Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018

Άνοιξε ο δρόμος για την προμήθεια 92 σύγχρονων αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΑ μέσω της Περιφέρειας Αττικής



Η Περιφέρεια Αττικής ενέκρινε την ένταξη της πράξης «Προµήθεια νέων οχηµάτων ΟΑΣΑ» στον άξονα προτεραιότητας «Ενίσχυση της Περιφερειακής Κινητικότητας και των Πολυτροπικών Μεταφορικών Συνδέσεων της Περιφέρειας Αττικής» του ΕΠ «Αττική 2014-2020», με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταµείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)

Άνοιξε ο δρόμος για την προμήθεια 92 σύγχρονων αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΑ. Η Περιφέρεια Αττικής ενέκρινε την ένταξη της πράξης «Προµήθεια νέων οχηµάτων ΟΑΣΑ» στον άξονα προτεραιότητας «Ενίσχυση της Περιφερειακής Κινητικότητας και των Πολυτροπικών Μεταφορικών Συνδέσεων της Περιφέρειας Αττικής» του ΕΠ «Αττική 2014-2020», με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταµείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).
Η ένταξη της πράξης, ύψους 29,96 εκατ. ευρώ, σηματοδοτεί την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού από τον ΟΑΣΑ, ο οποίος εκτιμάται στις αρχές του έτους.

Τα 92 νέα λεωφορεία θα είναι χαµηλού δαπέδου, σύγχρονης αισθητικής εµφάνισης και κατασκευής, µε υψηλό βαθµό άνεσης και ασφάλειας στους επιβάτες, έχοντας το µικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωµα, σύµφωνα µε τους όρους της ευρωπαϊκής νοµοθεσίας.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το είδος και την τεχνολογία των οχηµάτων, η προµήθεια αφορά:

1. Είκοσι οχήµατα µε κινητήρα diesel, 12µετρα, τεχνολογίας ΕURO VI.

2. Εξήντα οχήµατα µε κινητήρα diesel, 18µετρα (αρθρωτά), τεχνολογίας ΕURO VI.

3. Δώδεκα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία τεχνολογίας ΕURO VI, χαµηλής κατανάλωσης ενέργειας που να διαθέτουν αυτονοµία κίνησης, µικρού µεγέθους, καθώς και συνοδευτικό εξοπλισµό και υποδοµές που είναι αναγκαίες για την υποστήριξη της λειτουργίας τους.

«Πρόκειται για ένα πρώτο, αλλά καθοριστικό βήμα για την ανανέωση του γηρασμένου στόλου των οχημάτων του Ομίλου» δήλωσε στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του ΔΣ του ΟΑΣΑ, Τάσος Ταστάνης, συμπληρώνοντας ότι «αυτό επετεύχθη σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και προσωπικά με την περιφερειάρχη, Ρένα Δούρου και με τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Ανάπτυξης. Συνεχίζουμε την προσπάθεια για την προμήθεια άλλων 400 λεωφορείων και τρόλεϊ νέας τεχνολογίας».

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Ιωάννης Σκουμπούρης, υπογράμμισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «πρόκειται για μία σημαντική εξέλιξη αναβάθμισης του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ και της ΟΣΥ, καθώς ο τελευταίος διαγωνισμός για τη προμήθεια νέου στόλου προκηρύχθηκε το 2005».

Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018

ΟΣΥ: Προσλαμβάνει εξωτερικό σύμβουλο για την «ανάφλεξη» των λεωφορείων της



Της Μαρίας Μόσχου

Έξι μήνες, ξεχωριστές επιτροπές και πορίσματα αλλά και τεράστιο κόστος για την αξιοπιστία αλλά και τα … άδεια ταμεία της ΟΣΥ δεν ήταν αρκετά για να δώσουν απαντήσεις για τα τρία περιστατικά «ανάφλεξης» των λεωφορείων της ΟΣΥ το δεύτερο τρίμηνο του 2018!

Η διοίκηση της εταιρείας αν και έχει στα χέρια της τα πορίσματα των επιτροπών που συνέστησε μέσα στην εταιρεία αλλά και τις εκθέσεις της πυροσβεστικής αποφάσισε να προχωρήσει στην πρόσληψη ειδικού συμβούλου που θα ελέγξει εκ νέου αυτά τα περιστατικά αλλά και τα προβλήματα των λεωφορείων που εντάχθηκαν στο στόλο της ΟΣΥ, ανάμεσα στα οποία είναι και λεωφορείο Solaris που προμηθεύτηκε από το 2008 έως το 2010.

Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018

Λεωφορεία Express Αεροδρομίου: Πόσο χρήσιμοι είναι οι περιορισμοί επιβίβασης – αποβίβασης


Η λειτουργία των λεωφορειακών γραμμών Express προς το Αεροδρόμιο της Αθήνας διέπεται από περιορισμούς επιβίβασης – αποβίβασης επιβατών έτσι ώστε να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από επιβάτες που έχουν αφετηρία η προορισμό το Αεροδρόμιο της Αθήνας.

Έτσι, στην κατεύθυνση προς το Αεροδρόμιο δεν γίνονται στάσεις για την αποβίβαση επιβατών και στην κατεύθυνση από το Αεροδρόμιο δεν επιβιβάζονται επιβάτες στις ενδιάμεσες στάσεις.

Αεροδρόμιο θα θυμίζει ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα


Στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου, έχει πραγματοποιηθεί μελέτη που αφορά στα τεχνικά και κατασκευαστικά ζητήματα του νέου σταθμού, από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο.

Αεροδρόμιο θα θυμίζει ο νέος κεντρικός σταθμός υπεραστικών λεωφορείων που θα κατασκευαστεί σε έκταση 69 στρεμμάτων στον Ελαιώνα, μετά την ολοκλήρωση της μεγάλης επένδυσης ύψους 150 εκατ. ευρώ.

