Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

Ιδιώτης θα …σχεδιάσει την μετάβαση σε μεταφορές με αστικά λεωφορεία χαμηλών εκπομπών



Στην ανάθεση σε ιδιώτη της σύνταξης ειδικών επιχειρησιακών σχεδίων για τις λεωφορειακές αστικές συγκοινωνίες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης προχώρησε το υπουργείο Υποδομών - Μεταφορών.

Με απόφαση που δημοσιεύτηκε στο Διαύγεια το έργο «Ειδικά Επιχειρησιακά Σχέδια για τις λεωφορειακές αστικές συγκοινωνίες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης» ανατίθεται στην εταιρεία «ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ» που εδρεύει στην Θεσσαλονίκη.

Η απόφαση που υπογράφει ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Θ. Βούρδας ελήφθη λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη για την αντικατάσταση του πεπαλαιωμένου στόλου λεωφορείων αστικών συγκοινωνιών της Αττικής και της Θεσσαλονίκης με λεωφορεία χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Σκοπός του έργου είναι η τεκμηρίωση της υφιστάμενης κατάστασης και των σύγχρονων αναγκών των λεωφορειακών αστικών συγκοινωνιών της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, για την μετάβαση σε μεταφορές με λεωφορεία χαμηλών εκπομπών.

Αντικείμενο του έργου είναι η εκπόνηση δύο Ειδικών Επιχειρησιακών Σχεδίων για τις λεωφορειακές αστικές συγκοινωνίες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης

Η διάρκεια του έργου ορίζεται σε δύο (2) μήνες, από την υπογραφή της σύμβασης, με δυνατότητα παράτασης χωρίς αύξηση του οικονομικού αντικειμένου. Ο προϋπολογισμός του έργου ορίζεται στο ποσό των 19.500 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και 24.180 ευρώ με ΦΠΑ 24%.

Το έργο συγχρηματοδοτείται με πόρους της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι δαπάνες του θα καλυφθούν από το συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα ενεργειών τεχνικής βοήθειας της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2014-2020).

Η Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του έργου θα οριστεί με Απόφαση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Εξηγήσεις για το αλαλούμ στο μετρό ζητεί το υπερταμείο



Αχιλλέας Τόπας

Επιστολή στον ΟΑΣΑ με την οποία ζητά εξηγήσεις για τη σύγχυση που προκάλεσαν οι αλλαγές στα δρομολόγια του Μετρό από και προς το αεροδρόμιο, έστειλε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) Ουρανία Αικατερινάρη.

Στην επιστολή, με ημερομηνία 12 Νοεμβρίου, που παρουσιάζει το Economistas.gr, η κα Αικατερινάρη απευθύνεται στο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΑ, Γιάννη Σκουμπούρη, αναφέροντας πως οι αλλαγές στο Μετρό και η μετέπειτα κατάργησή τους, περιήλθαν σε γνώση της ΕΕΣΥΠ από δημοσιεύματα.

Η επικεφαλής του υπερταμείου, στο οποίο έχουν μεταβιβαστεί από τις αρχές του 2018 οι μετοχές των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών, καλεί τον ΟΑΣΑ να ενημερώσει «αρμοδίως επί του θέματος».

Συγκεκριμένα η κα Αικατερινάρη ζητεί από τον κ. Σκούμπουρη ενημέρωση «επί ποιας βάσης αποφασίστηκαν οι εν λόγω αλλαγές στα δρομολόγια και η εν συνεχεία επαναφορά τους στην προτέρα κατάσταση» και προσθέτει πως «εκ του ρόλου σας είμαστε βέβαιοι ότι γνωρίζετε το θέμα εις βάθος, όπως και τον όποιο σχεδιασμό ή αλλαγή αυτού βάση των πραγματικών αναγκών και συνθηκών».

Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2018

Αλλάζουν τα πάντα στις συγκοινωνίες – Φεύγουν τα ΚΤΕΛ, νέες τιμές, νέα δρομολόγια (χάρτης)



Οι μεγάλες αλλαγές θα γίνουν στον Πειραιά - Τι θα γίνει σε λεωφορεία και τρόλεϊ.

Όλος ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής αναμένεται να αλλάξει το 2019. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Έθνος», το σχέδιο του ΟΑΣΑ αναμένεται να ανακοινωθεί μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.
Άμεσες αλλαγές στα ΚΤΕΛ

Η πρώτη µεγάλη αλλαγή που θα δουν οι επιβάτες έως τα µέσα του µήνα έχει να κάνει µε την αποµάκρυνση των αφετηριών των ΚΤΕΛ Αττικής από το κέντρο της πόλης, προκειµένου να αποσυµφορηθούν βασικοί οδικοί άξονες. Τα ΚΤΕΛ θα ολοκληρώνουν τη διαδροµή τους σε τέσσερα νέα σηµεία, τα οποία βρίσκονται κοντά σε σταθµό µέσου σταθερής τροχιάς και οι γραµµές τους θα θεωρούνται κυκλικές (χωρίς αφετηρία/τέρµα).

Βάσει του σχεδίου του ΟΑΣΑ, τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ πλέον θα φτάνουν έως:

-Το Νοµισµατοκοπείο (για όσα εξυπηρετούν τον ανατολικό τοµέα της Αττικής).
-Τον Ελαιώνα (για όσα εξυπηρετούν τον δυτικό τοµέα).
-Το Ελληνικό (για όσα καλύπτουν τις παραλιακές γραµµές).
-Την Κηφισιά (για όσα εξυπηρετούν τον βόρειο τοµέα).

Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2018

Εκτακτος έλεγχος στο ΚΤΕΛ της Πέλλας


Ποινική δίωξη για απιστία ασκήθηκε κατά επτά μελών της διοίκησης, έπειτα από μήνυση τριών μετόχων              Συντάκτης: Απόστολος Λυκεσάς                                                                                                                                  Μια ποινική δίωξη για απιστία κατά συναυτουργία και μια τακτική ανάκριση για δεκαοχτώ καταγγελλόμενες πράξεις που την περίοδο 2011-2014 ζημίωσαν συνολικά το ΚΤΕΛ Πέλλας κατά 4.081.743,02 ευρώ βρίσκονται σε εξέλιξη τα τελευταία δύο χρόνια, ύστερα από μήνυση τριών μετόχων του ΚΤΕΛ κατά επτά μελών της διοίκησης. Σήμερα η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια του τακτικού ανακριτή Εδέσσης και αναμένεται να κληθεί η διοίκηση προκειμένου να απολογηθεί για τις πράξεις της




Με τη μήνυσή τους καταγγέλλουν ότι τα μέλη του Δ.Σ. «ενήργησαν με προφανή δόλο, καθώς μεταξύ άλλων οι σημειώσεις του ορκωτού ελεγκτή τα τελευταία 5 έτη στους δημοσιευθέντες ισολογισμούς δεν αφήνουν κανένα περιθώριο στους μηνυόμενους να ισχυριστούν άγνοια» αφού ανάμεσα σε άλλα, όπως καταδεικνύουν, το ΚΤΕΛ αν και ευρισκόμενο σε ταμειακή αδυναμία λάμβανε δάνεια από τράπεζες και ταυτόχρονα… δάνειζε ποσά σε τουριστική εταιρεία του ομίλου.

