Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016

Χρ. Σπίρτζης για ΟΑΣΘ: Ληστρικές οι συμβάσεις ενάντια στους Θεσσαλονικείς


Νέα επίθεση στον ΟΑΣΘ εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών, κ. Χρ. Σπίρτζης, σε συνέντευξή του στον ΑΠΕ - ΜΠΕ, χαρακτηρίζοντας ληστρικές τις συμβάσεις με τον ΟΑΣΘ και προαναγγέλλοντας λήξη της «ομηρίας των Θεσσαλονικέων» για τις αστικές συγκοινωνίες.                                                                 «Το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης ταλαιπωρείται από το 1957, που υπάρχει σύμβαση με δυσμενείς όρους για το δημόσιο και τους Θεσσαλονικείς. Το θέμα θα τελειώσει, όταν τελειώσουν οι ληστρικές συμβάσεις ενάντια στους Θεσσαλονικείς», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, όταν ρωτήθηκε εάν το θέμα του ΟΑΣΘ έχει τελειώσει.


Ο κ. Σπίρτζης ρωτήθηκε και για τα έργα για το μετρό Θεσσαλονίκης.
«Όταν αναλάβαμε την κυβέρνηση της χώρας ένα από τα ειρωνικά ερωτήματα ήταν «να δούμε τι θα κάνετε με το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης».

Πριν λίγες εβδομάδες στελέχη της ΝΔ, μη θέλοντας να πιστέψουν ότι το έργο ξεκίνησε, επιχειρηματολογούσαν για τη μη επανέναρξη του έργου. Το έργο εκτελείται και προβλέπεται η ολοκλήρωση των έργων πολιτικού μηχανικού τον Μάρτιο 2017 και η ολοκλήρωση της κυρίας γραμμής, ταυτόχρονα με την επέκταση προς Καλαμαριά, το 2020.

Η ομηρία της Θεσσαλονίκης τελειώνει για το σύνολο των αστικών συγκοινωνιών» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.

Ο ίδιος δήλωσε ότι έως τον Μάρτιο του 2017 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες στους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Επισήμανε ότι τα έργα προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς και μετά την ολοκλήρωσή τους, κύριο μέλημα της κυβέρνησης θα είναι η ελάφρυνση των διοδίων.

Ερωτηθείς για τις ΔΕΚΟ, απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης, παρά τη μεταβίβασή τους στο Υπερταμείο.

Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016



Ανασχηματιζόμαστε και ίσως "σπάσουμε". Έντονες φήμες περί διαχωρισμού του υπουργείου σε δυο, δηλαδή σε Υποδομών και Μεταφορών, με τους Ελβετούς (!) να θέλουν εκτός κυβέρνησης Χρ. Σπίρτζη - Θ. Δρίτσα.
"Σπάσει δεν σπάσει" το υπουργείο, οι υπάλληλοι του πρώην ΥΜΕ διαμαρτύρονται ότι τους "καπελώνει" το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ και το... ΤΕΕ. Όπως και να έχει, οι ισχυροί άνδρες του ΥΠΟΜΕΔΙ δεν κρύβουν τις πολιτικές τους φιλοδοξίες.
Στην ακτοπλοΐα και σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΕΝ, οι επιβάτες, στο 9μηνο, αυξήθηκαν μόλις 1%. Αντίθετα, φορτηγά και αυτοκίνητα αυξήθηκαν περίπου 6% και 17%. Μέσα σε όλα, ο γ.γ. του υπ. Ναυτιλίας Γιάννης Θεοτοκάς προανήγγειλε αλλαγές στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές, των οποίων η επιδότηση από 35 εκατ. το 2003 έφτασε τα 90 εκατ. το 2016! Τέλος, στην κρουαζιέρα, η Ελλάδα έχασε εφέτος μεγάλη ευκαιρία να... εκτοξευτεί.
Στα αεροπορικά, το ΣτΕ απέρριψε τις προσφυγές φορέων για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Οι Θεσμοί φαίνεται ότι εκφράζουν ενστάσεις στο νομοσχέδιο για την ΥΠΑ, που έχει ήδη ψηφιστεί! Σε άλλες ειδήσεις, η American Airlines μας "αποχαιρέτησε" για εφέτος και η Ryanair ξεπέρασε τα 6 εκατ. επιβάτες στην Αθήνα από το 2014.

Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2016

Yπουργείο Υποδομών : Βγάζουν από το «ψυγείο» το WI-FI στις συγκοινωνίες


Το σχέδιο που επεξεργάζεται ο νέος Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών προβλέπει την εγκατάσταση WI-FI δικτύου σε περίπου 2.500 λεωφορεία Μία εξαγγελία προηγούμενων κυβερνήσεων που έμεινε στα λόγια, σχεδιάζει να υλοποιήσει το υπουργείο Υποδομών, φέρνοντας ασύρματο ίντερνετ σε όλο το στόλο οχημάτων των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο που επεξεργάζεται ο νέος Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών Βασίλης Μαγκλάρας, προβλέπει την εγκατάσταση WI-FI δικτύου σε περίπου 2.500 λεωφορεία και την επέκταση του ασύρματου ίντερνετ και στα μέσα σταθερής τροχιάς. Την τελευταία διετία σε συνεργασία με την Hellas On Line (Vodafone), η ΣΤΑΣΥ παρέχει δωρεάν στους επιβάτες της ασύρματη πρόσβαση στο Διαδίκτυο, σε επτά σταθμούς του μετρό για 15 λεπτά.

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Σφυρίζει και πάλι το τρένο στην Καλαμάτα


Ποιοι σιδηροδρομικοί σταθμοί καταργούνται
Οι περιβαλλοντικοί όροι του σιδηροδρομικού έργου «Κανονικοποίηση και αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Καλό Νερό – Ζευγολατιό – Καλαμάτα» της ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. εγκρίθηκαν από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Π. Σκουρλέτη.

Η ισχύς των όρων αυτών είναι για 10 χρόνια και η έγκριση είναι άλλο ένα βήμα προς την υλοποίηση ενός πολύ σημαντικού έργου, που περιλαμβάνεται στην πρόταση της χώρας για το πακέτο Γιουνκέρ.

Το έργο περιλαμβάνει εργασίες που θα πραγματοποιηθούν για την κανονικοποίηση και λειτουργική αναβάθμιση του τμήματος της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Καλό Νερό – Ζευγολατιό – Καλαμάτα, συνολικού μήκους 61 χιλιομέτρων.

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

Η ιστορία του αθηναϊκού τραμ



Τα πρώτα τραμ έκαναν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Αθήνας το 1882. Ήταν ελαφρά οχήματα, κλειστά το χειμώνα με 16 θέσεις και ανοιχτά το καλοκαίρι με 20 θέσεις, τα οποία έλκονταν από τρία άλογα.
Τα 800, συνολικώς, άλογα ήταν μικρασιάτικα, μικρόσωμα και νευρώδη, αλλά κατάλληλα για τις επικλινείς οδούς της Αθήνας και τις συνεχείς στάσεις.

Αυτές οι πρώτες γραμμές συνέδεσαν το κέντρο της Αθήνας με τα τότε προάστια, δηλαδή τα Πατήσια, τους Αμπελοκήπους και την Κολοκυνθού, καθώς και την Πλατεία Ομονοίας με το Σύνταγμα, το Γκάζι και τον Κεραμικό Δίπυλο, ενώ αργότερα, το 1902, εξυπηρέτησαν τις οδούς Ιπποκράτους, Μητροπόλεως και Αχαρνών.

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

Ταστάνης (ΟΑΣΑ): Προσλήψεις 1.000 εργαζομένων και νέα λεωφορεία στα πλάνα



Μία πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη με πολλές ειδήσεις γύρω από τα τεκταινόμενα στον ΟΑΣΑ έδωσε στον Νίκο Καραγιάννη και το ypodomes.com ο Πρόεδρος του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης. Ανάμεσα στις απαντήσεις ξεχωρίζει η εξελισσόμενη συγχώνευση των εταιρειών ΟΑΣΑ-ΣΤΑΣΥ-ΟΣΥ, η διεκδίκηση 110εκ.ευρώ από οφειλές του Δημοσίου, η προσπάθεια για εξεύρεση κονδυλίων για την αγορά νέων λεωφορείων, αλλά και την πρόσληψη περίπου 1.000 εργαζομένων στον Οργανισμό που θα βελτιώσει το συγκοινωνιακό έργο. Ο Πρόεδρος του ΟΑΣΑ έδωσε και πολύ χρήσιμες πληροφορίες για την αναμενόμενη είσοδο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις Αθηναϊκές Συγκοινωνίες.

