Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014

Τι περιμένουμε το 2015 από τις συγκοινωνίες της Αθήνας

2015
Το 2014, που σιγά σιγά φτάνει στο τέλος του, ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα χρονιά για τις συγκοινωνίες της Αθήνας. Αν και πολλά προβλήματα παραμένουν βαθιά ριζωμένα, είχαμε επίσης και αρκετές ελπιδοφόρες εξελίξεις. Είναι χαρακτηριστικό πως η (αν και όχι συντριπτική) πλειοψηφία όσων απάντησαν στην ετήσια έρευνά μας, πιστεύουν πως η κατάσταση φέτος βελτιώθηκε σε σχέση με πέρυσι.

Είναι λογικό επομένως ο πήχης να έχει ανέβει ψηλά και να περιμένουμε πολλά περισσότερα από το 2015. Καθώς το blog αυτό θα παραμείνει δυστυχώς ανενεργό για το μεγαλύτερο μέρος της νέας χρονιάς, αντί ανασκόπησης, ετοιμάσαμε μία λίστα με ό,τι θα θέλαμε να φέρει η νέα χρονιά για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας. Έτσι όταν επιστρέψουμε προς το τέλος του 2015, θα μπορέσουμε να διαπιστώσουμε τι από αυτά έχει γίνει πραγματικότητας και τι όχι.
Να λοιπόν τι περιμένουμε το 2015:

Το 77% των Ελλήνων δεν γνωρίζει τα δικαιώματά του στις μεταφορές


Το 77% των Ελλήνων πολιτών δεν γνωρίζει ότι υπάρχουν κατοχυρωμένα, από την Ευρωπαϊκή Ένωση, δικαιώματα επιβατών σε όλους τους τύπους μεταφορών: αεροπορικές, θαλάσσιες, σιδηροδρομικές και αστικές (λεωφορείο), όπως μετέδωσε το euractiv.gr
Σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν, ο μέσος όρος των ετήσιων δαπανών ενός ευρωπαϊκού νοικοκυριού είναι 4.530 ευρώ, γεγονός που καθιστά τις μεταφορές σημαντικό παράγοντα στην καθημερινότητα του Ευρωπαίου πολίτη.

Εκδόθηκε η εγκύκλιος για την παράταση της απόσυρσης αυτοκινήτων



Εκδόθηκε η εγκύκλιος απο το υπουργείο Οικονομικών για την παράταση της απόσυρσης αυτοκινήτων και το 2015 ενώ όπως φαίνεται η παράταση για τα τέλη κυκλοφορίας με το «μήνα» για άρση ακινησίας εντός του επόμενου έτους δεν θα δοθεί.

Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2014

Μέχρι το τέλος του 2016 το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις συγκοινωνίες


Υπεγράφη σήμερα μεταξύ του Ομίλου ΟΑΣΑ (Συγκοινωνίες Αθηνών) και της κοινοπραξίας «LG - ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή» η σύμβαση σύμπραξης (ΣΔΙΤ) για τη χρηματοδότηση, το σχεδιασμό, την υλοποίηση και συντήρηση και τεχνική διαχείριση του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου (Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου – ΑΣΣΚ) για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Η περίοδος υλοποίησης του έργου είναι τα 2 χρόνια και έτσι θα τεθεί σε λειτουργία ως το τέλος του 2016.

Στα 67 εκατ. το αυτόματο κόμιστρο. Στο 80% η συμμετοχή της ΤΕΡΝΑ στον ανάδοχο


Μέτοχοι της HST, που αποτελεί τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης, είναι οι εταιρείες ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ (80%) και LG – CNS (20%). Το συνολικό ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 67 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 29 εκατ. ευρώ αφορούν την χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου (χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ).
Το έργο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την προμήθεια και εγκατάσταση επικυρωτικών μηχανημάτων σε όλα τα μέσα μεταφοράς, κέντρων διαχείρισης, εξοπλισμού ελέγχου κομίστρων, καθώς και εγκατάσταση πυλών εισόδου στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού σιδηροδρόμου.Επίσης, περιλαμβάνει την έκδοση ηλεκτρονικών καρτών («έξυπνες» κάρτες), οι οποίες θα αντικαταστήσουν πλήρως τα χάρτινα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Ο Γρηγόρης Δημητριάδης μιλά για τις Συγκοινωνίες Αθηνών

Τι θα κάνουμε με τα τρένα;


Διαβάζουμε τις ανειλημμένες μνημονιακές υποχρεώσεις που μας περιμένουν το 2015 και βλέπουμε ότι πρέπει να προχωρήσει τάχιστα η διαδικασία της πώλησης των ελληνικών σιδηροδρόμων. Στο παρελθόν είχε εκδηλωθεί ένα σχετικό ενδιαφέρον από διάφορες μεριές, τελικά είχαν μείνει μόνο οι Ρώσοι ως ενδιαφερόμενοι. Δεν γνωρίζουμε εάν θα συνεχίσουν να ενδιαφέρονται με δεδομένη πια την κρίση στη Ρωσία που δεν φαίνεται να κοπάζει γρήγορα.

Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2014

Οι πιο ΔΥΣΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ εργαζόμενοι - Στην ΚΟΡΥΦΗ οι οδηγοί των λεωφορείων!

Οι δουλειές με τα υψηλότερα ποσοστά κατάθλιψης. Δεν υπάρχει εργαζόμενος που δεν έχει νιώσει, έστω και μία φορά στη ζωή του, την ανάγκη να... χτυπήσει το κεφάλι του στον τοίχο, εξαιτίας των όσων ζει στη δουλειά του...Υπάρχουν όμως κάποιοι που νιώθουν πιο συχνά τη θλίψη να τους πνίγει. Ψυχίατροι έκαναν έρευνα για να διαπιστώσουν ποια επαγγέλματα παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά κατάθλιψης και αποδείχθηκε ότι οι οδηγοί λεωφορείων διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για να εκδηλώσουν αυτή την ασθένεια, καθώς το ποσοστό στη δουλειά τους φτάνει το 16,2%.

Τις πταίει για το τέλμα του Μετρό Θεσσαλονίκης



Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Τους λόγους για τους οποίους το μετρό Θεσσαλονίκης έχει περιέλθει σε τέλμα παραθέτει η Αττικό Μετρό, ως, Κύριος του έργου, με έγγραφό της που έχει διαβιβάσει στη Βουλή. Υπενθυμίζεται ότι η ανάδοχος κοινοπραξία (ΑΕΓΕΚ-Impregilo-Ansaldo-Seli-Ansaldobreda) του έργου συμβατικού προϋπολογισμού 800 εκατ. ευρώ υπέβαλε το μεσημέρι της Τρίτης 17 Δεκεμβρίου 2014, όπως πρώτο αποκάλυψε το Capital.gr, αίτηση διάλυσης της σύμβασης. Η Αττικό Μετρό σημειώνει ότι εάν ο ανάδοχος ζητήσει παράταση το Μετρό Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μέσα στο 2018. Αντίθετα, εάν ο ανάδοχος ζητήσει τη διάλυση της σύμβασης (σημ.: όπως έπραξε) η Αττικό Μετρό οφείλει να επαναδημοπρατήσει τις υπολειπόμενες εργασίες, γεγονός που θα καθυστερήσει την ολοκλήρωση του έργου για ένα έως δύο ακόμη χρόνια.

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2014

Αναδιάρθρωση-μαμούθ για τις συγκοινωνίες

Πρόστιμο (!) για οδηγό ασθενοφόρου που προσπάθησε να σώσει ασθενή

Μιλάμε για το «γράμμα» του νόμου...

Πρόστιμο ύψους 120 ευρώ κλήθηκε να πληρώσει ο οδηγός ενός ασθενοφόρου στην Πορτογαλία, καθώς η Τροχαία του έκοψε κλήση όταν σταμάτησε στην άκρη ενός αυτοκινητόδρομου, κοντά στη Λισσαβόνα, προκειμένου να προσφερθούν οι πρώτες βοήθειες σε μια 80χρονη ασθενή.

Τα ξημερώματα της περασμένης Τρίτης, το ασθενοφόρο, που ανήκει στην πυροσβεστική υπηρεσία του Ομπίντος, παρέλαβε την ηλικιωμένη γυναίκα για να την μεταφέρει σε νοσοκομείο της Λισσαβόνας.

Μια ευχάριστη έκπληξη για τους επιβάτες του Μετρό

Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2014

ΥΠΑΝ: Οδηγίες προς τους πολίτες για τις εναλλακτικές υπηρεσίες



Οδηγίες προς τους πολίτες για τις εναλλακτικές υπηρεσίες ΤΑΞΙ O Υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Γεράσιμος Γιακουμάτος σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών εξέδωσαν Οδηγία για την Προστασία καταναλωτών-επιβατών ΤΑΧΙ με αφορμή καταγγελίες για παράνομη μεσολάβηση στην μίσθωση ΤΑΧΙ από διαδικτυακές επιχειρήσεις, αμφιβόλου νομιμότητας, χωρίς φυσική και φορολογική παρουσία στην Ελλάδα.

Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2014

Θανατηφόρο τροχαίο στην Πανεπιστημίου


Θανατηφόρο τροχαίο στην ΠανεπιστημίουΤροχαίο δυστύχημα συνέβη το απόγευμα της Κυριακής στο κέντρο της Αθηναίων και συγκεκριμένα στην οδό Πανεπιστημίου, στο ύψος των Προπυλαίων - στη διασταύρωση με τη Σίνα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο δυστύχημα ενεπλάκησαν δύο μοτοσικλέτες (οι οποίες έπιασαν φωτιά) ενώ από τη σύγκρουση έχασε τη ζωή του ένας άνδρας και τραυματίστηκε σοβαρά ένας ακόμη.

Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το τροχαίο δυστύχημα δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί από την Τροχαία Αθηνών που διεξάγει την προανάκριση.

Τον Μάρτιο η Αυστραλία θα μιλά …ελληνικά

Μια φιλόδοξη πρωτοβουλία βρίσκεται σε εξέλιξη όχι απλά για την διατήρηση της ελληνικής γλώσσας στην Αυστραλία αλλά και για την προώθησή της.                                                 Εξετάζεται το ενδεχόμενο ο προσεχής Μάρτιος να καθιερωθεί ο μήνας που θα ενθαρρύνονται όλοι να μιλούν ελληνικά στην Αυστραλία. Πρωτίστως οι ομογενείς αλλά όχι μόνο...
Να μιλούν ελληνικά στα σπίτια τους, στις επιχειρήσεις, στα σχολεία, στις ομογενειακές οργανώσεις.Η επιλογή του Μαρτίου δεν είναι τυχαία. Δεν είναι απλά ο μήνας που εορτάζεται η εθνική επέτειος της 25ης Μαρτίου του 1821 αλλά και που διοργανώνονται ελληνικά φεστιβάλ σε όλη την Αυστραλία.

Τα Τρίκαλα, o παγκόσμιος «πιλότος» για τα μέσα μεταφοράς χωρίς οδηγό


Την επιλογή της πόλης των Τρικάλων ως τον μεγάλο πιλότο του έργου, "Τρίκαλα, ο πρώτος παγκόσμιος πιλότος για την κυκλοφορία αυτοματοποιημένων μέσων μαζικής μεταφοράς χωρίς οδηγό σε αστικό περιβάλλον", στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος CityMobil2, ανακοίνωσε σήμερα σε συνέντευξη τύπου ο, πρόεδρος της e-Trikala A.E. Χριστόφορος Ρόμπος. Ο Crister Mattson σύμβουλος της Ε.Ε. σε θέματα ευρυζωνικότητας (Acreo, Σουηδία), υπογράμμισε πως όταν ήρθε στα Τρίκαλα – πρώτη φορά – το 2008 τότε η πόλη και η e-Trikala A.E. ξεκινούσε δειλά τα έργα ευρυζωνικότητας.

Συμβολή ΟΑΣΑ και ΟΣΥ για τουριστική ανάπτυξη του Πειραιά

Συνάντηση με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ Γρηγόρη Δημητριάδη και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΥ Γιάννη Οικονόμου είχε χθες ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης στο Δημαρχείο...

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της προσπάθειας που ξεκίνησε ο δήμος Πειραιά για την τουριστική προβολή της πόλης με την καμπάνια «Destination Piraeus».

Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2014

Συνεργασίας WWF Ελλάς – Συγκοινωνιών Αθηνών για την προώθηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς


Την έναρξη της συνεργασίας τους σε μια πρωτότυπη εκστρατεία ευαισθητοποίησης των πολιτών της Αθήνας για τη σημασία των Μέσων αστικών συγκοινωνιών, ανακοίνωσαν σήμερα οι Συγκοινωνίες Αθηνών και το WWF Ελλάς.

Στην κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν σήμερα οι Συγκοινωνίες Αθηνών και το WWF Ελλάς εγκαινίασαν τη συνεργασία τους, στο πλαίσιο της νέας πρωτοβουλίας της περιβαλλοντικής οργάνωσης για βιώσιμη μετακίνηση και χρήση των Μέσων αστικών συγκοινωνιών με τίτλο: «Panda με Μέσα». Η νέα εκστρατεία του προγράμματος WWF – Καλύτερη Ζωή, αποκλειστικός δωρητής του οποίου είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αποσκοπεί στην ανάδειξη της σημασίας των Μέσων για την ποιότητα ζωής, το περιβάλλον αλλά και την τσέπη μας.

"BINTEO Ο.Α.Σ.Α." Με των Διευθύνων Σύμβουλο Δημητριάδη Γρηγόριο

Συγκοινωνίες Αθηνών: Σε λειτουργία η εφαρμογή αγοράς εισιτηρίων μέσω smartphone

B5D_650IMAEcx4P
Σε λειτουργία τέθηκε η εφαρμογή mobile ticketing, με την ονομασία “TfA tickets”, μέσω της οποίας είναι πλέον δυνατή η έκδοση εισιτηρίων σε όλα τα Μέσα των Συγκοινωνιών Αθηνών, με σαφή πλεονεκτήματα: Εύκολη αγορά εισιτηρίων, ασφαλείς και γρήγορες συναλλαγές, χωρίς καμιά επιπλέον χρέωση.
Κατά τη διάρκεια της αρχικής φάσης του πιλοτικού προγράμματος, στην εφαρμογή θα είναι διαθέσιμα όλα τα εισιτήρια με διάρκεια ίση ή μικρότερη των 5 ημερών.