Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

Οι οδικές μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 2% του ΑΕΠ της ΕΕ, ήτοι 300 δισ.

Η βελτίωση των κανόνων για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές θα ωφελήσει τον κλάδο, τους οδηγούς και το περιβάλλον, δηλώνει η ΕΕ.

Ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Siim Kallas, αρμόδιος για τις μεταφορές, ζήτησε να απλουστευθούν και να αποσαφηνιστούν οι κανόνες της ΕΕ για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Ο κ. Kallas έκανε τις παρατηρήσεις αυτές, μετά τη δημοσίευση έκθεσης σχετικά με την ολοκλήρωση της εσωτερικής αγοράς οδικών μεταφορών. Η έκθεση αυτή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, μολονότι έχει σημειωθεί ορισμένη πρόοδος, η άρση των εναπομενόντων περιορισμών θα βοηθούσε την ευρωπαϊκή οικονομία και θα συνέβαλλε στη βελτίωση του περιβάλλοντος.
Καθημερινά, το ένα τέταρτο σχεδόν των φορτηγών στην Ευρώπη, κυκλοφορεί χωρίς φορτίο, είτε κατά την επιστροφή είτε μεταξύ φορτώσεων. Σύμφωνα με την έκθεση, το άνοιγμα των εθνικών αγορών οδικών μεταφορών σε περισσότερο ανταγωνισμό θα συνέβαλλε στη μείωση των διαδρομών οχημάτων χωρίς φορτίο και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας του τομέα.
Ο Αντιπρόεδρος κ. Kallas παρατήρησε: «Οι ισχύοντες κανόνες οδηγούν σε σπατάλες πόρων για τις ευρωπαϊκές εταιρείες, έχουν αντίκτυπο σε όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου και είναι επιβλαβείς για το περιβάλλον. Χρειαζόμαστε, αφενός, σαφείς κανόνες για τον κλάδο και, αφετέρου, καλές συνθήκες εργασίας για τους οδηγούς. Ελπίζω να συνεχίσει η επόμενη Επιτροπή να εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση».
Τα κυριότερα πορίσματα της έκθεσης
-Οι αρχές επιβολής του νόμου των κρατών μελών πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειές τους για αποτελεσματικότερη και συστηματικότερη εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας.
-Η Επιτροπή και η ΕΕ μπορούν να συμβάλουν με την αποσαφήνιση των κανόνων οι οποίοι κατανοούνται, ερμηνεύονται και εφαρμόζονται με διαφορετικό τρόπο στα διάφορα κράτη μέλη.
-Η κοινωνική νομοθεσία πρέπει να εφαρμόζεται καλύτερα στις οδικές μεταφορές προκειμένου ο τομέας να προσελκύσει νέους οδηγούς και να είναι σε θέση να αντεπεξέλθει στην αναμενόμενη μελλοντική ζήτηση εμπορευματικών μεταφορών.
-Η ΕΕ έχει τώρα μια ευκαιρία να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της οικονομίας της και να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές.
Στοιχεία και αριθμοί
-Σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) των εμπορευμάτων στις εσωτερικές μεταφορές στην ΕΕ διακινούνται μέσω των οδικών μεταφορών, οι οποίες εμφανίζουν ετήσιο κύκλο εργασιών 300 δισ. ευρώ και αντιπροσωπεύουν το 2% περίπου του ΑΕΠ της ΕΕ.
-Οι χερσαίες μεταφορές, μέρος των οποίων αποτελούν οι οδικές μεταφορές, είναι ο μοναδικός τρόπος μεταφοράς στον οποίον η παραγωγικότητα της εργασίας εμφανίζει πτώση από το 2001 (-0,2%).
-Οι εθνικές μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 67% των οδικών μεταφορών στην ΕΕ.Ωστόσο, η πρόσβαση των αλλοδαπών μεταφορέων στις εθνικές αγορές παραμένει πολύ περιορισμένη.
-Τα βαρέα φορτηγά οχήματα συχνά κυκλοφορούν χωρίς φορτίο: το 20% των φορτηγών στην ΕΕ κυκλοφορεί χωρίς φορτίο. Στις εθνικές μεταφορές, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 25%.
-Περίπου 600.000 εταιρείες, πάρα πολλές από τις οποίες είναι ΜΜΕ, δραστηριοποιούνται στον κλάδο των οδικών μεταφορών, ο οποίος απασχολεί περίπου 3 εκατομμύρια εργαζομένους.
-Ο κλάδος των οδικών μεταφορών αναμένεται να αντιμετωπίσει έλλειψη οδηγών στο εγγύς μέλλον. Η ηλικία των οδηγών αυξάνεται διαρκώς ενώ οι οδικές μεταφορές δεν θεωρούνται ελκυστικό επάγγελμα. Οι συνθήκες εργασίας θεωρούνται δύσκολες και τα κράτη μέλη δεν εφαρμόζουν με συνέπεια τις κοινωνικές διατάξεις.
-Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το κόστος των εναπομενόντων περιορισμών στις ενδομεταφορές ανέρχεται σε περίπου 50 εκατ. ευρώ ετησίως.
-Η άρση των περιορισμών στις ενδομεταφορές θα συμβάλει στη μείωση των δρομολογίων οχημάτων χωρίς φορτίο, διότι οι μεταφορείς θα διευκολυνθούν να συνδυάζουν φορτία και να αξιοποιούν δρομολόγια μετ’ επιστροφής.
-Η άρση των περιορισμών θα επιτρέψει επίσης τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης των οχημάτων, ώστε να αυξηθεί με τον τρόπο αυτό η συνολική αποδοτικότητα της εφοδιαστικής στην οικονομία της ΕΕ. Αυτό θα συντελέσει και στη διατήρηση της ελκυστικότητας της ΕΕ ως τόπου μεταποίησης και εμπορίου. 

Τετάρτη 16 Απριλίου 2014

Νέες κάρτες απεριορίστων διαδρομών ΟΑΣΑ, 3-6μηνης διάρκειας, από 58-248 ευρώ

Υπεγράφη από τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μ. Παπαδόπουλο απόφαση, με την οποία καθιερώνονται κάρτες απεριορίστων διαδρομών τρίμηνης και εξάμηνης διάρκειας, που θα ισχύσουν για μετακινήσεις με τους συγκοινωνιακούς φορείς του Ομίλου ΟΑΣΑ (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ).

Η τιμή τους υπολογίζεται με βάση την έκπτωση, η οποία παρέχεται κατά την πώληση των ετήσιων καρτών ως εξής:
-Κάρτα για όλα τα μέσα 6/μηνης διάρκειας: 248 ευρώ
-Κάρτα για όλα τα μέσα 3/μηνης διάρκειας: 129 ευρώ
-Κάρτα για Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Τραμ, 6/μηνης διάρκειας: 110 ευρώ
-Κάρτα για Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Τραμ 3/μηνης διάρκειας: 58 ευρώ.
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η ρύθμιση αυτή ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα από πολυάριθμους χρήστες των μέσων ΜΜΜ για έκδοση νέων πιο ευέλικτων και μειωμένης τιμής προϊόντων, προκειμένου να ανταποκριθούν στη δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Σήμερα, ο ΟΑΣΑ διαθέτει μόνο ετήσιες, έναντι 450 ευρώ για όλα τα μέσα, και μηνιαίες κάρτες, έναντι 45 ευρώ. Ωστόσο, αρκετές πληθυσμιακές ομάδες (π.χ. φοιτητές, εκπαιδευτικοί, ιδιωτικές εταιρείες, ομοσπονδίες εργαζομένων) ζητούσαν πιο ευέλικτα πακέτα.  

Δευτέρα 14 Απριλίου 2014

Συνταξιούχος αστυνομικός έβγαλε όπλο σε ελεγκτές εισιτηρίων


Επεισόδιο με συνταξιούχο αστυνομικό σε λεωφορείο στα Πετράλωνα. Παραλίγο τραγωδία
Συνταξιούχος αστυνομικός, 61 ετών, απείλησε με πιστόλι ελεγκτές του ΟΑΣΑ, οι οποίοι του έκαναν έλεγχο και επειδή δεν είχε εισιτήριο τον κατέβασαν από το λεωφορείο.
Το περιστατικό συνέβη το μεσημέρι, στο λεωφορείο της γραμμής Ομόνοια- Πειραιά, στο ύψος των Πετραλώνων, στη συμβολή των οδών Πειραιώς και Τριπτολαίμου.
Οι δύο ελεγκτές, κατά τον έλεγχο που έκαναν στους επιβάτες του λεωφορείου, διαπίστωσαν ότι ο 61χρονος δεν είχε εισιτήριο και του ζήτησαν να κατέβει μαζί τους προκειμένου να βεβαιώσουν το πρόστιμο. Ο επιβάτης τους ακολούθησε χωρίς να φέρει την παραμικρή αντίρρηση, αλλά, για αδιευκρίνιστο μέχρι στιγμής λόγο, όταν βρέθηκαν στο δρόμο, τράβηξε ένα πιστόλι και το ακούμπησε στο στήθος του ενός από τους ελεγκτές. Η ενέργεια προκάλεσε πανικό στους ελεγκτές και σε διερχόμενους πολίτες, οι οποίοι ειδοποίησαν την Αστυνομία και λίγα λεπτά αργότερα ο 61χρονος συνελήφθη από αστυνομικούς της Ομάδας ΔΙΑΣ, που έσπευσαν στο σημείο.
Όπως διαπιστώθηκε, επρόκειτο για συνταξιούχο αστυνομικό και το όπλο το κατείχε νόμιμα.
Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στο αστυνομικό τμήμα Πετραλώνων, όπου υπέβαλαν μήνυση σε βάρος του οι δύο ελεγκτές και κρατείται προκειμένου να οδηγηθεί στο αυτόφωρο.
*Σημ.του διαχειριστή:όπως διαβάσαμε σε άλλα site,το όπλο ήταν γεμάτο και με σφαίρα στη θαλάμη!!!

Προ των πυλών η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στη Θεσσαλονίκη

Σε φάση εκκίνησης μπαίνει σταδιακά η πιλοτική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου για τα αστικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με την εφημερίδα «τύπος Θεσσαλονίκης».  

Ήδη ο ΟΑΣΘ διερευνά να προμηθευτεί 100 εκδοτικά μηχανήματα (τα πρώτα 40 έχουν παραληφθεί και θα εγκατασταθούν από το καλοκαίρι και ήδη γίνεται η επιλογή των γραμμών), που θα τοποθετηθούν σε αστικά λεωφορεία. 
Αυτό επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, ο οποίος ενημέρωσε, ενώπιον των μελών του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, τον υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Σταύρο Καλαφάτη για μια σειρά από θέματα αρμοδιότητας του Συμβουλίου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΑΣΘ, ο κ. Παλαιστής ενημέρωσε τον κ. Καλαφάτη για τα τέσσερα μεγάλα ευρωπαϊκά προγράμματα που υλοποιεί το ΣΑΣΘ για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και ζήτησε τη στήριξή του ώστε να μετεξελιχθεί το ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων.
Η ενημέρωση περιλάμβανε το πρώτο στην Ελλάδα «Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας», που διαθέτει η Θεσσαλονίκη, χάρη στην επιστημονική δουλειά που έγινε από το ΣΑΣΘ. Ο κ. Παλαιστής υπογράμμισε ότι η σχετική μελέτη, όπως και το σχέδιο για τημετεξέλιξη του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων, είναι στα χέρια του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ είπε ότι έμφαση και βασική προτεραιότητα του ΣΑΣΘ είναι η ολοκλήρωση του μετρό, η έναρξη υλοποίησης του τραμ και η αναδιάρθρωση του ΟΑΣΘ.
Σε ό,τι αφορά τη μελέτη για τη χωροθέτηση και τις προδιαγραφές των στάσεων και στεγάστρων, ο κ. Παλαιστής είπε ότι ολοκληρώθηκε και στο επόμενο διάστημα, μετά και τη σχετική έγκριση του υπουργείου (με βάση τη μελέτη του ΣΑΣΘ θα γίνει το πρώτο νομοσχέδιο με συγκεκριμένες προδιαγραφές για τις στάσεις και τα στέγαστρα των αστικών συγκοινωνιών), θα μπορεί να υιοθετηθεί και να εφαρμοστεί, για να αυξηθεί το επίπεδο ασφάλειας και εξυπηρέτησης των επιβατών της αστικής συγκοινωνίας σε όλο το δίκτυο του ΟΑΣΘ.
Για τις τέσσερις νέες λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ είπε ότι διαπιστώνεται μεγάλη παραβατικότητα, λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων αστυνόμευσης, ενώ σημείωσε πως προεκλογικά όλοι θυμήθηκαν τη διαδημοτική συγκοινωνία.

Σάββατο 12 Απριλίου 2014

ΟΑΣΑ: Προχωρά προς υπογραφή και η τηλεματική σε 1.000 στάσεις με Intrasoft International - Intrakat



Το έργο είναι σε δημοπράτηση από το 2012  και περιλαμβάνει την μελέτη, χρηματοδότηση, εγκατάσταση, υποστήριξη λειτουργίας, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του ολοκληρωμένου συστήματος πληροφόρησης επιβατών και διαχείρισης στόλου για τις Οδικές Συγκοινωνίες για συνολικό διάστημα 12 ετών.

Ειδικότερα, το έργο αφορά στην εγκατάσταση ενός δικτύου 1000 «έξυπνων» στάσεων σε όλη την περιοχή εξυπηρέτησης του ΟΑΣΑ. Οι επιβάτες θα πληροφορούνται τον ακριβή χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις, καθώς και από το κινητό τηλέφωνο ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους.

Προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία κέντρου ελέγχου από όπου θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η λειτουργική κατάσταση του συστήματος συγκοινωνιών και θα γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για τον καλύτερο συντονισμό των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Με το έργο αυτό, το οποίο αποτελεί το πρώτο έργο ΣΔΙΤ στον τομέα της Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών, ενεργοποιείται για πρώτη φορά ένα νέο πλαίσιο αξιοποίησης κοινοτικής και ιδιωτικής χρηματοδότησης σε έργα ΣΔΙΤ (στην προκειμένη περίπτωση μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακή Σύγκλιση" του ΕΣΠΑ), με χρηματοδότηση κατά 40% από πόρους του ΕΣΠΑ και 60% ιδιωτικούς πόρους.

Εκτός από το ανάδοχο σχήμα είχε καταθέσει προσφορά και η Τέρνα Ενεργειακή - Unisystems. Ο χρόνος πλήρους υλοποίησης του έργου που προσφέρθηκε από τον ανάδοχο είναι 18 μήνες κατά μέγιστο. Η συνολική αξία της σύμβασης στα 12 έτη ανέρχεται σε περίπου 27 εκατομμύρια με περίπου 5,5 εκατομμύρια κοινοτική χρηματοδότηση.
Προχωρά η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο της Τηλεματικής Αστικών Συγκοινωνιών μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) με ανάδοχο την ένωση εταιρειών Intrasoft International - Intrakat.
 
Να θυμίσουμε πως προς υπογραφή οδεύει ο πρώτος διαγωνισμός για την εγκατάσταση μπαρών στο Μετρό και την εφαρμογή του "έξυπνου" εισιτηρίου που θα αντικαταστήσει το σημερινό χάρτινο εισιτήριο.
 
ypodomes.com

Παρασκευή 11 Απριλίου 2014

To 40% των πολιτών κρίνει ως πολύ καλή τη λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς

Αξιολόγηση των υπηρεσιών δημόσιας συγκοινωνίας , από τους ίδιους τους επιβάτες, πραγματοποιήθηκε, για πρώτη φορά, στην περιοχή της Αττικής.

Το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών & Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ)συνεργάσθηκαν, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ENERQI, από το Φεβρουάριο του 2012 έως και το τέλος του 2013, για την αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών του ΟΑΣΑ, μέσω καθημερινών παρατηρήσεων των επιβατών.
Κατά τη διάρκεια του έργου αξιολογήθηκαν οι συγκοινωνιακές γραμμές όλων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Οι επιβάτες, που παρακολούθησαν ως εθελοντές του έργου ENERQI τις γραμμές που χρησιμοποιούν, επικοινωνούσαν απευθείας με το ΚΑΠΕ για πληροφορίες, υποδείξεις, παράπονα ή βοήθεια.
Το ΚΑΠΕ ενημέρωνε τον ΟΑΣΑ για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, συμπεράσματα και προτάσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών του, αλλά και στοιχεία σχετικά με έκτακτα περιστατικά (π.χ. ζημιά σε στάση, σπασμένο τζάμι σε λεωφορείο)και στη συνέχεια ο ΟΑΣΑ επικοινωνούσε με τις δύο θυγατρικές του εταιρείες, ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός) και ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ), επισημαίνοντας συγκεκριμένα θέματα προς βελτίωση.
Τα αποτελέσματα της έρευνας
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του έργου ENERQI, η γνώμη των επιβατών για τη δημόσια συγκοινωνία κρίνεται ως ικανοποιητική, ενώ η σχέση «ποιότητας-κόστους» αποτελεί για αυτούς το πιο σημαντικό κριτήριο. Ακολουθούν η αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών και η συχνότητα των δρομολογίων.
Από τους 1071 επιβάτες που συμμετείχαν στην έρευνα:
- το 40% αξιολογεί ως πολύ καλή ή άριστη τη λειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών,
- το 35,4% θεωρεί ότι είναι ικανοποιητική,
- το 18,2% δηλώνει ότι χρειάζονται βελτιώσεις και
- το 5% κρίνει τη λειτουργία τους αποτυχημένη.
Οι εθελοντές επιβάτες δήλωσαν ότι προτιμούν να χρησιμοποιούν μετρό ή τραμ, παρά λεωφορεία ή τρόλεϊ, ότι σε περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών δεν είχαν επαρκή πληροφόρηση, ενώ ανέφεραν ζημιές και έλλειψη υπηρεσιών σε συγκεκριμένες περιοχές.
Ο ΟΑΣΑ ανταποκρινόμενος στα αποτελέσματα της έρευνας ανακοίνωσε το Νοέμβριο του 2012 ένα νέο σύστημα τιμολόγησης (π.χ. εβδομαδιαίο εισιτήριο Αεροδρομίου, μείωση πρόστιμων κατά 50%, όταν αποπληρώνονται εντός 10 ημερών, με αγορά 10 εισιτηρίων 1 ακόμα δωρεάν, κτλ.), έθεσε σε λειτουργία τις ιστοσελίδες των ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, ενώ ενημερώνει πλέον συχνότερα την ιστοσελίδα του, ιδίως για προσωρινές αλλαγές δρομολογίων, (π.χ. απεργίες, περιπτώσεις ανώτερης βίας, κτλ.).
Παράλληλα, επισκεύασε ζημίες που είχαν αναφερθεί σε στάσεις, σταθμούς και οχήματα, ενώ τροποποίησε διαδρομές λεωφορείων, ώστε να παρέχεται πιο τακτική σύνδεση ορισμένων περιοχών με τον πλησιέστερο σταθμό μετρό.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αλλαγή δρομολογίου της γραμμής 319: Μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας – Παλλήνη – Εκπτωτικό Χωριό – Σπάτα. Στοχεύοντας στη μείωση της χρήσης ΙΧ, ο ΟΟΣΑ επέτρεψε στους επιβάτες να μπαίνουν σε μετρό και τραμ με τα ποδήλατά τους.
Οι μελλοντικές ενέργειες
Στις μελλοντικές ενέργειες βελτίωσης περιλαμβάνονται ο σχεδιασμός διαφορετικού τρόπου τιμολόγησης για τα ημερήσια εισιτήρια (π.χ. ανά απόσταση), η εισαγωγή «έξυπνης κάρτας» και η σταδιακή αντικατάσταση εισιτηρίων, η λειτουργία πινάκων τηλεματικής, η συνέχιση της επέκτασης του μετρό και σχέδιο για επέκταση του τραμ, ενώ εκτιμώνται επιπλέον αλλαγές σε διαδρομές και γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
Το Ευρωπαϊκό Έργο ENERQI αποτέλεσε ένα παράδειγμα καλής πρακτικής για τη βελτίωση των υπηρεσιών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Λειτούργησε ως ένα αποτελεσματικό κανάλι επικοινωνίας, μέσω του οποίου ο επιβάτης εξέφραζε σε πραγματικό χρόνο την άποψή του για τις γραμμές συγκοινωνίας που χρησιμοποιούσε, ενώ ο ΟΑΣΑ ελάμβανε έγκαιρα την πληροφορία αυτή, με αποτέλεσμα να μπορεί να την επεξεργαστεί εγκαίρως και να δράσει αναλόγως.    

Θεσσαλονίκη: Δρομολογείται ο "Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος"



Την ένταξη του “Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου” στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της περιόδου 2014-2020 θα δρομολογήσει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως ανακοινώθηκε στη σύσκεψη που έγινε στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης.

Στόχος του έργου¨, προϋπολογισμού 10 εκ.ευρώ, είναι η λειτουργική διασύνδεση με εναλλακτικό συγκοινωνιακό μέσο σταθερής τροχιάς του κέντρου της Θεσσαλονίκης με την δυτική αστική και προαστιακή ζώνη της. Με το έργο επίσης θα επιτυγχάνεται η διασύνδεση των αστικών μέσων συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο (Λάρισα, Κατερίνη, Έδεσσα, Βέροια) και η αποσυμφόρηση του Κεντρικού Επιβατικού Σιδηροδρομικού Σταθμού.

Στην τοποθέτηση του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, επισήμανε την αναγκαιότητα ανάπτυξης της διαδημοτικής συνεργασίας ιδιαιτέρως σε έργα που αποσκοπούν στην εξυπηρέτηση του πολίτη όπως για παράδειγμα τα δίκτυα μέσων μαζικής μεταφοράς τα οποία θα συμβάλλουν στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Στην σύσκεψη συμμετείχαν εκτός από την αντιπροσωπεία του δήμου Θεσσαλονίκης και εκπρόσωποι από τους δήμους Παύλου Μελά, Αμπελοκήπων –Μενεμένης και Δέλτα, καθώς και από τον ΕΡΓΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ.

Μετά από έγκριση των δημοτικών και διοικητικών συμβουλίων των εμπλεκόμενων φορέων θα υπογραφεί σύμφωνο συνεργασίας Το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης θα συζητήσει το θέμα στη συνεδρίαση του στις 14 Απριλίου.

πηγη 

Μετρό Θεσσαλονίκης: Καθηλωμένο το έργο, αγωνία για την τύχη του



Το «καθηλωμένο» Μετρό Θεσσαλονίκης έκλεισε 8 χρόνια –άτυχης- κατασκευής. Το έργο που εξαγγέλθηκε όσο κανένα άλλο για δεκαετίες και που φάνταζε ως Μεσσίας των κυκλοφοριακών προβλημάτων της Θεσσαλονίκης, έχει μετατραπεί στο μεγαλύτερο χρονίζων πρόβλημα.

Όταν η σύμβαση κατασκευής υπογράφηκε τον Απρίλιο του 2006 από τον τέως Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κο Σουφλιά όλοι πανηγύριζαν που ένα τόσο μεγάλο έργο μπήκε στην πρίζα. Στην πραγματικότητα όμως αυτό που έμπαινε στην πρίζα ήταν μία ωρολογιακή βόμβα με σύστημα μικρών άλλα όχι ελεγχόμενων εκρήξεων.

Το σύστημα μελέτης-κατασκευής που επελέγη έχει χαρακτηριστεί αποτυχημένο: δεν έχει προβλέψει προβλήματα αλλά αντίθετα δημιουργεί, δεν έχει κερδίσει χρόνο αντίθετα έχει παράξει καθυστερήσεις.

Σύμφωνα με εκείνο το χρονοδιάγραμμα το έργο έπρεπε να έχει παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς στα τέλη του Οκτωβρίου του 2012. Αυτοί που γνωρίζουν καλά από τα έργα Μετρό στην Ελλάδα είχαν προβλέψει και 2-3 χρόνια καθυστερήσεων που είναι σύνηθες φαινόμενο για έργα της έκτασης του συγκεκριμένου project. Με τις πιο λογικές προβλέψεις το έργο θα ολοκληρωνόταν το 2015 ή το 2016.

Σήμερα χρονοδιάγραμμα σαφώς δεν υπάρχει, επί της ουσίας η κοινοπραξία κατασκευής έχει σηκώσει ψηλά τα χέρια δηλώνοντας αδυναμία ενώ στο Υπουργείο Υποδομών απειλούν με την ενεργοποίηση ρήτρας αποζημίωσης. Την ίδια ώρα η κοινοπραξία έχει εγείρει απαιτήσεις που ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ όταν το 2010 το ποσό αυτό ήταν περίπου στα 120εκ.ευρώ.

Από την άλλη η πόλη αναστενάζει καθώς υπάρχουν «ανοιχτές πληγές» σε όλο το μήκος της πόλης από τα εργοτάξια που άνοιξαν αλλά είναι άγνωστο πότε θα κλείσουν, δεν βλέπουν στον ορίζοντα ολοκλήρωση και λειτουργία του έργου ενώ η επέκταση προς Καλαμαριά ακόμα και αν δεν έχει ούτε μία μέρα καθυστέρηση δεν θα έχει την βασική γραμμή για να μπορέσει να λειτουργήσει.

Αυτό το σκηνικό, έχει συνθέσει μία πραγματική ωρολογιακή βόμβα που είναι δύσκολο κάποιος να προβλέψει πότε θα σκάσει και ποιους θα τραυματίσει. Με τα σημερινά δεδομένα το 2017 φαντάζει απίθανο ως έτος λειτουργίας οπότε η ολοκλήρωση θα οδεύσει για αργότερα, εάν και εφόσον λυθούν τα σύνθετα προβλήματα που αντιμετωπίζει το έργο. Οι εργαζόμενοι σε πρόσφατη συνέντευξης τους μίλησαν για λειτουργία το 2023!

ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
Εδώ και αρκετούς μήνες κυκλοφορούν σενάρια για τμηματική λειτουργία της βασικής γραμμής με το ανατολικό τμήμα που έχει τα λιγότερα προβλήματα. Αυτό θα  εξυπηρετούσε την ομαλότητα του έργου σε πολιτικό επίπεδο για να επιδειχθεί το αποτέλεσμα μετά από πολλά χρόνια εργασιών.  Η λειτουργία της δυτικής πλευράς  με τα πολλά προβλήματα και της επέκτασης προς Καλαμαριά θα έρχονταν στην συνέχεια.

Το δεύτερο σενάριο θα ήταν η διακοπή των έργων και η επαναδημοπράτηση του, σενάριο που όμως είναι πολύ δύσκολο. Το Δημόσιο θα έπρεπε από την μία να αντιμετωπίσει τις διεκδικήσεις της κοινοπραξίας κατασκευής και το δεύτερο να κινήσει διαδικασίες δημοπράτησης με νέες μελέτες, νέα τεύχη δημοπράτησης και το κυριότερο με νέα τιμολόγηση που θα εκτόξευε το πραγματικό κόστος στον αέρα. Μην ξεχνάμε πως το έργο δημοπρατήθηκε το 2004, δηλαδή με τιμές 10 χρόνια πίσω.

Αυτό το σενάριο θα έφερνε πολλά χρόνια πίσω την ολοκλήρωση του Μετρό. Μία πιθανή εμπλοκή στην δημοπράτηση θα εξανάγκαζε σε πολύχρονες καθυστερήσεις. Τα έργα Μετρό έχουν άλλωστε ιστορικό μακροχρόνιων δημοπρατήσεων. Η επέκταση προς Πειραιά διήρκησε 3,5 χρόνια, η επέκταση προς Καλαμαριά 5 χρόνια κ.ο.κ

Το τρίτο σενάριο θα ήταν μία «βελούδινη» αλλαγή στον ανάδοχο. Μία υποκατάσταση αναδόχου με ταυτόχρονη διαιτησία για τις οικονομικές διαφορές, θα έδινε νέα δυναμική στο έργο, αποφεύγοντας τις 2 προηγούμενες λύσεις που έχουν μεγαλύτερο ρίσκο. Θα αναζωογονούσε το έργο και θα το γυρνούσε «on track».

Το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως ένα σύγχρονο «γιοφύρι της Άρτας». Η λύση των προβλημάτων λόγω του μεγέθους και της πολυπλοκότητας του αντικειμένου το κάνουν ακόμα πιο «μυθικό». Το αποτέλεσμα όμως πρέπει στο τέλος να είναι το κέρδος της πόλης που ταλαιπωρείται εδώ και χρόνια χωρίς να έχει κάτι χειροπιαστό για το μεγαλύτερο έργο υποδομής που έχει γίνει ποτέ.

ypodomes.com 

Πέμπτη 10 Απριλίου 2014

Ανοίγει ο χώρος στάθμευσης στο σταθμό Αγία Μαρίνα


metroagmarina

Με δωρεάν στάθμευση για τους επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα υποδεχτεί το κοινό ο νέος χώρος στάθμευσης  αυτοκινήτων και μοτοσικλετών στο σταθμό «Αγία Μαρίνα» της γραμμής 3 του Μετρό. Η λειτουργία του σταθμού, χωρητικότητας 383 θέσεων, συμπεριλαμβανομένων και θέσεων στάθμευσης για ΑΜΕΑ θα ξεκινήσει από τη Δευτέρα 14 Απριλίου 2014.
Η στάθμευση για τους επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα είναι δωρεάν, με στόχο την προσέλκυση νέων επιβατών, αλλά και την επιβράβευση των πιστών πελατών, υιοθετώντας διεθνείς πρακτικές. Συγκεκριμένα, οι επιβάτες θα δικαιούνται δωρεάν ημερήσια στάθμευση, με την επίδειξη επικυρωμένου εισιτηρίου, που είναι σε ισχύ την ημέρα στάθμευσης, καθώς και με την επίδειξη μηνιαίας ή ετήσιας κάρτας απεριορίστων διαδρομών. Οι κάτοχοι καρτών σε ισχύ, θα δικαιούνται και δωρεάν μηνιαία στάθμευση.
Όσον αφορά τους μη χρήστες Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, το τιμολόγιο θα έχει ως εξής:
  • για διάρκεια 1 – 3 ωρών, χρέωση 3,5 €
  • για διάρκεια 3 – 7 ωρών, χρέωση 4 € 
  • για διάρκεια 7 ωρών – κλείσιμο, χρέωση 5 €
  • Μηνιαία βάση: 85 € / όχημα
Η τιμολογιακή πολιτική, συμπεριλαμβανομένης και της δωρεάν στάθμευσης για τους επιβάτες Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα παραμείνει σε ισχύ μέχρι τουλάχιστον το Σεπτέμβριο όταν και θα επανεξεταστεί ανάλογα με τα μέχρι τότε αποτελέσματα. Υπενθυμίζεται ότι η στάθμευση στους 3 άλλους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης της ΣΤΑΣΥ, σε Χαλάνδρι, Νομισματοκοπείο και Συγγρού-Φιξ είναι επί πληρωμή με την παροχή έκπτωση σε επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς που έχουν προμηθευτεί ειδική κάρτα.
Το ωράριο λειτουργία του νέου χώρου στάθμευσης στο σταθμό Αγία Μαρίνα θα έχει ως εξής:
  • Δευτέρα – Πέμπτη από 05:15 έως 01:00 (της επόμενης)
  • Παρασκευή και Σάββατο από 05:15 έως 03:00 (της επόμενης)
  • Κυριακές και αργίες παραμένει κλειστό.
Πηγή: athenstransport.comΣΤΑΣΥ, φωτογραφία: kathimerini.gr

Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Με την όπισθεν οι αστικές συγκοινωνίες

Η έλλειψη οδηγών,η συγχώνευση δρομολογίων και η πίεση για μείωση του λειτουργικού κόστους,αιτίες για τη μεγάλη απώλεια επιβατών μέσα σε τρία χρόνια.


Τ' απόνερα των Μνημονίων πληρώνουν οι αστικές συγκοινωνίες, με απώλειες 200 εκατομμυρίων επιβατών το 2012, σε σχέση με το 2009, ενώ θα μπορούσαν να έχουν καρπωθεί τον ίλιγγο από την αύξηση της τιμής της βενζίνης.

Περίπου 1.000 λεωφορεία μένουν ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης οδηγών κι ανάγκης για μείωση του λειτουργικού κόστους κ.ά., ενώ κι οι συγχωνεύσεις γραμμών οδήγησαν σε μειώσεις του επιβατικού κοινού. Μέρος του προβλήματος αναμένεται να λυθεί με προσλήψεις οδηγών στις αστικές συγκοινωνίες, που προσδιορίζονται, ΑΣΕΠ επιτρέποντος, πριν ή μετά τις ευρωεκλογές.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών άναψε το «πράσινο φως» στις διοικήσεις των δυο φορέων, ώστε να προχωρήσουν τις σχετικές διαδικασίες. Οι 745 προσλήψεις έρχονται να καλύψουν σημαντικά επιχειρησιακά κενά των δυο εταιρειών. Σε πιο προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η ΣΤΑΣΥ, ο διευθύνων σύμβουλος της οποίας (Νίκος Παπαθανάσης) ευελπιστεί ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού θα εγκριθεί και δημοσιοποιηθεί, από το ΑΣΕΠ, πριν από τις ευρωεκλογές. Αντίστοιχα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, Γιάννης Οικονόμου, έλαβε μόλις πρόσφατα την σχετική έγκριση, με αποτέλεσμα η προκήρυξη να υπολογίζεται τους επόμενους μήνες.
Οι περισσότερες εξ αυτών, περίπου 450, αναφέρονται στις «Οδικές Συγκοινωνίες» (λεωφορεία - τρόλεϊ) και 295 στις «Σταθερές Συγκοινωνίες» (μετρό - ηλεκτρικός - τραμ). Στη ΣΤΑΣΥ οι προσλήψεις θα αφορούν προσωπικό κίνησης και, ειδικότερα, ηλεκτροδηγούς, εκδότες και ελεγκτές εισιτηρίων, αλλά και τεχνικό προσωπικό. Οι ειδικότητες αυτές θεωρούνται αναγκαίες, λόγω της παράδοσης στην κυκλοφορία των νέων σταθμών και συρμών του μετρό.
Για την άσκηση του επαγγέλματος του μηχανοδηγού συρμών απαιτείται η απόκτηση σχετικού πτυχίου από ΤΕΙ ή από ΤΕΕ. Επιπλέον, απαιτείται ειδική εκπαίδευση και επιτυχείς εξετάσεις (σε σχολή του ΟΣΕ ή του ΗΣΑΠ) και στη συνέχεια δίμηνη πρακτική εξάσκηση, δίπλα σε παλαιό και έμπειρο μηχανοδηγό.
Προτεραιότητα στις προσλήψεις εκτιμάται ότι θα δοθεί στους συμβασιούχους, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας δεν ανανεώθηκαν το 2010, αλλά και σε όσους έχουν προϋπηρεσία και εκπαίδευση σε συγκοινωνιακό φορέα. Οσον αφορά την ΟΣΥ, οι προσλήψεις αφορούν 330 οδηγούς και 120 τεχνίτες. Οι 450 προσλήψεις θεωρούνται αναγκαίες, ύστερα από το τεράστιο κύμα συνταξιοδοτήσεων και μετατάξεων των τελευταίων ετών.
Στη μείωση προσωπικού προστίθενται κι οι 77 πρόσφατες απολύσεις, λόγω πλαστών πιστοποιητικών. Η, έως τώρα, εξέταση των φακέλων αποκάλυψε 116 περιπτώσεις εργαζομένων με πλαστά πιστοποιητικά (αρκετοί υπέβαλαν αυτοβούλως παραιτήσεις), ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί η εξέταση του συνόλου των φακέλων των εργαζομένων. Ειδικότερα, επίκειται έλεγχος σε 2.000-2.200 εργαζομένους, κάτι το οποίο σημαίνει ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος απομάκρυνσης κι άλλου προσωπικού.

