει και κάτω από τις τρεις ώρες (στο δρομολόγιο Αθήνα– Θεσσαλονίκη). Δεύτερον θα αυξηθεί η χωρητικότητα του δικτύου η οποία είναι πάρα πολύ σημαντική για τη χώρα μας», είπε ο κ. Τσαλίδης.

Σχετικά με το κόστος των δρομολογίων με τους νέους σιδηροδρόμους, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτίμησε ότι δεν θα στοιχίζει πιο ακριβά «για να είμαστε ανταγωνιστικοί στις αεροπορικές εταιρίες που κάνουν το ίδιο δρομολόγιο» αλλά και γιατί θα λειτουργήσει μια καινούρια εμπορική πλατφόρμα «η οποία θα μπορεί να κάνει προσφορές και εκπτώσεις».


Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2019

Απεργία Μετρό: Στάση εργασίας την Τρίτη (17/12)



Απεργία ΜΜΜ: Σε τετράωρη στάση εργασίας από τις 5 τα ξημερώματα Τρίτης μέχρι τις 10.00 π.μ. προχωρούν οι εργαζόμενοι στο Μετρό.

Η απόφαση ελήφθη από το ΣΕΛΜΑ (Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργείας Μετρό Αθηνών), το οποίο συνεδρίασε το μεσημέρι της Δευτέρας (16/12) με κεντρικό θέμα τη μετακίνηση 20 εργαζομένων του ΜΕΤΡΟ σε άλλες υπηρεσίες.

Με σπασμένα φρένα: Το γέρικο λεωφορείο που προκάλεσε το πιο πολύνεκρο τροχαίο δυστύχημα στην Ελλάδα



Το σαράβαλο αφέθηκε να παίξει με την τύχη του και τη μοίρα 52 επιβατών...

Το δυστύχημα στα Τέμπη τον Απρίλιο του 2003 έχει μείνει στην ιστορία ως το πιο πολύνεκρο τροχαίο στην Ελλάδα.

Σε μια τραγωδία που δεν μπορούσε να συλλάβει ο ανθρώπινος νους, 21 μαθητές έχασαν τη ζωή τους όταν μία νταλίκα μπήκε στο αντίθετο ρεύμα και η καρότσα της «θέρισε» το λεωφορείο που μετέφερε μαθητές της Α’ Λυκείου από την Αθήνα στο Μακροχώρι Ημαθίας.

Όπως ήταν φυσιολογικό, το γεγονός έλαβε τεράστια έκταση στον Τύπο, δεν ήταν όμως το πρώτο στους ελληνικούς δρόμους με τόσο τραγικές συνέπειες. Ακριβώς ίδιος ήταν ο αριθμός των θυμάτων σε μια ξεχασμένη από τα Μ.Μ.Ε. τραγωδία, που συνέβη πολλά χρόνια πριν στην Κρήτη, κάτω από συνθήκες που επίσης παραπέμπουν σε μια νοσηρά ευφάνταστη αλληλουχία γεγονότων.

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2019

Bayerische B V - η παλαιότερη διατηρημένη ατμομηχανή της Γερμανίας.



Η ατμομηχανή του αφιερώματός μας ανήκει στην πρώιμη εποχή των Βασιλικών Κρατικών Σιδηροδρόμων («Königlich Bayerische Staats-Eisenbahnen») και συνάμα είναι η πρώτη που κατασκευάστηκε στη Βαυαρία σε σχετικά μεγάλους αριθμούς (101 μονάδες συνολικά).
Mε διάταξη τροχών «2-4-0» (δύο μη κινητήριοι τροχοί στο εμπρός τμήμα, τέσσερις μεγαλύτεροι των υπολοίπων και κινητήριοι στη συνέχεια) παρέμεινε σε υπηρεσία για περισσότερα από εβδομήντα χρόνια, ως την οριστική απόσυρσή της το 1925.