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016

Ιταλικό ενδιαφέρον για το τρένο Καλαμάτα - Κόρινθος …απουσία, όμως συνολικού σχεδιασμού


Το ενδιαφέρον της Ιταλικής εταιρείας Ferrovie dello Stato (FS), η οποία έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ έναντι 45.000.000 ευρώ, για τη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμάτας - Τρίπολης - Κορίνθου, «αποκάλυψε» η συνάντηση του δημάρχου Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα, με στελέχη του ΟΣΕ τις προηγούμενες ημέρες στην Αθήνα.


Σύμφωνα με τον κ. Νίκα το ενδιαφέρον της Ιταλικής εταιρείας για τη γραμμή Καλαμάτα - Κόρινθος είναι σοβαρό καθώς υπάρχει η εκτίμηση ότι μπορεί να είναι βιώσιμη.

Μάλιστα, ο κ. Νίκας εκτίμησε ότι αν η διαδρομή Καλαμάτας - Τρίπολης - Κορίνθου είναι 3 ώρες τότε μπορεί να είναι ανταγωνιστική και να λειτουργήσει χωρίς προβλήματα.

Παρ' όλα αυτά, τρεις μήνες πριν να τελειώσει το 2016 η κατάσταση στο Σιδηρόδρομο παραμένει σε "αναμονή". Τα έργα έχουν δρόμο ακόμα μπροστά τους, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει μήνες μέχρι να οριστικοποιηθεί η επόμενη μέρα και όπως φαίνεται μία διάχυτη "αμηχανία" επικρατεί σε σχέση με το αύριο.

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

Ανάληψη Υποχρέωσης 181,4 Εκατ., Από ΥΠΟΜΕΔΙ, Για Το Πετρέλαιο Κίνησης Και Θέρμανσης Της ΟΣΥ



Το υπ. Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε την ανάληψη υποχρέωσης, συνολικού ποσού 181.463.414,70 ευρώ, (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), για τα έτη 2017, 2018 και 2019, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού εξόδων του φορέα της ΟΣΥ για την προμήθεια πετρελαίου κίνησης και πετρελαίου θέρμανσης.

Η έγκριση παρέχεται υπό την προϋπόθεση ότι η ΟΣΥ θα μεριμνήσει για την εγγραφή των σχετικών πιστώσεων στον προϋπολογισμό του επόμενου οικονομικού έτους, χωρίς να γίνεται υπέρβαση των δεσμευτικών ορίων του ΜΠΔΣ.

ΠΗΓΗ

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016

Συνάντηση του ΟΑΣΑ, με τη Μητροπολιτική Επιτροπή Μεταφορών & Συγκοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής




Ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης συναντήθηκε στα γραφεία του Οργανισμού με τον Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη και μέλη της Μητροπολιτικής Επιτροπής Μεταφορών και Συγκοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής. 
Ειδικότερα στη συνάντηση παραβρέθηκαν οι Περιφερειακές Σύμβουλοι Αγγελική Λεβέντη και Μαρία Νερούτσου και ο συνεργάτης του Αντιπεριφερειάρχη Κωνσταντίνος Βασιλείου, ενώ από πλευράς ΟΑΣΑ ο Διευθυντής Συγκοινωνιακού Έργου Δημήτρης Αποστολίδης.

Κατά τη συνάντηση έγινε εκτενής παρουσίαση από τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ της λειτουργίας των δύο μεγάλων έργων του Οργανισμού, αυτό της τηλεματικής στα λεωφορεία και τρόλλεϋ που εφαρμόζεται με επιτυχία από τον Απρίλιο και αυτό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που βρίσκεται στην τελική ευθεία και η εφαρμογή του θα ξεκινήσει σταδιακά από την 1η Ιανουαρίου 2017. 

Όπως τόνισε ο Τ. Ταστάνης τα δύο αυτά πρωτοποριακά έργα εκσυγχρονισμού θα αλλάξουν την εικόνα των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και θα παρέχουν πολλές διευκολύνσεις στο επιβατικό κοινό.

Από την πλευρά τους ο Αντιπεριφερειάρχης Γ. Γαβρίλης και οι άλλοι εκπρόσωποι της περιφέρειας εκδήλωσαν την πρόθεσή τους για στενότερη συνεργασία της Μητροπολιτικής Επιτροπής Μεταφορών και Συγκοινωνιών και των άλλων στελεχών της Περιφέρειας Αττικής με τον ΟΑΣΑ για την αντιμετώπιση των συγκοινωνιακών θεμάτων του Λεκανοπεδίου.

Τέλος, εκφράστηκε η βούληση και από τις δύο πλευρές για κοινή δράση, ώστε να επιτευχθεί η αναβάθμιση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών και να εξευρεθούν, το συντομότερο δυνατό, οι βέλτιστες λύσεις στα προβλήματα που αφορούν τις μετακινήσεις των πολιτών της πρωτεύουσας με αυτές. 


Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016

Αποκαλυπτική συνέντευξη Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστου Σπίρτζη «Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης», για τον ΟΑΣΘ


«Η ιστορία αυτή που λέγεται Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης ταλαιπωρεί τη χώρα 60 χρόνια και εκβιάζεται η Θεσσαλονίκη άλλα 60», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης», όπου και αναφέρθηκε εκτενώς, σε όλες τις στρεβλώσεις του Οργανισμού και αποτελούν κυρίαρχα χαρακτηριστικά της λειτουργίας του.




Ο υπουργός τόνισε χαρακτηριστικά, ότι «Ήρθε η ώρα να μπει ένα οριστικό τέλος και στον εκβιασμό, και σε αυτές τις άθλιες κατά τη γνώμη μου συμβάσεις, που δεν υπηρετούν ούτε το δημόσιο συμφέρον, αλλά ούτε και τον αντικειμενικό σκοπό τους, ο οποίος είναι οι αστικές συγκοινωνίες της πόλης του μητροπολιτικού κέντρου».

Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:

Κ. Χατζηδάκης: Στον «αυτόματο πιλότο» οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας


Τη μεγάλη μείωση των εσόδων και τη διεύρυνση των ελλειμμάτων στις αστικές συγκοινωνίες επισημαίνει ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, Βουλευτής Β’ Αθηνών, Κωστής Χατζηδάκης σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Ο Κωστής Χατζηδάκης υπογραμμίζει ότι τα έσοδα του Ομίλου ΟΑΣΑ έχουν σχεδόν καταρρεύσει και παρουσιάζουν μείωση που υπερβαίνει το 35% μέσα σε ενάμιση χρόνο. Επίσης το έλλειμμα μόνο σε ένα χρόνο, το 2015, αυξήθηκε κατά 27%. 



Παρόλα αυτά η κυβέρνηση έχει θέσει τις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών στον «αυτόματο πιλότο» και έχει εναποθέσει τις ελπίδες της για την αντιμετώπιση του προβλήματος των εσόδων στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που με τόση λύσσα είχε πολεμήσει το κυβερνών κόμμα όταν ήταν στην αντιπολίτευση.

Αναλυτικότερα, ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, στην ερώτησή του σημειώνει τα ακόλουθα:

Το «χαμένο» πόρισμα για τον ΟΑΣΘ - Όλοι ήξεραν το όργιο... (έγγραφο)





Την ώρα που τα λεωφορεία βγαίνουν ξανά τους δρόμους της Θεσσαλονίκης μετά από 12 ημέρες, μια έκθεση ελέγχου του ΣΕΕΥΜΕ (Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών) στον ΟΑΣΘ καταδεικνύει τι συμβαίνει μέσα στον Οργανισμό όλα αυτά τα χρόνια. Πρόκειται για έκθεση που αφορά στο έτος 2010, ενώ μέχρι τα Χριστούγεννα υπολογίζεται πως θα έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος και για τα επόμενα χρόνια.

Απίστευτα επιδόματα, απευθείας αναθέσεις, περίεργες μισθώσεις είναι μόλις μερικά από τα ευρήματα του Σώματος Ελεγκτών, η έκθεση του οποίου αναμένεται στις επόμενες ημέρες να σταλεί στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου από τη Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης, Μαρία Παπασπύρου.

Διόλου ευκαταφρόνητη εμφανίζεται η οικονομική ενίσχυση του Δημοσίου, καθώς σύμφωνα με την έκθεση, στον ισολογισμό του ΟΑΣΘ για το 2010 εμφανίζονται 128.571.213,55 εκ ευρώ ως «οικονομική βοήθεια» του κράτους στον Οργανισμό δια της λεγόμενης αντισταθμιστικής καταβολής.

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

Σπίρτζης: Χρεωμένες ΔΕΚΟ θα αγόραζε μόνο ο Ιησούς Χριστός.



Τι είπε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών
Η κυβέρνηση προσπαθεί να "χρυσώσει" το χάπι στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης του πολυνομοσχεδίου, καθώς εντάσει στις αποκρατικοποιήσεις άλλες έξι ΔΕΚΟ.
Μάλιστα ο υπουργός Υποδομών και Δικτύων στην προσπάθειά του να πείσει τόσο τους φορείς όσο και την αντιπολίτευση ότι δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν επικαλέστηκε τα χρέη των ΔΕΚΟ.


Αμέσως μετά ο υφυπουργός Εργασίας Τάσος Πετρόπουλος υπογράμμιζε ότι δεν υπάρχει αλλαγή στη βάση υπολογισμού των εισφορών για τους ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες ενώ επεσήμανε ότι «το μόνο που άλλαξε είναι η εισφορά για την υγεία. Πρόκειται για 11 ευρώ παραπάνω εισφορά και φτάνει στα 30 ευρώ».

Βουλευτής ΝΔ Σάββας Αναστασιάδης: Για την σύμβαση μεταξύ του Δημοσίου και του ΟΑΣΘ - Σάββας κερνάει, Σάββας πίνει



Σάββας κερνάει, Σάββας πίνει και σε αυτή την περίπτωση ο θυμόσοφος λαός μάλλον έχει δίκιο.

Ο βουλευτής της Β’ Θεσσαλονίκης, που σύμφωνα με πρόσφατο πόθεν έσχες, είναι κάτοχος μετοχών του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αλλά και κάτοχος λεωφορείου του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, «φροντίζει» για τα συμφέροντά του, δηλώνοντας σήμερα στο δημοτικό ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης fm 100: 

«Από την ενημέρωση που μας έκαναν ο Πρόεδρος και κάποια μέλη του Δ.Σ., διαπιστώθηκε ότι υπάρχει μία άρνηση του Υπουργείου και κυρίως του κ. Σπίρτζη να συζητήσει με την διοίκηση του ΟΑΣΘ»

«Διότι με έναν κατάλογο περίπου 12 εγγράφων που μας παρουσίασε ο Πρόεδρος, από τον Φεβρουάριο του 2015, αιτείται συνάντηση με τον Υπουργό, ο οποίος δεν του απάντησε και δεν τον δέχτηκε ποτέ, παρά μόνο μία φορά προς τα τέλη Αυγούστου για πολύ λίγο.

Η διοίκηση και οι εργαζόμενοι ήθελαν να συζητήσουν τα θέματα και τα προβλήματα και να προλάβουν όλα αυτά τα δυσάρεστα που ζει εδώ και μία εβδομάδα η πόλη της Θεσσαλονίκης, αλλά υπάρχει μία άρνηση από την κυβέρνηση», τόνισε ο κ. Αναστασιάδης.

Ο Μπουτάρης για ΟΑΣΘ: Αν δεν πληρωθούν οι εργαζόμενοι, όποιον πάρει ο χάρος



Μήνυμα προς τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη για το ζήτημα του ΟΑΣΘ έστειλε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.

Ο κ. Μπουτάρης ζήτησε να υπάρξει έκδοση ψηφίσματος από το δημοτικό συμβούλιο το οποίο να καλεί τον υπουργό να τηρήσει τα συμφωνημένα, να δώσει την μισθοδοσία δύο μηνών προς τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ για να κυκλοφορήσουν ξανά τα λεωφορεία.

«Η πρώτη προτεραιότητα για τον δήμο είναι η εξυπηρέτηση του πολιτη. Τίποτα δεν μετράει παραπάνω. Έχει διαλύσει την πόλη η ανυπαρξία του ΟΑΣΘ. Η ευθύνη του υπουργείου είναι τεράστια» ανέφερε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

«Το κράτος δεν τηρεί την συμφωνία. Υποχρέωση άμεση του υπουργού να δώσει τα λεφτά που έχει συμφωνήσει να τα δώσει» συμπλήρωσε.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ενημέρωσε πως υπήρξε συμφωνία με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απ. Τζιτζικώστα να εξεταστεί το νομικό περιθώριο για προσφυγή στη Δικαιοσύνη κατά του υπουργού ακόμα και για απιστία. «Επειδή οι υπουργοί δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους και ταλαιπωρείται 1,5 εκατομμύριο κόσμος» εξήγησε ο Γ. Μπουτάρης.

«Δεν μπορεί να γράφει στα παλιά του τα παπούτσια ο υπουργός 1 εκατομμύριο κόσμο. Να βγάλουμε ψήφισμα. Υποχρέωση υπουργέ να δώσεις τα 6 εκ ευρώ. Έχουμε και το νομικό όπλο. Αν δεν τα καταβάλει, όποιον πάρει ο χάρος» κατέληξε ο Γ. Μπουτάρης. 

ΠΗΓΗ: enikos.gr

Θεσ/κη: Oύτε μετρό, ούτε λεωφορεία μόνο ταλαιπωρία...


Στις 27 Αυγούστου 1957 εκτελείται το τελευταίο δρομολόγιο του τραμ της γραμμής Ντεπώ - Χαριλάου - Εγνατία - Πλατεία Βαρδαρίου.                                                                    Επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή οι γραμμές ξηλώνονται και προωθείται μεταξύ άλλων βάσει και πολιτικών κίνητρων σκανδαλωδώς η μονοπωλιακή διαχείριση των συγκοινωνιών από τα λεωφορεία του Ο.Α.Σ.Θ., χωρίς να δρομολογηθούν τα τρόλεϊ στη θέση των τραμ, όπως έγινε στην Αθήνα.


Του Νίκου Μηλαπίδη*
60 σχεδόν χρόνια μετά, η Θεσσαλονίκη δεν έχει ούτε μετρό, ούτε τράμ, ούτε θαλάσσια συγκοινωνία και εσχάτως ούτε λεωφορεία! Μέσα στον Αύγουστο αρκετές μέρες και την τελευταία εβδομάδα που διανύουμε μια πόλη 1,2 περίπου εκατομμυρίου πολιτών δεν έχει μέσο μαζικής μεταφοράς. Σκεφθείτε το Μιλάνο ή την Βαρκελώνη να έχουν μόνο ταξί.

Το τραμ καταστρέφει τον Πειραιά...




         Το έτος 1934 και συγκεκριμένα στις 15 Σεπτεμβρίου άρχισε η σταδιακή αφαίρεση των γραμμών του ΤΡΑΜ από τους δρόμους της Αθήνας και στη θέση τους δρομολογήθηκαν Λεωφορεία.

Η διαδικασία ολοκληρώθηκε το 1977 με την κατάργηση και της τελευταίας γραμμής του ΤΡΑΜ Πειραιάς Πέραμα.

Σήμερα, έπειτα από 80 χρόνια, οι κάθε είδους «οικονομισάριοι» μετατρέπονται σε νεκροθάφτες του Πειραιά, αφού εγκαθιστούν στην πόλη μας το ΤΡΑΜ ΤΡΑΙΝΟ, την διαμελίζουν και την καταστρέφουν για πάντα.

Μια βαριά κατάρα έπεσε σαν λαίλαπα στην πόλη μας και η καταστροφή είναι πλέον γεγονός, ιδιαίτερα στο Κέντρο της Πόλης και ας ψάξουμε όλοι τι θα απομείνει από την Εμπορική και οικονομική ζωή του Πειραιά μας και του Λιμανιού!;;:

Αν έμενε η Αθήνα χωρίς λεωφορεία…


 
Γράφει ο Κώστας Γιαννακίδης
Η Θεσσαλονίκη είναι εδώ και δέκα μέρες χωρίς λεωφορεία. Και όμως, πολιτικά, δεν έχει ανοίξει μύτη. Η κυβέρνηση καθυστερεί να πάρει πρωτοβουλίες. Ισως επειδή καταλαβαίνει ότι το πρόβλημα είναι πιο δύσκολο από όσο δείχνει…
Η Θεσσαλονίκη είναι εδώ και δέκα μέρες χωρίς λεωφορεία. Αν σηκώσεις ένα drone πάνω από την Αριστοτέλους θα δεις πολλές γραμμές πεζών ανθρώπων να καταλήγουν στο κέντρο, όπως οι σταγόνες στη βάση του νεροχύτη. Χιλιάδες άνθρωποι ταλαιπωρούνται. Ακόμα και αν δεν σέρνουν τα πόδια τους για χιλιόμετρα, υφίστανται το μποτιλιάρισμα. Τα κεντρικά media της Αθήνας βρήκαν χαριτωμένο το «κίνημα του οτοστόπ».


Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, εκεί που ζει το 10% του εθνικού πληθυσμού, έχει ένα δυσλειτουργικό δίκτυο αστικής συγκοινωνίας. Ο ΟΑΣΘ δεν πληρώνει τους εργαζόμενους (κάποιοι εξ αυτών τυγχάνουν και μέτοχοι), αφού, όπως ισχυρίζεται, το κράτος είναι ασυνεπές προς την καταβολή της επιδότησης. Τα συνολικά χρέη του Οργανισμού προσεγγίζουν τα 100 εκατ. ευρώ.

Απουσία συνολικού σχεδιασμού για την επαναφορά του Σιδηρόδρομου ως κυρίαρχου μέσου μεταφοράς.



Τρεις μήνες πριν να τελειώσει το 2016 η κατάσταση στο Σιδηρόδρομο παραμένει σε "αναμονή". Τα έργα έχουν δρόμο ακόμα μπροστά τους, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει μήνες μέχρι να οριστικοποιηθεί η επόμενη μέρα και όπως φαίνεται μία διάχυτη "αμηχανία" επικρατεί σε σχέση με το αύριο.

Τα έργα που κατασκευάζονται εδώ και χρόνια θα αρχίσουν όπως λένε ασφαλείς πηγές του ypodomes.com να παραδίδονται σταδιακά από το 2017. Αυτό είναι ένα καλό νέο αν σκεφτεί κανείς ότι το τελευταίο σιδηροδρομικό αναβαθμισμένο τμήμα που δόθηκε προς χρήση ήταν πριν από μία δεκαετία με την ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα μέχρι το Κιάτο. Έκτοτε τα έργα είναι συνεχή αλλά δεν έχουν καταφέρει το αποτέλεσμα που όλοι περιμένουν και δεν είναι άλλο από την απόδοση τους στην κυκλοφορία.

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν θα εξαφανίσει την εισιτηριοδιαφυγή


Η φράση «το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής» επαναλαμβάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών καθώς και τους επικεφαλής των συγκοινωνιακών οργανισμών. Όλοι τους παρουσιάζουν τη σημαντική αυτή εξέλιξη που θα έρθει μέσα στους επόμενους μήνες ως πανάκεια, που από τη μία μέρα στην άλλη θα μετατρέψει της συγκοινωνίες της Αθήνας σε εφάμιλλες με αυτές των περισσότερων μεγάλων Ευρωπαϊκών πόλεων.

Αν και κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει ότι το νέο σύστημα θα έχει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι του σημερινού, ανάμεσα στα οποία περιλαμβάνεται και η πιθανότητα μείωσης της εισιτηριοδιαφυγής, είναι παραπλανητικό να ανακοινώνεται πως ξαφνικά η εισιτηριοδιαφυγή θα γίνει παρελθόν.