Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

Οι εργολάβοι (ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, Siemens) του Προαστιακού ζητούν τα ρέστα

Τα ρέστα τους ζητούν οι εταιρείες ΑΚΤΩΡ Α.Ε., ΤΕΡΝΑ Α.Ε.και η γερμανική Siemens για ένα έργο «ολυμπιακών διαστάσεων», την περιβόητη σύμβαση 994 του προαστιακού σιδηροδρόμου, η οποία έπρεπε να ολοκληρωθεί το 2005.
Του Φώτη Φωτεινού, αναδημοσίευση από την «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία»
Η εν λόγω σύμβαση, παρά τις 12 παρατάσεις που δόθηκαν για την υλοποίησή της, διεκόπη το 2011, οδηγώντας την κοινοπραξία σε ένα γαϊτανάκι διεκδικήσεων δεκάδων εκατ. ευρώ κατά του ΟΣΕ, όπως αποκαλύπτει η «Κ.Ε.». Ο ΟΣΕ υποστηρίζει ότι η σύμβαση υλοποιήθηκε σε ποσοστό περί το 50%, με την κοινοπραξία να υποστηρίζει ότι η υλοποίηση έφτασε το 65%-67%.

Φωτορεπορτάζ και παρασκήνιο από την αλλαγή σκυτάλης στο υπ. Μεταφορών


Γιναμε «παλιοί» πλέον με τόσες παραδόσεις – παραλαβές που έχουμε δει στο υπουργείο Μεταφορών.

Με ολίγον καυστικό και περιεκτικό τόνο, η συντακτική ομάδα του metaforespress.gr συνόψισε τα ακόλουθα:


1.Είδαμε διμοιρία ΜΑΤ έξω από το υπουργείο Μεταφορών την ώρα της παράδοσης παραλαβής. Ίσως έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο νέος υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έχειυπάρξει στόχος τρομοκρατικών οργανώσεων.

Σάββατο 29 Ιουνίου 2013

ΤΑΙΠΕΔ: Ξεκινά η διαδικασία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ



Μία από τις μεγαλύτερες Δημόσιες εταιρείες στην Ελλάδα
To Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση ενέκρινε τη διαδικασία, το χρονοδιάγραμμα και τους όρους αξιοποίησης για την πώληση του 100% των μετοχών και τη μεταβίβαση του ελέγχου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε επενδυτή που θα επιλεγεί μέσω διεθνούς, ανοιχτού, πλειοδοτικού διαγωνισμού. Η διαγωνιστική διαδικασία θα ξεκινήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση της σχετικής διαβούλευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία βρίσκεται στο τελικό στάδιο.

Για περισσότερες πληροφορίες και ενημέρωση μπορείτε να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (www.hradf.com<http://www.hradf.com/>).

Πέμπτη 27 Ιουνίου 2013

Μετρό Θεσσαλονίκης: Υπεγράφη και ξεκινά η επέκταση προς Καλαμαριά



O Άκτωρ θα κατασκευάσει 4,8χλμ γραμμής και 5 νέους σταθμούς
Ένα σήριαλ που κράτησε 4 ολόκληρα χρόνια έληξε επιτυχώς εχθές. Η πρώτη μεγάλη επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι γεγονός. Τη σύμβαση επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά υπέγραψαν εχθές η Αττικό Μετρό ΑΕ και η ανάδοχος εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ.

Το deal (θα) είναι ένα: Θα μπουν Κινέζοι, Ρώσοι, Γάλλοι στον σιδηρόδρομο;

Αυτό που καίει την κυβέρνηση είναι αν θα μπορέσει να συνδυάσει την πώληση των λιμένων με την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Δηλαδή, αν θα μπορέσει να συνδυάσει λιμάνι – σιδηρόδρομο. Για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ θεωρούν εξαιρετικά πιθανό έως και σίγουρο ότι θα εκδηλωθεί σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον από ναυτιλιακές εταιρείες (πχ Cosco).
Αυτό που επιζητούν είναι να συμβεί κάτι αντίστοιχο με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή να παρουσιαστούν μεγάλες σιδηροδρομικές εταιρείες (πχ RZD), με τη φιλοδοξία να συστήσουν κοινοπρακτικά σχήματα ή να συνάψουν εμπορικές συμφωνίες με τους διαχειριστές των λιμένων.