Καθημερινές ιστορίες στα ΤΡΟΛΛΕΫ ( Δεν φτάνουν μόνο οι προσευχές ! )

Το έλα να δεις στο κέντρο της 

Αθήνας, δείτε τις εικόνες όπως τις 

κατέγραψε ο φακός του 

ΜΑΚΕΛΕΙΟ 

Παστώνονται… στην 

Πατησίων, ο ένας πάνω στον άλλον, 

δείτε το βίντεο:

Τρίκαλα: Έρχονται τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία


 

«Είμαστε έτοιμοι να περάσουμε στη νέα εποχή» δηλώνει ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Τρικάλων

Τις νέες επενδύσεις και τον εκσυγχρονισμό του ετοιμάζει το Αστικό ΚΤΕΛ Τρικάλων, καθώς ο πρόεδρος του φορέα Τάκης Ιωάννου, μαζί με άλλα στελέχη, αλλά και συναδέλφους του από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστικών Συγκοινωνιών, συμμετείχε την Πέμπτη σε ειδικό συνέδριο για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών.

Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Δράμας.



Ο σταθμός της Δράμας θεωρείτο η ναυαρχίδα των σιδηροδρομικών σταθμών της Jonction. Κατασκευάστηκε το 1895 από την εταιρεία Ενωτικός Θεσσαλονίκης – Κωνσταντινούπολης (Jonction Salonique – Constantinople) στην όποια συμμετείχαν η Οθωμανική Αυτοκρατορική Τράπεζα (Banque Imperiale Ottomane) και διάφοροι βελγικοί και γαλλικοί οίκοι.
Η κατασκευή και εκμετάλλευση του δικτύου, ανετέθη με σύμβαση που υπεγράφη εκ μέρους της εταιρείας από το Γάλλο τραπεζίτη Rene Baudouy στην Κωνσταντινούπολη στις 10 Σεπτεμβρίου 1892. Το 1896 η εταιρεία εγκαινίασε τη γραμμή, συνδέοντας έτσι τη Θεσσαλονίκη με το Δεδεάγατς (Αλεξανδρούπολη) και κατ’ επέκταση με την Κωνσταντινούπολη. Η επίσημη εξαγορά από το ελληνικό δημόσιο των δικτύων που περιήλθαν στην κατοχή του, μετά την απελευθέρωση του βορειοελλαδικού χώρου, πραγματοποιήθηκε ως το 1925.

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019

Αυτόνομο λεωφορείο που οδηγείται μόνο του για φόρτιση παρουσίασε η Volvo

Ένα αυτόνομο λεωφορείο 12 μέτρων το οποίο μπορεί να περιηγηθεί μέσα σε αμαξοστάσια, παρουσίασε η Volvo.

Το λεωφορείο, το οποίο δημιούργησε η ελβετική αυτοκινητοβιομηχανία σε συνεργασία με την την εταιρεία Keolis, μπορεί να μετακινείται, να παρκάρει και να κάνει μανούβρες, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι είναι καθαρό, σωστά συντηρημένο και πλήρως φορτισμένο πριν «επιστρέψει» στη θέση του! Χρησιμοποιώντας λογισμικό που έχει αναπτύξει η Volvo, το λεωφορείο ελέγχεται και παρακολουθείται από ένα δωμάτιο ελέγχου.

Η αυτοματοποίηση των εργασιών που πραγματοποιούνται εντός ενός αμαξοστασίου μειώνει το χρόνο που πρέπει να «περάσουν» τα λεωφορεία εκεί, αυξάνει τη διαθεσιμότητα των οχημάτων και επιτρέπει τη λειτουργία μικρότερων αμαξοστασίων.

Επιπλέον στόχος είναι να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος συγκρούσεων, να διασφαλιστεί η ασφάλεια και το λεωφορείο να μπορεί να πηγαίνει στον οδηγό, αντί για το αντίθετο.

Σύμφωνα με τη Volvo, απώτερος σκοπός είναι η μεγαλύτερη ασφάλεια και αποδοτικότητα και όχι η αντικατάσταση του ανθρώπινου δυναμικού - όπως πολλοί θα μπορούσαν να υποθέσουν.

«Αυτό σηματοδοτεί ένα πολύ σημαντικό βήμα στο αυτόνομο ταξίδι μας, καθώς έχουμε δείξει με επιτυχία τα εμπορικά οφέλη που μπορεί να προσφέρει μια αυτόνομη λύση σε ένα αμαξοστάσιο», δήλωσε ο Πρόεδρος της Volvo Buses, Håkan Agnevall.