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2018

ΟΣΥ: Αγοράζει ανακατασκευασμένα εξαρτήματα για τα λεωφορεία δαπανώντας χιλιάδες ευρώ


Μετά τους ανακατασκευασμένους κινητήρες η ΟΣΥ προχωρά και στην προμήθεια κιβωτίων ταχυτήτων επίσης ανακατασκευασμένων, κάτι που μέχρι σήμερα γινόταν από την επισκευαστική βάση της εταιρείας.

Με την σύμβαση : 92982/2018 η ΟΣΥ αναθέτει την προμήθεια των ειδών:

Τι θα έκανες αν ήσουν πρόεδρος του ΟΑΣΑ για μία μέρα;



Δωρεάν συγκοινωνίες για όλους, δρομολόγια λεωφορείων ανά 10 λεπτά και για όλο το 24ωρο, περισσότερη φύλαξη στις μπάρες του Μετρό και έλεγχοι εισιτηρίων, νέα λεωφορεία και συρμοί του ΗΣΑΠ, κατάργηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Όλα αυτά ξεχωριστά αλλά μερικές φορές και ταυτόχρονα, σύμφωνα με όσους έλαβαν μέρος στην φετινή έρευνα του Athens Transport για τις συγκοινωνίες της Αθήνας.

Ο σκοπός αυτής της ερώτησης ήταν να αναδείξει τα σημαντικότερα προβλήματα των συγκοινωνιών της Αθήνας και σε ποια από αυτά θα έπρεπε να δώσει προτεραιότητα η διοίκηση του ΟΑΣΑ.

Αν και η λέξη «ρεαλστικά» περιλαμβάνονταν στην διατύπωση, κάποιες από την απαντήσεις την έλαβαν υπόψιν και κάποιες άλλες όχι. Ίσως τελικά να υπάρχει λόγος που κανείς από εμάς δεν διοικεί τις συγκοινωνίες της Αθήνας.

Συνολικά λάβαμε πάνω από 1.500 απαντήσεις στην ερώτηση τις οποίες εννοείται πως διαβάσαμε και επιλέξαμε 130 περίπου από αυτές, προσπαθώντας να μην επαναλαμβάνονται, όσο αυτό είναι δυνατό. Είτε οι απαντήσεις είναι ρεαλιστικές είτε όχι, είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε, πιστεύουμε πως η ανάγνωσή τους είναι ένα παράθυρο στις απόψεις των επιβατών στις συγκοινωνίες της Αθήνας.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα αποτελέσματα της έρευνας, σε λίγες μέρες θα δημοσιευτούν αναλυτικά στο Athens Transport και υποσχόμαστε πως θα είναι αρκούντως ενδιαφέροντα.

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2018

ΟΑΣΑ: Ελέγχει τις εισπράξεις από εισιτήρια και κάρτες από το … 2009.


Από … «ακτινογραφία» θα περάσει ο ΟΑΣΑ όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών από το 2009! Την ίδια στιγμή αναζητά τρόπους για την αντιμετώπιση πιθανής απάτης στα ηλεκτρονικά εισιτήρια, παρά το γεγονός ότι αρχικά είχε υποστηριχτεί ότι το νέο σύστημα θα προσέφερε απόλυτη ασφάλεια στον ΟΑΣΑ.
Υπενθυμίζεται ότι τα πλαστά χάρτινα εισιτήρια «στοίχισαν» σημαντικά έσοδα στον Οργανισμο με υποθέσεις που έχουν φτάσει ήδη στην δικαιοσύνη. Ωστόσο φαίνεται ότι και το πολυσυζητημένο ηλεκτρονικό εισιτήριο μπορεί να είναι … διάτρητο σε απάτες!

Έχοντας ήδη εντοιστεί πλεονάσματα υπέρογκων ποσών, μη κατεστραμμένα εισιτήρια αλλά και «πλαστά» που δημιούργησαν «μαύρες τρύπες» στα οικονομικά του Οργανισμού και «προβλήματα» στη … μοιρασιά των εσόδων οδήγησαν στην πρόσληψη συμβούλου προκειμένου να δοθούν απαντήσεις αλλά και τρόποι να αποφεύγονται ανάλογες … καταστάσεις στο μέλλον.

5ετές business plan με 400 προσλήψεις και ανάπτυξη στα logistics από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.


Προς έγκριση από τη μητρική ιταλική FSI.

Έτοιμο πενταετές business plan, που τις επόμενες ημέρες εγκρίνεται από την μητρική ιταλική FSI, στο οποίο περιλαμβάνονται 400 προσλήψεις και ενεργότερη συμμετοχή στα logistics με τη διαχείριση των αποθηκών Κ1 & Κ2 στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, έχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τα παραπάνω προέκυψαν από την τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ,Φίλιππου Τσαλίδη, στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics της ΕΕL, ο οποίος στάθηκε ιδιαίτερα στη νέα εποχή της εταιρείας, μετά την ιδιωτικοποίησή της. Μάλιστα, αναφερόμενος στη νέα ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή, τόνισε πως «μόλις παραδοθεί η γραμμή ο χρόνος που θα χρειάζεται για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μειωθεί κάτω από τις 4 ώρες».

Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2018

Το στοίχημα της αποκρατικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών


Θέλεις... εγγυημένη καταστροφή σε κάτι; Εμπιστεύσου κυβέρνηση της Αριστεράς με λαϊκοδεξιούς κρατικιστές! Ότι κι αν πιάνουν οι άνθρωποι στα χέρια τους το διαλύουν. Χρυσάφι να τους δώσεις, χώμα θα το κάνουν!

Ένας από τους μεγάλους μπελάδες για την επόμενη κυβέρνηση θα είναι το θέμα των ελλειμμάτων των συγκοινωνιών της Αθήνας.

Το Μετρό της Αθήνας, το οποίο έχει απεργία αύριο, σήμερα μπορεί να παρουσιάζει φαινομενικά λειτουργική κερδοφορία, αλλά έχει τεράστιες υποχρεώσεις.