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2013

Το λεωφορείο του τρόμου: Η γραμμή 805 σκορπίζει τον φόβο στους κατοίκους της Αττικής


Οι αστικές συγκοινωνίες είναι ένα αγαθό που απολαμβάνουμε όλοι μας. 
Μπορούμε να μετακινηθούμε από το ένα σημείο της πόλης στο άλλο σύντομα και με ασφάλεια. Ισχύει όμως αυτό για όλους μας; Όχι, οι κάτοικοι του Ασπροπύργου τρέμουν στην ιδέα να ανέβουν στο λεωφορείο μόλις δύσει ο ήλιος.
Ο λόγος για την γραμμή 805 που κάνει το δρομολόγιο Απρόπυργος – Νεόκτιστα. 

Το δρομολόγιο είναι τρομακτικό. Ξεκινά από την κεντρική πλατεία Ασπροπύργου, σκαρφαλώνει στην πλάτη των διυλιστηρίων των Ελληνικών Πετρελαίων, περνάει από λεηλατημένες στάσεις τις οποίες συμμορίες απογύμνωσαν από καθετί μεταλλικό και σταματά στα μισά του δρόμου. Εκεί το δρομολόγιο τελειώνει άδοξα. Οι οδηγοί φοβούνται να συνεχίσουν και αυτό γιατί οι βανδαλισμοί είναι υπαρκτή απειλή. Η γειτονιά αυτή είναι μέρος προς αποφυγή για κάθε φιλήσυχο πολίτη.

Οι οδηγοί δεν άντεξαν την κατάσταση και πριν από δύο εβδομάδες ανακοίνωσαν ότι η γραμμή 805 εξυπηρετεί προσωρινά τους επιβάτες υπό την προστασία περιπολικού.             
Οταν όμως οι τηλεοπτικές κάμερες έφυγαν τα περιπολικά -που σύμφωνα με τις Αρχές δεν επαρκούν- σταμάτησαν τη συνοδεία.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, οι οδηγοί έχουν λάβει ουκ ολίγες φορές εγγυήσεις για την ασφάλεια τόσο των ιδίων όσο και των πολιτών. Ωστόσο τίποτα δεν έχει αλλάξει. Το δρομολόγιο γίνεται σε σκοτεινά δρομάκια.

Το πιο πρόσφατο κρούσμα βίας σημειώθηκε στις 23 Απριλίου. Οδηγός ήταν ο Λάζαρος Πουμπουρίδης. «Από το απόγευμα που έπιασα δουλειά μέχρι και τη νύχτα μπαινόβγαινε στο λεωφορείο μια παρέα τριών νέων», θυμάται.

«Στο τελευταίο δρομολόγιο, στα Νεόκτιστα, είχαμε μείνει εγώ και αυτοί. Ορμησαν πάνω μου για να κόψουν τη χρυσή αλυσίδα από το λαιμό μου. Αντιστάθηκα, βγήκαμε έξω από το λεωφορείο και άρχισαν να πετούν πέτρες στο όχημα»... 

Οι οδηγοί οι οποίοι μετά το μέτρο της εφεδρείας μειώθηκαν, προσπαθούν να αποφεύγουν στο μέτρο του δυνατού το συγκεκριμένο δρομολόγιο. «Προσπαθούν να αλλάξουν δρομολόγιο με άλλους συναδέλφους. Εγώ το πρωί θα την έκανα τη διαδρομή. Το βράδυ όχι, ποτέ μόνος», λέει ο Κώστας Λαμπρόπουλος, οδηγός λεωφορείου εδώ και οκτώ χρόνια. 

Η γειτονιά των Νεόκτιστων αριθμεί περίπου 4.500 κατοίκους. Εδώ εγκαταστάθηκαν αρκετοί εργάτες με την έλευση των βιομηχανιών μετά τη δεκαετία του '60, αλλά και πολλοί Αθίγγανοι -κυρίως στον γειτονικό οικισμό της Νέας Ζωής- που συλλέγουν παλιοσίδερα και τα διαθέτουν ως σκραπ στη λεωφόρο ΝΑΤΟ. 