«Τα αυτόνομα λεωφορεία σε αμαξοστάσια δημιουργούν νέα οφέλη, όπως πιο αποτελεσματικές ροές κυκλοφορίας, υψηλότερη παραγωγικότητα, [λιγότερες] ζημιές και βελτιωμένη ασφάλεια.»

Σημειώνεται ότι η Keolis δοκιμάζει αυτόνομες υπηρεσίες μεταφορών από το 2016 - από τότε μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη λειτουργία αυτόνομων λεωφορείων σε πόλεις της Γαλλίας, όπως το Παρίσι, η Ρεν και η Λιλ, καθώς και στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία, τον Καναδά, τις ΗΠΑ και το Βέλγιο.

Η Volvo, απ’ την πλευρά της, έχει κάνει κάποιες δοκιμές αυτόνομων λεωφορείων στο παρελθόν, ωστόσο αυτή ήταν η πρώτη που έλαβε χώρα σε πραγματικό αμαξοστάσιο.

Μια νέα αγορά «γεννιέται» στην Ελλάδα: Η ηλεκτροκίνηση



Μια νέα αγορά «γεννιέται» στην Ελλάδα: Η ηλεκτροκίνηση.

Φαίνεται ότι η ηλεκτροκίνηση, τόσο στα επιβατικά αυτοκίνητα, όσο και στα αστικά λεωφορεία θα πρωταγωνιστήσει τις επόμενες δεκαετίες τόσο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όσο και σε διεθνές, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.



Η ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και των ΚΤΕΛ με ηλεκτροκίνητα λεωφορεία έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, εταιρειών μπαταριών και εταιρειών modility.

Eίναι ενδεικτικό ότι, το 2030, υπολογίζεται ότι το 60% των αστικών λεωφορείων στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτροκίνητα, έναντι 10% σήμερα.

Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο

Πράσινο φως για την είσοδο ιδιωτών στις δημοτικές συγκοινωνίες



Οι υπηρεσίες δημοτικής συγκοινωνίας των δήμων θα πάψουν να είναι υποχρεωτικά δημόσιες αφού η κυβέρνηση έδωσε το πράσινο φως για την είσοδο ιδιωτών σε διάφορες υπηρεσίες των δήμων υπό την πρόφαση πως δεν επαρκεί το μόνιμο προσωπικό.

Με τροπολογία που κατέθεσε το Υπουργείο Εσωτερικών στον αναπτυξιακό νόμο «Επενδύω στην Ελλάδα» δίνεται η δυνατότητα στους δήμους να αναθέτουν σε ιδιώτες οδηγούς την κίνηση των λεωφορείων τους.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, με την τροπολογία ρυθμίζεται ένα μείζον ζήτημα για τις δημόσιες υπηρεσίες συγκοινωνιακού έργου. Με τις προτεινόμενες διατάξεις ορίζεται ότι οι δήμοι κατά την κρίση του δημοτικού συμβουλίου, μπορούν να αναθέτουν τις υπηρεσίες οδηγού ώστε να εξυπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον με την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών συγκοινωνιακού έργου προς τους πολίτες όλων των δήμων της χώρας.
Οι δημοτικές συγκοινωνίες της Αττικής

Δεδομένου του ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που έχουν οι δήμοι, το οποίο επηρεάζει και τις υπηρεσίες δημοτικής συγκοινωνίας, όπου λειτουργούν, είναι η αδυναμία πραγματοποίησης νέων προσλήψεων, δεν θα ήταν απίθανο να δούμε το επόμενο διάστημα να έρθουν σε δημοτικά συμβούλια διαγωνισμοί για την ανάθεση των υπηρεσιών αυτών σε ιδιώτες. Το ερώτημα είναι αν αυτό τελικά θα είναι προς όφελος των πολιτών και θα οδηγήσει σε αύξηση των δρομολογίων και βελτίωση των μετακινήσεων ή θα φέρει περαιτέρω υποβάθμιση στις υπηρεσίες δημοτικής συγκοινωνίας και χειρότερες συνθήκες εργασίας σε αυτές. Ο χαμένος πάντως θα είναι σίγουρα ο δημόσιος χαρακτήρας των υπηρεσιών που προσφέρουν οι δήμοι.