Από την άλλη πλευρά, ο εν τη ευρεία έννοια ΟΑΣΑ εξακολουθεί να κουβαλάει το βάρος των αιτήσεων αποζημίωσης από την περίοδο των ΣΕΠ της περιόδου 1990-93.

Και να σκεφτούμε ότι ο Κρατικός Προϋπολογισμός δίνει γενναίες επιδοτήσεις κάθε χρόνο. Και ας κρατήσουμε ότι εκτός από την Αθήνα και προσφάτως τη Θεσσαλονίκη, καμία άλλη πόλη της Ελλάδας δεν έχει δημόσιες συγκοινωνίες...

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αύριο στα εκδοτήρια για αποζημιώσεις.


Λόγω της απεργίας και ακύρωσης των δρομολογίων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλεί τους επιβάτες να προσέλθουν στα εκδοτήρια της εταιρίας για να αποζημιωθούν.
Σε ανακοίνωση της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει:

«Όσοι από τους Επιβάτες έχουν προμηθευτεί εισιτήρια, να περάσουν από τα εκδοτήρια της εταιρείας αύριο Πέμπτη 29 Νοεμβρίου, προκειμένου να αποζημιωθούν».

Πλεόνασμα μυστήριο 9 εκατομμυρίων στα ταμεία του ΟΑΣΑ δείχνει πιθανό σκάνδαλο



Δεν συνηθίζεται επιχειρήσεις να βρίσκουν στα ταμεία τους 9 εκατομμύρια ευρώ τα οποία δεν μπορούν να εξηγήσουν πως βρέθηκαν εκεί, αλλά αυτό ακριβώς συνέβη στον ΟΑΣΑ.

Όπως αναφέρει το Έθνος, το ποσό των 9 εκατομμυρίων ευρώ αφορά προηγούμενες χρήσεις και προέκυψε μετά την απογραφή των παλιών χάρτινων εισιτηρίων για το Αεροδρόμιο. Τα εισιτήρια αυτά κόστιζαν 8 ευρώ ως το 2016 όταν η τιμή τους ανέβηκε στα 10 ευρώ.

Η απογραφή έδειξε πως υπάρχει μη ποσοτική συμφωνία μεταξύ των εισιτηρίων που πωλήθηκαν και των εισιτηρίων που διατέθηκαν προς πώληση ενώ είναι άγνωστο αν αυτό συνέβη λόγω κάποιου λογιστικού λάθους (ή μιας σειράς λαθών) ή υπήρξε συστηματική πώληση πλαστών εισιτηρίων για το αεροδρόμιο από τα εκδοτήρια εισιτηρίων του Μετρό.

Σε διαβούλευση από το υπουργείο Μεταφορών οι προδιαγραφές για την προμήθεια σύγχρονων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη


Σε διαβούλευση από το υπουργείο Μεταφορών οι προδιαγραφές για την προμήθεια σύγχρονων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έθεσε σε δημόσια διαβούλευση τις τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια αστικών λεωφορείων.

Οι τεχνικές προδιαγραφές αφορούν σε λεωφορεία 12 m Ηλεκτροκίνητα, 12 m με κινητήρα Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου και 18 m πετρελαιοκίνητα Euro VΙ.

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2018

Οριστικά σε εταιρείες σεκιούριτι η ασφάλεια στο Μετρό. Εγκρίθηκαν οι συμβάσεις του 2019


Οριστικά σε εταιρείες σεκιούριτι και όχι στην αστυνομία θα ανατεθεί η φύλαξη των σταθμών του Μετρό και του ΗΣΑΠ καθώς και των υπόλοιπων εγκαταστάσεων της ΣΤΑΣΥ.
Η εταιρεία τους τελευταίους μήνες ανέμενε να ξεκαθαριστεί ποιος θα αναλάβει το συγκεκριμένο έργο και για αυτό προχωρούσε στην υπογραφή μόνο βραχυχρόνιων συμβάσεων (μέχρι και για 2 εβδομάδες) με εταιρείες σεκιούριτι με αποτέλεσμα να αυξάνεται το συνολικό ποσό που διέθετε προς τον σκοπό αυτό.

Μετά όμως από την επιστολή του Υπερταμείου που πλέον διαχειρίζεται τις συγκοινωνίες προς τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ, την οποία δημοσίευσε το economistas.gr, άνοιξε ο δρόμος για την υπογραφή συμβάσεων που θα αφορούν ολόκληρο το 2019.

Ξεκίνησαν οι δοκιμές τραμ από Φάληρο προς Πειραιά.


Σύμφωνα με τον σχεδιασμό τα πρώτα δρομολόγια των συρμών από και προς το μεγάλο λιμάνι αναμένονται εντός του 2019
Ξεκίνησαν οι δοκιμές της γραμμής του τραμ από το Φάληρο (στο ύψος του ΣΕΦ), που σήμερα αποτελεί αφετηρία και τερματισμό, προς τον Πειραιά. Μάλιστα τις προηγούμενες ημέρες τοποθετήθηκαν σε κολόνες κατά μήκος της γραμμής ανακοινώσεις μέσω των οποίων προτρέπονται οι οδηγοί να μη σταθμεύουν τα οχήματά τους εν όψει των δοκιμών. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό τα πρώτα δρομολόγια των συρμών του τραμ από και προς το Μεγάλο Λιμάνι αναμένονται εντός του 2019.

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018

Ξεκινώντας από τα τέλη της δεκαετίας του 1990,




Ξεκινώντας από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, ο ένας μετά τον άλλο οι δήμοι της Αττικής άρχισαν να παρέχουν στους δημότες τους υπηρεσίες δημοτικής συγκοινωνίας οι οποίες έρχονταν να συμπληρώσουν τις ελλιπείς στις περισσότερες περιπτώσεις ενδοδημοτικές υπηρεσίες που παρείχαν οι γραμμές του ΟΑΣΑ.