Θα παρατηρήσεις τους μεταλλικούς σωρούς στα μπαλκόνια τους. Και σε άλλες αυλές θα δεις να βυθίζονται τα πόδια πυλώνων της ΔΕΗ. Αρκετά σπίτια στον κεντρικό δρόμο των Νεοκτίστων, στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, είναι πλέον προς πώληση. Οι αναγγελίες της διάθεσής τους γραμμένες με σπρέι στους τοίχους, πλάι σε διαλυμένα παράθυρα. 

Στις 15 Μαρτίου 2010 εκπρόσωποι των κατοίκων των Νεοκτίστων παρέδωσαν ψήφισμα στο Αστυνομικό Τμήμα Ασπροπύργου. Μεταξύ άλλων κατήγγελλαν διακίνηση ναρκωτικών, αλλά και κλοπές ρεύματος και νερού. Βάσει των πιο πρόσφατων στοιχείων, στην τελευταία αστυνομική επιχείρηση στον Ασπρόπυργο, τον περασμένο Μάρτιο, συνελήφθησαν επτά άτομα για κλοπή ηλεκτρικού ρεύματος από κολόνες της ΔΕΗ. Δύο μήνες νωρίτερα είχαν συλληφθεί άλλοι οκτώ για τον ίδιο λόγο. 

Οι επιθέσεις από τον Νοέμβριο του 2011 εντάθηκαν με αποτέλεσμα στις 17 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους οι οδηγοί αποφάσισαν να αναστείλουν τα δρομολόγια μετά τις 19.30. Παρά τις δεσμεύσεις της διεύθυνσης συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ προς τους κατοίκους τον Φεβρουάριο του 2012, για πύκνωση των περιπολιών της Δημοτικής Αστυνομίας τις βραδινές ώρες τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα. Τελικά τα νυχτερινά δρομολόγια της γραμμής 805 ξεκίνησαν και πάλι τον Μάρτιο του 2012. Η ανταπόκριση των Αρχών και πάλι κράτησε για λίγο.

Αυτές τις ημέρες, όσοι αποβιβάζονται στο νέο τέρμα που επιλέγουν οι οδηγοί, περίπου τρία χιλιόμετρα μακριά από τα Νεόκτιστα, αναγκάζονται να καλύπτουν την απόσταση μέχρι τα σπίτια τους με τα πόδια. «Προσαρμόζουμε το πρόγραμμά μας ανάλογα με το λεωφορείο για να αποφεύγουμε το σκοτάδι. Ο πατέρας μας μπορεί να έχει δουλειά στο χωράφι και να μην είναι δυνατόν να μας παραλάβει με το αμάξι», λέει η 19χρονη Δέσποινα Γκολέμη, από τους τακτικούς επιβάτες της γραμμής μαζί με την αδελφή της Βάσω.

Έργα Μετρό και Τραμ, η Αθήνα θέλει κ άλλο,η Θεσσαλονίκη αδημονεί

Πολλαπλά τα έργα πολλαπνά και τα προβλήματα
Το πεδίο των έργων Μετρό και Τραμ αποτελεί μία ακόμα πρόκληση για την θητεία του Μιχάλη Χρυσοχοϊδη στο Υπουργείο Υποδομών. Τα έργα αυτά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι κρίσιμης σημασίας για την επόμενη μέρα στην εικόνα των πόλεων.



Κυριακή 23 Ιουνίου 2013

Προς σπάσιμο το υπερ-υπουργείο Ανάπτυξης & Υποδομών;

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις και με όσα μεταδίδουν πολιτικοί συντάκτες, προς σπάσιμοοδηγείται το υπερ-υπουργείο Ανάπτυξης, Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, στο υπουργείο Ανάπτυξης υπουργός θα παραμείνει ο Κωστής Χατζηδάκης, ενώ άγνωστο παραμένει αν θα τοποθετηθεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στέλεχος του ΠΑΣΟΚ.

Προς υπουργοποίηση φαίνεται ότι οδεύει ο πρώην υπουργός Υποδομών, Μάκης Βορίδης, καθώς θεωρείται επιτυχημένη η προηγούμενη θητεία του, στο εν λόγω υπουργείο.



Σάββατο 22 Ιουνίου 2013

Στο μικροσκόπιο της τρόικας οι Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ)



Στο μικροσκόπιο της τρόικας έχουν μπει οι 12 ΔΕΚΟ

Από τους κερδοφόρους φορείς του Δημοσίου και όχι από τους ζημιογόνους, ξεκίνησε η κυβέρνηση το ξεκαθάρισμα και την εξυγίανση, στο πλαίσιο των επιταγών του μνημονίου...

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ε.Ρ.Τ. κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, δεν δικαιολογούν τη διάλυση του οργανισμού και την απόλυση των 2.650 εργαζομένων σε αυτόν.

Από τα στοιχεία του ίδιου του υπουργείου Οικονομικών, προκύπτει ότι η Ε.Ρ.Τ. ήταν ο μοναδικός, από τους 12 φορείς που παρακολουθεί η τρόικα, με θετικά οικονομικά στοιχεία καθώς κράτησε κάτω από το όριο των 4,9 εκατ. ευρώ (στα 4,75 εκατ. ευρώ) τις λειτουργικές της ανάγκες.

Τη μεγαλύτερη αρνητική απόκλιση στο πρώτο τρίμηνο του 2013 σε σχέση με τους στόχους του μνημονίου παρουσιάζει ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ) σε ποσοστό 632%.

Αντί για πλεόνασμα 1 εκατ. ευρώ που είχε τεθεί έκλεισε με έλλειμμα 5,771 εκατ. ευρώ, με ευθύνη όμως του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, το οποίο δεν έδωσε στον οργανισμό επιχορήγηση 7,5 εκατ. ευρώ για την κάλυψη των αναγκών του οργανισμού.

Εκτός στόχου βρέθηκε και η ΕΡΓΟΣΕ με αρνητική απόκλιση 65% και ακολούθησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με αρνητικό ισοζύγιο 22%.

Στο μικροσκόπιο της τρόικας έχουν μπει οι 12 ΔΕΚΟ και οργανισμοί που έχουν ενταχθεί στο μητρώο φορέων της γενικής κυβέρνησης της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).

Αυτοί είναι: το Αττικό Μετρό, η ΓΑΙΑΟΣΕ (θυγατρική του ΟΣΕ), τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ), ο ΕΛΓΑ, η ΕΡΓΟΣΕ, η ΕΡΤ, η Ηλεκτρομηχανική Κύμης, η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ), ο ΟΠΕΚΕΠΕ, ο ΟΣΕ, οι Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Από την ανάλυση των στοιχείων των 10 ΔΕΚΟ (δεν έστειλαν στοιχεία τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα και η Κοινωνία της Πληροφορίας), προκύπτει ότι η αρνητική απόκλιση σε σχέση με τους στόχους που είχαν τεθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2013, για τους περισσότερους οργανισμούς είναι μικρότερη του 10%.

Επίσης, σημειώνουμε ότι τα οικονομικά αποτελέσματα της Ε.Ρ.Τ. κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, δεν δικαιολογούν τη διάλυση του οργανισμού και την απόλυση των 2.650 εργαζομένων σε αυτόν.

Η ιστορία του Σκαραβαίου ταυτίζεται με αυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen κι αρχίζει κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 1930, στη Ναζιστική Γερμανία. Η ιδέα για τη δημιουργία του ανήκει στον Αδόλφο Χίτλερ, ο οποίος οραματίστηκε ένα φθηνό αυτοκίνητο, που θα μπορούσε να το αποκτήσει σχεδόν ο καθένας με τις οικονομίες του.            

Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

Αεροσυνοδός σε λεωφορειο ΕΘΕΛ

«Τρίζουν» οι καρέκλες των διευθυνόντων συμβούλων σε ΟΑΣΑ και ΕΛΤΑ;

Με την απομάκρυνση της Δημοκρατικής Αριστεράς από την κυβέρνηση, τίθεται αυτόματα ζήτημα «νομιμοποίησης» των επιλογών της (και) σε ΔΕΚΟ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ξεχωρίζουν οι περιπτώσεις των διευθυνόντων συμβούλων σε ΟΑΣΑ και ΕΛΤΑ. Επιλογή της ΔΗΜΑΡ είναι ο διευθύνοντας σύμβουλος του ΟΑΣΑ Απόστολος Δελούκας του ΟΑΣΑ και στα ΕΛΤΑ ο Κωστής Μελαχροινός. Θα έχουν πρόβλημα; Όπως και να έχει, είναι σίγουρα πιο αποδυναμωμένοι, καθώς οι "πολέμιοί" τους θα βρουν πρόσκαιρο έδαφος.

Αντιθέτως, πιο ενισχυμένοι είναι οι διευθύνοντες σύμβουλοι του ΠΑΣΟΚ, κυρίως στον όμιλο του ΟΣΕ, οι οποίοι μάλλον θα πανηγυρίζουν από την… ενίσχυση του Ευ. Βενιζέλου στη δικομματική πλέον κυβέρνηση.



Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

Τα ταξί Θες/νίκης θέλουν να παρκάρουν στην Τσιμισκή και δεν τα αφήνουν

Αφήστε μας να παρκάρουμε στην οδό Τσιμισκή! Παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποίησαν, σήμερα το μεσημέρι, οι ιδιοκτήτες ταξί νομού Θεσσαλονίκης που παρέταξαν τα οχήματά τους μπροστά στην είσοδο της Περιφέρειας.
Όπως ανέφερε κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ο πρόεδρος του Σωματείου τους, Κώστας Γιαννακάκης, ζητούν να τους επιτρέπεται η στάθμευση στο κέντρο της πόλης και συγκεκριμένα στα αριστερά της οδού Τσιμισκή.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Η ζωή του έργου, ανάσα για την πόλη


Η πολυπόθητη επανεκκίνηση του έργου προ των πυλών
Σε επανεκκίνηση τίθεται η υλοποίηση του συνολικού σχεδιασμού για την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης, μετά την ανακοίνωση του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σταύρου Καλογιάννη ότι μέχρι τέλους της εβδομάδας θα υπογραφεί η σύμβαση για την επέκταση του έργου προς την Καλαμαριά.

Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013

Από κοινού Περιφέρεια και ΕΡΓΟΣΕ για την ηλεκτροκίνηση στον Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο



Κώστας Αγοραστός: «Να ολοκληρωθούν σύντομα οι μελέτες για να προχωρήσει η ηλεκτροκίνηση στο σύνολο του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου»19/06/2013 - 08:00
Το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν στον Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο και την ηλεκτροκίνησή του, ήταν το αντικείμενο συνάντησης μεταξύ του περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστού και του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κώστα Σπηλιόπουλου στην Αθήνα.

Aπεργίες στη Σουηδία από τους εργαζόμενους στα λεωφορεία

Απεργία πραγματοποιούν σήμερα οι υπάλληλοι των λεωφορείων στην Στοκχόλμη και σε άλλες δύο πόλεις της Σουηδίας. καθώς οι εργοδότες και τα συνδικάτα δεν κατάφεραν να γεφυρώσουν τις διαφορές τους σχετικά με τους μισθούς και τις συνθήκες εργασίας.
Περίπου 1.400 οδηγοί λεωφορείων και άλλοι υπάλληλοι των δημόσιων μέσων μεταφοράς απεργούν σήμερα στην σουηδική πρωτεύουσα, όπως και στην βόρεια πόλη Ουμέα και στην πόλη Σοντερτάλιε, η οποία βρίσκεται νότια της Στοκχόλμης.


Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

Τρόικα προς Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων: Φέρτε έσοδα, αλλιώς σας ξηλώνω!



Πίστωση χρόνου μέχρι τον Σεπτέμβριο έδωσε η τρόικα στους επιτελείς του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για να καλύψουν το «κενό» του 1 δις. ευρώ στα έσοδα από το «ναυάγιο» της ΔΕΠΑ, ειδάλλως τα μαντάτα θα είναι άσχημα, τόσο για την διοίκηση, όσο και για τους φορολογούμενους.