Σύμφωνα με τους μηνυτές και κατά το 2015 «περίπου πριν από ένα έτος παρατηρήσαμε, τόσο εμείς όσο και μεγάλο μέρος άλλων μετόχων της εταιρείας μας, μια αυξανόμενη δυσλειτουργία στην εταιρεία μας και στην πληρωμή των μερισμάτων μας… με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουμε έντονα βιοποριστικά και λειτουργικά προβλήματα, γεγονός που μας θορύβησε καθώς η κατάσταση αυτή παρουσιαζόταν για πρώτη φορά στην πολυετή ιστορία του ΚΤΕΛ».

Τότε απευθύνθηκαν σε ειδικούς περί τα οικονομικά οι οποίοι τους εξήγησαν ότι «αφ’ ενός η εταιρεία έπαιρνε δάνεια, αφ’ ετέρου δεν τηρούνταν οι νόμιμες υποχρεώσεις της».

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2018

Ποιες οι νέες αλλαγές στις συγκοινωνίες της Αθήνας



Έρχονται ριζικές αλλαγές στις συγκοινωνίες της Αθήνας

Αλλάζει ριζικά ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής, µε κυρίαρχο στοιχείο τις επεκτάσεις των µέσων σταθερής τροχιάς προς τον Πειραιά αλλά και την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραµµών µε την ένταξη των ΚΤΕΛ στον σχεδιασµό.

Αυτή την περίοδο ετοιµάζεται το σχετικό σχέδιο από τη διοίκηση και τους συγκοινωνιολόγους του ΟΑΣΑ και αναµένεται να ανακοινωθεί έως το τέλος της χρονιάς.

Η πρώτη µεγάλη αλλαγή που θα δουν οι επιβάτες έως τα µέσα του µήνα έχει να κάνει µε την αποµάκρυνση των αφετηριών των ΚΤΕΛ Αττικής από το κέντρο της πόλης, προκειµένου να αποσυµφορηθούν βασικοί οδικοί άξονες. Τα ΚΤΕΛ θα ολοκληρώνουν τη διαδροµή τους σε τέσσερα νέα σηµεία, τα οποία βρίσκονται κοντά σε σταθµό µέσου σταθερής τροχιάς και οι γραµµές τους θα θεωρούνται κυκλικές (χωρίς αφετηρία/τέρµα).

Βάσει του σχεδίου του ΟΑΣΑ, τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ πλέον θα φτάνουν έως:

Το Νοµισµατοκοπείο (για όσα εξυπηρετούν τον ανατολικό τοµέα της Αττικής).

Τον Ελαιώνα (για όσα εξυπηρετούν τον δυτικό τοµέα).

Το Ελληνικό (για όσα καλύπτουν τις παραλιακές γραµµές).

Την Κηφισιά (για όσα εξυπηρετούν τον βόρειο τοµέα).

Η αλλαγή αυτή θα αναδιαµορφώσει και τις τιµές των εισιτηρίων, καθώς από το συνολικό κόµιστρο που πλήρωναν οι επιβάτες θα αφαιρεθεί στις περισσότερες περιπτώσεις ποσό ύψους 1,40 ευρώ ώστε το κοινό να συνεχίζει µε τα χρήµατα αυτά µε άλλο µέσο µαζικής µεταφοράς χωρίς επιπρόσθετη χρέωση. ∆εν θα υπάρξει καµία αλλαγή στα δροµολόγια των ΚΤΕΛ που εξυπηρετούν τοπικές γραµµές, όπως π.χ. τη διαδροµή Μαρκόπουλο - Ραφήνα. Σηµαντικές αλλαγές αναµένονται και στο συγκοινωνιακό έργο αστικών λεωφορείων και τρόλεϊ.

Η στόχευση είναι η µείωση των οχηµάτων στους δρόµους, καθώς, όπως αναφέρει στο «Έθνος» ο γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών Θάνος Βούρδας, υπάρχουν βασικοί οδικοί άξονες µε µεγάλη συµφόρηση, όπως η λεωφόρος Κηφισίας, την οποία από το ύψος του Μεγάρου ΟΤΕ έως τη λεωφόρο Αλεξάνδρας διατρέχουν σήµερα 17 διαφορετικές λεωφορειακές γραµµές.

Ο ΟΑΣΑ θα επανεξετάσει το σύνολο των γραµµών κορµού. Στόχος είναι οι βασικές να παραµείνουν, ωστόσο ορισµένες θα κοπούν και θα µετατραπούν σε τροφοδοτικές των µέσων σταθερής τροχιάς. Οι γραµµές που εξετάζεται να καταργηθούν είναι εκείνες που καλύπτουν µεγάλες διαδροµές. Ωστόσο, όπως ξεκαθαρίζουν από το υπουργείο, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασµός υποκατάστασής τους από γραµµές ΚΤΕΛ.

Αντιθέτως, η λύση που προκρίνεται σε περιπτώσεις γραµµών οι οποίες καλύπτονται σήµερα και από τους δύο φορείς είναι να προγραµµατίζονται ενιαία τα δροµολόγιά τους ώστε να καλύπτονται οι συχνότητες, να εξυπηρετείται καλύτερα το επιβατικό κοινό και να µη φτάνουν όλα τα οχήµατα σχεδόν ταυτόχρονα σε µια στάση.
Εκσυγχρονισµός του στόλου

Στον σχεδιασµό εντάσσεται και η αγορά 92 νέων λεωφορείων, µε τα κονδύλια ύψους 30 εκατοµµυρίων ευρώ που έχουν εξασφαλιστεί από την Περιφέρεια. Αρκετά από τα λεωφορεία θα είναι ηλεκτρικά και θα καλύπτουν διαδροµές εντός του δακτυλίου.

Το 2019 θα είναι η χρονιά που ο σταθµός του Πειραιά θα αρχίσει να µετατρέπεται σε συγκοινωνιακό κόµβο. Έως τις αρχές του ερχόµενου καλοκαιριού και ύστερα από περίπου έξι χρόνια έργων, προγραµµατίζεται η λειτουργία της επέκτασης του τραµ, που... θα πιάσει λιµάνι. Το γεγονός αυτό θα αλλάξει τον κυκλοφοριακό χάρτη του Πειραιά, καλύπτοντας σηµαντικές ανάγκες µετακίνησης, αφού υπολογίζεται ότι θα προσθέσει στο µέσο 25.000 νέους επιβάτες.

Από το Φάληρο έως τον Πειραιά η επέκταση θα έχει 7 νέες στάσεις στη διαδροµή εισόδου και 5 νέες στάσεις στη διαδροµή εξόδου.

Έως τον ερχόµενο Ιούνιο προγραµµατίζεται να παραδοθούν και οι τρεις νέοι σταθµοί, οι πρώτοι της επέκτασης της γραµµής 3 προς Πειραιά. Πρόκειται για τους σταθµούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».