Ήταν η εποχή που τα χρήματα έρεαν άφθονα και οι προσλήψεις προσωπικού γίνονταν με σχετική ευκολία. Προς τα τέλη της επόμενης δεκαετίας και καθώς η οικονομική κρίση πλησίαζε, πολλοί δήμοι αναγκάστηκαν να κάνουν περικοπές σε δρομολόγια ή να κόψουν εντελώς τη δημοτική συγκοινωνία καθώς τα έξοδα της κατά κανόνα δωρεάν υπηρεσίας αυτής ήταν μεγάλα και ο στόλος των οχημάτων παλιός και χωρίς δυνατότητα ανανέωσης.

Τα τελευταία 2-3 χρόνια όμως έχουμε δει μία τάση για επαναφορά των δρομολογίων δημοτικής συγκοινωνίας με γραμμές που πλέον παίρνουν και την έγκριση του ΟΑΣΑ.

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018

Σάλος με συνδικαλιστές του ΟΑΣΘ: Ζητούν αποκλεισμό των προσφύγων από τα λεωφορεία


Επιστολή με αίτημα, οι πρόσφυγες να μετακινούνται με μισθωμένα τουριστικά λεωφορεία, για να μη ''μολύνουν'' με ασθένειες τους οδηγούς και τους επιβάτες στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, συνέταξε και απέστειλε στη διοίκηση του Οργανισμού, η παράταξη ΔΡΟΜΕΑΣ.

Η συγκεκριμένη επιστολή συνυπογράφουν τέσσερις εκλεγμένοι στη διοίκηση του συνδικάτου και ζητούν οι πρόσφυγες να μετακινούνται με μισθωμένα τουριστικά λεωφορεία για να μη «μολύνουν» με ασθένειες τους οδηγούς και το υπόλοιπο επιβατικό κοινό.

Μάλιστα, παρουσιάζουν τους πρόσφυγες ως αγριάνθρωπους που παρενοχλούν και επιτίθενται στους άλλους επιβάτες, ζητούν σεκιούριτι μέσα στα λεωφορεία, κλειστά κουβούκλια για τους οδηγούς που να έχουν «κουμπί πανικού» αλλά και να γίνονται αιματολογικές εξετάσεις στους οδηγούς για να φανεί αν κόλλησαν κάποια μολυσματική ασθένεια.

Όπως αναφέρει στην επιστολή της η εν λόγω παράταξη, «το τελευταίο διάστημα παρατηρείται, επίσης, ραγδαία αύξηση των φαινομένων προπηλακισμού και παραβατικών συμπεριφορών των προσφύγων- μεταναστών.

Επίσης, λόγω των ακατάλληλων συνθηκών υγιεινής στις δομές φιλοξενίας τους αλλά και λόγω της κουλτούρας τους σε σχέση με την προσωπική τους υγιεινή, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος μεταδοτικών ασθενειών τόσο στους οδηγούς όσο και στους υπόλοιπους επιβάτες, οι οποίοι στριμώχνονται ανάμεσά τους».

Ακόμη, κατηγορούν τους πρόσφυγες ότι καθημερινά δεν πληρώνουν κόμιστρο, ότι οχλαγωγούν, ότι παρενοχλούν σεξουαλικά και ότι επιτίθενται σε οδηγούς και σε άτομα που ανήκουν σε κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες.

Παππάς: Η δημοκρατία έχει και όρια
Για «κείμενο μιας παράταξης που εμπνέεται από ρατσιστικές αντιλήψεις που διασπά τους εργαζόμενους και δεν τους ενώνει», έκανε λόγο ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) Στέλιος Παππάς, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων "Πρακτορείο 104,9 FM", κληθείς να σχολιάσει το έγγραφο της παράταξης.

«Το έγγραφο λέει ούτε λίγο, ούτε πολύ, ότι οι μετανάστες είναι ξένο σώμα στην κοινωνία (...) ότι δεν πληρώνουν εισιτήριο, κάτι το οποίο είναι απολύτως ψευδές, ότι μυρίζουν και είναι άπλυτοι και βεβαίως, μήπως θα πρέπει να τους βάλουμε και ένα αστεράκι να τους γνωρίζουμε(...);

Η Δημοκρατία της Βαϊμάρης δεν μπορεί να ισχύσει. Και δεν μπορεί να επανέλθει. Και εδώ χρειάζεται να υπάρχει ένα μεγάλο δημοκρατικό μέτωπο απέναντι σ' αυτά τα φαινόμενα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παππάς.

Χαρακτηρίζοντας τη συγκεκριμένη παράταξη ως μειοψηφία και αφού σημείωσε ότι το έγγραφο επεστράφη ως απαράδεκτο, ο κ. Παππάς ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να κάνει διάλογο μαζί τους.

Όπως ανέφερε, δεν θα προχωρήσει σε διάλογο «με κάποιες παρατάξεις, πολύ περισσότερο όταν αυτές εμφορούνται από ρατσιστικές αντιλήψεις. Τέτοιου τύπου φαινόμενα έτσι και επισημανθούν στο μέλλον θα πατάσσονται με τη μεγαλύτερη αυστηρότητα. Η Δημοκρατία έχει ανεκτικότητα, αλλά έχει και όρια».

«Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ενοχοποιούμε τους εργαζόμενους, διότι δεν πρόκειται για κείμενο του σωματείου, είναι κείμενο μιας παράταξης, η οποία απ' ό,τι φαίνεται εμπνέεται από ρατσιστικές αντιλήψεις.

Όχι μόνο δεν ενισχύει τη δυνατότητα διεκδίκησης δικαιωμάτων εκ μέρους των εργαζομένων αλλά διασπάει τους εργαζόμενους», είπε ο κ. Παππάς και συμπλήρωσε ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ έλαβαν θέση και είναι κατηγορηματικά εναντίον του συγκεκριμένου φαινομένου.

ΠΗΓΗ: athensvoice

Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018

Νίκη για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους η ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ



Με την ευκαιρία των συνελεύσεων της ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναφερόμαστε αναλυτικά στην Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που συμφώνησαν τα 2 Σωματεία με την εταιρεία, εξηγώντας τα ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΑ οφέλη για όλους τους εργαζόμενους. Ξεκινώντας θα πρέπει να αναφερθούμε στην επικράτηση του συλλογικού δικαίου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την υπογραφή ΣΣΕ απο τα 2 Σωματεία που δραστηριοποιούνται στον χώρο της.

Με την υπογραφή κατοχυρώνεται ο ρόλος των συνδικάτων, ενώ η Διοίκηση και οι Ιταλοί ιδιοκτήτες αποδέχονται τους όρους του συλλογικού δικαίου για ΟΛΟΥΣ όσους εργάζονται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με οποιαδήποτε σχέση εργασίας με αυτήν. Φυσικά επόμενος στόχος των 2 Σωματείων θα είναι η εταιρεία να σταματήσει το outsourcing σε δραστηριότητες όπως η έκδοση εισιτηρίων, ο καθαρισμός των τρένων κτλπ

ΑΠΟΔΟΧΕΣ 

Με το μισθολόγιο που συμφωνείται απο τα 2 μέρη, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο κατώτατος εισαγωγικός μισθός προσδιορίζεται στα 750 Ευρώ, σχεδόν 200 Ευρώ πάνω απο την Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ενώ ΚΑΝΕΝΑΣ διαχωρισμός μεταξύ νέων και παλαιών εργαζομένων δεν υπάρχει. Είτε είσαι 20 χρονών είτε 30, είτε 40, εφόσον προσλαμβάνεσαι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντάσσεσαι στο μισθολόγιο του κλάδου.

Αντίστοιχα, αυξάνονται κατά σχεδόν 300 Ευρώ, τα καταληκτικά κλιμάκια όλων των κλάδων. Απο τα 1568 Ευρώ του ενιαίου μισθολογίου, σε Διοικητικούς και προσωπικό κίνησης-οδηγούς οι βασικοί μισθοί εκτοξεύονται στα 1750 Ευρώ στο καταληκτικό κλιμάκιο, ενώ για τους μηχανοδηγούς φτάνουν τα 185Ο Ευρώ!Θυμίζουμε ότι λόγω των αλλαγών στο ασφαλιστικό, πολλοί συνάδελφοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν εγκλωβιστεί χρόνια τώρα στα 1568 Ευρώ, οροφή του ενιαίου μισθολογίου. Με την ΣΣΕ θα λάβουν σημαντικές αυξήσεις,ανάλογα με τον χρόνο προϋπηρεσίας τους ενώ ΟΛΟΙ γνωρίζουμε τι σημαίνει αυτό για τις συντάξιμες αποδοχές τους!

Σημαντικό είναι να εξηγήσουμε ότι ο βασικός εισαγωγικός μισθός τον 750 Ευρώ, δίνεται σε όλους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ απο τις γραμματικές τους γνώσεις. Αν είναι δηλαδή υποχρεωτικής ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απόφοιτοι κτλπ.

Ο κλάδος κίνησης και οι οδηγοί αυτοκινήτων ξεκινούν με βασικό μισθό 800 Ευρώ, προσαύξηση που δίνεται λόγω της φύσης της εργασίας τους ενώ οι μηχανοδηγοί ξεκινούν στα 900 Ευρώ.

Πτυχία 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ είναι ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναγνωρίζει - απο τις σπάνιες περιπτώσεις στον ιδιωτικό τομέα - ΟΛΑ τα πτυχία τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, χωρίς να απαιτείται συνάφεια του τίτλου σπουδών με το αντικείμενο εργασίας! Είναι επαναλαμβάνουμε, τεράστια επιτυχία που σπάνια συναντάται σε Σύμβαση στον ιδιωτικό τομέα! Και η αναγνώριση συνοδεύεται απο επιδόματα ύψους 100 εώς 300 Ευρώ (ανάλογα τον κλάδο εργασίας).

Επικίνδυνο και ανθυγιεινό 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ επιτυχία αποτελεί η διατήρηση του επικίνδυνου και ανθυγιεινού επιδόματος για τους οδηγούς, τον κλάδο κίνησης και τους μηχανοδηγούς και μάλιστα στο ίδιο ύψος.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ είναι η πρόβλεψη που συμφωνείται ότι αν κάποιος συνάδελφος κριθεί ανίκανος προς υπηρεσία στον κλάδο που εργάζεται (εκτός κυρίως καθηκόντων) απο την υγειονομική επιτροπή, τότε το επίδομα ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ να καταβάλλεται σε αυτόν! Παράλλλα όσοι κρίνονται ανίκανοι να ασχοληθούν με τα κύρια καθήκοντα του κλάδου τους, έπειτα απο απόφαση αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής, θα ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ στον κλάδο!

Αντίστοιχα στον κλάδο εμπορευμάτων διατηρείται η αποζημίωση για τους συναδέλφους που εργάζονται εκεί.

Χιλιομετρική αποζημίωση 

Η χιλιομετρική αποζημίωση (τρενοχιλιόμετρα) προσαυξάνεται κατά 6% για τους μηχανοδηγούς στα επιβατικά τρένα και κατά 14% στα εμπορικά, ενώ στον κλάδο κίνησης η αποζημίωση προσαυξάνεται κατά 7% περίπου. Στους οδηγούς αυτοκινήτων η προσαύξηση πλησιάζει το 13%.

Bonus 

 Εισάγεται η έννοια του bonus σε ΣΣΕ, που δεν συνδυάζεται με καμία μορφή υπερεργασίας και αφορά την έλξη και την κίνηση. Για την κίνηση το ποσό προσδιορίζεται σε 400 Ευρώ στην διετία, ενώ για την έλξη σε 1100 Ευρώ. Παράλληλα η εταιρεία συμφωνεί να καταβάλει αποζημίωση 2.000 Ευρώ ως επιπλέον bonus σε όσους μηχανοδηγούς έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα και παρατείνουν την παραμονή τους σε αυτήν, μέχρι τον Οκτώβρη του 2019.

Δώρα - Επιδόματα αδείας - Πάσχα 

Στην ΣΣΕ συμφωνείται και η καταβολή των επιδομάτων που είχαν καταργηθεί λόγω ενιαίου μισθολογίου (13ος - 14ος μισθός).

Αυτασφάλιση Εργαζομένων 

Ξεκάθαρα πρόκειται για ένα αντικίνητρο για απολύσεις αφού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποχρεούται να καλύψει τα έξοδα αυτασφάλισης σε όποιον εργαζόμενο απολύσει ηλικίας 50 εως 67 ετών ή στους έχοντες 30 χρόνια τουλάχιστο υπηρεσίας. Οι ανωτέρω εργαζόμενοι θα ασφαλίζονται και για τον κλάδο σύνταξης και για τον κλάδο παροχής ασθένειας. Μια πρόβλεψη που είχε εισαχθεί στον δημόσιο τομέα, όπου δεν είχε και κανένα νόημα, αλλά διατηρείται και στην ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προστατεύοντας τους εργαζομένους αποτελώντας ΣΑΦΕΣ αντικίνητρο σε ενδεχόμενο απόλυσης!

Αργίες 

Όπως είναι γνωστό στον ιδιωτικό τομέα δεν ισχύουν όλες οι αργίες που προβλέπονται στο Δημόσιο.

Παρόλα αυτά, η 26η Δεκεμβρίου, η 1η Γενάρη, τα Θεοφάνια,η Καθαρά Δευτέρα και η Μεγάλη Παρασκευή, θα αποτελούν αργίες στις οποίες εκτός απο την νόμιμη προσαύξηση ΘΑ ΚΑΤΑΒΑΛΕΤΑΙ και 1 μέρα ανάπαυσης. (Δεν προβλέπεται στον ιδιωτικό τομέα).
Στις αργίες δεν περιλαμβάνεται πλέον η μέρα του Αγίου Πνεύματος (εργάσιμη στον ιδιωτικό τομέα) και το Μεγάλο Σάββατο (Εργάσιμη στον ιδιωτικό τομέα).

Διάλειμμα για το διοικητικό προσωπικό 

Μια απο τις μάχες που δόθηκαν, αφορούσε το διάλειμμα στο διοικητικό προσωπικό και αν αυτό θα περιλαμβάνεται στον ημερήσιο χρόνο εργασίας. Τελικά μετά απο μεγάλη προσπάθεια, τα 15 λεπτά του διαλείμματος θα ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ στο οχτάωρο. Το ωράριο αλλάζει, αλλά μετά απο 8 μήνες και με το δικαίωμα των εργαζομένων για ευελιξία στην αρχή ή το τέλος του, κατόπιν συνεννόησης με τους αρμόδιους Διευθυντές.

Οικογενειακά επιδόματα 

Χορηγείται επίδομα γάμου 100 Ευρώ σε όλους τους έγγαμους, με σύμφωνο συμβίωσης, άγαμους γονείς κτλπ ανεξάρτητα απο τα χρόνια προϋπηρεσίας τους ή τον βασικό μισθό ενώ επίσης χορηγείται επίδομα τέκνων 50 Ευρώ για κάθε παιδί.

Ιδιωτική ασφάλιση 

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναλαμβάνει να καλύψει σε ποσοστό 100% το κόστος ιδιωτικής ασφάλισης ΟΛΩΝ των εργαζομένων της!

Κάρτες ΟΑΣΑ - Εισιτήρια τρένων 

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναλαμβάνει να εκδώσει κάρτες για την δωρεάν μετακίνηση του προσωπικού της στον ΟΑΣΑ ενώ πλέον οι εργαζόμενοι και τα παιδιά τους θα ταξιδεύουν ΔΩΡΕΑΝ με όλα τα τρένα της. Παράλληλα έκπτωση θα χορηγηθεί στους συνταξιούχους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το ύψος της οποίας θα συμφωνηθεί με τα 2 Σωματεία εργαζομένων.

 Συνδικαλιστικές άδειες 

Πρόκειται στην ουσία για ΑΝΑΤΡΟΠΗ των αντεργατικών διατάξεων που πρόσφατα ψηφίστηκαν και έτσι οι συνδικαλιστές θα λαμβάνουν άδειες ΜΕΤΑ αποδοχών.

Εργασία πέραν του κανονικού ωραρίου 

Επανέρχεται η εργατική νομοθεσία στον υπολογισμό των δευτερευουσών απολαβών για ΌΛΟ το προσωπικό και έτσι καταργούνται στην πράξη και οι τελευταίες διατάξεις του ενιαίου μισθολογίου. Παράλληλα για την διανυκτέρευση του προσωπικού χορηγείται ΕΠΙΠΛΕΟΝ της Νόμιμης προσαύξησης, ποσό 10 Ευρώ καθημερινά σε όσους διανυκτερεύουν ως αποζημίωση τροφής. Οι εργαζόμενοι διατηρούν το δικαίωμα να έχουν άποψη για τα καταλύματα που επιλέγει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Διασφάλιση αποδοχών 

 Πρόκειται για την ΠΛΕΟΝ μεγάλη κατάκτηση. Είναι γνωστό ότι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπήρχαν συνάδελφοι με πολύ μεγάλες προσωπικές διαφορές, είτε ως απόρροια των ατομικών συμβάσεων πρόσληψης τους σε προηγούμενα έτη, είτε λόγω των διατάξεων του ενιαίου μισθολογίου. Συμφωνείται ΡΗΤΑ ότι σε αυτές τις ελάχιστες περιπτώσεις, ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ οι αποδοχές ενώ σε αυτές που διασφαλίζονται ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ και το ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ και ΑΝΘΥΓΙΕΙΟΝΟ επίδομα! Πρόκειται για σαφέστατα ευνοϊκό όρο που προστατεύει μια κατηγορία συναδέλφων, που χτυπήθηκε απο το ενιαίο μισθολόγιο.

Τέλος, παραμένουν ΟΛΑ τα θεσμικά που είχαν συμφωνηθεί στο παρελθόν (Αποζημιώσεις για βρεφονηπιακούς σταθμούς, κατασκηνώσεις, αιμοδοτικές άδειες, αποζημίωση για τους σπουδαστές ΕΑΠ κτλπ) με κάποιες αυξομειώσεις ανάλογα την περίπτωση. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφώνησε και καθιερώνει βραβεία αριστείας για τα παιδιά των συναδέλφων που σπουδάζουν σε Πανεπιστήμια της χώρας και έχουν περάσει όλα τα μαθήματα κάθε ακαδημαϊκού έτους ή έχουν τον υψηλότερο μέσο όρο μεταξύ όσων υπέβαλαν αίτηση για το βραβείο. Τα βραβεία είναι ύψους 1000 Ευρώ και αφορούν 16 παιδιά (4 απο κάθε κλάδο εργαζομένων).

Κλείνοντας θα πρέπει να αναφερθούμε στις νέες προσλήψεις που πρέπει να αναμένουμε στους μηχανοδηγούς καθώς ρητά συμφωνείται ότι η ΠΕΠΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΔΕΣΜΕΥΟΝΤΑΙ στον κοινό στόχο για την εξάλειψη της υπερεργασίας και της υπερωριακής απασχόλησης. Όρος που υπάρχει και στο προοίμιο της ΣΣΕ και δεσμεύει ΟΛΑ τα μέρη.

ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ πρόκειται για μια ΣΣΕ που σπάνια θα βρεί κάποιος στην σημερινή εποχή και που αναμένεται να συζητηθεί ΕΥΡΕΩΣ στους εργασιακούς χώρους.

Φυσικά θα αποτελέσει και μέτρο σύγκρισης στον σιδηρόδρομο, αφού θυμίζουμε ότι η ΠΟΣ στην ΕΕΣΣΤΥ συμφώνησε σε ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ αυξήσεις και στην διατήρηση του ενιαίου μισθολογίου, παίζοντας πολιτικά παιχνίδια (και πάλι) .

Την ίδια ώρα στον ΟΣΕ, χρειάζεται η παρέμβαση πρωτοβάθμιων Σωματείων (ΠΕΣΟΣΕ) για να προχωρήσει η διαπραγμάτευση καθώς στην Κάνιγγος ασχολούνται με εξώδικα σε...συνδικαλιστές!

Οι αυξήσεις απο την ΣΣΕ, υπολογίζονται ΜΕΣΟΣΤΑΘΜΙΚΑ ανά κλάδο απο 4.3% εως 9.7 % στην διετία.

ΕΡΓΟΣΕ: Φρένο στον διαγωνισμό για τη «ζωντανή» παρακολούθηση γεφυρών.


Αντιμέτωπος με δικαστικές περιπέτειες βρίσκεται ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ, για την τοποθέτηση συστημάτων που θα παρακολουθούν «ζωντανά» την κατάσταση 14 γεφυρών στο τμήμα Τιθορέα - Δομοκός. Η μία προσφορά και οι αντιδράσεις.



Ακόμα πιο πίσω θα πάει η δρομολόγηση ταχύτερων συρμών στον σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών - Θεσσαλονίκης, αν υπάρξουν δικαστικές περιπέτειες σε έναν από τους κρίσιμους διαγωνισμούς για την αναβάθμιση της υποδομής που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ.

Πρόκειται για τον διαγωνισμό που αφορά την εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων σε 14 γέφυρες του νέου σιδηροδρομικού τμήματος Τιθορέα - Δομοκός, ώστε να παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η κατάστασή τους.

Το έργο είναι προϋπολογισμού 4.650.000 ευρώ, αλλά στον διαγωνισμό κατατέθηκε, κατά πληροφορίες, μόνο μία έγκυρη προσφορά, από τη γαλλικών συμφερόντων Osmos, μέσω της θυγατρικής/συνεργαζόμενης εταιρείας Osmos Hellas. Η δεύτερη προσφορά φαίνεται πως δεν καλύπτει τις απαιτήσεις της προκήρυξης και θα απορριφθεί. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ένας τρίτος ενδιαφερόμενος, που δεν συμμετείχε στον διαγωνισμό, έχει ήδη καταθέσει προσφυγή στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, ενώ έχει ενημερώσει την ΕΡΓΟΣΕ πως θα κλιμακώσει τις δικαστικές ενέργειες.

Η «ζωντανή παρακολούθηση» της κατάστασης των γεφυρών θεωρείται κρίσιμο στοιχείο, ειδικά όταν γίνει η δρομολόγηση των ταχύτερων συρμών, με στόχο να μειωθεί η χρονική απόσταση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Είναι το τελευταίο βήμα, μετά την πλήρη ηλεκτροκίνηση της γραμμής, για να γίνουν πράξη οι πολυετείς εξαγγελίες σύμφωνα με τις οποίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί να ανταγωνιστεί την αεροπορική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, προσφέροντας ταχύτητα και υψηλή ποιότητα υπηρεσιών. Οι Ιταλοί της FS θεωρούν πως το συγκεκριμένο δρομολόγιο είναι «φιλέτο» και γι' αυτό έδωσαν μάχη προκειμένου να επιταχυνθούν τα έργα.

Αντικείμενο της σύμβασης που θα υπογραφεί μέσω του διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ είναι «η προμήθεια μετά της εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία των Συστημάτων Ενόργανης Παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο (Real Time Structural Monitoring System ή RTSMS) δεκατεσσάρων (14) μεγάλων Τεχνικών Έργων - Σιδηροδρομικών Γεφυρών, που κατασκευάστηκαν στη Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (Ν.Σ.Γ.Υ.Τ.) Τιθορέα - Δομοκός, καθώς και η εύρυθμη λειτουργία του συστήματος για την παροχή, μεταφορά και επεξεργασία των δεδομένων, η εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας του συνόλου των εγκατεστημένων συστημάτων μετά την εγκατάστασή τους και κατά τη διάρκεια της τριετούς "καλής λειτουργίας του συνόλου των συστημάτων" της Σύμβασης».


Φώτης Κόλλιας
euro2day.gr

Υποχωρεί το έδαφος κάτω από τις γραμμές του τραμ.



Για τουλάχιστον ένα χρόνο, σύμφωνα με συντηρητικές εκτιμήσεις, αναμένεται να παραμείνει κλειστό το τμήμα του ΤΡΑΜ από το Σύνταγμα έως τον σταθμό «Κασομούλη» στο Νέο Κόσμο.
Η κυκλοφορία σταμάτησε στο εν λόγω τμήμα στις 19 Οκτωβρίου, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες για την αντιμετώπιση σοβαρής διάβρωσης στην υπόγεια κοίτη του Ιλισού ποταμού, πάνω από την οποία διέρχονται οι συρμοί του ΤΡΑΜ.

Οι φορείς που θα αναλάβουν τις μελέτες και την υλοποίηση των εργασιών αποκατάστασης, δηλαδή η ΕΥΔΑΠ, η Περιφέρεια Αττικής και το υπουργείο Υποδομών, βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα σύνθετο τεχνικό έργο, το οποίο έχει ιδιαιτερότητες που δεν έχουν αντιμετωπίσει στο παρελθόν.
Είναι ενδεικτικό πως για να προχωρήσει η εκπόνηση των κύριων μελετών, θα πρέπει να ολοκληρωθούν πρόδρομες μελέτες, οι οποίες θα καθορίσουν το κόστος του έργου, αλλά και το είδος των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν.
Στόχος είναι να δοθεί προτεραιότητα στα έργα αποκατάστασης της υπόγειας κοίτης του Ιλισού, πάνω από την οποία περνάει το ΤΡΑΜ, ωστόσο μέχρι να ολοκληρωθούν οι μελέτες δεν μπορούν να γίνουν παρεμβάσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, απαιτούνται μελέτες από την ΕΥΔΑΠ, για τους αγωγούς που βρίσκονται στο επίμαχο τμήμα, από την Αττικό Μετρό για το δίκτυο του ΤΡΑΜ και μελέτες οδοποιίας από το υπουργείο Υποδομών.
Δεν αποκλείεται να χρειαστούν και συγκοινωνιακές μελέτες για την εκτροπή της κυκλοφορίας, σε περίπτωση που κλείσει η οδός Καλλιρρόης, η οποία ακολουθεί την κοίτη του Ιλισού.

Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο εάν οι παρεμβάσεις θα αφορούν μόνο στα τοιχία αντιστήριξης ή θα χρειαστεί ενίσχυση, ακόμα και αντικατάσταση της πλάκας, πάνω στην οποία εδράζονται οι γραμμές του ΤΡΑΜ. Στο σημείο άλλωστε, έχει να γίνει συντήρηση από το 1963, όταν και ολοκληρώθηκαν οι εργασίες επικάλυψης της κοίτης του Ιλισού.
Το πρόβλημα της σοβαρής διάβρωσης στην υπόγεια κοίτη του ποταμού που οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν ιερό, ήρθε στο φως τον Μάιο του 2018 όταν υποχώρησε το οδόστρωμα δημοτικού χώρου στάθμευσης στην Καλλιθέα.
Μετά το περιστατικό αυτό πραγματοποιήθηκαν αυτοψίες σε όλο το μήκος της υπόγειας κοίτης του ποταμού, από το ύψος της παλιάς σχολής χωροφυλακής επί της λεωφόρου Μεσογείων, έως τις εκβολές του Ιλισού στον Φαληρικό όρμο, στην Καλλιθέα.
Με πρωτοβουλία της ΕΥΔΑΠ έχουν καταγραφεί τα σοβαρά προβλήματα στην υπόγεια κοίτη του ποταμού σε βίντεο, το οποίο εξετάζεται από τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών.
Πηγές που γνωρίζουν τις δυσκολίες της αποκατάστασης της κοίτης του Ιλισού, αναφέρουν πως τα έργα θα ξεκινήσουν από το χώρο στάθμευσης στην Καλλιθέα που κατέρρευσε. Το έργο της κάλυψης του Ιλισού ξεκίνησε τη δεκαετία του 1930 και θεμελιώθηκε από τον Ιωάννη Μεταξά με τη χαρακτηριστική φράση: «Θάπτομεν τον Ιλισόν».
Από την κάλυψη του ποταμού προέκυψαν κεντρικοί δρόμοι της Αθήνας, όπως η οδός Μιχαλακοπούλου, η Βασιλέως Κωνσταντίνου και η Καλλιρόης.

Θεσσαλονίκη: Μπαίνει στις ράγες ο προαστιακός


Στις... ράγες μπαίνει το έργο κατασκευής προαστιακού στη Θεσσαλονίκη, το περίφημο City Train, συνδέοντας πέντε δήμους (Δέλτα, Ελευθέριου Κορδελιού, Αμπελοκήπων, Μενεμένης, Παύλου Μελά και Θεσσαλονίκης) με το κέντρο της πόλης, το λιμάνι αλλά και τις υπό κατασκευή στάσεις του μετρό.

Πριν λίγες μέρες βγήκε στον αέρα η διακήρυξη για την ανάδειξη ανάδοχου μελετητή ο οποίος και θα εκπονήσει την οριστική μελέτη του έργου.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΕΡΓΟΣΕ ο ανάδοχος μελετητής αναμένεται να επιλεγεί αρχές του 2019. Αυτός θα πρέπει να παραδώσει σε 22 μήνες την οριστική μελέτη του έργου και η δημοπράτηση κατασκευής του αναμένεται να γίνει τέλη του 2020 με αρχές του 2021. Αυτό ανακοίνωσε ο δημοτικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης και μηχανικός της ΕΡΓΟΣΕ Βασίλης Διαμαντάκης κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου.