Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

ΟΑΣΑ: Το "μπαλάκι" στην ΟΣΥ για την εκτροπή των οχημάτων μπροστά από το Πολυτεχνείο

Με έγγραφό του ο ΟΑΣΑ προς την Ο.ΣΥ., τονίζει ότι πρέπει να κατασκευαστεί εναέριο δίκτυο στους δρόμους όπου γίνεται η εκτροπή της κυκλοφορίας των τρόλλεϋ, κατά την απαγόρευση - συμβουλή της Τροχαίας, ώστε να μην διέρχονται τρόλλεϋ στην Πατησίων, όταν υπάρχουν "άτομα" μέσα στο Πολυτεχνείο.Ποιος θα πληρώσει όμως το κόστος κατασκευής νέου δικτύου δεν αναφέρει, μήπως δεν ξέρουν ότι δεν έχουμε λεφτά ούτε για τα ανταλλακτικά των οχημάτων, μία βόλτα στα Αμαξοστάσια της ΟΣΥ θα τους πείσει
Προφανώς εκεί στον ΟΑΣΑ, δεν ξέρουν τι τους γίνεται και μέχρι να καταλάβουν, θα γεμίσει με εναέριο δίκτυο όλη η Αθήνα.

Τι εμποδίζει τους λεγόμενους αναρχικούς, να κατέβουν κάτω από την Πατησίων, στην Γ' Σεπτεμβρίου και να τα κάνουν γυαλιά καρφιά. Που θα στείλουν τότε τα τρόλλεϋ; Στον Ασπρόπυργο;
Δείτε το σχετικό έγγραφο του ΟΑΣΑ:

Ο ΟΑΣΑ ζητά 186 εκατ. από το ελληνικό δημόσιο και το υπουργείο Εργασίας

OASALOGOS
Το… ιλιγγιώδες ποσό των 186 εκατ. ευρώ διεκδικεί ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας, μέσω αγωγής από το ελληνικό δημόσιο και το υπουργείο Εργασίας.
Σύμφωνα με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΑ, ο Οργανισμός προχωρεί στην άσκηση αγωγής, διεκδικώντας οφειλές για κάλυψη της διαφοράς κομίστρου από την παροχή δικαιώματος μετακίνησης μειωμένου κομίστρου, με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Το συνολικό ποσό που διεκδικεί ο ΟΑΣΑ είναι 185.931.909,40 ευρώ και με εσωτερικό έγγραφο της διοίκησης δίνεται εντολή στη νομική υπηρεσία για την άσκηση της αγωγής.

Στην απόφαση αναφέρεται ότι το διοικητικό συμβούλιο επικυρώνει την παραπάνω απόφαση, η οποία και θεωρείται άμεσα εκτελεστή.

ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑ

Η σύντομη ιστορία του Ελληνικού σιδηροδρόμου.


Τα κυριότερα γεγονότα – σταθμοί που συνθέτουν την ιστορική πορεία των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα είναι:1869 Πραγματοποιούνται τα επίσημα εγκαίνια για την έναρξη των δρομολογίων μεταξύ Θησείου – Πειραιά. 1882 Συστήνεται η ανώνυμη μετοχική εταιρεία με την επωνυμία «Σιδηρόδρομοι Αθηνών – Πειραιώς – Πελοποννήσου» (ΣΠΑΠ), με έδρα την Αθήνα. 1884 Εγκαινιάζεται επίσημα ο Θεσσαλικός Σιδηρόδρομος με πρώτο δρομολόγιο από τον Βόλο στη Λάρισα.1890Ιδρύεται η εταιρεία Σιδηροδρόμου Βορειοδυτικής Ελλάδος (ΣΒΔΕ) με έναρξη της λειτουργίας της γραμμής Μεσολογγίου – Αγρινίου.

Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Μεταφορών για τις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις.



Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στα ατυχήματα στις ισόπεδες διαβάσεις. Παρότι αντιστοιχούν σε ένα περιορισμένο ποσοστό οδικών ατυχημάτων (μέχρι 2% των θανάτων που προκαλούνται από οδικά ατυχήματα), αντιστοιχούν σε περίπου 30% των θανάτων στους σιδηροδρόμους.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, η πρωταρχική αιτία είναι η ανάρμοστη συμπεριφορά των χρηστών των οδών (κακή εκτίμηση του κινδύνου, έλλειψη προσοχής και παρανόηση της οδικής σήμανσης).
Η εξάλειψη των ατυχημάτων στις ισόπεδες διαβάσεις είναι κοινή ευθύνη τόσο των οδικών όσο και των σιδηροδρομικών φορέων.
Ως προς αυτό, η ευρωπαϊκή διάσταση του θέματος είναι σημαντική. Το Ευρωπαϊκό Φόρουμ Ισόπεδων Διαβάσεων (ELCF) συγκεντρώνει όλου του είδους τις αρμοδιότητες. Το Μάρτιο του 2009, διάφορες ευρωπαϊκές ενώσεις φορέων των σιδηροδρόμων υπέγραψαν δέσμευση στο όνομα του Ευρωπαϊκού Χάρτη Οδικής Ασφάλειας.
Τον Ιούνιο 2009 εγκαινιάστηκε μια Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευαισθητοποίησης για την Ασφάλεια στις Ισόπεδες Διαβάσεις (ELCAD) και τον Ιούνιο 2010 μια Παγκόσμια Ημέρα για το ίδιο θέμα (ILCAD).

Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

Tέλη κυκλοφορίας: Νέος τρόπος υπολογισμού και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη



Κριτήριο ο αριθμός των ΙΧ που έχει στην κατοχή του ένα νοικοκυριό - Θα αθροίζουν τα κυβικά όλων των ΙΧ της οικογένειας - Μπαίνει και «ηλικιακό» κριτήριο των αυτοκινήτων - Ποιοι θα πληρώσουν περισσότερα και ποιοι θα τη γλυτώσουνΑλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας επεξεργάζεται η κυβέρνηση.
Πηγές προσκείμενες στο ΥΠΟΙΚ αναφέρουν πως οι αλλαγές είναι πολύ πιθανό να ισχύσουν αι για τα τέλη που θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι από φέτος (τέλη κυκλοφορίας 2016).
Επισήμως το υπουργείο διαψεύδει ότι υπάρχσι στο τραπέζι αυτή τη στιγμή το θέμα αλλαγής του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ωστόσο αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο κάποια στιγμή το θέμα να εξεταστεί και δεν προσδιορίζει ποια θα είναι αυτή.

Νέα «μαύρη τρύπα» 94 εκατ. στις συγκοινωνίες, φόβοι για επιστροφή στα ελλείμματα



«Μαύρη τρύπα» που ξεπερνά τα 94 εκατ. ευρώ παρουσιάζουν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, με αποτέλεσμα, όχι μόνο να «βυθιστούν» ακόμη περισσότερο στα ελλείμματα οι, έτσι κι αλλιώς, προβληματικές «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ), αλλά να υπάρχει κίνδυνος να επιστρέψουν σε ελλειμματική λειτουργία και οι «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ), οι οποίες από το 2012 και μέχρι και το 2014 είχαν πλεονασματικούς ισολογισμούς, σύμφωνα με την «Ημερησία».

Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

Η πλατεία με τα εννιά πρόσωπα



Η σημερινή εικόνα της πλατείας, η οποία παρά τους περιορισμούς στην κυκλοφορία παραμένει άβατο για τους πεζούς
Σχεδιάστηκε το 1833 για να γίνει ο ομφαλός της νέας πρωτεύουσας, αλλά τα οράματα έμειναν στα χαρτιά κάτω από τις πιέσεις των μεγαλοϊδιοκτητών γης που διέθεταν ακίνητα γύρω από το Σύνταγμα.
Από πλατεία Ανακτόρων υποβαθμίστηκε σε Όθωνος και πήρε το τελικό της όνομα το 1863, που συμβολίζει την ενότητα μετά την εξέγερση της 3ης Σεπτεμβρίου και την πολιτική σύγκρουση ανάμεσα στους οπαδούς της βασιλείας και τους αντιμοναρχικούς.

Άλλαξε εννιά φορές εικόνα, τις περισσότερες χωρίς επιτυχία. Ξεκίνησε ορθογώνια και άλλαξε σχήμα, χωρίς όμως να πετύχει τον... τετραγωνισμό του κύκλου

Αποτελεί το πιο πολύβουο σημείο της πρωτεύουσας, αφού από δεκαετίες έχει πάψει να είναι πλατεία και έχει μετατραπεί σε συγκοινωνιακό κόμβο.

Δεν παύει όμως να είναι το λαϊκό κέντρο της Αθήνας, το διαχρονικό σημείο συνάντησης μεταναστών και προσφύγων και το αδιαμφισβήτητο στέκι διάφορων περιθωριακών συμπεριφορών.

Το σημερινό σκηνικό κρύβει με επιμέλεια το ένδοξο παρελθόν της περιοχής: έως τα τέλη του 19ου αιώνα ήταν... αδόμητη, με ψηλά δέντρα και αμπέλια, με στάβλους για αγελάδες και άλλα ζώα!

Ήταν επίσης το σημείο συμβολής δύο μεγάλων ρεμάτων, από τα οποία το ένα ήταν η σημερινή Πανεπιστημίου και το άλλο η Σταδίου.

Το 1833, με βάση το πρώτο πολεοδομικό σχέδιο των Κλεάνθη - Σάουμπερτ, προοριζόταν να γίνει το κέντρο της νέας πρωτεύουσας. Βρισκόταν στο βόρειο... άκρο της Αθήνας και ήταν γνωστή ως Τζιρίτη, αφού αποτελούσε μέρος της μεγάλης ιδιοκτησίας της ομώνυμης οικογένειας που έφτανε ως την οδό Ακαδημίας.

Οι πρώτοι σχεδιασμοί
Στους αρχικούς σχεδιασμούς είχε ορθογώνιο σχήμα και θα έφερε το όνομα πλατεία Ανακτόρων, καθώς δίπλα της είχε χωροθετηθεί η μελλοντική βασιλική κατοικία με απρόσκοπτη θέα προς την Ακρόπολη, τα Τουρκοβούνια και τον Πειραιά.

Είχε προβλεφθεί επίσης το πάρκο του Λαού και η κατασκευή τριών κτιρίων για υπουργεία. Ολα αυτά έμειναν στα χαρτιά, αφού ένα χρόνο μετά εκλήθη ο Κλέντσε να φέρει τα κάτω πάνω και, έπειτα από παρεμβάσεις της οικογένειας του Όθωνα, να αλλάξει τη χωροθέτηση των ανακτόρων, που μεταφέρθηκαν στην αρχή στον Κεραμεικό και κατέληξαν στη σημερινή Βουλή.

Στην πραγματικότητα, καθοριστικό ρόλο στις αλλαγές είχαν παίξει ιδιοκτήτες μεγάλων ακινήτων γύρω από την πλατεία Συντάγματος. Ήταν παλιές αθηναϊκές οικογένειες και κυρίως Ελληνες της διασποράς που είχαν προσβάσεις στους διοικούντες και είχαν φροντίσει εγκαίρως να αγοράσουν γη σε εξευτελιστικές τιμές.

Η επίσημη δικαιολογία για την ανατροπή ήταν το κακό κλίμα της Ομόνοιας αλλά και η γειτνίαση με τη λαϊκή συνοικία του Ψυρρή. Στα σχέδια του 1834 η πλατεία είχε κυκλικό σχήμα και κυρίως πολύ μικρότερη έκταση.

Με βάση τους αρχικούς σχεδιασμούς, η Ομόνοια είχε τοποθετηθεί στην κορυφή ενός ισοσκελούς τριγώνου που δημιουργούσαν οι οδοί Πειραιώς και Σταδίου, η οποία θα κατέληγε στο Καλλιμάρμαρο αλλά «στράβωσε» λίγο πριν από το Σύνταγμα για να μη διαμελιστούν τα οικόπεδα κορυφαίων οικονομικών παραγόντων της εποχής.

Επί των δύο βασικών οδικών αξόνων είχαν προβλεφθεί δύο κυκλικές πλατείες, της Μπόρσας (η σημερινή Κουμουνδούρου) και του Θεάτρου (η σημερινή Κλαυθμώνος), που είναι συμμετρικές ως προς την Ομόνοια όσο και αν δεν το συνειδητοποιούν ακόμα και ειδικοί.

Το 1849, με βασιλικό διάταγμα, η πλατεία ξαναγίνεται ορθογώνια και χρειάστηκε να περάσει μια δεκαετία για να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα διαμόρφωσης. Η γύρω περιοχή ήταν αραιοδομημένη και τα σχέδια του τότε δημάρχου Γ. Σκούφου περιλάμβαναν φύτευση μεγάλων δένδρων, κυρίως πεύκων, κυπαρισσιών και βελανιδιών.

Το 1863 ήταν το επίκεντρο του κινήματος της 3ης του Σεπτέμβρη, της πολιτικής διαμάχης των οπαδών του Όθωνα και των αντιμοναρχικών, που οδήγησαν στην εκθρόνιση του Βαυαρού βασιλιά και λίγο αργότερα στην ψήφιση του πρώτου Συντάγματος. Ως δείγμα εθνικής συμφιλίωσης πήρε το οριστικό της όνομα και είναι πλέον η πλατεία Ομονοίας.

Συγκοινωνιακός κόμβος

Είναι η εποχή που η Αθήνα αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και έως την πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα η περιοχή γύρω από την πλατεία έχει γεμίσει με περίφημα καφενεία και ζαχαροπλαστεία, ενώ λειτουργούν 11 ξενοδοχεία για όλα τα βαλάντια.

Η Ομόνοια μπορεί να έχασε από την πλατεία Συντάγματος, αλλά κατάφερε να αναδειχθεί σε συγκοινωνιακό κόμβο. Από τα μέσα του 19ου αιώνα είχε αρχίσει να εξελίσσεται σε δυτική είσοδο της πόλης. Σε αυτήν είχαν τις αφετηρίες τους πέντε από τις συνολικά οκτώ γραμμές του ιπποσιδηρόδρομου, του μακρινού προγόνου του μετρό.

Το 1888, με βάση τη σύμβαση για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου Αθηνών - Πειραιώς, που ώς τότε σταματούσε στο Θησείο, ξεκίνησε η κατασκευή του πρώτου υπόγειου τμήματος μήκους 1,5 χλμ. Παρ’ όλο που η πρόσβαση ήταν στη συμβολή των οδών Αθηνάς και Λυκούργου, η πλατεία «ξεκοιλιάστηκε» και έχασε τα δέντρα της.

Απέκτησε πάντως φοίνικες και γκαζόν, ενώ στο κέντρο της διαμορφώνεται μια μόνιμη εξέδρα για συναυλίες. Την ίδια περίοδο, την κυκλοφοριακή αξία της πλατείας ενισχύει ο σιδηρόδρομος Αττικής, το γνωστό «Θηρίο», που είχε αφετηρία την πλατεία Λαυρίου στην αρχή της οδού 3ης Σεπτεμβρίου και κατέληγε στις ακτές του Ευβοϊκού.

Η ευρύτερη περιοχή ονομάζεται Χαυτεία και γράφεται με «υ» παρ’ όλο που πήρε την ονομασία της από το καφενείο του Γιάννη Χάφτα, το οποίο λειτούργησε το 1840 και ήταν το πρώτο στην... εξοχική περιοχή.

Η επιτυχία του άνοιξε τον δρόμο για τα ιταλικής αισθητικής καφενεία «Τίβολι» και «Ωραία Ιταλία», ενώ το 1849 ιδρύθηκε το πρώτο ζαχαροπλαστείο, του «Σόλωνος», που ήταν στέκι των φιλοβασιλικών.

Οι προοδευτικοί σύχναζαν στο «Νέο Κέντρο», ανάμεσά τους οι Κ. Βάρναλης, Μ. Αυγέρης, Σ. Σκίπης, Κ. Ουράνης και Ρ. Φιλύρας. Στα υπόγεια των ξενοδοχείων εμφανίστηκαν τα πρώτα κέντρα διασκέδασης για ξενύχτηδες.

Η μεγάλη αλλαγή ήρθε το 1930 με την κατασκευή του σημερινού σταθμού του Ηλεκτρικού. Το πράσινο εκδιώχθηκε, αφού δεν μπορούσε να συνυπάρξει με το υπόγειο έργο, ενώ για τις ανάγκες εξαερισμού έπρεπε να κατασκευαστεί μια απόληξη στην επιφάνεια.

Η ροζ περίοδος


Τα δύο κτίρια στην αρχή της οδού Αθηνάς είναι από τα λίγα που διασώθηκαν από «το τσιμέντο» της δεκαετίας του 1960

Ο τότε δήμαρχος Σπύρος Μερκούρης αποδέχθηκε την πρόταση του τεχνικού συμβούλου του δήμου Βασίλη Τσαγκρή να «καμουφλαριστεί» ο αεραγωγός με μάρμαρο, ώστε να δίνει την αίσθηση βάθρου, ενώ να προστεθούν και άλλα. Θα ήταν οι βάσεις για αγάλματα με τις Μούσες, τις Χάριτες, τις θεές Δήμητρα και Εστία.

Λόγω έλλειψης κονδυλίων, στο τέλος έμειναν μόνον οι Μούσες, αλλά προέκυψαν λόγοι συμμετρίας, καθώς ήταν εννέα. Στα μαρμάρινα βάθρα τοποθετήθηκαν μόνον οκτώ, αλλά και αυτές δεν μακροημέρευσαν, αφού από την αρχή είχαν δεχτεί κριτική για την αισθητική τους και απομακρύνθηκαν όταν μία από αυτές κατέρρευσε τον Αύγουστο του 1936 κατά τη διάρκεια διαδήλωσης κατά του δικτάτορα Ι. Μεταξά.

Ήταν η... ροζ περίοδος της πλατείας, αφού οι πολίτες την αποκαλούσαν «τούρτα», η οποία τερματίστηκε με τη γερμανική κατοχή, οπότε διακόπηκε η λειτουργία του σταθμού του Ηλεκτρικού και ο χώρος είχε μετατραπεί σε αποθήκη.

Το 1950, τα σχέδια, που ολοκληρώθηκαν ύστερα από εννιά χρόνια (!), αλλάξαν τον χαρακτήρα της πλατείας, η οποία από χώρος περιπάτου και ψυχαγωγίας υποβαθμίστηκε σε κυκλοφοριακό κόμβο.

Τότε διαμορφώθηκε η κυκλική κίνηση των οχημάτων και κατασκευάστηκε το περίφημο σιντριβάνι που χρειάστηκε να απομακρυνθεί γρήγορα γιατί, λόγω κακοτεχνιών, παρουσίαζε διαρροές και προκαλούσε υγρασία στο υπόγειο τμήμα.

Η αύξηση των συντελεστών δόμησης στη δεκαετία του 1960 και κυρίως η ελληνικής πατέντας αντιπαροχή αποτέλεσαν τη χαριστική βολή για τις ιδιοκτησίες γύρω από την Ομόνοια.

Διατηρήθηκαν τα σχεδόν δίδυμα ξενοδοχεία «Μπάγκειον» και «Μέγας Αλέξανδρος» στην αρχή της οδού Αθηνάς, η περίτεχνη κατοικία Λ. Καυταντζόγλου στην απόληξη της Πανεπιστημίου που αργότερα έγινε ξενοδοχείο και σήμερα ανήκει στο δίκτυο της Εθνικής Τράπεζας, καθώς και τα δύο χαμηλά κτίρια στη συμβολή με την οδό 3ης Σεπτεμβρίου.

Οι τελευταίες παρεμβάσεις
Στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και ενώ ήταν γνωστό ότι η πλατεία θα γίνει και πάλι εργοτάξιο λόγω της γραμμής του μετρό, η τότε δημοτική αρχή προχώρησε σε άλλη μια αλλαγή της εικόνας. Η πλατεία, φυτεύτηκε με γκαζόν και στη θέση του σιντριβανιού τοποθετήθηκε ο «Γυάλινος δρομέας» του Κώστα Βαρώτσου.

Το άγαλμα χρειάστηκε να μετακομίσει μόνιμα στο παρκάκι της Β. Κωνσταντίνου, απέναντι από το ξενοδοχείο «Hilton», γιατί κινδύνευε από τους κραδασμούς που προκαλεί η κίνηση των συρμών του μετρό και του Ηλεκτρικού. Παρέμεινε πάντως ο αποκλεισμός τής πάλαι ποτέ πλατείας για τους πεζούς.

Η τελευταία, επίσης αμφιλεγόμενη, παρέμβαση έγινε το 2000. Προηγήθηκε αρχιτεκτονικός διαγωνισμός από το τότε υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ και την επίσης καταργημένη Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων. Νικητής αναδείχθηκε μια ομάδα νέων αρχιτεκτόνων, που θέλησε να αποκαταστήσει την επικοινωνία της πλατείας με κάποιους από τους γύρω χώρους και να την αποδώσει στους πεζούς.

Καταργήθηκε η κυκλική κίνηση των οχημάτων και κατασκευάστηκαν κερκίδες με μοναδική θέα προς την Ακρόπολη. Περιλάμβανε και άλλες παρεμβάσεις, που όμως δεν υλοποιήθηκαν, όπως και τα σχέδια για τη γενικότερη αναβάθμιση της περιοχής, που είχε ήδη παραχωρηθεί στους οικονομικούς μετανάστες.

Η έλλειψη πράσινου, που επιβλήθηκε από τους υπόγειους σταθμούς, οδήγησε τη δημοτική αρχή να κάνει μικρές φυτεύσεις, που δεν άλλαξαν την εικόνα.

Στην ανατολική πλευρά «στριμώχτηκε» μια γιγαντιαία μεταλλική σύνθεση του Ζογγολόπουλου, που θα λειτουργούσε με νερό, το οποίο αφαιρέθηκε όταν διαπιστώθηκε ότι θα έβρεχε τους περαστικούς. Έχει προβλεφθεί η μετακίνησή του, αλλά και αυτή... ξεχάστηκε.

1. Η Καλλιόπη
Η «ριγμένη» από τις εννέα Μούσες της πλατείας ήταν η Καλλιόπη, προστάτιδα της επικής ποίησης και η ευγενέστερη από όλες, σύμφωνα με τον Ησίοδο.

Το άγαλμα της, που έχει από χρόνια καταστραφεί, αποφασίστηκε να τοποθετηθεί στον υπόγειο χώρο, που όμως ήταν δίπλα από τις δημόσιες τουαλέτες!

Λέγεται πως από αυτήν την ατυχή επιλογή οι στρατιώτες ονομάζουν «Καλλιόπη» την αγγαρεία του καθαρισμού των αποχωρητηρίων. Σήμερα δύο από τις «τυχερές» Μούσες βρίσκονται στις Καρυές Λακωνίας, δύο στην Αμοργό και τέσσερις σε πλατεία της Καρδίτσας.

2. Το «Κοτοπούλη»
Μπορεί το θέατρο «Κοτοπούλη» να κατεδαφίστηκε το 1974, αλλά η σφραγίδα της κορυφαίας ηθοποιού παραμένει χάρη στη μικρή οδό που βρίσκεται μπροστά από το ιστορικό θέατρο και φέρει το όνομά της.

Σε αυτό τον χώρο το 1887 λειτούργησε το υπαίθριο θέατρο της Ομόνοιας, όπου είχε παρουσιαστεί πρώτη φορά η «Φαύστα» του Δ. Βερναρδάκη.

Λίγα χρόνια αργότερα έσπασε τα ταμεία η «Χάιδω», που είχε γράψει ένας κουρέας. Το θέατρο κατασκευάστηκε το 1919 από τη Μαρίκα Κοτοπούλη και στέγασε ως το 1936 τις παραστάσεις της «Ελευθέρας Σκηνής». Στη συνέχεια έγινε κινηματογράφος και υπέστη μεγάλες ζημιές κατά τα Δεκεμβριανά.

3. Οι λούστροι
Η πλατεία αποτέλεσε βήμα για αυτοσχέδιους ρήτορες και μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή ήταν σημείο συνάντησης για τους πρόσφυγες. Στον Μεσοπόλεμο ήταν το στέκι των λουστράκων.

Οι περισσότεροι είχαν καταγωγή από Μεγαλόπολη Αρκαδίας και όπως περιγράφει ο Ι. Κονδυλάκης στους «Άθλιους των Αθηνών» τους είχαν νοικιάσει οι γονείς τους σε «αρχηγούς», που τους έπαιρναν τις εισπράξεις από το γυάλισμα παπουτσιών, τους εξασφάλιζαν ένα πιάτο φαγητό και χώρο για ύπνο, ενώ τους επιστράτευαν ως κλακαδόρους στις προεκλογικές συγκεντρώσεις.

Ξανά μνημόνιο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, έρχεται αναδιάρθωση του ΟΑΣΑ



Τέσσερα χρόνια μετά τον «νόμο Ρέππα» για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, οι αυστηρές διατάξεις του οποίου δεν εφαρμόστηκαν πρακτικά ποτέ, η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επερχόμενες εκλογές, θα βρεθεί δεσμευμένη έναντι των δανειστών να φέρει στη Βουλή νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ, με στόχο την αύξηση των εσόδων και τη μείωση των εξόδων του οργανισμού, σύμφωνα με το tovima.gr.
Κατά το νέο μνημόνιο, το υπουργείο Υποδομών καλείται να καταθέσει στη Βουλή σχέδιο νόμου, το οποίο θα προβλέπει ένα νέο κύμα αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

Ορκίστηκε ο νέος υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.


Ορκίστηκε ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλου, ο νέος Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Παναγιώτης Σγουρίδης. Ο κ. Σγουρίδης καταλαμβάνει την θέση του παραιτηθέντος Δημήτρη Καμμένου.

Όλοι θέλουν το τραίνο για πάντα στη Μεσσηνία.


.

Σε εξέλιξη η συλλογή υπογραφών
Το τραίνο σφύριξε και πάλι με αφορμή το πανηγύρι της Μεσσήνης, μόνο που αυτή τη φορά φαίνεται η πολύ μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου και όχι μόνο όσων επιθυμούν να κάνουν τη βόλτα ή τα ψώνια τους.

Πλήθος μαθητών κι εργαζομένων χρησιμοποιούν το τραίνο για τη μετακίνησή τους από και προς Καλαμάτα και μεταξύ όλων των άλλων καλούνται να δηλώσουν την πρόθεσή τους να χρησιμοποιούν το τρένο και μελλοντικά, εάν αυτό δρομολογηθεί σε μόνιμη βάση. Μάλιστα, είναι σε εξέλιξη η συλλογή υπογραφών για την ουσιαστική επανενεργοποίηση του σιδηροδρόμου και όλοι δηλώνουν πως θέλουν το τρένο για πάντα.

  

Συντάκτης: Κέλλυ Δημητρούλια

Λειτουργία των ΜΜΜ την Κυριακή 27/9/2015, λόγω διεξαγωγής Αγώνα Δρόμου και Περιπάτου στο Δήμο Αθήνας


Λόγω της διεξαγωγής του 7ου Αγώνα Δρόμου και Περιπάτου Greece Race for the Cure στο Δήμο Αθήνας και με στόχο την ασφαλή κυκλοφορία των ΜΜΜ και του επιβατικού κοινού, ο ΟΑΣΑ θα προβεί σε προσωρινές τροποποιήσεις της διαδρομής λεωφορειακών γραμμών, γραμμών τρόλλεϋ και τραμ στο κέντρο της πόλης των Αθηνών την Κυριακή 27/9/2015 για το χρονικό διάστημα από 10:00’ έως 13:00’, σταδιακά και ανάλογα των μέτρων της Τροχαίας.                                   Περισσότερες πληροφορίες δίδονται στο πληροφοριακό κέντρο ΟΑΣΑ τηλ. 11 185.

Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

Ο ΟΑΣΑ ζητά αυστηρότερες ποινές για τα παραποιημένα εισιτήρια



Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΑ εισηγήθηκε στα αρμόδια υπουργεία αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα, όπως η εξίσωση του κομίστρου με το γραμματόσημο, προκειμένου να καταστεί κακούργημα η παραποίηση ή παραχάραξη των εισιτηρίων, όπως δηλαδή ισχύει για όλα τα αξιόγραφα του Δημοσίου. 
Ειδικότερα, προωθεί την ένταξη των εισιτηρίων στις πρόνοιες του άρθρου 218, το οποίο ορίζει ότι όποιος «καταρτίζει πλαστά ή νοθεύει επίσημα ένσημα δηλωτικά αξίας, ιδίως ταχυδρομικά ή χαρτόσημα ή άλλα φορόσημα, με σκοπό να τα χρησιμοποιήσει σαν γνήσια» ή «εν γνώσει τα χρησιμοποιεί σαν γνήσια» ή «τα προμηθεύεται γι' αυτόν το σκοπό ή τα προσφέρει στην αγορά ή τα εισάγει σε κυκλοφορία τιμωρείται με κάθειρξη μέχρι δέκα ετών». 
Επίσης, σύμφωνα με το ίδιο άρθρο, όποιος ξαναχρησιμοποιεί αξιόγραφα, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι ενός έτους ή με χρηματική ποινή. 
Ακόμη, ζητείται η αλλαγή του άρθρου 391 που ορίζει ότι «όποιος χρησιμοποιεί μέσο δημόσιας συγκοινωνίας που προορίζεται για κοινή χρήση χωρίς να καταβάλλει το αντίτιμο εισιτηρίου οποιασδήποτε μορφής, τιμωρείται με κράτηση ή με πρόστιμο. Η ποινική δίωξη ασκείται μετά από έγκληση». 

«Βγάζει από πάνω του» την ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ ο Χρ. Σπίρτζης.



Όπως συνέβη με τα περιφερειακά αεροδρόμια, έτσι θα συμβεί και με τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης αναμένεται να «βγάλει από πάνω» του τις εν λόγω αποκρατικοποιήσεις, δηλώνοντας ότι αρμόδιοι είναι το ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείο Οικονομικών.
Με ενδιαφέρον αναμένονται δυο πράγματα:
-Εάν οριστεί, από τους ΑΝ. ΕΛ., νέος υφυπουργός Υποδομών – Μεταφορών,
-Εάν αυτός λάβει το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών, όπερ και σημαίνει και τον σιδηρόδρομο.
Πάντως, σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις στελεχών του υπ. Μεταφορών, ίσως γίνουν αλλαγές σε – υπό ιδιωτικοποίηση ΔΕΚΟ - , ώστε να γίνει «καλύτερος έλεγχος της τελικής εξέλιξης» των αποκρατικοποιήσεων.
Το ΤΑΙΠΕΔ, τι υποστηρίζει;

Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2015

Δώστε μας τις οφειλές των 185.931.909 ευ...

 ΟΑΣΑ: Δώστε μας τις οφειλές των 185.931.909 ευ...: Δημόσιο εναντίον ...Δημοσίου!  Η "απερχόμενη" διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), αποφάσισε να... ...

ΝΕΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ: Εργαζόμενοι ΟΑΣΘ: Δεν έχουμε ούτε να φάμε ούτε να...

ΝΕΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ: Εργαζόμενοι ΟΑΣΘ: Δεν έχουμε ούτε να φάμε ούτε να...: Η πρώτη επίσχεση εργασίας με τη νέα κυβέρνηση, σε ιδιωτικό μεν οργανισμό, που επιδοτείται ωστόσο από το ελληνικό δημόσιο, είναι γεγονός!.....

ΝΕΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ: «Εκτροχιάστηκαν» τα έσοδα στις αστικές συγκοινωνίε...

ΝΕΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ: «Εκτροχιάστηκαν» τα έσοδα στις αστικές συγκοινωνίε...: Πλαστά εισιτήρια, μεταβίβαση επικυρωμένων εισιτηρίων από επιβάτη σε επιβάτη, επικάλυψη εισιτηρίων με... ενυδατικό χειλιών ή πράσινο σαπούν...

ΝΕΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ: Από τις δωρεάν μετακινήσεις τον Ιούλιο ο ΟΑΣΑ ζημ...

ΝΕΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ: Από τις δωρεάν μετακινήσεις τον Ιούλιο ο ΟΑΣΑ ζημ...: Κατά 9,5 εκατομμύρια ευρώ ζημιώθηκε ο ΟΑΣΑ από τις δωρεάν μετακινήσεις των επιβατών με τα μέσα μεταφοράς τον Ιούλιο μετά την επιβολή των c...

Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2015

Αυτή είναι ταχύτερη ιστορική ατμήλατος στον κόσμο!!!



Με ταχύτητα 160,9 χλμ. την ώρα το Flying Scotsman ήταν το πρώτο τρένο με ατμομηχανή που έπιανε ταχύτητες ρεκόρ το 1934.

Απίστευτα μεγάλη ταχύτητα για την εποχή της. Η ατμήλατος πραγματοποιούσε δρομολόγια μεταξύ Εδιμβούργου και Λονδίνου.
Λόγω της μεγάλη ταχύτητας που ανέπτυσσε το τραίνο, οι σκοτσέζοι το ονόμασαν ιπτάμενος σκοτσέζος. Δείτε το βίντεο.

Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015

Oι αυτοκινητόδρομοι έβλεπαν φως στο τούνελ, αλλά...



Οι πιο... ξενέρωτες εκλογές "προ των πυλών". ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και λοιποί οφείλουν να ξεπεράσουν τα μικρο-κομματικά συμφέροντα και να δημιουργήσουν μια ευρύτερη κυβέρνηση συνεργασίας που θα εμπεδώσει (επιτέλους) κλίμα σταθερότητας και αξιοπιστίας.
Στις μεταφορές και δη, στους οδικούς άξονες το metaforespress.gr συνομίλησε σχεδόν με το σύνολο των εταιρειών εκμετάλλευσης και κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων.
Τι είπαν; Από τον περσινό Οκτώβριο έως και το πρώτο εξάμηνο, στους περισσότερους οδικούς άξονες, παρουσιάστηκε αύξηση διελεύσεων.
Ωστόσο, από τα capital controls και μέχρι σήμερα, παρατηρήθηκε οριακή πτώση, εάν και - ακόμη - δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.
Στις αεροπορικές μεταφορές, η Ryanair, αφού τα "έχωσε" σε όλους, ανακοίνωσε ότι διαθέτειμερίδιο αγοράς 16% στην Ελλάδα.
Στις θαλάσσιες, η ΟΜΥΛΕ απέστειλε επιστολή στα κόμματα, ζητώντας τη μη αποκρατικοποίηση ΟΛΠ - ΟΛΘ, με αιχμές για το ρόλο της Cosco.
Είχε προηγηθεί η έντονη διαμάχη Θ. Δρίτσα - προέδρου ΤΑΙΠΕΔ για την εξέλιξη της αποκρατικοποίησης και το... ντου του "Ρουβίκωνα" στα γραφεία του Ταμείου. Πάντως, η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ έχει πολλά αγκάθια.
Στο επόμενο newsletter, μια μεγάλη συνέντευξη: O CEO της DHL Express Europe μιλάει για την ελληνική αγορά ταχυμεταφορών και logistics, τα ΕΛΤΑ, το λιμάνι του Πειραιά και τις επενδύσεις του ομίλου της DHL στην Ελλάδα!