Μία διαφορετική λύση στο ίδιο πρόβλημα είχε επιχειρήσει η προηγούμενη κυβέρνηση αφού τον περασμένο Φεβρουάριο ο δήμος Φυλής ανέθεσε στον ΟΑΣΑ τη λειτουργία 2 γραμμών δημοτικής συγκοινωνίας (736 και 737) οι οποίες φυσικά είναι δωρεάν. Ας ελπίσουμε πάντως πως ο δήμος όντως πληρώνει τον ΟΑΣΑ για τη λειτουργία των γραμμών δεδομένου του ότι τα δρομολόγια γίνονται με λεωφορεία και οδηγούς του οργανισμού.

Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2019

Θεσσαλονίκη: Οδηγός κατέβασε οικογένεια προσφύγων από το λεωφορείο


Ένα ζευγάρι προσφύγων με τα τρία τους παιδιά κατέβασε από λεωφορείο του ΟΑΣΘ ένας οδηγός, το πρωί της Πέμπτης, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Οι επιβαίνοντες, βλέποντας τον οδηγό να ζητά από τους πρόσφυγες να κατέβουν από το λεωφορείο, αντέδρασαν και του ζήτησαν τον λόγο.

Ο ίδιος φέρεται να είπε ότι θα μπορούσε να γίνει ζημιά στο λεωφορείο με το καροτσάκι που κουβαλούσε το ένα από τα τρία του παιδιά. 

Αργότερα, όταν ο οδηγός αποδοκιμάστηκε γι’ αυτήν του τη πράξη από τους επιβάτες του λεωφορείου και κατηγορήθηκε ότι αυτό που κάνει είναι ρατσιστικό, φέρεται να φώναξε «ναι, είμαι ρατσιστής».

Σύμφωνα με πληροφορίες, πολλοί ήταν αυτοί που ενοχλήθηκαν, με τον οδηγό -ωστόσο- να παραμένει παντελώς αδιάφορος. 

«Μαϊμού» άνεργοι μπαίνουν δωρεάν στα μέσα μεταφοράς - Σαφάρι ελέγχων του υπουργείου Μεταφορών

Σαφάρι ελέγχων ξεκινούν οι Αρχές προκειμένου να εντοπίσουν «μαϊμού» δικαιούχους δωρεάν μετακινήσεων με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.                                                                              Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν περιέλθει σε γνώση των συναρμόδιων υπουργείων, υπάρχουν αρκετές στρεβλώσεις σε ότι αφορά τις συγκεκριμένες λίστες ανέργων. 


Κατά τις ίδιες πληροφορίες, έχουν καταγραφεί περιπτώσεις πολιτών που δηλώνουν άνεργοι και οι οποίοι καθημερινά πραγματοποιούν το ίδιο δρομολόγιο και τις ίδιες ακριβώς ώρες, με τα μέσα μεταφοράς - γεγονός που παραπέμπει στο συμπέρασμα ότι εργάζονται.

Πόσο «κοστίζουν» οι δωρεάν μετακινήσεις ανέργων
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε στη Βουλή ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης από το 2017 μέχρι το 2018 αυξήθηκε κατά 300% το κόστος μετακινήσεων για τις ειδικές κατηγορίες πολιτών (άνεργοι, ΑμεΑ).

Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2019

Συνάντηση της παράταξης «Ενότητα» με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη


Συνάντηση πραγματοποίησαν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης και το προεδρείο της «Ενότητας».

Στο επίκεντρο βρέθηκαν οι αλλαγές και τα προβλήματα στο χώρο των συγκοινωνιών.

Ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στην τραγική κατάσταση που βρίσκονται σήμερα οι αστικές συγκοινωνίες και ανέπτυξε στους εκπροσώπους της παράταξης την πρόθεση μιας αλλαγής στη γενικότερη φιλοσοφία των μεταφορών.

Παράλληλα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της «Ενότητας», ο υφυπουργός μίλησε για βιώσιμη μετακίνηση που συνδέεται με την πρόοδο της τεχνολογίας αλλά και τις παγκόσμιες περιβαλλοντικές μεταβολές. Τόνισε ότι στο προσεχές μέλλον, κανένα έργο αστικής κινητικότητας δεν θα χρηματοδοτείται αν δεν εντάσσεται σε ένα συνολικό σχεδιασμό.

Τα στοιχεία που παρέθεσε για τη σημερινή κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών είναι ενδεικτικά του προβλήματος, σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση.