Τρίτη 21 Ιουλίου 2015

ΟΑΣΑ: Λειτουργία λεωφορειακών γραμμών 242, 250 & Ε90



Από τον ΟΑΣΑ ανακοινώνεται ότι από την Παρασκευή 24/7/2015, διακόπτεται προσωρινά η λειτουργία των λεωφορειακών γραμμών 242 & Ε90.
Η λεωφορειακή γραμμή 250, θα λειτουργήσει ως και την Παρασκευή 31/7/2015, με μειωμένα δρομολόγια. 
Όλες οι γραμμές θα επαναλειτουργήσουν από 31/8/2015.

Κατρούγκαλος: Δεν υπογράφουμε τις σχεδιαζόμενες ομαδικές απολύσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης


«Δεν υπογράφουμε τις σχεδιαζόμενες ομαδικές απολύσεις από την Κοινοπραξία του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης γιατί δεν ανταποκρίνονται στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο».
Αυτό δηλώνει σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο Γιώργος Κατρούγκαλος, αναφερόμενος στην πρώτη απόφαση που έλαβε ως υπουργός Εργασίας.
Παράλληλα, μιλώντας για το προαπαιτούμενο των ομαδικών απολύσεων, ο ίδιος τονίζει:
«Οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου Εργασίας με τους εταίρους μας θα διεξάγονται με βάση την ευρωπαϊκή κανονικότητα, δηλαδή τι ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΙΟΥΛΙΟΥ.


Αντιδρούν οι εργαζόμενοι του Μετρό στην υποχρεωτική άδεια.
Αντιμέτωποι με την ανεργία αν δεν υπάρξει συμφωνία υπουργείου - εργολάβου.
Για τους εργαζομένους στο Μετρό Θεσσαλονίκης, κυλούν και οι λίγες ημέρες που απέμειναν από την παράταση της υποχρεωτικής άδειας που τους έδωσε η ανάδοχος κοινοπραξία, χωρίς ωστόσο αυτή να συνεπάγεται αποφυγή των απολύσεων αφού λόγω των πολιτικών εξελίξεων του τελευταίου μήνα, δεν έχει πραγματοποιηθεί η συνάντηση μεταξύ εργολάβου και αναπλ. υπουργού Υποδομών, στην οποία είτε θα έβρισκαν οι δυο πλευρές κοινό τόπο για τη συνέχιση του έργου ή, σε διαφορετική περίπτωση, δηλαδή σε περίπτωση ρήξης, το Υπουργείο θα αποφάσιζε κήρυξη του αναδόχου σε έκπτωση και προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την ανάδειξη νέου εργολάβου.

Προσφερόμενες υπηρεσίες στους επιβάτες των τραίνων


Υπηρεσίες Κυλικείου
Στην πλειονότητα των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ λειτουργεί κυλικείο όπου παρέχονται από ειδικευμένο προσωπικό υπηρεσίες εξυπηρέτησης επιβατών για αγορά ειδών κυλικείου-εστιατορίου-καφέ. Τα είδη κυλικείου και τα συσκευασμένα είδη εστίασης, φέρουν ενδείξεις ημερομηνίας παρασκευής και τελευταίας ημερομηνίας κατανάλωσης.

Η εξυπηρέτηση των επιβατών γίνεται, από το χώρο του κυλικείου της αμαξ/χίας, και σε τακτά χρονικά διαστήματα, στην υπόλοιπη αμαξοστοιχία, από ειδικευμένο προσωπικό, που εξυπηρετεί τους επιβάτες στις θέσεις τους.

Κυλικείο λειτουργεί στα παρακάτω δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ:

Το ταξί… αλλιώς


Το ελληνικό δαιμόνιο, όταν συνδυαστεί με τον επαγγελματισμό, αποφέρει εξαιρετικά αποτελέσματα. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα μια ομάδα από 30 επαγγελματίες που δημιούργησε την taxiplus, μια υπηρεσία boutique ταξί όπως την ονομάζουν. Οι ιδιοκτήτες των ταξί είναι πάντα άψογα ντυμένοι, μιλούν όλοι αγγλικά -τουλάχιστον- και στα αυτοκίνητά τους προσφέρουν κρύα αναψυκτικά και νερό, περιοδικά, πρόσβαση στο internet, δυνατότητα παρακολούθησης κινηματογραφικών ταινιών, δυνατότητα φόρτισης συσκευών και κατόπιν αιτήματος του πελάτη παιδικό κάθισμα και μουσική υπόκρουση της επιλογής του.

Δευτέρα 20 Ιουλίου 2015

Ήρθε η νέα εφαρμογή του ΟΑΣΘ για το κινητό σας



Πλέον θα μπορείτε να βρείτε όλες τις υπηρεσίες του ΟΑΣΘ και μέσω κινητού τηλεφώνου! Θα μπορούμε να βρούμε πληροφορίες για τα δρομολόγια, τις ώρες και τις αλλαγές στις γραμμές.

Η εφαρμογή λέγεται «OASTH bus» και είναι διαθέσιμη για λειτουργικά συστήματα ios android αλλά και για windows phone.

Παράλληλα, σας δίνεται η δυνατότητα να έχετε και επικοινωνία με τον οργανισμό είτε για ερωτήσεις είτε για σχόλια και παρατηρήσεις.

Για όσους χρησιμοποιούν τις συγκοινωνίες της πόλης η εφαρμογή αυτή θα τους λύσει τα χέρια.

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Κέρδισε το «στοίχημα» του αστικού τρένου.



Πέντε επιτυχημένα χρόνια λειτουργίας συμπλήρωσε ο Προαστιακός που μεταφέρει καθημερινά περισσότερους από 5.000 επιβάτες. Η Πάτρα κέρδισε το «στοίχημα» του αστικού τρένου κι έγινε παράδειγμα για άλλες πόλεις (π.χ. Καλαμάτα) που το διεκδικούν.Ζητούμενο πλέον είναι αν θα διατηρηθεί σε λειτουργία ο προαστιακός όταν ξεκινήσουν οι εργασίες για την έλευση του σύγχρονου τρένου στην Πάτρα. ΚΑΧΥΠΟΨΙΑ Ηταν Ιούλιος του 2010 που μπήκε ο Προαστιακός στην καθημερινότητα των Πατρινών. Με αρκετή κριτική, καχυποψία και κόντρα από επαγγελματικές ομάδες που εκτιμούσαν ότι έμπαινε στην αγορά τους ένας ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς. Στον αντίποδα υπήρξαν πολίτες της βόρειας Πάτρας, συλλογικότητες και μεμονωμένα άτομα, που δεν περιορίστηκαν στην καθημερινή χρήση του προαστιακού, αλλά στήριξαν την ανάγκη λειτουργίας του με δημόσιες τοποθετήσεις.
ΔΕΙΛΑ - ΔΕΙΛΑ
Λένε ότι κάθε αρχή είναι και δύσκολη. Στην προκειμένη περίπτωση ο Προαστιακός ξεκίνησε δειλά-δειλά με μια επιβατική κίνηση περίπου 2.000 ατόμων τον μήνα.
Κατά μία εκδοχή, η οποία αμφισβητείται από ανθρώπους του φορέα λειτουργίας του Προαστιακού, το αστικό τρένο ξεκίνησε για να εξασφαλιστεί η εργασιακή συνέχεια του τοπικού προσωπικού μετά την παύση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας με το Κιάτο και την Αθήνα.
Επικρατέστερη εκδοχή ανάμεσα στους πολίτες που παρακολουθούν την πορεία του σιδηροδρομικού έργου στην Αχαΐα και την Πάτρα ήταν να διατηρηθούν ως έχουν τα όρια (μήκος και πλάτος) των γραμμών σταθερής τροχιάς μέχρι να ξεκινήσουν οι εργασίες για το σύγχρονο τρένο.


ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΙΧΑΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Πειραιά για την επέκταση του ΤΡΑΜ.


Λόγω εργασιών επέκτασης του τροχιόδρομου (ΤΡΑΜ) Πειραιά, θα πραγματοποιηθούν οι παρακάτω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή Δήμου Πειραιά, για το χρονικό διάστημα από 21.7.2015 έως 21.5.2016, καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου : Προσωρινή και πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας της οδού Γ. Λαμπράκη (είσοδος από Λ. Πειραιώς), στο τμήμα της πενήντα (50,00) μέτρα προ και έως τη συμβολή της με την οδό Ομ. Σκυλίτση και για δέκα (10,00) μέτρα από τη συνέχιση του οικοδομικού τετραγώνου στην ίδια συμβολή, ρεύμα κυκλοφορίας προς Πασαλιμάνι , περιοχής Δήμου Πειραιώς. Η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται σε μία λωρίδα κυκλοφορίας ελάχιστου πλάτους τριών (3,00) μέτρων.

Κάντε ξεκούραστο ταξίδι αξιοποιώντας την υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ.


Για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των επιβατών της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρέχει στις πόλεις της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Βόλου, της Ξάνθης, της Λάρισας, της Κατερίνης και της Έδεσσας, και στην ευρύτερη περιοχή αυτών, τη δυνατότητα συνδυασμένης μεταφοράς επιβατών με τραίνο και ταξί με ένα ενιαίο εισιτήριο, εύκολα γρήγορα και οικονομικά.


Οι επιβάτες με αφετηρία τις πόλεις αυτές έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν με ταξί από την πόρτα τους στο Σιδηροδρομικό Σταθμό, ενώ οι επιβάτες με προορισμό τις παραπάνω πόλεις μπορούν να μεταφερθούν από το Σιδηροδρομικό Σταθμό στον τελικό τους προορισμό με ταξί.

Η υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ είναι διαθέσιμη στους επιβάτες από τα σημεία πώλησης (που διαθέτουν ηλεκτρονικό σύστημα κράτησης θέσεων και έκδοσης εισιτηρίων) της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή εναλλακτικά μέσα από την ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (www.trainose.gr).
Σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους στάθμευσης στους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Βόλου, της Ξάνθης, της Λάρισας, της Κατερίνης και της Έδεσσας, το ταξί περιμένει τους επιβάτες κατά την άφιξη της αμαξοστοιχίας για να τους μεταφέρει στον τελικό τους προορισμό, ή αντίστροφα, το ταξί που έχει παραλάβει τους επιβάτες από την αφετηρία τους, τους αποβιβάζει στον ίδιο διαμορφωμένο χώρο.

Γενικές πληροφορίες για την υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ:

Κυριακή 19 Ιουλίου 2015

Η απαξίωση του ελληνικού σιδηρόδρομου συνεχίζεται...



Εξαιρετικά κακή η εικόνα της αμαξοστοιχίας Λάρισας-Βόλου
Η ηλεκτροκίνηση δεν έχει έρθει στο προσκήνιο για τη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας-Βόλου, και παρά τις άτυπες δεσμεύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για προσωρινές τουλάχιστον λύσεις όσον αφορά τις αμαξοστοιχίες που μεταφέρουν καθημερινά εκατοντάδες άτομα, κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Σε μία κατά τα άλλα περίοδο αιχμής, όταν και αρκετοί είναι αυτοί που ταξιδεύουν ανάμεσα στις δύο πόλεις, ακόμη και αλλοδαποί τουρίστες, η κατάσταση δείχνει να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.
Όπως αναφέρουν αρκετοί ταξιδιώτες, η αμαξοστοιχία που χρησιμοποιήθηκε για το δρομολόγιο Λάρισας-Βόλου και αντίστροφα τις τελευταίες ημέρες, δεν είχε καν κλιματισμό σε λειτουργία, και προκειμένου οι υπάλληλοι και οι ελεγκτές να αντιμετωπίσουν την έντονη ζέστη, κατέφυγαν στη λύση απλά στο να ξεκλειδώσουν τα παράθυρα! Παρά βέβαια και τις έντονες διαμαρτυρίες, κανείς δεν φάνηκε να δίνει λύση, ή τουλάχιστον εξηγήσεις!

Από το φθινόπωρο αυξάνονται οι τιμές των εισιτηρίων στα ΜΜΜ.



Μελετάται καινούργια τιμολογιακή πολιτική για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από το φθινόπωρο, δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στην ΕΡΤ.
Ερωτηθείς πότε θα αυξηθούν τα εισιτήρια στα ΜΜΜ, λόγω της αύξησης του ΦΠΑ στο 23%, ο υπουργός είπε ότι είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για να αντιμετωπιστεί τόσο γρήγορα.
«Γνωρίζετε πολύ καλά ότι εκδίδονται εισιτήρια που αναγράφουν συγκεκριμένη τιμή, επομένως μπορεί να λέμε ότι αυτά από Δευτέρα θα ξεκινήσουν, αλλά αυτά δεν γίνονται με μαγικό ραβδί. Αν αποφασιστεί άμεσα να αυξήσουμε τον ΦΠΑ στις αστικές συγκοινωνίες, θέλουμε αρκετούς μήνες για να ολοκληρώσουμε αυτές τις διαδικασίες» ανέφερε.
Όσον αφορά στη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι είναι μια απόφαση που έχει ληφθεί, τονίζοντας πως οι αστικές συγκοινωνίες ήταν στο πλευρό του πολίτη στις κρίσιμες ημέρες.
«Δίνουμε δωρεάν πρόσβαση σε ομάδες των συμπολιτών μας που έχουν ανάγκη να μεταφέρονται δωρεάν. Επομένως, όλοι μας πρέπει να δείξουμε ένα άλλο πνεύμα γύρω από τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς» πρόσθεσε.
Παράλληλα, ο αναπληρωτής υπουργός έκανε γνωστό ότι την επόμενη εβδομάδα θα βγει στη διαβούλευση το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες.

Το νέο τρένο έρχεται (και τι θα το κάνουμε;).



Νέα σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Πύργος και ειδικά, το υπό κατασκευή τμήμα της, Κιάτο - Πάτρα:Το νέο τρένο έρχεται με μεγαλύτερη ταχύτητα από όσο φανταζόμαστε και θα έχει διπλή σημασία.
Ο Πατρινός θα μπορεί να είναι μέσα σε μιάμιση ώρα στην Αθήνα, ενώ με την ίδια ταχύτητα θα πηγαινοέρχονται και κοντέινερ από και προς το νέο λιμάνι. Για την ώρα και σύμφωνα με τον σχεδιασμό, σταματάει στο Ρίο, από κει και πέρα δεν ξέρουμε τι θα το κάνουμε, το πιο πιθανό είναι πως θα συνεχίσει μέχρι το νέο λιμάνι, διερχόμενο με νέα γραμμή (2η μετά την υφιστάμενη του προαστιακού) από το κέντρο της πόλης.
Όλοι μαζί; Ναι όλοι μαζί, νυν και νέα γραμμή, εκεί δίπλα στην Όθωνος Αμαλίας!
Η υπογειοποίησή του θα πρέπει να αποκλειστεί. Όχι μόνο γιατί θα απαιτηθούν δισ. ευρώ και καμιά δεκαετία επιπλέον σε χρόνο, αλλά γιατί είναι πολύ δύσκολο κατασκευαστικά, σε μια περιοχή που μέχρι το 1850 ήταν έλη και βάλτος, άρα με απαγορευτικό (σχεδόν) υπέδαφος.
Η βύθισή του, ακριβώς στην επιφάνεια του εδάφους επίσης είναι έργο ασύλληπτης τεχνικής δυσκολίας. όπως εκτιμούν υπηρεσιακοί παράγοντες.

Σάββατο 18 Ιουλίου 2015

Ταξιδέψτε με τραίνο παρέα με το αυτοκίνητο σας.




Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσφέρει τη δυνατότητα στους επιβάτες που ταξιδεύουν στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα και συγκεκριμένα με τη νυκτερινή αμαξοστοιχία 600/ 601 να μεταφέρουν το αυτοκίνητό τους σε ειδικό βαγόνι μεταφοράς αυτοκινήτων.

Ακριβότερα τα ταξί από την Δευτέρα



Πιο ακριβές θα είναι πλέον οι μετακινήσεις με ταξί, λόγω της αύξησης του ΦΠΑ στο 23% που τίθεται σε εφαρμογή από την Δευτέρα 20 Ιουλίου, με την ελάχιστη διαδρομή να αυξάνεται από τα 3,20 στα 3,44 ευρώ. 
Όπως ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), το νέο τιμολόγιο έχει ως εξής:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Πτώση Σημαίας 1,29 €
Τιμολόγιο 1 0,74 €
Τιμολόγιο 2 1,29 € (νυχτερινό)
Χρονοχρέωση ανά ώρα 11,81 €
Απλή Κλήση ή Ραντεβού 0,00 εως 6,15 €
Από & Προς Αεροδρόμιο Αθήνας 4,18 €
Από & προς Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης 3,44 €
Από & προς Αεροδρόμια Περιφέρειας 2,83 €
Από Λιμάνια Σ.Σ. Σταθμοί Λεωφορείων 1,17 €
Για κάθε αποσκευή άνω των 10kg 0,43 €
Ελάχιστη Αποζημίωση Αθήνα-Θεσσαλονίκη 3,44 €
Ελάχιστη Αποζημίωση Περιφέρεια 3,69 €

ΑΠΟ ΤΟΝ «ΠΥΡΕΤΟ» ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΕΩΝ ΣΤΟ «ΠΑΓΩΜΑ» ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ




Εγκαταλελειμμένα εργοτάξια και έλλειψη χρηματοδότησης στον ΟΣΕ.
Την ίδια στιγμή που στη χώρα μας τα έργα έχουν ανασταλεί μέχρι νεοτέρας, άλλη μία αρνητική είδηση ήρθε από την E.E.
Τέσσερις μελέτες που αφορούν το μέλλον του ελληνικού σιδηρόδρομου δεν πήραν έγκριση για χρηματοδότηση.

Τι θα γίνει με τον νέο σταθμό των ΚΤΕΛ


Νέες προτάσεις για την περίπτωση που δεν καρποφορήσει το σχέδιο σύμπραξης ιδιωτικού και δημοσίου τομέα (ΣΔΙΤ) για τον νέο Κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στον Ελαιώνα πέφτουν στο τραπέζι από στελέχη των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.
Ειδικότερα, όπως πληροφορείται «Το Βήμα», διερευνάται το ενδεχόμενο να «σπάσουν» σε δύο διαφορετικές τοποθεσίες οι σταθμοί των ΚΤΕΛ, με αυτά της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας να μεταφέρονται σε δημοτική έκταση δίπλα στον σταθμό «Αγία Μαρίνα», ενώ εκείνα της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας να χωροθετούνται σε έκταση της Αττικό Μετρό, δίπλα στον σταθμό «Σεπόλια» του μετρό. Ωστόσο, και οι δύο λύσεις απαιτούν τεχνικές, νομικές και διοικητικές παρεμβάσεις.

Παρασκευή 17 Ιουλίου 2015

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Στο 1,30 ανεβαίνει το εισιτήριο, αυξήσεις και στα τρένα



Δέκα λεπτά θα ανέβει η τιμή του εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα μετά την αλλαγή των συντελεστών (από 13% σε 23%) λόγω της συμφωνίας για το 3ο Μνημόνιο της χώρας μας με τους πιστωτές της.
Έτσι το κοινό εισιτήριο στις συγκοινωνίες της Αθήνας θα φτάσει από το σημερινό 1,20 σε 1,30. Αντίστοιχη αύξηση θα υπάρξει και στις μηνιαίες κάρτες που θα δουν το αντίτιμο να φτάνει από τα σημερινά 30 ευρώ να ανεβαίνει αλλά προς το παρόν άγνωστο πόσο. Το ημερήσιο εισιτήριο θα παραμείνει στα 4 ευρώ.
Στα τρένα και εκεί θα έχουμε αυξήσεις μιας και μέχρι σήμερα οι τιμές περιείχαν ΦΠΑ 13% που μεταφέρεται όμως στο 23%. Οι αλλαγές στις τιμές των εισιτηρίων και ποιες είναι αυτές θα γίνουν γνωστές ίσως και σήμερα. 

Τετάρτη 15 Ιουλίου 2015

Πάτρα: Προβληματισμός στο Αστικό ΚΤΕΛ για τις επιθέσεις σε λεωφορεία


Ιδιαίτερα προβληματισμένοι φέρονται να είναι τα μέλη της διοίκησης του Αστικού ΚΤΕΛ και οι εργαζόμενοι - οδηγοί του.Το φαινόμενο των νεαρών, διαφόρων κοινωνικών ομάδων, που πετούν αντικείμενα σε λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ, έχει επεκταθεί πέρα από την περιοχή των Δεμενίκων. Παρόμοια κρούσματα έχουν γίνει κοντά στην περιοχή της Εγλυκάδας, αλλά και στον Ρηγανόκαμπο με τους οδηγούς να αναφέρουν στις μεταξύ τους συζητήσεις ότι πρόκειται για ρομά που προέρχονται από τον εκεί καταυλισμό.

Με εισιτήριο οι μετακινήσεις στα Μέσα Μεταφοράς.



Τέλος οι δωρεάν συγκοινωνίες.
Tέλος στη δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στο Λεκανοπέδιο. Από σήμερα, Τετάρτη οι επιβάτες θα πρέπει και πάλι να πληρώνουν εισιτήριο, σύμφωνα με την απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη.
Υπενθυμίζεται, ότι η δωρεάν μετακίνηση του επιβατικού κοινού σε όλες τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας ήταν ένα έκτακτο μέτρο και εντάσσονταν στο πλαίσιο των μέτρων αλληλεγγύης για τη στήριξη των πολιτών, που είχε θέσει σε εφαρμογή η κυβέρνηση.

Δύο σιδηροδρομικά έργα και δύο μελέτες στο κοινοτικό πρόγραμμα CEF.


Μέχρι το τέλος Ιουλίου αναμένεται να έχει εγκρίνει επίσημα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την απόφαση χρηματοδότησης δύο σημαντικών σιδηροδρομικών έργων στην Ελλάδα, συνολικού ύψους 512.000.000 ευρώ. Εντάχθηκαν και δύο μελέτες.
Τα δύο έργα αφορούν την εργολαβία – «σκούπα» στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός (με την οποία οι «αμαρτίες» από παλαιότερες εργολαβίες) και το υπό κατασκευή τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος, περιλαμβάνονται στον κατάλογο των 276 έργων που θα χρηματοδοτηθούν από το κοινοτικό πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility – CEF). Το χρονοδιάγραμμα της Κομισιόν προβλέπει πως οι επιμέρους συμφωνίες επιχορηγήσεων των έργων θα προετοιμαστούν και εν συνεχεία θα υπογραφούν με τους δικαιούχους των έργων, ενώ τα κονδύλια θα αρχίσουν να εκταμιεύονται από το τελευταίο τρίμηνο του 2015.

Τρίτη 14 Ιουλίου 2015

Σήραγγες Κακιάς Σκάλας: Διακοπές κυκλοφορίας από την Τρίτη μέχρι το πρωί της Παρασκευής



Διακοπές κυκλοφορίας διάρκειας πέντε ωρών κατά την νυχτερινή περίοδο θα πραγματοποιηθούν στη νέα Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, στις σήραγγες της Κακιάς Σκάλας, στην κατεύθυνση προς Κόρινθο.
Πιο συγκεκριμένα οι διακοπές θα γίνουν:
από τα μεσάνυχτα της Τρίτης (14/07) μέχρι τις 5.00 το πρωί της Τετάρτης (15/07)
από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης (15/07) μέχρι τις 5.00 το πρωί της Πέμπτης (16/07) και
από τα μεσάνυχτα της Πέμπτης (16/07) μέχρι τις 5.00 το πρωί της Παρασκευής (17/07)

Στη διάρκεια των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων η κυκλοφορία των οχημάτων μεταξύ των κόμβων Μεγάρων (ΧΘ 39,9) και Κινέτας (ΧΘ 56,6) στην κατεύθυνση προς Κόρινθο, θα διεξάγεται μέσω της παλαιάς εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου.

Κυριακή 5 Ιουλίου 2015

Ποια έργα υποδομών ξέφυγαν από το capital control.



Εκτός από το capital control είναι και η εγκατάσταση πυλών εισόδου στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού σιδηροδρόμου.
Μετά από το κλείσιμο των τραπεζών και την επιβολή κεφαλαιακών ελέγχων σχεδόν η συντριπτική πλειονότητα των έργων που υλοποιούνται στην ελληνική επικράτεια αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης. Ωστόσο, τα έργα που εκτελούνται ως σύμπραξη Δημοσίου-Ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) είναι τα μοναδικά που δεν έχουν κλυδωνιστεί από την τραπεζική αργία και τα capital controls. Και αυτό επειδή, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, τα ΣΔΙΤ που υλοποιούνται σήμερα είναι συνδεδεμένα με λογαριασμούς τραπεζικών ιδρυμάτων του εξωτερικού. Κάτι τέτοιο υπήρξε προαπαιτούμενο κατά τη συμβασιοποίηση των συγκεκριμένων έργων λόγω της χαμηλής πιστοληπτικής ικανότητας των εγχώριων τραπεζών.

Πέμπτη 2 Ιουλίου 2015

Γαλλία: Ο καύσωνας προκαλεί προβλήματα στα δρομολόγια των τραίνων.

Κόκκινος συναγερμός έχει σημάνει στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης που σαρώνεται από κύμα καύσωνα.Η Γαλλία ζει το πιο ζεστό καλοκαίρι των τελευταίων 48 χρόνων. Οι αρχές έχουν ενεργοποιήσει το σχέδιο έκτακτης ανάγκης για τον καύσωνα.Έντονα είναι τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο. «Τα τρένα έρχονται με καθυστέρηση, και δεν έχουμε ενημέρωση, πολλοί ανεβαίνουν σε αυτά πιστεύοντας ότι αυτό είναι το σωστό τρένο και τους ζητούν να αλλάξουν πλατφόρμες και τους βάζουν σε πλατφόρμες που είναι ήδη γεμάτες» δήλωσε ένας κάτοικος της Γαλλικής πρωτεύουσας.


Πηγη: gr.euronews.com

Τρίτη 30 Ιουνίου 2015

Στο ΦΕΚ η δωρεάν μετακίνηση των πολιτών με τα ΜΜΜ



Στην παροχή δωρεάν υπηρεσιών από τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής έως τις 6 Ιουλίου 2015 και στην διαγραφή των προστίμων που έχει επιβληθεί σε ανέργους στα μέσα μεταφοράς, με ταυτόχρονη απαλλαγή της καταβολής του κομίστρου, προχώρησε η κυβέρνηση, σύμφωνα με αποφάσεις που δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ιωάννινα: Λεωφορείο του αστικού ΚΤΕΛ, έπεσε σε φούρνο


Αστικό λεωφορείο έπεσε σε αρτοποιείο, στη συμβολή της Λεωφόρου Γράμμου με την οδό Τσιάρα, Φίλιου, Τάτση!Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, ο οδηγός του λεωφορείου έχασε τον έλεγχο του οχήματος, αρχικά προσέκρουσε σε ένα αυτοκίνητο και στη συνέχεια κατέληξε στην είσοδο του φούρνου και ευτυχώς, σταμάτησε επάνω σε μια κολόνα. Ευτυχώς από τη σύγκρουση δεν έχει τραυματιστεί κανείς, μιας και στο λεωφορείο δε υπήρχαν επιβάτες. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες,ο οδηγός του οχήματος ένιωσε μια αδιαθεσία...
Στο σημείο έσπευσε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και δύναμη της τροχαίας.


Δευτέρα 29 Ιουνίου 2015

Σε ακρόαση στην βουλή, οι νέες διοικήσεις ΕΡΓΟΣΕ και ΕΥΔΑΠ.



Ακρόαση από τη Βουλή για τον διορισμό του στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΥΔΑΠ πρόκειται να περάσει την προσεχή Τρίτη (ή τουλάχιστον έτσι ήταν προγραμματισμένο) ο Γιάννης Μπενίσης.
Η δημοσίευση της πρόσκλησης ακρόασης στον ιστότοπο της Βουλής την Παρασκευή -και με δεδομένη τη συγκυρία- προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, με δεδομένο ότι ο κ. Μπενίσης τυγχάνει σύντροφος της περιφερειάρχη Αττικής Ρένας Δούρου. Ο κ. Μπενίσης είχε και προ μηνών βρεθεί στο επίκεντρο, όταν δημοσιεύματα τον έφεραν να έχει τοποθετηθεί σε θέση στην Περιφέρεια, γεγονός όμως που τελικά δεν ίσχυε.

Δωρεάν οι αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα μέχρι 6 Ιουλίου


Δωρεάν θα γίνονται οι μετακινήσεις με τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα 6 Ιουλίου, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης. Η σχετική απόφαση θα βγει εντός της ημέρας προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες, λόγω των μέτρων περιορισμού, και θα αφορά το Μετρό, τα αστικά λεωφορεία, τον ΗΣΑΠ και τα τρόλει, αλλά όχι τον Προαστιακό και τα ΚΤΕΛ.


«Έχουμε πάρει μια απόφαση χθες, όσο είναι σε αργία οι τράπεζες να διευκολύνουμε όσο μπορούμε περισσότερο τους πολίτες. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα ληφθούν πάρα πολλά μέτρα. Ένα από αυτά θα είναι μετά τη νομοθετική ρύθμιση αυτού του θέματος εάν προλάβουμε σήμερα ή αύριο και λόγω των διαδικασιών, να υπάρχουν δωρεάν συγκοινωνίες από τις δημόσιες συγκοινωνίες που έχουμε στην Αθήνα» τόνισε ο υπουργός, μιλώντας στο Mega.

Πρόσθεσε ότι η απόφαση θα ισχύει «μέσα στη μέρα ή το αργότερο αύριο» και σημείωσε ότι το κόστος της υπολογίζεται περίπου στα 4 εκατ. ευρώ.

Η απόφαση δεν θα αφορά τη Θεσσαλονίκη και τις άλλες επαρχιακές πόλεις, όπου οι συγκοινωνίες εκτελούνται από ιδιωτικούς φορείς.

Το δημόσιο «πληγώνει» τον ΟΣΕ: Απώλεια ενοικίων τροχαίου υλικού και μείωση επιδότησης



Το ελληνικό δημόσιο «πληγώνει» τις επιδόσεις του ΟΣΕ. Ο οργανισμός αντιμετωπίζει πλέον δυο προβλήματα: Απώλεσε τα έσοδα από τα ενοίκια τροχαίου υλικού, τα οποία αποτελούν έσοδο του ελληνικού δημοσίου, αλλά και τη μειωμένη κρατική επιχορήγηση.
Ειδικότερα, η κρατική επιχορήγηση έφτασε πέρσι τα 53 εκατ., έναντι 77,5 εκατ., με αποτέλεσμα τα λοιπά έσοδα εκμετάλλευσης να διαμορφωθούν στα 109 εκατ., έναντι 144,4 εκατ. το 2013.
Αντίθετα, ο κύκλος εργασιών (δεν περιλαμβάνονται τα λοιπά έσοδα εκμετάλλευσης, όπως η κρατική επιδότηση, κ.α.) παρέμεινε σταθερός, φτάνοντας τα 39,6 εκατ., έναντι 39,5 εκατ. τη χρήση του 2013.

Λογιστικά, ο ΟΣΕ αξιώνει 757 εκατ. από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η ΕΕ αποφασίζει για το "σβήσιμό" τους



Ο νόμος εξυγίανσης (;) του ομίλου ΟΣΕ (3891/2010) επέφερε - κυρίως - αρνητικές συνέπειες στη καθημερινή λειτουργία των σιδηροδρομικών εταιρειών και στη λογιστική τους απεικόνιση.
Στο τελευταίο πεδίο, το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο αποτελεί η αξίωση των 757 εκατ. του ΟΣΕ προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η διαγραφή των απαιτήσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, στο πλαίσιο απόσχισης των λειτουργιών των δυο εταιρειών και «απελευθέρωσης βαρών» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μπορεί να αποτελεί νόμο του κράτους, ωστόσο απομένει η τελική έγκριση της ΕΕ.


Τι αναφέρει στον ισολογισμό του ο ΟΣΕ

Σάββατο 27 Ιουνίου 2015

Ξεκινούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια των λεωφορείων χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα


Την ερχόμενη Τρίτη εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν οι πρώτες δοκιμαστικές διαδρομές των λεωφορείων, χωρίς οδηγό, στα Τρίκαλα.

Τα δύο πρώτα υπερσύγχρονα τεχνολογικώς οχήματα χωρίς οδηγό, όπως αναφέρει ο Δήμος Τρικκαίων, θα καταφτάσουν στα Τρίκαλα, προκειμένου, μαζί με την έλευση των ξένων επιστημόνων, να αρχίσει μια νέα διαδικασία.

Αυτή, όπως διευκρινίζεται, της προστατευόμενης κυκλοφορίας των οχημάτων για αποτύπωση της διαδρομής, μαζί με τεχνικές παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν. Δηλαδή, τα λεωφορεία θα «αποθηκεύουν» στη μνήμη των υπολογιστών τους τα όσα θα «βλέπουν» στη διαδρομή, από τη Τετάρτη 1 Ιουλίου μέχρι και την Κυριακή 12 Ιουλίου.

Σε όλο αυτό το διάστημα, η πορεία των λεωφορείων θα γνωστοποιείται, προκειμένου να γνωρίζουν οι οδηγοί, οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι κάτοικοι της πόλης, πώς θα κινούνται.

Θα υπάρχει, έτσι, επισημαίνεται, μια πρόγευση για τον τρόπο με τον οποίο θα αλλάξει η ζωή των τρικαλινών και πώς τα Τρίκαλα αποκτούν από τον Σεπτέμβριο του 2015 μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2016, την παγκόσμια πρωτιά κίνησης των λεωφορείων, χωρίς οδηγό σε αστικό περιβάλλον.

Σήμερα, ολοκληρώνονται και οι εργασίες ασφαλτόστρωσης νέου τάπητα σε σημεία της διαδρομής, από την οποία θα διέρχονται τα λεωφορεία χωρίς οδηγό.


Ένα οδυνηρό άλμα, από την αποβάθρα του τρένου!!! Δείτε το βίντεο!!!


Αυτός ο άντρας είναι θαρραλέος ή απλά ανόητος; Σίγουρα, πάντως, πονάει πολύ μετά από αυτό το πήδημα...
Ο νεαρός άντρας άφησε άφωνους τους επιβάτες αυτής της αποβάθρας του μετρό. Το βίντεο κατέγραψε τη στιγμή που ο νεαρός εμφανίστηκε από το πουθενά και προσπάθησε να πηδήξει από τη μία πλευρά της αποβάθρας στην άλλη.
Όπως βλέπουμε στο βίντεο, στην αρχή περπατάει στην πλατφόρμα, πάει στην άκρη και επιχειρεί το άλμα και στη συνέχεια βρίσκεται στον αέρα.
Και εκεί που φαίνεται ότι θα τα καταφέρει, δυστυχώς για τον ίδιο, δεν προσγειώνεται πάνω στην πλατφόρμα, αλλά πέφτει στο πλάι, με έναν τρόπο που προκαλεί γέλιο σε όσους τον βλέπουν και σίγουρα πολύ πόνο στον ίδιο.

Επανέρχεται το βραδινό δρομολόγιο του Προαστιακού Θεσσαλονίκης - Λάρισας



Επανέρχεται από σήμερα Σάββατο, οριστικά, το τελευταίο βραδινό δρομολόγιο του Προαστιακού από τη Θεσσαλονίκη προς Λάρισας με ώρα αναχώρησης στις 21.47 και άφιξη στη Λάρισα, στις 23.22. Οπότε καταργείται το δρομολόγιο των 20.00 από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα. 

Οι αλλεπάλληλες αλλαγές ώρας στο τελευταίο βραδινό δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα, των τελευταίων μηνών είχαν προκληθεί, λόγω των έργων κατασκευής γεφυρών στην κοιλάδα των Τεμπών, πάνω από τα ηλεκτρικά καλώδια της σιδηροδρομικής γραμμής. 

Είχαν προαναγγελθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι συχνές αλλαγές των βραδινών δρομολογίων, με την προσθήκη, ότι τα δρομολόγια θα επανέλθουν κανονικά μέχρι τέλη Ιουνίου. 

Το έργο, που αφορούσε το τμήμα με τις σιδηροδρομικές γραμμές, από πλευράς κατασκευαστικής εταιρείας της ΠΑΘΕ, ολοκληρώθηκε. 


Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015

Διαψεύδουν τα ΚΤΕΛ Αρκαδίας τα περί εισιτηρίων σε δραχμές



Έντονη είναι η αντίδραση των υπευθύνων του ΚΤΕΛ Αρκαδίας, μετά τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για έκδοση εισιτηρίων σε δραχμές.

Αποζημίωση 1.300 ευρώ από κατοίκους, ζητά το Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας!



Πρωτοφανή τα όσα διαδραματίζονται από το βράδυ της Πέμπτης στην περιοχή των Δεμενίκων, μετά την επίθεση με πέτρες που δέχθηκε Αστικό λεωφορείο από αγνώστους, που του έσπασαν 5 πλαινά τζάμια, αξίας 1.300. ευρώ.
Ο ιδιοκτήτης του λεωφορείο ζητά από την περιοχή και τον εκπολιτιστικό σύλλογο την αποζημίωση για τη ζημιά που υπέστη!!!
Την ίδια ώρα το Αστικό ΚΤΕΛ, ανακοίνωσε στους κατοίκους, ότι από το μεσημέρι και μετά τους σταματά τα δρομολόγια, με μία ολόκληρη περιοχή, να αποκόβεται από την υπόλοιπη Πάτρα και να «τιμωρείται», για την παραβατικότητα μιας ομάδας νεαρών, που παραμένει ασύλληπτη.

Aν είχαμε 1.300 ευρώ θα τα δίναμε σε οικογένειες που έχουν ανάγκη και όχι για να πληρώσουμε μία ζημιά, που δεν την προκαλέσαμε εμείς, αλλά κάποιοι που οφείλει η αστυνομία να εντοπίσει και να συλλάβει, σχολίασε ο πρόεδρος του εκπολιτιστικού συλλόγου Δεμενίκων, Αντώνης Γκόλφης.

ΠΗΓΗ

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2015

Το πρώτο αυτοκίνητο ελληνικής κατασκευής




Το ξέρατε ότι το 1918 ο Νίκος Θεολόγος συναρμολόγησε το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας μηχανή μοτοσυκλέτας;

Ο Νικόλαος Θεολόγος εργάστηκε στην αμερικανική βιομηχανία αυτοκινήτων και επέστρεψε στην Ελλάδα το 1914. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’20 ασχολήθηκε επιτυχώς με αμάξια κι αμαξώματα.

Γιατί μπορεί και να ακυρωθεί το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο.


Απάντηση σε ερώτηση του βουλευτή των ΑΝΕΛ κο Νικολόπουλο σχετικά με το διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ Ψαθόπυργος-Ρίο έδωσε ο αν.Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης με την οποία θέτει εν αμφιβόλω το διαγωνισμό Ψαθόπυργος-Ρίο και μάλιστα θέτει θέμα παραπομπής διοικητικών παραγόντων της ΕΡΓΟΣΕ εφόσον θεωρηθεί ότι συντρέχουν οι συνθήκες.Όπως ανέφερε στην απάντηση του «η νέα διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ μετά από τις προβλεπόμενες διαδικασίες από το Κοινοβούλιο θα εξετάσει εάν θα προχωρήσει ο διαγωνισμός με αριθμό 716 (μιλά για το δημοπρατημένο έργο Ψαθόπυργος-Ρίο), εάν τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες ή εάν θα ακυρωθεί. Το ίδιο ισχύει και για τους διοικητικούς παράγοντες, εφόσον επιβεβαιωθούν οι καταγγελίες σας μετά την έρευνα που έχουμε διατάξει.»

Σχετικά με το γενικότερο πλαίσιο των διαγωνισμών της ΕΡΓΟΣΕ είπε πως «Θα έπρεπε ως κράτος να είχαμε ένα άλλο πραγματικό σύγχρονο σύστημα τιμολόγησης τεχνικών εργασιών και υλικών και επομένως σοβαρούς πραγματικούς προϋπολογισμούς. Αντ’ αυτού έχουμε ένα απαρχαιωμένο σύστημα με άλλες τιμές πολύ μεγαλύτερες από τις πραγματικές και άλλες πολύ μικρότερες. Συνεπώς, έχουμε πολύ μεγάλα προβλήματα στον προγραμματισμό νέων έργων αλλά και στους ελέγχους και στις αξιολογήσεις. Εάν είχαμε ένα ορθό σύστημα τιμολόγησης θα έπρεπε να έχουμε πολύ μικρές εκπτώσεις.»
Και συνεχίζοντας είπε «Σήμερα γίνεται αυτό που γνωρίζουμε όλοι. Σήμερα με το στρεβλό σύστημα τιμολόγησης ανάλογα το έργο, την κατηγορία, τις εργασίες, τα υλικά, μπορεί να υπάρχουν μικρότερες ή μεγαλύτερες εκπτώσεις. Για τα όσα καταγγέλλετε, ότι δηλαδή διοικητικοί και υπηρεσιακοί παράγοντες της ΕΡΓΟΣΕ φούσκωσαν τους προϋπολογισμούς των έργων, θα το διερευνήσουμε. Ήδη δόθηκε εντολή στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων.»
Στη δευτερολογία του ο Χρήστος Σπίρτζης ολοκληρώνοντας την απάντηση είπε πως κατατέθηκε το αντίστοιχο έγγραφο για εντολή διερεύνησης από το Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων, που ανήκει στο Υπουργείο, για την ΕΡΓΟΣΕ.


Πηγή: thebest.gr

10 Most Dangerous Roads in the World

Τρίτη 23 Ιουνίου 2015

Προσλήψεις στις συγκοινωνίες και... δρομολόγια από τους Δήμους


Αυτά ανακοίνωσε τη Δευτέρα από τη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης... Ο κ. Σπίρτζης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Α' Αθηνών της ΝΔ κ. Νικήτα Κακλαμάνη σχετικά με τη λήψη μέτρων αντιμετώπισης των προβλημάτων συντήρησης των λεωφορείων του ΟΣΥ, τόνισε ότι μετά την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης και τον ορισμό νέων διοικήσεων στις αστικές συγκοινωνίες, το υπουργείο θα προχωρήσει σε αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΑΣΘ με στόχο την «εξοικονόμηση πόρων από την τροποποίηση του νόμου για τη σκανδαλώδη επιδότηση του ΟΑΣΘ, όπου έχουμε πενταπλάσια επιδότηση από τον ΟΑΣΑ».

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015

Το Πεκίνο θέλει τώρα να χρηματοδοτήσει συνολικά το ευρωπαϊκό «πακέτο Γιουνκέρ».



Τα λιμάνια και οι σιδηρόδρομοι τα έργα ελληνικού ενδιαφέροντος.
Κινεζική «προίκα», ύψους ενδεχομένως δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ, στο Ευρωπαϊκό Ταμείο για τις Στρατηγικές Επενδύσεις αναμένεται να προσφερθεί σε λίγες ημέρες. Στόχος είναι τα έργα κοινού ενδιαφέροντος Ευρώπης - Πεκίνου, στα οποία εντάσσονται και έργα ελληνικού ενδιαφέροντος και ειδικότερα υποδομές, όπως λιμάνια και σιδηρόδρομοι.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ύστατη προσπάθεια σύγκλησης, έρχονται ανακοινώσεις για την τύχη του έργου.




Ολοκληρώθηκαν οι 3 συναντήσεις της "τριμερούς" που διαπραγματεύονται την επανέναρξη του παγωμένου έργου στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Από τις 3 συναντήσεις δεν βγήκε ουσιαστικό αποτέλεσμα όμως υπήρξε μία χαραμάδα αισιοδοξίας ότι θα υπάρξει τελικά μία δίκαιη συμφωνία.

Εικόνα διάλυσης στα εργοτάξια σε ολόκληρη την Ελλάδα.




Με άδειες άνευ αποδοχών και απολύσεις απαντούν οι εργολάβοι στις μεγάλες καθυστερήσεις πληρωμών από το δημόσιο. Κίνδυνος για κοινοτικά κονδύλια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Ποια μεγάλα οδικά και σιδηροδρομικά έργα είναι στον «αέρα».
Οι περίπου 150 εργαζόμενοι σε εργολαβία κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού(Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή) που έμαθαν την Παρασκευή πως απολύονται είναι μόνο ένας μικρός αριθμός από τα εκατοντάδες θύματα της στάσης πληρωμών που έχει κηρύξει το δημόσιο στα εργοτάξια ολόκληρης της χώρας.

Σάββατο 20 Ιουνίου 2015

Η πρώτη δοκιμαστική διαδρομή της ΔΚ 8.001, από τα Καλάβρυτα στην Κερπινή!!! Δείτε το βίντεο!!!

Το πρώτο φως της ημέρας χτυπά τον σταθμό των ιστορικών Καλαβρύτων. Ησυχία παντού...σιγά σιγά η αποβάθρα γεμίζει με σιδηροδρομικούς έτοιμους να δώσουν "ζωή" στη γηραιά κυρία των Καλαβρύτων

Η πόρτα του μηχανοστασίου ανοίγει κι η μικρή ατμομηχανή - που την πλάτη της βαραίνουν 124 χρόνια - είναι έτοιμη να ζεσταθεί. Ο μάστορας ανάβει την εστία και μέσα σε 4 περίπου ώρες η ατμομηχανή είναι έτοιμη να κινηθεί. Ο μαγευτικός και γραφικός ήχος του ατμού κατακλύζει τον σταθμό ενώ δεκάδες επισκέπτες συρρέουν για να την φωτογραφήσουν. Όλα είναι έτοιμα κι αφού οι υδατοδεξαμενές γεμίσουν με νερό ο μουσειακός συρμός με επικεφαλής την ΔΚ 8.001 και την Ε/Α Βφκπτ 131, που μόλις πριν μία εβδομάδα έφτασε στα Καλάβρυτα, ξεκινά για την πρώτη δοκιμή πορείας μετά από 8 χρόνια ακινησίας. Έπειτα από δύο βόλτες στην μικρή αλλά πανέμορφη διαδρομή μεταξύ Καλαβρύτων και Κερπινής (5 χλμ μήκος) η ατμομηχανή έτοιμη πλέον να προσφέρει τις υπηρεσίες της ως τουριστικό αξιοθέατο μπαίνει κάτω από την προστασία του "ζεστού" μηχανοστασίου που για χρόνια της κρατούσε συντροφιά. Μια νέα αρχή για τον μουσειακό σιδηρόδρομο στην Ελλάδα και μια νέα αρχή για τη διαδρομή του Οδοντωτού σιδηροδρόμου.



Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015

HACKATHON #transport / Πληροφορίες για τον διαγωνισμό


Στις 4 και 5 Ιουλίου 2015 οι Συγκοινωνίες Αθηνών (Όμιλος ΟΑΣΑ), η εταιρία καινοτομίας Crowdpolicy και ο Κόμβος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Τεχνόπολις του Δήμου Αθηναίων – INNOVATHENS οργανώνουν διήμερο hackathon με θέμα την υλοποίηση εφαρμογών που αξιοποιούν ανοικτά δεδομένα (Open Data). Η δράση αποτελεί την έναρξη της πρωτοβουλίας “CROWDHACKATHON | INNOVATING WITH OPENDATA” που θα εφαρμοστεί σταδιακά σε τομείς της Οικονομίας και της Κοινωνίας!

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015

Έπεσε η κρατική επιχορήγηση, «γύρισαν» σε ζημιές 45,08 εκατ. οι Οδικές Συγκοινωνίες



Αύξηση του κύκλου εργασιών, με σημαντικές όμως ζημιές για τις Οδικές Συγκοινωνίες (λεωφορεία, τρόλεϊ) το 2014.

Η εταιρεία ΟΣΥ παρουσίασε έσοδα 117,7 εκατ. (δεν συμπεριλαμβάνεται η ετήσια κρατική επιδότηση, τα έσοδα αναφέρονται, κυρίως, στην πώληση εισιτηρίων και καρτών), έναντι 109 εκατ. το 2013. Ωστόσο, από καθαρά κέρδη 1,1 εκατ. το 2013, πέρασε σε καθαρές ζημιές 45,08 εκατ. το 2014.

Που οφείλονται οι ζημιές; Στο «κούρεμα» της ετήσιας κρατικής επιδότησης για την κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου, η οποία από 143,2 εκατ. το 2013, έπεσε στα 100,3 εκατ. το 2014.

Η κατάσταση για την ΟΣΥ δύναται να είναι χειρότερη εφέτος, αφού η ετήσια κρατική επιδότηση θαμειωθεί στα 85 εκατ. ευρώ.

Άξιο αναφοράς είναι ότι τα ταμεία της εταιρείας, στα τέλη του 2014, είχαν «στραγγαλιστεί», αφού τα ταμειακά διαθέσιμα ήταν 3,2 εκατ., έναντι 17,1 εκατ. το 2013.

Φ. Φωτεινός

Πάτρα: Οργισμένοι οι κάτοικοι της Αρόης, για το πετσόκομμα των δρομολογίων, από το Αστικό ΚΤΕΛ


Προ μιας εξαιρετικά δυσάρεστης έκπληξης βρέθηκαν, στις αρχές της εβδομάδες, οι δεκάδες συμπολίτες από την Αρόη της Πάτρας οι οποίοι χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους τα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ. Εντελώς ξαφνικά και χωρίς καμία ουσιαστική προειδοποίηση το ΚΤΕΛ αποφάσισε να «πετσοκόψει» τα δρομολόγιά του προς την περιοχή προκειμένου, προφανώς, να μειώσει τα έξοδά του.

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Γιώργος Ανωμερίτης: Θα αποτύχει η… θατσερική πώληση του ΟΛΠ



«Μύδρους» κατά της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ εξαπολύει, σε επιστολή του προς τα μέλη του δ.σ. του ΟΛΠ, ο παραιτηθείς πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, Γιώργος Ανωμερίτης.
Σε αυτήν εξηγεί τους λόγους παραίτησης, κατακρίνοντας την αλλαγή της στάσης της κυβέρνησης, αναφορικά με τη μέθοδο αξιοποίησης του ΟΛΠ, τονίζοντας ότι «ο τρόπος πώλησης που ακολουθεί το ΤΑΙΠΕΔ είναι λανθασμένος και ποτέ δεν πρόκειται να ευοδωθεί».

Mάλιστα, ο κ. Ανωμερίτης καλεί την Ειδική Επιτροπή για τα Μνημόνια να διερευνήσει, ώστε "να αποκαλυφθεί ποιοι πρότειναν την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ Α.Ε. και ΟΛΘ Α.Ε., όταν η ίδια η Τρόϊκα, αλλά και οι Σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ διατύπωναν διαφορετικές προτάσεις".

Τα κύρια σημεία της επιστολής του Γ. Ανωμερίτη

Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

Τρένο αντί Αεροπλάνου!



Όταν οι ταχύτητες αγγίζουν «κόκκινο» φτάνοντας τα 300 χλμ. την ώρα, θα μπορούσε κανείς να πει ότι δεν ταξιδεύει με τρένο, αλλά πετάει… Για όσους «τρέμουν» το αεροπλάνο, οι Ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι είναι η ιδανική λύση. Για εκείνους που δεν οδηγούν αλλά δεν επιθυμούν και τις λύσεις των οργανωμένων οδικών εκδρομών, προτιμώντας ανεξαρτησία, είναι το πλέον ενδεικτικό μέσο. Παράλληλα, μια εποχή που οι κλιματικές αλλαγές και ο προβληματισμός γύρω από το περιβάλλον απασχολούν όλο τον πλανήτη, οι συνειδητοποιημένοι ταξιδιώτες αναζητούν νέους, εναλλακτικούς τρόπους μετακινήσεων, και σίγουρα τα τρένα είναι ένας από αυτούς.

Τα ταξίδια με τρένα - βολίδες είναι πλέον ένας trendy, άνετος, ασφαλής και πολυτελής τρόπος μετακίνησης στην Ευρώπη, όπου υπερσύχρονες αμαξοστοιχίες υψηλών ταχυτήτων ανταγωνίζονται επάξια τις αεροπορικές εταιρίες και τις αναγκάζουν να διακόψουν δρομολόγια που αποδεικνύονται ασύμφορα. Παρά την οικονομική ύφεση, οι Ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι προσβλέπουν σε μια σημαντική αύξηση και ανάπτυξη τα επόμενα 15 με 20 χρόνια, καθώς ηπεριβαλλοντική εγρήγορση, το ολοένα αυξανόμενο ενεργειακό κόστος και ηκυκλοφοριακή συμφόρηση οδηγούν στην προτίμηση των επιβατών, τόσο για επαγγελματικά ταξίδια όσο και για ταξίδια αναψυχής, προς τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις.
Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά. Πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της σιδηροδρομικής συμμαχίας Railteam, προβλέπεται ότι μέχρι το 2020 ο αριθμός των διεθνών σιδηροδρομικών ταξιδιών με υπερταχείες θα έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 50%, με 68 εκ. ταξίδια σε διασυνοριακές διαδρομές να πραγματοποιούνται ανά έτος, σε σύγκριση με τα 45 εκ. ταξιδιών που κατεγράφησαν το 2007. Αν σκεφτεί κανείς ότι επιλέγοντας το τρένο αντί του αεροπλάνου ή του αυτοκινήτου, μειώνει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα σε εκπομπές CO2 κατά 90%,η παραπάνω αύξηση θα είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση περισσότερων από 170 εκ. τόνων εκπομπών CO2. Ας ρίξουμε όμως μια αναλυτικότερη ματιά στις συγκρίσεις τιμών και χρόνου, κάνοντας ένα crash test μεταξύ τρένων ταχείας και αεροπορικών εταιριών.
• Αγγλία: Ήδη το Eurostar έχει απορροφήσει το 70% της επιβατικής κίνηση στη διαδρομή Παρίσι- Λονδίνο, αναπτύσσοντας ταχύτητες 300 χλμ./ώρα. Με τις προσφορές του από το Λονδίνο, το Παρίσι και οι Βρυξέλλες απέχουν μόλις 2 ώρες 22’ και περίπου 74€ (€90 με Air France το πρώτο δρομολόγιο, €100 το δεύτερο με United και ίδιο χρόνο διαδρομής), καθιστώντας το τρένο την πλέον ενδεδειγμένη επιλογή για city break που συνδυάζει δύο πόλεις! Η Virgin Trains και Eurostar προσφέρουν το εισιτήριο Birmingham – Παρίσι από £83/ €94,5 όταν η χαμηλή κόστους αεροπορική εταιρία flybaboo χρεώνει €78.
• Γαλλία: Το TGV «πετάει» από Γενεύη προς Παρίσι σε 3,34’ με μόλις 56€, ενώ συνδέει πάνω από 150 πόλεις Γαλλίας, Βελγίου και Ελβετίας με ταχύτητες ως και 190-180 χλμ./ ώρα.Τo TGV V150 κυνηγά τα παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας τρένων, καταρρίπτοντας το ρεκόρ των 574,8 χλμ./ ώρα τον Απρίλιο του 2007, με κινητήρα ισχύος 25.000 ίππων. Σύντομα θα εμφανιστεί ο διάδοχός του, το AGV, συρμός ψηλής ταχύτητας, που με μέση ταχύτητα 360 χλμ/ ώρα θα διανύει διαδρομές 1000 χλμ. σε περίπου 3 ώρες, άμεσα ανταγωνιστικά των αεροσκαφών.
• Βέλγιο: Παρίσι – Βρυξέλλες με κόστος μόλις €44 (αντίστοιχα το εισιτήριο κοστίζει €199 με KLM) υπόσχεται το Thalys και 82’ απολαυστικής διαδρομής, αναγκάζοντας την Air France να καταργήσει την πτήση της σε αυτό το δρομολόγιο. Το Thalys έγινε ακόμη ταχύτερο από πέρσι το Δεκέμβριο, μειώνοντας κατά μία ώρα τη διαδρομή Βρυξέλλες- Κολονία σε 1 ώρα 47‘ και τιμές από €29 (αντίστοιχα το εισιτήριο κοστίζει €220 με KLM). Πλέον, με το άνοιγμα της γραμμής Αμβέρσας- Άμστερνταμ στο Βέλγιο και την Ολλανδία, το Παρίσι- Άμστερνταμ μειώνεται σε 3 ώρες και 18’ και το Βρυξέλλες- Άμστερνταμ σε 1 ώρα 53‘ (το εισιτήριο ξεκινά από €38 σε σύγκριση με την αεροπορική μετάβαση στα 170€ περίπου με KLM), δημιουργώντας ιδανικές συνθήκες για μια σύντομη απόδραση! Και κυρίως, με κάθε άνεση, δωρεάν σνακ, υπηρεσίες ίντερνετ και ευχάριστο περιβάλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές μειώνονται ακόμη και στα 2/3 με προκράτηση 15- 30 ημερών!
• Σουηδία: Από τα κορυφαία τρένα του κόσμου, το X2000 αγγίζει μέχρι τα 200 χλμ./ ώρα- σύντομα θα φτάσει τα 300 χλμ/ ώρα- και αποτελεί την ενδεικτικότερη λύση για μετακινήσεις προς Σκανδιναβία και όλη τη Σουηδία. Το Στοκχόλμη- Κοπεγχάγη εκτελείται σε 5 ώρες 12’ προς 87€, όταν το κόστος αεροπορικού εισιτηρίου με SAS είναι 120 €! Βέβαια, αντί τις 1 ώρας 15’ το ταξίδι γίνεται πεντάωρο, αλλά αξίζει η διαδρομή και τα τοπία που συναντά κανείς, όταν δεν έχει πίεση χρόνου. Η εταιρία φροντίζει με πρωτότυπες τακτικές marketing ώστε τα τρένα να μην είναι ποτέ άδεια, δημοπρατώντας εισιτήρια με τιμή εκκίνησης το 1SEK, Η δημοπρασία ξεκινά 48 ώρες πριν την αναχώρηση και κλείνει 6 ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.
• Τσεχία: Στην Τσεχία, το Pendolino φτάνει ταχύτητα 230 χλμ./ ώρα και προσφέρει ζεστό μπουφέ στο τρένο. Μπορεί κανείς να ταξιδέψει άνετα από Πράγα προς Βιέννη ή από Πράγα προς Μπρατισλάβα με μόλις €22 Β’ Θέση ή €28 Α’ θέση. Συγκριτικά, το Πράγα- Βιέννη, απλή διαδρομή με Austrian στοιχίζει από 393€ και η διάρκεια πτήσης είναι 1 ώρα 10‘ .
• Ισπανία: Τα ισπανικά Altaria, με μέγιστες ταχύτητες 200 χλμ./ ώρα, συνδέουν Μαδρίτη- Βαλένθια σε 3 ώρες 30‘, προς €40,70. Η σιδηροδρομική σύνδεση Μαδρίτης- Βαρκελώνης πραγματοποιείται με 17 υπερταχείες αμαξοστοιχίες που αγγίζουν τα 300 χλμ/ ώρα, διασχίζουν την απόσταση των 659 χλμ. μεταξύ των δύο πόλεων σε μόλις 2 ώρες 38‘, αντί των τεσσάρων ωρών με συμβατικό τρένο. Μόνο τον πρώτο χρόνο διακινήθηκαν 6 εκ. επιβάτες! Μια αεροπορική επιλογή για το Mαδρίτη- Βαρκελώνη, θα ήταν η χαμηλού κόστους vueling, προς €69 για 1 ώρα πτήσης.
• Ελβετία: Ένα άλλο παράδειγμα είναι το ταξίδι 3 ½ ωρών Γενεύη- Μιλάνο με 30CHF, ή €20, απλή διαδρομή με τα ελβετικά τρένα (www.sbb.ch/). Αεροπορικώς η χαμηλού κόστους ελβετική αεροπορική flybaboo πουλά για Φεβρουάριο προς 82 CHF ή 56 € για πτήση διάρκειας 50’.
• Γερμανία: Από το 1991 οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι ICE διατρέχουν τη Γερμανία με ταχύτητες 175 χλμ/ ώρα, καλύπτοντας 32 προορισμούς εντός χώρας και συνδέσεις με Ελβετία, Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία κα Γαλλία. Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες απολαμβάνουν εξαιρετικό μενού στο εστιατόριο- μπιστρό, πρωινό από €7, γεύμα με μπύρα από €28, βιντεο- οθόνες σε κάθε κάθισμα της πρώτης θέσης, ακόμη και μηχανή φαξ ή τηλέφωνο. Αθόρυβα, άνετα, χωρίς πρόβλημα πίεσης στα αυτιά, λόγω ταχύτητας, κάνουν το ταξίδι απόλαυση. Οι δε προσφορές με ειδικές κάρτες δεν έχουν τελειωμό. Από 175€, για 3 μέρες, μπορείτε να γυρίσετε όλη τη Γερμανία, ή τουλάχιστον μεγάλο μέρος της, ή 258€ το ζευγάρι, ταξιδεύοντας στη β’ θέση. Η 10ήμερη κάρτα κοστίζει €460 για ένα ζευγάρι, στη β’ θέση.
Οι εξελίξεις στα τρένα, τα δρομολόγια, τις ανέσεις, τους χρόνους, αλλά και οι ειδικές προσφορές που υπάρχουν, σε αντιπαραβολή με τις χρονοβόρες ουρές των αεροδρομίων, τις καθυστερήσεις στους ελέγχους αποσκευών, τις επιπλέον «κρυφές» χρεώσεις με επίναυλους καυσίμων ή κόστος αποσκευών (π.χ. η χαμηλού κόστους Easyjet χρεώνει επιπλέον €22 ανά αποσκευή!), τα πράγματα άρχισαν να φαίνονται πιο ενθαρρυντικά. Αν και η εποχή των μαγνητικά αιωρούμενων τρένων στην Ευρώπη δεν έχει έρθει – το πρώτο Maglev παροπλίστηκε το 1995- και η προτεινόμενη σύνδεση Βερολίνου- Αμβούργου με μαγνητικά αιρούμενο τρένο βρίσκεται ακόμη στις καλένδες, ωστόσο οι ταχύτητες είναι εκπληκτικές, σε συνδυασμό πάντα με το κόστος.

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

Ο Θ.Δρίτσας υπέρ ενός «άλλου τραμ».


 Υπέρ ενός «άλλου τραμ» τάχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και υποψήφιος Δήμαρχος Πειραιά κ. Θεόδωρος Δρίτσας κατά την συνάντηση του με εκπροσώπους της Επιτροπής Φορέων &Κατοίκων Κατά της Διέλευσης του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ από το Κέντρο του Πειραιά.Ο υπουργός διευκρίνισε ότι έχει ταχθεί υπέρ της δρομολόγησης ενός ελαφρού και ευέλικτου οχήματος σταθερής τροχιάς που θα απορροφήσει το κυκλοφοριακό της πόλης και όχι υπέρ του σημερινού υπεραστικού και βαρέως ΤΡΑΙΝΟΥ που πρόκειται να εισβάλει στον Πειραιά. Οι εκπρόσωποι ενημέρωσαν λεπτομερώς τον υπουργό για την ζημιά που έχει ήδη προκαλέσει στην πόλη η δρομολόγηση των έργων. Μέσα από σχετικές φωτογραφίες και σχέδια απέδειξαν ότι το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ όχι μόνο δεν πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές για να περάσει μέσα από την πόλη αλλά και ότι η έλευση του θα προκαλέσει κυκλοφοριακό κομφούζιο και ανυπολόγιστη καταστροφή στον αρχαιολογικό χώρο των Αρχαίων Πυλών του Πειραιά.

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Αντιδράσεις για τη μετακίνηση εργαζομένων σταθ.συγκοινωνιών σε νησιά που υποδέχονται μετανάστες


Τεράστιες ελλείψεις στα νησιά από διασώστες του ΕΚΑΒ
Αντιδράσεις για τη μετακίνηση εργαζομένων σταθ.συγκοινωνιών σε νησιά που υποδέχονται μετανά
​Μηχανοδηγοί σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ, σταθμάρχες και υπάλληλοι των σταθερών συγκοινωνιών καλούνται σύμφωνα με πρόσφατη προκήρυξη να μετακινηθούν εθελοντικά στα νησιά που υποδέχονται μετανάστες. Στο άκουσμα και μόνο μιας τέτοιας είδησης ενόψει μάλιστα καλοκαιριού, οι εργαζόμενοι αντιδρούν έντονα, αφού όπως λένε το προσωπικό δεν επαρκεί για να καλυφθούν οι ήδη υπάρχουσες βάρδιες!