Σε δεύτερη φάση -έως το 2021- θα παραδοθούν και οι άλλοι τρεις σταθµοί, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «∆ηµοτικό Θέατρο». Με την ολοκλήρωση του έργου ο χρόνος µετάβασης από το αεροδρόµιο στο πρώτο λιµάνι της χώρας θα είναι 55 λεπτά. Παράλληλα, ο Πειραιάς θα µετατραπεί σε βασικό συγκοινωνιακό κόµβο, ο οποίος θα περιλαµβάνει τις γραµµές 1 και 3 του µετρό, τον προαστιακό σιδηρόδροµο, το τραµ και, φυσικά, το λιµάνι.

Έως τότε, πάντως, θα πρέπει να έχει λυθεί και το πρόβληµα της έλλειψης ανταλλακτικών, το οποίο κρατά παροπλισµένους αρκετούς συρµούς. Στη φιλοσοφία της «εξοικονόµησης» συρµών εντάσσεται και η απόφαση της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ να διακόψει την απευθείας σύνδεση του κέντρου µε το αεροδρόµιο µέσω µετρό. Από προχθές, τα δροµολόγια προς το αεροδρόµιο φτάνουν µόνο µέχρι τον σταθµό «∆ουκίσσης Πλακεντίας» και για πρώτη φορά από την έναρξη λειτουργίας του µέσου δεν προσεγγίζουν τον τερµατικό σταθµό της γραµµής.

Αυτό δηµιουργεί µία πρόσθετη µετεπιβίβαση για κατοίκους και τουρίστες, οι οποίοι κουβαλώντας τις αποσκευές τους θα πρέπει να αλλάξουν αποβάθρα. Επιπλέον, στον σταθµό «∆ουκίσσης Πλακεντίας» δεν υπάρχει ενιαίος πίνακας άφιξης συρµών για µετρό και προαστιακό (πρόκειται για δύο εταιρείες) ώστε ο επιβάτης να γνωρίζει ποιος συρµός θα φτάσει πρώτος και να επιλέξει αποβάθρα.

Σε ό,τι αφορά τη γραµµή 1 (πρώην ηλεκτρικός σιδηρόδροµος), αναµένεται προκήρυξη του διαγωνισµού για την ανακατασκευή 22 συρµών (των µισών του συνόλου που παραµένουν παροπλισµένοι). Το κόστος εργασιών θα ανέλθει σε περίπου 7 εκατ. ευρώ.

Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018

Συναγερμός για επιθέσεις σε λεωφορεία: 15 περιστατικά με πέτρες




Μία ελαφρά τραυματίας σε επίθεση κατά λεωφορείου στη Συγγρού

Αλέξανδρος Καλαφάτης

Συνολικά 15 επιθέσεις σε λεωφορεία έχουν πραγματοποιηθεί τον τελευταίο ενάμιση μήνα στην Αττική.

Οι 12 από αυτές έλαβαν χώρα στη δυτική Αττική και συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή των Αγίων Αναργύρων στις γραμμές 701-704. Προκλήθηκαν ζημιές στα λεωφορεία, οι οποίες έχουν αποκατασταθεί.

Τρεις επιθέσεις έχουν γίνει στη λεωφόρο Συγγρού με στόχο λεωφορεία της γραμμής Α2, δηλαδή του δρομολογίου Ακαδημίας-Βούλα. Στη μία υπήρξε πληροφορία και για χρήση αεροβόλου. Η τελευταία από αυτές έγινε το βράδυ της Δευτέρας στο ύψος της Καλλιρρόης. Άγνωστος πέταξε πέτρα, έσπασε το τζάμι του λεωφορείου και τραυμάτισε ελαφρά μία 27χρονη, η οποία μεταφέρθηκε με ιδία μέσα σε ιδιωτική ιατρική κλινική.

Σύλληψη τριών 15χρονων για τις επιθέσεις με πέτρες σε λεωφορεία – Τραυματισμός επιβάτη



Ο Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος και ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, βουλευτής Σερρών, κ. Κώστας Καραμανλής, με αφορμή τους αλλεπάλληλους βανδαλισμούς που σημειώνονται τις τελευταίες ημέρες σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:

«Οι πρόσφατες επιθέσεις αγνώστων κατά Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αποτελούν ακόμα μια επιβεβαίωση της πλήρους απάθειας που δείχνει η παρούσα Κυβέρνηση για την ασφάλεια των πολιτών και την προστασία της δημόσιας περιουσίας.

Η Νέα Δημοκρατία, ήδη από το 2017, είχε εκφράσει την έντονη ανησυχία της για τα κρούσματα εμπρησμών και βανδαλισμών. Τότε, η Κυβέρνηση μας διαβεβαίωνε για την ύπαρξη ενός Επιχειρησιακού Σχεδίου Δράσης, το οποίο ουδέποτε είδαμε και προφανώς ουδέποτε εφαρμόστηκε.

Η Κυβέρνηση οφείλει άμεσα να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να προστατέψει, με κάθε δυνατό τρόπο, τους επιβάτες και τους εργαζομένους των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. 
Δεν θα κουραστούμε να το επαναλαμβάνουμε: Δημοκρατία χωρίς ασφάλεια δεν μπορεί να υπάρξει».

Αρχικό άρθρο:

Στη σύλληψη τριών ανηλίκων στην περιοχή των Αγίων Αναργύρων προχώρησε η αστυνομία ύστερα από έρευνες για τις επιθέσεις με πέτρες που δέχονται λεωφορεία τις τελευταίες εβδομάδες.

Σύμφωνα με την αστυνομία, οι 3 δεκαπεντάχρονοι πετώντας πέτρες προκάλεσαν την θραύση τζαμιού λεωφορείου του Ο.Σ.Υ, το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο στην περιοχή. 
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών, κατηγορούμενοι για διακεκριμένη φθορά και διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών.

Εν τω μεταξύ νέες επιθέσεις κατά λεωφορείων αλλά και κατά συρμού του ΗΣΑΠ. Λίγο μετά τις 20:00 άγνωστοι πέταξαν πέτρα σε λεωφορείο, το οποίο κινείτο στη λεωφόρο Συγγρού, στο ύψος του Παντείου Πανεπιστημίου, με αποτέλεσμα να σπάσει ένα τζάμι. 
Ευτυχώς δεν υπήρξε κάποιος τραυματισμός.

Λίγο μετά τις 22:00, άγνωστοι πέταξαν αντικείμενο σε συρμό του ΗΣΑΠ, στα Πετράλωνα, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ελαφρά στο μάτι μια γυναίκα, η οποία διακομίστηκε σε νοσοκομείο.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο είχαν σημειωθεί και άλλες επιθέσεις εναντίον λεωφορείων κατά μήκος της λεωφόρου Συγγρού ενώ λόγω των επιθέσεων στο Καματερό, είχαν επέλθει αλλαγές έως και το βράδυ της Δευτέρας στα δρομολόγια των γραμμών 701 και 704. 
Τα δρομολόγια επανήλθαν από χτες Τρίτη μετά από ενέργειες του ΟΑΣΑ, του δήμου και της αστυνομίας.

Τις τελευταίες εβδομάδες έχουν σημειωθεί περίπου 14 επιθέσεις στο Καματερό, 6 στη λεωφόρο Συγγρού και μία στους Αγίους Αναργύρους, η οποία οδήγησε και στη σύλληψη των τριών ανηλίκων.

Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2018

Συνεχίζονται οι επιθέσεις σε λεωφορεία – Επιστρέφουν τα δρομολόγια στο Καματερό



Συνεχίζονται οι επιθέσεις με πέτρες εναντίον διερχόμενων λεωφορείων μετά τα περιστατικά των τελευταίων ημερών στην περιοχή του Καματερού. Οι επιθέσεις αυτή τη φορά δεν έγιναν σε κάποια απομακρυσμένη περιοχή αλλά στη λεωφόρο Συγγρού, πολύ κοντά στο κέντρο της Αθήνας.


Όπως αναφέρει το citybus-drivers.blogspot.com, η πρώτη επίθεση σημειώθηκε περίπου στις 20:10 του περασμένου Σαββάτου στην λεωφ. γραμμή 550 στο ύψος της στάσης «ΣΤΡΟΦΗ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ» όταν το λεωφορείο βρισκόταν με κατεύθυνση προς Π. Φάληρο, από άγνωστο αντικείμενο έσπασε ένα παράθυρο.

Η δεύτερη επίθεση σημειώθηκε επίσης στην Λ. Συγγρού περίπου στις 21:15 στην λεωφ. γραμμή Α2 με κατεύθυνση προς Ακαδημία και στο ύψος της στάσης «ΑΓ. ΣΩΣΤΗΣ» επίσης έσπασαν το τζάμι στην δεύτερη πόρτα.νΗ τρίτη επίθεση επί της Λ. Συγγρού περίπου στις 21:50 ξανά στην λεωφ. γραμμή Α2 στο ύψος της στάσης «ΑΓ. ΣΩΣΤΗΣ» επίσης με κατεύθυνση προς Ακαδημία.

Παράλληλα το μεσημέρι της Κυριακής στις 14:20 ξανά στο ύψος της στάσης «ΑΓ. ΣΩΣΤΗΣ» συνέβη το ίδιο περιστατικό στην λεωφορειακή γραμμή 106 με κατεύθυνση προς ΦΙΞ.

Για τα περιστατικά, που ευτυχώς δεν οδήγησαν σε κάποιο τραυματισμό ενημερώθηκε η αστυνομία.

Οι επιθέσεις συνεχίστηκαν και χτες Δευτέρα. Η πρώτη σημειώθηκε στις 7:00 το απόγευμα με πέτρες κατά του λεωφορείου (Γ10) στους Αγίους Αναργύρους προκαλώντας ζημιές. Η δεύτερη επίθεση, πιθανότατα με αεροβόλο όπλο, πραγματοποιήθηκε στις 9.00 το βράδυ στο λεωφορείο (Α2) που βρισκόταν στη στάση Εφέσσου επί της Λεωφόρου Συγγρού με αποτέλεσμα μία επιβάτης να τραυματιστεί ελαφρά.
Επανέρχονται τα δρομολόγια στο Καματερό

Εν τω μεταξύ απόφαση για επαναφορά της λειτουργίας των κανονικών διαδρομών των λεωφορειακών γραμμών 701 και 704 από σήμερα Τρίτη έλαβε το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ. Οι διαδρομές είχαν αλλάξει εδώ και μία εβδομάδα ώστε τα λεωφορεία να μη διέρχονται από την οδό Παπάγου στο Καματερό όπου είχαν σημειωθεί πολλές επιθέσεις με πέτρες, χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν τραυματισμοί.

Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΟΑΣΑ με τη συμμετοχή στελεχών του δήμου και της αστυνομίας συμφωνήθηκε να βελτιωθεί ο φωτισμός στο σημείο και να αυξηθούν οι περιπολίες ενώ το βράδυ της Δευτέρας θα πραγματοποιούταν αυτοψία της περιοχής από τον ΟΑΣΑ.

Όπως πάντως σημειώνεται στην ανακοίνωση, σε περίπτωση ενδεχόμενων νέων κρουσμάτων θα υπάρξει άμεση απάντηση με εκ νέου περικοπή των δρομολογίων.

Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2018

Οι πέτρες εναντίον λεωφορείων στο Καματερό φέρνουν αλλαγές στις διαδρομές των Λεωφορείων



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μετά από πρόσκληση του ΟΑΣΑ, πραγματοποιήθηκε σήμερα, στα γραφεία του Οργανισμού, ευρεία σύσκεψη για την αντιμετώπιση των περιστατικών στις λεωφορειακές γραμμές 701 και 704 που διέρχονται το Καματερό.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν στελέχη και υπηρεσιακοί παράγοντες του ΟΑΣΑ και της ΟΣΥ, καθώς και αντιπροσωπεία από το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ, το Δήμο Αγίων Αναργύρων – Καματερού και της Ελληνικής Αστυνομίας.

Στη σύσκεψη συμφωνήθηκαν τα ακόλουθα:
Ο δήμος Αγίων Αναργύρων – Καματερού καλείται να υλοποιήσει ενέργειες για τη βελτίωση του φωτισμού στο σημείο, όπου εκδηλώνονται οι επιθέσεις με πέτρες στα λεωφορεία της ΟΣΥ, καθώς και ενημέρωσης των κατοίκων της περιοχής.
Η Ελληνική Αστυνομία ενημέρωσε ότι θα ενισχύσει τις περιπολίες με συνεχή παρουσία στο εξεταζόμενο σημείο, με στόχο την αποτροπή παρόμοιων επιθέσεων.
Ο ΟΑΣΑ θα προχωρήσει σε αυτοψία της περιοχής τη Δευτέρα 29 Οκτωβρίου, με επιδίωξη την επαναφορά των λεωφορειακών γραμμών στο αρχικό πρόγραμμα.

«Ο ΟΑΣΑ έχει ως ύψιστη προτεραιότητα την ασφάλεια των επιβατών και εργαζομένων των συγκοινωνιακών φορέων και παράλληλα, τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού κατά τις μετακινήσεις του», υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Ιωάννης Σκουμπούρης, με το πέρας της συνάντησης.

Αρχικό άρθρο:

Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αλλά εξακολουθεί να είναι εξοργιστικό. Οι επιθέσεις με πέτρες που δέχονται λεωφορεία του ΟΑΣΑ στην περιοχή του Καματερού φέρνουν περικοπές στα δρομολόγια του ΟΑΣΑ μόλις βραδιάσει με πρωτοβουλία των εργαζομένων ενώ η Ελληνική Αστυνομία και ο ΟΑΣΑ παραμένουν σιωπηλοί.

Όπως αναφέρει το newpost.gr, κατά τις τελευταίες δύο εβδομάδες έχουν καταγραφεί 11 επιθέσεις με πέτρες εναντίον λεωφορείων των γραμμών 701 και 704 που κινούνται στην οδό Παπάγου στο Καματερό. Η τελευταία επίθεση με πέτρες καταγράφηκε στις 05:00 τα ξημερώματα της Κυριακής, ενώ είχε προηγηθεί μια ακόμη στις 12:00 τη νύχτα του Σαββάτου.

Όπως καταγγέλλουν οι οδηγοί των λεωφορείων, η σωματική ακεραιότητα των οποίων αλλά και των επιβατών μπαίνει σε κίνδυνο, η αστυνομία και η διοίκηση του ΟΑΣΑ, μέχρι στιγμής δεν έχουν κάνει καμία ενέργεια προκειμένου να εντοπιστούν τα άτομα που πραγματοποιούν τις επιθέσεις, αν και αυτές γίνονται σε συγκεκριμένο σημείο.

Καθώς στο συγκεκριμένο δρόμος του Καματερού φαίνεται να μην πλησιάζει ούτε η αστυνομία, το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ έλαβε απόφαση για τροποποίηση των διαδρομών των λεωφορειακών γραμμών από τις 18:00 και μετά, ξεκινώντας από την Τρίτη 23 Οκτωβρίου.

Συγκεκριμένα, η γραμμή 701 Καματερό – Ίλιον – Στ. Ανθούπολη θα έχει νέα αφετηρία και τέρμα στην πλατεία Αγίου Τρύφωνα στο Καματερό, ενώ η γραμμή 704 Καματερό – Πλ. Αγίων Αναργύρων θα έχει νέα αφετηρία και τέρμα στην πλατεία η οποία βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αλ. Παπάγου και Παύλου Μελά στο Καματερό.

Από τον ΟΑΣΑ μέχρι το πρωί της Τρίτης δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη αντίδραση για τα περιστατικά αν και ανακοινώθηκε η τροποποίηση των δρομολογίων.

Από τον περασμένο Μάιο η γραμμή 805 σταματάει εντελώς τα δρομολόγιά της από τις 20:00 και μετά και πάλι με πρωτοβουλία των εργαζομένων, λόγω ελλιπούς ασφάλειας στην περιοχή Νεόκτιστα Ασπροπύργου.

Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018

Παρασκευή 19 Οκτωβρίου: Στάση εργασίας στο Μετρό



Στάσεις εργασίας θα πραγματοποιηθούν στο Μετρό (γραμμές 2 & 3) την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου2018 από την έναρξη της κυκλοφορίας ως 9:00 π.μ. και από τις 23:00 ως τη λήξη της κυκλοφορίας. (Το Μετρό θα κυκλοφορεί μεταξύ 9:00 π.μ. – 23:00).

Την προειδοποιητική στάση εργασίας εξήγγειλε το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών το οποίο μεταξύ άλλων διαμαρτύρεται για τις ελλείψεις σε ανταλλακτικά και προσωπικό και τις ουρές στα εκδοτήρια εισιτηρίων.

Η γραμμή 1 του Μετρό (ηλεκτρικός) και τα υπόλοιπα μέσα αναμένεται να κινούνται κανονικά.

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2018

Πάτρα: Αυτά είναι τα δύο σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση για τη βύθιση του τρένου από Ρίο μέχρι Κανελλοπούλου.



Τα κόστη και η αναζήτηση των κονδυλίων

Δύο σενάρια για τη βύθιση του τρένου από το Ρίο μέχρι την Κανελλοπούλου εξετάζει, σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες του thebest.gr, το υπουργείο Υποδομών οι υπηρεσίες του οποίου θα έχουν την επόμενη εβδομάδα στη διάθεσή τους τις σχετικές προμελέτες. Όπως πληροφορούμαστε ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης είχε δώσει εντολή να εξεταστούν δύο εναλλακτικές προκειμένου στην πορεία, εάν ήταν τεχνικά εφικτές, να επιλεγεί η βέλτιστη από άποψη οικονομικών δεδομένων αλλά και κοινωνικού οφέλους.

Η πρώτη εναλλακτική εξέτασε τη δυνατότητα η σιδηροδρομική γραμμή να φύγει όπως προβλέπεται και σήμερα από το Ρίο (μετά την οδό Σόμερσετ) και στην συνέχεια να βυθιστεί μετά τον χείμαρρο Χάραδρο. Από εκεί να «κουμπώσει» στην οδό Κανελλοπούλου από όπου κανονικά, μετά την σχετική παρέμβαση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδος, να συνεχίσει με cut and cover έως τον Άγιο Διονύσιο.

Το δεύτερο σενάριο που εξετάστηκε και μελετήθηκε είναι η γραμμή να μην αναδυθεί μετά την Σόμερσετ και να συνεχίσει βυθισμένη ουσιαστικά μέχρι τον Άγιο Διονύσιο. Οι πληροφορίες του thebest.gr αναφέρουν ότι η διαφορά στα οικονομικά μεγέθη είναι σημαντική ανάμεσα στις δύο εναλλακτικές χωρίς τούτο να σημαίνει ότι δεν αποκλείεται το Υπουργείου να οδηγηθεί στην ακριβότερη λύση.

Το πρώτο σενάριο φαίνεται να κοστίζει περίπου 25εκ. ευρώ ενώ το δεύτερο να ανέρχεται περίπου στα 45εκ. ευρώ.

Ήδη οι υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ εξετάζουν τους προϋπολογισμούς και την συνάρτηση κόστους-οφέλους προκειμένου να υπάρξει η διαπραγμάτευση με την Ε.Ε. για τη διεκδίκηση επιπλέον κονδυλίων. Όπως φαίνεται η πολιτική βούληση είναι ξεκάθαρα θετική κάτι που προκύπτει από τις προμελέτες που έγιναν.

Από εκεί και πέρα αυτές απέδειξαν ότι η βύθιση της γραμμής είναι τεχνικά εφικτή κι έτσι εκείνο που απομένει είναι να τεκμηριωθεί επαρκώς το κόστος-όφελος της παρέμβασης για να εξασφαλιστούν τα απαιτούμενα χρήματα και να οριστικοποιηθούν οι όποιες αποφάσεις.

Θάνος Χριστακόπουλος

«Τρενάκια» επιβατών σχηματίζονται καθημερινά στο μπες-βγες του Μετρό.


Οι λαθρεπιβάτες επιλέγουν προσεκτικά τους «στόχους» τους, συνήθως ηλικιωμένους 



Πας να χτυπήσεις το ηλεκτρονικό σου εισιτήριο για να μπεις ή για να βγεις από τον σταθμό. Νιώθεις μία επίμονη σκιά να σε ακολουθεί. Δεν είναι η δική σου. Είναι οι λαθρεπιβάτες που κολλάνε πίσω σου, γίνονται ένα με εσένα, προκειμένου να περάσετε μαζί τις Συμπληγάδες 

Υποτίθεται ότι το καινοτόμο ηλεκτρονικό εισιτήριο θεσπίστηκε στο Μετρό προκειμένου να παταχθεί, αν όχι να αφανιστεί, η φυλή των τζαμπατζήδων. 
Των ατόμων εκείνων που, είτε εξαιτίας της ανεργίας που τους δέρνει είτε της κουτοπονηριάς που τους διακρίνει, τείνουν να μετακινούνται με τις αστικές συγκοινωνίες σαν λαθρεπιβάτες. 

Οπου υπάρχει ο νόμος όμως, υπάρχει και ο παράνομος.

Μετά το πρώτο σοκ της μετάβασής μας στην ηλεκτρονική εποχή των μετακινήσεων λοιπόν, τώρα που πάνω-κάτω μάθαμε πώς λειτουργεί το συγκεκριμένο σύστημα, εμφανίστηκαν οι καλά διαβασμένοι τζαμπατζήδες. 
Τα γυάλινα πορτάκια που ανοιγοκλείνουν επιτρέποντάς σου την είσοδο ή την έξοδο -φτάνει μόνο να είσαι εξοπλισμένος με εισιτήριο- είναι λιγότερο τρομακτικά από τις Συμπληγάδες της Οδύσσειας. Δεν κάνουν θόρυβο, δεν είναι απότομα, και το σημαντικότερο: αφήνουν μερικά κρίσιμα δευτερόλεπτα περιθώριο, ώστε με ένα μόνο χτύπημα εισιτηρίου να έχει χρόνο να περάσει κι ένας λαθραίος επισκέπτης.
 Ενας συν ένας δώρο… Είναι πλέον πολύ της μόδας να κολλάνε ακριβώς από πίσω σου άτομα κάθε ηλικίας για να περάσουν από τις πόρτες που ανοιγοκλείνουν, χωρίς εισιτήριο. Σχηματίζονται παράδοξα τρενάκια, τρελοί συνδυασμοί με άτομα φαινομενικά αταίριαστα.

 Η γιαγιά και ο skater, ο τεχνοκράτης και το κορίτσι με τα πράσινα μαλλιά, το μοντέλο και ο κοντούλης, ο ποδηλάτης και ο ζητιάνος. 
Ανθρωποι που μάλλον δεν έχουν τίποτα κοινό μεταξύ τους περνούν για μερικά κρίσιμα δευτερόλεπτα από την ίδια πύλη, σαν ένα πολύ καλά χορογραφημένο ντουέτο. 
Νιώθεις ξαφνικά μία επίμονη σκιά από πίσω σου, και δεν είναι η δική σου. 

Είναι κάποιος που σου είναι εντελώς άγνωστος, αλλά έχει γίνει ένα με εσένα προκειμένου να περάσει στην αντίπερα όχθη με το δικό σου εισιτήριο. 
Σε κάποιους κερνάς μία μετακίνηση με το Μετρό και σε κάποιους άλλους την ελευθερία τους, την έξοδό τους από εκεί μέσα και την επάνοδό τους στον έξω κόσμο. 
Σε χρησιμοποιούν και σε πετούν σαν στυμμένη λεμονόκουπα. Ούτε ένα «ευχαριστώ πολύ» ούτε ένα «χάρηκα για τη συνεργασία» ούτε ένα «να το επαναλάβουμε κάποια στιγμή» ούτε ένα «ραντεβού αύριο την ίδια ώρα». 
Οπως ξαφνικά μπήκαν στη ζωή σου, έτσι ξαφνικά βγαίνουν από αυτήν. Στην ουρά για να περάσεις από τις πόρτες. Εκεί δημιουργούνται διάφορα ευτράπελα

Οι τζαμπατζήδες διαλέγουν προσεκτικά τους «συνεπιβάτες» τους. 
Προτιμούν συνήθως γυναίκες ή ηλικιωμένους, σκεπτόμενοι ίσως ότι αν επιχειρήσουν να κάνουν κάτι αντίστοιχο σε κάποιον πιο ψωμωμένο, ή φαινομενικά ευέξαπτο άνδρα, θα βρουν τον μπελά τους. 
Σε διαλέγουν λοιπόν μέσα στο πλήθος κι εσύ τότε νιώθεις ότι είσαι ο εκλεκτός. Εμπνέεις εμπιστοσύνη; Δείχνεις άνθρωπος με συμπόνια; Ή απλώς είσαι τόσο αφοσιωμένος στο κινητό σου, που ακόμη και το ίδιο το εισιτήριο να σου άρπαζαν από το χέρι δεν θα έπαιρνες χαμπάρι; 
Η πρώτη μου εμπειρία ήταν με μία μικροκαμωμένη γιαγιούλα. 
Την είδα με την άκρη του ματιού μου να έχει σχεδόν κολλήσει πίσω μου, με δήθεν αδιάφορο ύφος. 
Πέρασε μαζί μου όπως ακριβώς σχεδίαζε και έγινε καπνός. 
Στη συνέχεια ακολούθησαν πολλοί και διάφοροι. 
Αγόρια στην εφηβεία, από αυτά που μιλάνε στη διαπασών όλη την ώρα. 
Κορίτσια με μακριά μαλλιά και σκουλαρίκια στη μύτη, που θα έπαιρνα όρκο ότι σπουδάζουν σε κάποια δραματική σχολή. 
Νέοι, γέροι, άνδρες, γυναίκες κι ένα σκυλάκι που το έσερνε μαζί του ένας συμπαθής τζαμπατζής. «Θα έρθω μαζί σου» άκουσα μία μέρα σε ένα βαγόνι να λέει μία κοπέλα στην κολλητή της, ανακοινώνοντάς της ότι δεν είχε προλάβει να βγάλει εισιτήριο. 
«Μπήκα ξοπίσω από μία κυρία και τώρα θα βγω μαζί σου…» 
Σε κάποιους πιο κομβικούς σταθμούς, υπάρχουν κάποιοι υπάλληλοι που επιτηρούν προκειμένου να πιάσουν τους τζαμπατζήδες.
 Αλλά είναι τόσος πολύς ο κόσμος και τόσο λίγες οι είσοδοι και οι έξοδοι, που πρέπει να έχεις αετίσιο μάτι για να τους εντοπίσεις, ειδικά σε ώρες αιχμής. 
Πώς το είχε γράψει ο Αντώνης Σαμαράκης; 
«Ποτέ άλλοτε οι στέγες των σπιτιών των ανθρώπων δεν ήταν τόσο κοντά ή μία στην άλλη, όσο είναι σήμερα. Και ποτέ άλλοτε οι καρδιές των ανθρώπων δεν ήταν τόσο μακριά η μία από την άλλη, όσο είναι σήμερα»
Σε μία πόλη όπου αγριεύεις μόνο και μόνο αν κάποιος σε ακουμπήσει κατά λάθος, δέχεσαι να πλησιάσεις τον άλλο μόνο από ανάγκη. Και μόνο για πολύ λίγο. Πηγή: Protagon.gr

Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2018

Μήπως το «ντου» των ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΑ δεν είναι όσο αθώο φαίνεται; Οι ιδιώτες, τα «φιλέτα» και ένα δυστοπικό σενάριο


Φανταστείτε την εξής εικόνα: Έναν ΟΑΣΑ που δε θυμίζει σε τίποτα τον ενιαίο δημόσιο φορέα αστικών συγκοινωνιών που γνωρίζουμε, αλλά ένα «συντονιστικό κέντρο» ιδιωτικών επιχειρήσεων παροχής συγκοινωνιακού έργου, που μάλιστα «νοικιάζουν» λεωφορεία, ακόμα και εργαζόμενους από τον Οργανισμό.
Λεωφορεία ασφυκτικά γεμάτα (καλά, αυτό δεν είναι δύσκολο…) και επιβάτες να… μετράνε τα χιλιόμετρα για να υπολογίσουν πόσο βαθιά θα βάλουν το χέρι στην τσέπη.
Από κοντά, έναν κουτσουρεμένο δημόσιο οργανισμό να εκτελεί τις «άγονες» γραμμές του λεκανοπεδίου. Και ένα επιχειρηματικό «πάρτυ» με ένα από τα βασικότερα κοινωνικά αγαθά: Αυτό της μετακίνησης.

Τραπεζικές κάρτες αντί εισιτηρίων για τα μέσα προτείνει η Visa



Ξεκινάει όπως φαίνεται σιγά σιγά να υπάρχει ενδιαφέρον για απευθείας πληρωμές των μετακινήσεων με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών ανέπαφων πληρωμών.


Με το σύστημα αυτό, που τα τελευταία χρόνια εφαρμόζεται σε ολοένα περισσότερα συστήματα μεταφορών (χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Λονδίνου) ο επιβάτης δεν χρειάζεται κάποιο εισιτήριο ή κάρτα ειδικά για τις συγκοινωνίες αλλά τσεκάρει την πιστωτική ή χρεωστική του κάρτα στις μπάρες του Μετρό ή τα μηχανήματα των λεωφορείων. Στη συνέχεια, η χρέωση μπορεί να γίνει ανάλογα με τον αριθμό των μετακινήσεων ανά μέρα σε τιμές που είναι παρεμφερείς ή οικονομικότερες με το αν χρησιμοποιούσε κανονικό εισιτήριο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Νίκος Καμπανόπουλος, επικεφαλής της Visa για την Ελλάδα, την Κύπρο και την Βουλγαρία, στη διάρκεια της παρουσίας της Visa στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, συμμετέχοντας στο περίπτερο των ΗΠΑ που ήταν η τιμώμενη χώρα, στις συναντήσεις που είχε η Visa με αρμόδιους φορείς για το ζήτημα αυτό υπήρξε ενδιαφέρον για την υλοποίηση του, τόσο στο μετρό της Αθήνας, όσο και στο υπό κατασκευή μετρό της Θεσσαλονίκης

Ο κ. Καμπανόπουλος αναφέρθηκε και στη χρήση των πληρωμών αυτού του τύπου στο Λονδίνο όπου παρατηρούνται σημαντικά οφέλη κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ετών λειτουργίας του συστήματος. Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στη διάρκεια του τελευταίου έτους ένα δισεκατομμύριο ταξίδια (διαδρομές) με απευθείας χρέωση στην κάρτα του επιβάτη, χωρίς αγορά εισιτηρίου, με αποτέλεσμα το κόστος διαχείρισης των εισιτηρίων να έχει μειωθεί από 16% του συνόλου των εσόδων στο 8%, με προοπτικές να μειωθεί σημαντικά περισσότερο. Η αναμονή στα εκδοτήρια μειώθηκε αισθητά καθώς ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός χρησιμοποιεί απευθείας την χρεωστική του κάρτα για να εισέλθει στο μετρό, εξασφαλίζοντας τη καλύτερη οικονομική τιμή που διατίθεται στους επιβάτες.

Προκειμένου πάντως να προτιμηθούν από συχνούς χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, οι πληρωμές απευθείας με πιστωτικές κάρτες θα πρέπει να προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με αυτές των εισιτηρίων 30 ημερών (ως και 1 ευρώ την ημέρα για κάποιον που μετακινείται 30 μέρες το μήνα). Σε αντίθετη περίπτωση θα απευθύνονται μόνο σε χρήστες που δεν μετακινούνται καθημερινά και προτιμούν μεμονωμένα εισιτήρια. Αν λάβουμε υπόψη ότι πολλοί από αυτούς αρνούνται να εκδώσουν προσωποποιημένες κάρτες, είναι αμφισβητήσιμο κατά πόσο θα προτιμήσουν να πληρώσουν απευθείας με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

Από την άλλη μεριά, οι πληρωμές με τραπεζικές κάρτες θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμες για τους τουρίστες αφού δεν θα απαιτούσαν μελέτη και σκέψη για το ποιο εισιτήριο να επιλέξουν για τις μετακινήσεις τους.

Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018

Θ. Βούρδας, γ.γ. υπ. Μεταφορών: Δεν ιδιωτικοποιούνται ΟΑΣΑ – ΟΑΣΘ, γίνονται φθηνότερα τα εισιτήρια των ΚΤΕΛ

Μείωση στη τιμή του εισιτηρίου στις υπεραστικές διαδρομές, καθώς συρρικνώνονται οι αποστάσεις και γρηγορότερη μετακίνηση, καθώς αποσυμφορείται ο αστικός ιστός, έρχονται με την αναμόρφωση του συγκοινωνιακού σχεδιασμού σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Όπως τονίζει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, επιχειρείται, για πρώτη φορά, η ενοποίηση του σχεδιασμού των μεταφορών στην Περιφέρεια Αττικής και Θεσσαλονίκης, συνδυάζοντας όλα τα υφιστάμενα μέσα μεταφοράς των πολιτών, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις των πολιτών, αλλά και την ευχέρεια δράσης των ίδιων των ΜΜΜ.

Ο κος Βούρδας απαντά στις καταγγελίες εργαζομένων για «ιδιωτικοποιήσεις», κάνοντας λόγο για «ένα Fake επιχείρημα, το οποίο δεν προκύπτει από πουθενά και για συνδικαλιστικά πυροτεχνήματα».

Δεν υπάρχει καμιά ανησυχία για τις εργασιακές σχέσεις , για τους εργαζόμενους και τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες



Ο υπουργός κ. Σπίρτζης ανέφερε σε δηλώσεις του πως δεν υπάρχει καμιά ανησυχία για τις εργασιακές σχέσεις , για τους εργαζόμενους και τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες .

Έκανε γνωστό επίσης πως θα συγκροτηθούν κοινές επιτροπές από τους δημοσίους αστικούς οργανισμούς μαζί με τους εργαζόμενους .......

Δείτε τις δηλώσει

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

3/10/18

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Η ΓΣΕΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη ενέργεια του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών να προχωρήσει αιφνιδιαστικά, χτες αργά το βράδυ, στην κατάθεση τροπολογίας στη βουλή, με την οποία στην ουσία ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα με την τροπολογία η οποία τίθεται προς ψήφιση σήμερα στη βουλή, εκχωρείται αστικό έργο αποκλειστικής ευθύνης των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, σε ΚΤΕΛ Α.Ε αλλά ακόμη και σε ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών.

Αντί το Αρμόδιο Υπουργείο να προωθεί μέτρα και πολιτικές για την καλύτερη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών ώστε να επιλυθούν τα προβλήματα του επιβατικού κοινού, προωθεί μέτρα που όχι μόνο θα επιδεινώσουν την κατάσταση αλλά θα οδηγήσουν και σε αύξηση του κόστους μετακίνησης για τους πολίτες.

Η ΓΣΕΕ ζητά την απόσυρση της απαράδεκτης αυτής τροπολογίας και βρίσκεται στο πλευρό των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι στην αντίθετη περίπτωση έχουν προειδοποιήσει με δυναμικές κινητοποιήσεις.



ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

Σε ιδιώτες (ΚΤΕΛ) εκχωρούνται γραμμές του ΟΑΣΑ – Πρόστιμο 2.000 ευρώ για τα δρομολόγια που ακυρώνονται!



Της Μαρίας Μόσχου

Τροπολογία φέρνει τα … «πάνω κάτω» στις αστικές συγκοινωνίες. Τα ΚΤΕΛ θα εκτελούν γραμμές του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ. Θεσπίζονται βαριά πρόστιμα για τα δρομολόγια που ακυρώνονται με στόχο την αύξηση των δημοσίων εσόδων. Παράλληλα ανοίγει ο δρόμος στον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του να αναλαμβάνουν την εκτέλεση οδικών και σταθερών συγκοινωνιών και σε όμορες με την Περιφέρεια Αττικής Περιφέρειες ή στο εξωτερικό.

Αργά χθες το βράδυ ο υπουργός Μεταφορών – Υποδομών Χ. Σπίρτζης κατέθεσε τροπολογία στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια που συζητείται στη Βουλή με την οποία τα ΚΤΕΛ θα «ενοποιηθούν» με ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ. Μάλιστα υποχρεούνται να προχωρήσουν στην εγκατάσταση συστημάτων τηλεματικής αλλά και ηλεκτρονικού εισιτηρίου συμβατά με τα αντίστοιχα του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ σε διάστημα μόλις τεσσάρων μηνών από την δημοσίευση του νόμου για τα υδατοδρόμια.

Ειδικότερα σύμφωνα με την τροπολογία:
Οι εταιρείες του Ομίλου ΟΑΣΑ μπορούν να αναλαμβάνουν αυτοτελώς ή συμμετέχουσες σε κοινοπρακτικά σχήματα την επίβλεψη, τη σύνταξη, ή την υλοποίηση συγκοινωνιακών ή κυκλοφοριακών μελετών και έργων σχετικά με τη μελέτη, κατασκευή, εγκατάσταση, ανάπτυξη, επέκταση και λειτουργία οδικών δικτύων και σταθερών συγκοινωνιών και σε άλλες όμορες με την Περιφέρεια Αττικής Περιφέρειες ή στο εξωτερικό.
ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ και ΚΤΕΛ θα πρέπει να εκτελούν τα καθημερινά τους δρομολόγια χωρίς ακυρώσεις. Σε περίπτωση ακύρωσης ενός δρομολογίου δίνεται η δυνατότητα με υπουργική απόφαση υποβολής προστίμου 2.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο θα φτάνει τα 4.000 ευρώ. Τα πρόστιμα θα επιβάλλονται μετά από ακρόαση των εταιρειών.
ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ θα επιλέγουν αστικά ή υπεραστικά δρομολόγια τα οποία θα εκτελούν τα ΚΤΕΛ ενώ απαιτείται και έγκριση του υπουργού Υποδομών, Για τα δρομολόγια αυτά θα υπογράφεται σύμβαση και σε περίπτωση άρνησης των ΚΤΕΛ να τα εκτελέσουν οι ΟΤΑ ή άλλος οδικός μεταφορέας.
Παρέχεται η δυνατότητα ανάθεσης με υπουργική απόφαση, στην εταιρεία Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, συγκεκριμένων τμημάτων του συγκοινωνιακού έργου καθώς και η μεταβίβαση των αναγκαίων μέσων για την εκτέλεσή του, πριν την έκδοση των αποφάσεων για την πλήρη ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου σε αυτήν.
Απαγορεύεται ρητά η συμμετοχή των μετόχων των ΚΤΕΛ δια πληρεξουσίου ή δια αντιπροσώπου, στα συνεδριάσεις των γενικών συνελεύσεων με θέματα την εκλογή οργάνων διοίκησης, τη διενέργεια οικονομικού ή άλλου ελέγχου και την εκλογή ελεγκτικών οργάνων ‘η την έγκριση του προϋπολογισμού, ισολογισμού ή απολογισμού.

Στην Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αναφέρεται ότι από τις προτεινόμενες διατάξεις προκαλείται ενδεχόμενη αύξηση εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού από την είσπραξη τυχόν επιβαλλόμενων προστίμων σε ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ και ΚΤΕΛ στην περίπτωση μη εκτέλεσης καθορισμένων δρομολογίων.

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2018

Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η συμφωνία για την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ


Την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου έλαβε η συμφωνία για την πώληση του 100% της ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι τιμήματος 22 εκατ. ευρώ.



Το επισφράγισμα της συμφωνίας θα έρθει με την υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας των μετοχών μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του επενδυτή, η οποία αναμένεται μέσα στον μήνα, ενώ στόχος είναι η πλήρης ολοκλήρωση της συναλλαγής πριν το τέλος του έτους.

Η ολοκλήρωση πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ βάζει τέλος σε μία πενταετή διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ και ανοίγει μία νέα μέρα στην κρατική -προς το παρόν- εταιρεία η οποία όπως όλα δείχνουν θα αποκτηθεί και πιθανότατα θα απορροφηθεί από την ιδιωτική, εδώ και ένα χρόνο, ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού αναμένεται να γίνει ο ακρογωνιαίος λίθος της συντήρησης του υφιστάμενου και νέου τροχαίου υλικού που θα έρθει από την Ιταλία και θα εκσυγχρονιστεί.

Ένα από τα σημαντικά θέματα που θα κληθεί να λύσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την απόκτησή της, είναι ο εκμοντερνισμός και η ανασυγκρότηση της λειτουργίας των μηχανοστασίων εισάγοντας τεχνογνωσία από τους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους με στόχο να αναβαθμίσει το επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχει η ΕΕΣΣΤΥ.

Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2018

Εκτροχιάστηκε μηχανή τρένου στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη -Με 285 επιβάτες



ΤΡΑΙΝΟΣΕ: ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ

Εκτροχιασμός μηχανής τρένου στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη σημειώθηκε πριν από λίγο.

Η μηχανή προσέκρουσε σε βράχια που είχαν πέσει στην σιδηροδρομική γραμμή στην περιοχή Ξυνιά με αποτέλεσμα να εκτροχιαστεί ένας άξονάς της.

Στο τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο 61 Θεσσαλονίκη - Αθήνα επιβαίνουν 285 άτομα. Όπως ανακοίνωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα υπάρξει καθυστέρηση μέχρι να αντικατασταθεί η μηχανή για να συνεχιστεί το δρομολόγιο.