Συνεχίζεται η πτώση επιβατών στα μέσα μεταφοράς
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, τα Μνημόνια επηρέασαν οδυνηρά τις αστικές συγκοινωνίες. Συγκεκριμένα, από το 2009 έως και το 2012, τα μέσα μαζικής μεταφοράς απώλεσαν 200 εκατ. επιβιβάσεις.
Σε απόλυτα μεγέθη, οι αστικές συγκοινωνίες (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός, λεωφορεία, τρόλεϊ) διακίνησαν, το 2012, 652,2 εκατ. επιβάτες, λιγότερους κατά 23,3%, σε σχέση με το 2009.
Τη μεγαλύτερη συρρίκνωση επιβατών - επιβιβάσεων γνώρισε ο ηλεκτρικός με 24,4%, το τραμ με 23,3% και τα λεωφορεία με 23,1%. Μείωση γνώρισε και το πιο σύγχρονο συγκοινωνιακό μέσο, το μετρό, το οποίο απώλεσε το 13,4% της κίνησής του, σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του ΟΑΣΑ για το έτος 2012.
Η εποχή του Μνημονίου δεν «κατάπιε» μόνο 200 εκατ. επιβιβάσεις - επιβάτες από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά οδήγησε και σε συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου κατά 14,8%.
Δυστυχώς, η τάση αυτή συνεχίστηκε και το 2013, παρόλο που ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές του εταιρείες (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) κατέβαλαν προσπάθειες, ώστε η μείωση να είναι μικρότερη. Σε επίπεδο 9μήνου (Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2013), ο ΟΑΣΑ γνώρισε πτώση επιβιβάσεων - επιβατών κατά 11,27% και λειτουργικών εσόδων κατά 10,21%, σε σχέση με το 9μηνο του 2012.
Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του ΟΑΣΑ, για το 9μηνο του 2013, παρήγορο στοιχείο αποτελεί ότι τα τρόλεϊ γνώρισαν αύξηση επιβιβάσεων 7,2% και το τραμ 2,6%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Ωστόσο, πτώση επιβιβάσεων 25,6% σημειώθηκε στον ηλεκτρικό, 16,5% στα λεωφορεία και 2% στο μετρό, δηλαδή στα συγκοινωνιακά μέσα με την πλειονότητα κίνησης επιβατών.
Ανά κατηγορία, τρεις είναι οι παράγοντες που λειτουργούν αποτρεπτικά στην προσέλκυση νέων επιβατών και ένας που λειτουργεί ενισχυτικά. Οι παράγοντες που διογκώνουν την πτώση των χρηστών των μέσων μεταφοράς είναι οι ακόλουθοι:
Μείωση διαθέσιμου εισοδήματος. Σύμφωνα με αναλυτές, η μείωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος έχει φτάσει, κατά μέσο όρο, το 35%, σε σχέση με το 2009.
Εκτόξευση της ανεργίας. Η Ελλάδα κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας στην Ευρωζώνη, με ποσοστό 27,5%, ξεπερνώντας την Ισπανία.
Αλλαγές και μειώσεις στα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ, σε συνδυασμό με την αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου στα 1,4 ευρώ. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, υλοποιήθηκαν περίπου 900 τροποποιήσεις υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ.
Οι τροποποιήσεις αυτές, σε κάποιες περιπτώσεις, οδήγησαν σε νέες γραμμές, αλλά κυρίως επέφεραν συγχωνεύσεις γραμμών, άρα περιορισμό των προσφερόμενων θέσεων.
Ανασχετικά λειτούργησε και η αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου, το οποίο από τα 0,8 ευρώ το 2008, έφτασε τα 1,4 ευρώ το 2013. Σωρευτικά, οι ανωτέρω παράγοντες οδήγησαν σε μείωση των μετακινήσεων, άρα και των επιβατών.
Από την άλλη πλευρά, υπήρξε και ένας παράγοντας, ο οποίος λειτούργησε προς όφελος των αστικών συγκοινωνιών: η αλματώδης αύξηση της βενζίνης, η οποία σε κάποιες περιόδους έφτασε τα 1,7-1,8 ευρώ ανά λίτρο, αποθαρρύνοντας τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. να χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητό τους και ωθώντας τους να προτιμήσουν τα ΜΜΜ.
Πολλά τα προβλήματα στα λεωφορεία
Τα Μνημόνια, πέρα από τη συρρίκνωση επιβατών, επέφεραν μείωση έργου, κυρίως στα λεωφορεία, τα οποία αντιμετωπίζουν εμφανή προβλήματα από την έλλειψη οδηγών. Σύμφωνα με εκπροσώπους εργαζομένων, οι οδηγοί των λεωφορείων υπολογίζονται σήμερα σε 3.500, έναντι 5.500 που ήταν το 2009.
Συνέπεια των ελλείψεων προσωπικού είναι η περικοπή αρκετών δρομολογίων ενώ ακόμη και εκείνα που εκτελούνται, εμφανίζουν μεγάλες καθυστερήσεις, προκαλώντας τεράστια ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό.
Η μέση αναμονή στις στάσεις, σ' όλες τις γραμμές, φτάνει τα 25 λεπτά, σύμφωνα με συνδικαλιστές, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις όπου η καθυστέρηση μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 40.
Τα εντονότερα προβλήματα παρατηρούνται στις δυτικές περιοχές, αλλά και στα νότια προάστια. Μεγάλες καθυστερήσεις και περιορισμένη χωρητικότητα, λόγω της δρομολόγησης μικρών οχημάτων, παρατηρούνται στις τοπικές γραμμές προς Αργυρούπολη και Τερψιθέα, οι οποίες αναχωρούν από το σταθμό του μετρό στο Ελληνικό.
Οι περιοχές με τα πιο έντονα προβλήματα είναι τα Λιόσια, το Καματερό, η Ελευσίνα, η Μάνδρα, η Μαγούλα, ο Κορυδαλλός, το Σχιστό, το Πέραμα, η Παιανία, η Ανθούσα, το Πικέρμι, το Κορωπί και τα Σπάτα.
Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται και τα προβλήματα στο Ζεφύρι, όπου τα δρομολόγια της γραμμής 735 σταματούν στις 6 το απόγευμα, ύστερα από απόφαση των οδηγών, λόγω επικινδυνότητας. Στο παρελθόν, τα οχήματα της συγκεκριμένης γραμμής είχαν δεχτεί επιθέσεις με πέτρες, ακόμα και πυροβολισμούς.
Συνολικά, ο ΟΑΣΑ έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε αναδιοργάνωση του συνόλου των γραμμών, η οποία στην πράξη περιελάμβανε αρκετές καταργήσεις και συγχωνεύσεις γραμμών. Τα τελευταία τρία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 600 προσωρινές και 300 μόνιμες τροποποιήσεις γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ.
Μπορεί να ιδρύθηκαν νέες γραμμές, κυρίως λεωφορειακές, ωστόσο στην πλειονότητα των περιπτώσεων ο ΟΑΣΑ ακολουθούσε την οδό της συγχώνευσης γραμμών, περιορίζοντας δραστικά τις προσφερόμενες θέσεις. Σωρευτικά, υπολογίζεται ότι τα δρομολόγια είναι μειωμένα κατά 30%, ενώ από τα 2.100 οχήματα που έχει στη διάθεσή της η ΟΣΥ, στους δρόμους βγαίνουν μόλις τα 1.134.
Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ

Έπεσε στις ράγες του ΗΣΑΠ στο Μαρούσι

Έπεσε στις ράγες του ΗΣΑΠ στο ΜαρούσιΣτο ΚΑΤ μεταφέρθηκε λίγο μετά τις 13.00 ένας ηλικιωμένος άνδρας ο οποίος έπεσε στις ράγες του τρένου στον σταθμό ΗΣΑΠ Αμαρουσίου.       Ο ηλικιωμένος, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες βρέθηκε από την ράμπα του σταθμού στις ράγες και αμέσως κλήθηκε η Πυροσβεστική προκειμένου να συνδράμει στο έργο του απεγκλωβισμού του.

Τελικά ο άνδρας διεσώθη και μεταφέρθηκε στο ΚΑΤ για προληπτικούς λόγους.

Πώς θα κινηθούν τα μέσα μεταφοράς στην απεργία της Τετάρτης


Πώς θα κινηθούν τα μέσα μεταφοράς στην απεργία της Τετάρτης
Τα μεγαλύτερα προβλήματα θα υπάρξουν στις μετακινήσεις με τα τρένα, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρόλεϊ. Ακινητοποιημένα για μερικές ώρες θα είναι τα λεωφορεία. Κανονικά θα λειτουργήσουν το μετρό, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και το τραμ, λόγω επιστράτευσης του προσωπικου


Προβλήματα στις μετακινήσεις του θα αντιμετωπίσει την Τετάρτη το επιβατικό κοινό, λόγω της συμμετοχής των εργαζομένων στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ- ΓΣΕΕ.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα θα υπάρξουν στις μετακινήσεις με τα τρένα, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρόλεϊ, αφού οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να μετέχουν με 24ωρη απεργία.

Επίσης, η απεργία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών θα επηρεάσει και τα δρομολόγια του μετρό, του οποίου οι συρμοί θα τερματίζουν στο σταθμό «Δουκίσσης Πλακεντίας».

Ματαιώσεις θα υπάρξουν και στα αυριανά βραδινά δρομολόγια των τρένων.

Σημειώνεται πάντως πως οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους απειλούν να συνεχίσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους και τις μέρες του Πάσχα, αντιδρώντας στις αποκρατικοποιήσεις.

Τα λεωφορεία θα παραμείνουν ακινητοποιημένα από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9:00 το πρωί και από τις 21:00 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας.

Κανονικά θα λειτουργήσουν το μετρό, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και το τραμ, καθώς το προσωπικό εξακολουθεί να είναι επιστρατευμένο.

Όσον αφορά τα αεροδρόμια, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αν και αρχικά είχαν δηλώσει ότι θα συμμετέχουν στην κινητοποίηση των ΑΔΕΔΥ-ΓΣΕΕ με 24ωρη απεργία, μετά τη συνάντηση που είχαν με τον υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη αποφάσισαν τελικά να μην πάρουν μέρος στην απεργία.

Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

Wifi σε 1200 λεωφορεία και όλους τους σταθμούς του μετρό


Δωρεάν ασύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο θα έχουν σε λίγες μήνες οι επιβάτες σε Μετρό, Λεωφορεία και Τρόλεϊ καθώς το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε την επέκταση των δικτύων wifi που βρίσκονται ήδη σε δοκιμαστική λειτουργία. Οι δράσεις αυτές θα πραγματοποιηθούν παράλληλα με το πρόγραμμα ανάπτυξης δημόσιων σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο στην Ελληνική Επικράτεια, στα πλαίσια του οποίου, και σε πρώτη φάση, wifi πρόσβαση θα υπάρχει σε 5.000 σημεία σε όλη τη χώρα.

Αυτή τη στιγμή, πρόσβαση στο διαδίκτυο διαθέτουν πιλωτικά 15 περίπου λεωφορεία και τρόλεϊ που εκτελούν τα δρομολόγια στις γραμμές 302 (Στ. Δουκίσσης Πλακεντίας – Γέρακας) και 6 (Ιπποκράτους – Ν. Φιλαδέλφεια – Κόκκινος Μύλος). Μέχρι τα τέλη Απριλίου αναμένεται η τελική έκθεση της ΟΣΥ για τη δοκιμαστική αυτή λειτουργία, ώστε στη συνέχεια να ετοιμαστούν οι τεχνικές προδιαγραφές και να προχωρήσει η διαδικασία προκήρυξης και υλοποίησης του συνολικού έργου το οποίο θα περιλαμβάνει 1200 με 1500 οχήματα. Η προκύρηξη του σχετικού διαγωνισμού αναμένεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014.

Όσον αφορά το Μετρό, η ασύρματη πρόσβαση στο ίντερνετ είναι δοκιμαστικά διαθέσιμη σε 7 σταθμούς (Πανεπιστήμιο, Σύνταγμα, Ακρόπολη, Ομόνοια, Πειραιάς κ.ά) από τον προηγούμενο Οκτώβριο και μέχρι το τέλος του καλοκαιριού αναμένεται σταδιακά να επεκταθεί και στους 61 σταθμούς του δικτύου.

Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

295 Προσλήψεις στο Μετρό μέσα στην Άνοιξη



 Με νέα προκήρυξη που αναμένεται να δημοσιευτεί προς το τέλος της άνοιξης με την οποία θα γίνουν 295 προσλήψεις στον ΜΕΤΡΟ με νέο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Η Ανεξάρτητη Αρχή έχει ήδη ετοιμάσει τη νέα προκήρυξη και απομένουν μόνο οι τελευταίες λεπτομέρειες πριν από τη δημοσίευσή της. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων θα είναι 20ήμερη. Το νέο προσωπικό θα είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ-ΤΕΙ και απόφοιτοι Λυκείου, ΙΕΚ. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ειδικότητες οι οποίες αναμένεται να ζητηθούν είναι: οδηγοί συρμών, εκδότες εισιτηρίων, μηχανικοί, ελεγκτές και σταθμάρχες. Προτεραιότητα στις προσλήψεις θα δοθεί σε συμβασιούχους οι οποίοι είχαν απολυθεί από το μετρό και σε όσους έχουν προϋπηρεσία και εκπαίδευση σε συγκοινωνιακό φορέα. Παράλληλα, με ειδική μοριοδότηση θα προκριθούν όι επαναπροσλήψεις των 280 απολυμένων συμβασιούχων της ΣΤΑΣΥ. Οι συμβασιούχοι αυτοί είχαν απολυθεί από το μετρό ύστερα από το πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δη-μόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή, για προσλήψεις κατά την προεκλογική περίοδο του 2009, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα π εταιρία να εμφανίσει για πρώτη φορά έλλειμμα άνω των 22 εκατομμυρίων ευρώ. Οι προσλήψεις στο ΜΕΤΡΟ θα αφορούν ηλεκτροδηγούς, εκδότες και ελεγκτές εισιτηρίων και τεχνικό προσωπικό, ειδικότητες που θεωρούνται αναγκαίες, λόγω της παράδοσης στην κυκλοφορία των νέων σταθμών του μετρό. Για την άσκηση του επαγγέλματος του μηχανοδηγού συρμών απαιτείται η απόκτηση σχετικού πτυχίου από ΤΕΙ ή από TEE. Επιπλέον, απαιτούνται ειδική εκπαίδευση και επιτυχείς εξετάσεις (σε σχολή του ΟΣΕ ή του ΗΣΑΠ) και στη συνέχεια δίμηνη πρακτική εξάσκηση δίπλα σε παλαιό και έμπειρο μηχανοδηγό. Για την έκδοση άδειας άσκησης του επαγγέλματος με την ιδιότητα του μηχανοδηγού απαιτούνται εξετάσεις στο υπουργείο Μεταφορών.

www.dikaiologitika.gr

Χωρίς τρένα – προαστιακό το Πάσχα


Πληροφορίες για απεργίες και διακοπές κυκλοφορίας στο athenstransport.com/strikes
Την πραγματοποίηση απεργιών την περίοδο του Πάσχα αποφάσισε η Παναλλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, εφόσον μέχρι τότε δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά του από τις διοικήσεις των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ.
Οι σιδηροδρομικοί αποφάσισαν επίσης να λάβουν μέρος στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ την Τετάρτη 9 Απριλίου 2014. Την ημέρα αυτή δεν θα πραγματοποιηθεί κανένα δρομολόγιο τρένου, συμπεριλαμβανομένου και του Προαστιακού, ενώ ακυρώσεις αναμένονται και για τα βραδινά δρομολόγια της Τρίτης 8 Απριλίου. Την Τετάρτη επίσης δεν θα πραγματοποιούνται τα δρομολόγια του Μετρό στο τμήμα Δουκ. Πλακεντίας - Αεροδρόμιο.
Όσον αφορά την περίοδο του Πάσχα, οι σιδηροδρομικοί αποφάσισαν να προχωρήσουν σε:
  • Τρεις τρίωρες στάσεις τη Μ. Τρίτη και τη Μ. Τετάρτη,
  • 24ωρη απεργία το Μ. Σαββάτο, την Κυριακή του Πάσχα και τη Δευτέρα του Πάσχα, καθώς και απεργία στα εμπορικά τρένα όλη την εβδομάδα του Πάσχα.
Στο πλαίσιο των αιτημάτων της ΠΟΣ προτάσσονται: Οι ιδιωτικοποιήσεις των Εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ, οι προσλήψεις προσωπικού, τα ασφαλιστικά ζητήματα του εφάπαξ και της επικουρικής σύνταξης και η υπογραφή Σ.Σ.Ε.
Πηγή: ΠΟΣ

Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

Κινητοποίηση την Πέμπτη στην ΟΣΥ ΑΕ για δωρεάν μεταφορές

Κινητοποίηση την Πέμπτη 3 Απρίλη στις 11 π.μ. στην ΟΣΥ ΑΕ Οδικές Συγκοινωνίες στου Ρέντη διοργανώνουν οι Λαϊκές Επιτροπές και Επιτροπές Ανέργων Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Κορυδαλλού, Νίκαιας, Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Πειραιά, Περάματος, Σαλαμίνας, απαιτώντας δωρεάν μεταφορές...


Σε ανακοίνωσή τους σημειώνουν:

Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

K. Mητσοτάκης: Απένειμε εύσημα στην ΟΣΥ για τις απολύσεις 77 εργαζομένων

«Το ζήτημα της ενίσχυσης της πειθαρχικής ευθύνης στο Δημόσιο αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης», δήλωσε σήμερα ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, με αφορμή την απόφαση της διοίκησης των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ) να καταγγείλει τη σύμβαση και να απομακρύνει 77 υπαλλήλους της, λόγω των πλαστών εγγράφων, με τα οποία προσελήφθησαν στην εταιρεία.

ΙΧ: Ολες οι ρυθμίσεις που περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο


ΙΧ: Ολες οι ρυθμίσεις που περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο

Tου Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@pegasus.gr
Κατατέθηκε το πολυνομοσχέδιο στη Βουλή και για τα αυτοκίνητα περιλαμβάνει διάταξη για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, τα αναπηρικά οχήματα, τα εταιρικά αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας, τα πρόστιμα για τα διπλοκάμπινα που έχουν διασκευαστεί αλλά και για τα οχήματα που κατάσχονται από τον πρώην ΟΔΔΥ...
Από την άλλη μεριά φαίνεται πως αποφασίστηκε από το Οικονομικό Επιτελείο οι ρυθμίσεις που αφορούν σε μείωση των Τεκμηρίων Διαβίωσης και κατ' επέκταση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης, στην κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας, στα Τέλη Κυκλοφορίας, στην υποχρεωτική ασφάλιση των εταιρικών ΙΧ αλλά και εκείνων που έχουν στις εκθέσεις τους οι έμποροι μεταφέρονται σε άλλο νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαϊου, δηλαδή λίγες ημέρες πριν τις εκλογές...
Δυστυχώς για ακόμη μία φορά το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιηθεί ως δυνατό χαρτί λίγο πριν τις ευρωεκλογές αλλά και τις δημοτικές εκλογές.

Πώς κατασκευάζεται η νέα BMW X4 (BIDEO)

Πριν από λίγες μέρες, ξεκίνησε στο εργοστάσιο της βαυαρικής φίρμας στο Spartanburg της Νότιας Καρολίνας, η παραγωγή του νέου μεσαίου Sport Activity Coupe.
Στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα της σειράς «Χ» της BMW, με την X4 να είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη. Η γερμανική εταιρεία, στο πλαίσιο της έναρξης παραγωγής του νεότερου μέλους, έδωσε στη δημοσιότητα ένα video που δείχνει τη διαδικασία κατασκευής όλων των μοντέλων.   
Να σημειώσουμε ότι, η X4 είναι διαθέσιμη προς παραγγελία και στην Ελλάδα, με τις τιμές να ξεκινούν από 50.550 ευρώ για τη βασική έκδοση xDrive20i. Προσφέρεται με τρεις κινητήρες βενζίνης και ισάριθμους πετρελαίου, με όλα τα μηχανικά σύνολα να πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και να συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, πλην της xDrive20d που το έχει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Απολύσεις από την ΟΣΥ για πλαστά δικαιολογητικά και αλλαγές στον εσωτερικό κανονισμό εργασίας στην ΟΣΥ..

Την «πόρτα εξόδου» από την εταιρεία Ο.ΣΥ. (Οδικές Συγκοινωνίες), που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, θα γνωρίσουν 77 εργαζόμενοι, οι οποίοι εντοπίστηκαν ότι προσελήφθησαν με πλαστά πτυχία, έπειτα από εσωτερικούς ελέγχους που διενεργήθηκαν από την εταιρεία.

Η ΟΣΥ ανάρτησε την απόφαση του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου κ. Γιάννη Οικονόμου, με τα 77 ονόματα των διαγραφέντων υπαλλήλων, από 1/4/2014, από τη δύναμη του προσωπικού της εταιρείας.

Από τους ελέγχους διαπιστώθηκαν δεκάδες περιπτώσεις εργαζομένων που κατέθεσαν αλλοιωμένους τίτλους σπουδών. Πρόκειται για τίτλους σπουδών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι, είτε δεν εκδόθηκαν ποτέ (πρόκειται για εντελώς πλαστά έγγραφα που υποβλήθηκαν στην υπηρεσία), είτε παρατηρήθηκαν αλλοιώσεις στη βαθμολογία (πλαστογράφησαν τη βαθμολογία, ώστε να είναι υψηλότερη και να κερδίσουν επιπλέον μόρια για να εξασφαλίσουν την πρόσληψή τους στην εταιρεία).

Ο αριθμός των απολυμένων ενδέχεται να αυξηθεί κατά πολύ, αφού οι αξιολογήσεις αφορούσαν τους προσληφθέντες τη δεκαετία του 1990. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι ο τελικός αριθμός των, παρανόμως προσληφθέντων, στις αστικές συγκοινωνίες θα υπερβεί τους 300, μέγεθος που αναλογεί στη δύναμη ενός αμαξοστασίου.

Παράλληλα, δρομολογούνται αλλαγές στον εσωτερικό κανονισμό εργασίας των ΟΣΥ, στην πλειονότητά των οποίων αφορούν σε εναρμόνιση των προβλέψεων της νομοθεσίας.

Συγκεκριμένα, προβλέπονται αυστηρότερες ποινές για πειθαρχικά παραπτώματα, μετατρέποντας μια γραπτή επίπληξη -που ήταν η ισχύουσα ποινή για πειθαρχικά παραπτώματα- σε ποινή αργίας τριών ημερών, με παράλληλα στέρηση τριών ημερομισθίων. Επίσης, περιορίζονται οι προθεσμίες διεκπεραίωσης των πειθαρχικών παραπτωμάτων.

Αντίστοιχα, οι καταγγελίες θα πρέπει πλέον, μετά την αλλαγή του εσωτερικού κανονισμού, να κοινοποιούνται από τα αμαξοστάσια εντός 10 ημερών, ώστε στη συνέχεια να εξετάζονται από το πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο και να ολοκληρώνεται η διαδικασία σε σύντομο χρόνο.

Τέλος, προγραμματίζεται επικαιροποίηση της διαδικασίας αξιολόγησης προσωπικού, η οποία θα πραγματοποιείται σε σταθερές ημερομηνίες μία φορά τον χρόνο (15-30 Ιανουαρίου), με συγκεκριμένο πρωτόκολλο.

ΠΗΓΗ