Του Μάριου Χριστοδούλου


Έχεις πειραγμένο ταξίμετρο; Εμπορεύεσαι τέτοια; Πρόστιμα έως 20.000 ευρώ

  Πρόστιμα έως 20.000 ευρώ για «πειραγμένα» ταξίμετρα προβλέπει η υπ' αριθμ. 03/2013 αγορανομική διάταξη με θέμα: «Ρυθμίσεις σχετικά με τη λειτουργία των ταξιμέτρων», την οποία υπογράφει ο υφυπουργός Ανάπτυξης Αθ. Σκορδάς και δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1399/B/2013.
Σύμφωνα με τη διάταξη, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των ταξιμέτρων με τις ως απαιτήσεις του νόμου, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ στον κατασκευαστή ή εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο ή εισαγωγέα ή διανομέα.
Ειδικά για τα ταξίμετρα που είναι ήδη εγκατεστημένα σε οχήματα (ταξί), στην περίπτωση εντοπισμού σφάλματος, πέραν του μέγιστου επιτρεπόμενου και μέχρι και το διπλάσιο αυτού, επιβάλλεται στον εκμεταλλευτή του οχήματος (ταξί) διοικητικό πρόστιμο ύψους 500 ευρώ.

Προαστιακός Αθήνας: Ανά 2 ώρες το δρομολόγιο Κιάτο-Άνω Λιόσια



Τέλος δεν έχουν τα προβλήματα λόγω τεχνικών βλαβών στον Προαστιακό της Αθήνας. Εχθές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέδωσε νέα ανακοίνωση για τροποποίηση των δρομολογίων.
Aνα δυο ώρες θα εκτελούνται για το επόμενο διάστημα τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηροδρόμου στο τμήμα 'Ανω Λιόσια - Κιάτο και αντίστροφα, λόγω τεχνικού προβλήματος της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα μεταξύ των σταθμών 'Ανω Λιόσια και Αγ. Θεοδώρων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συνεργεία του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ εργάζονται για την αποκατάσταση της βλάβης.

Γιάννης Οικονόμου - Προμήθεια 500 νέων λεωφορείων και τρόλεϊ

Ανανέωση στόλου και ρύθμιση οφειλών Εισήγηση για την προμήθεια 500 νέων λεωφορείων και τρόλεϊ έως το 2018-2019 καταρτίζει ο διευθύνων σύμβουλος των «Οδικών Συγκοινωνιών» Γιάννης Οικονόμου στο υπουργείο Μεταφορών...

Σήμερα οι «Οδικές Συγκοινωνίες», η νέα εταιρεία που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση των ΕΘΕΛ (λεωφορεία) και ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ), αριθμεί 2.148 θερμικά λεωφορεία πετρελαίου και φυσικού αερίου, με μέση ηλικία εννέα ετών, και 366 τρόλεϊ.

Στόχος της διοίκησης της ΟΣΥ είναι, πέρα από την προμήθεια νέου στόλου, η δημιουργία μηχανογραφικού συστήματος, το οποίο θα συνδέει την αποτελεσματικότητα κάθε λεωφορείου με το κόστος αγοράς του.

Παράλληλα θα διεξάγει τον απολογισμό της συμπεριφοράς του (βλάβες, οχηματοχιλιόμετρα), συνδέοντάς το με συγκεκριμένα κριτήρια παλαιότητας.

Οι ανωτέρω ενέργειες κρίνονται αναγκαίες για την καλύτερη διαρρύθμιση του στόλου της εταιρείας, αλλά και για τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών στην προμήθεια ανταλλακτικών και αναλωσίμων.

Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία, το υπουργείο Μεταφορών ενέκρινε νέα πίστωση 11 εκατ. ευρώ για ληξιπρόθεσμες οφειλές, καθώς η εταιρεία είχε στα ταμεία της μόλις 3,6 εκατ. στα τέλη του 2012, ενώ άξιο σχολιασμού είναι ότι ο τελικός ισολογισμός τροποποιήθηκε επί τα χείρω.

Ετσι η εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (λεωφορεία - τρόλεϊ) παρουσίασε στη χρήση του 2012 ζημιές 52 εκατ. ευρώ, έναντι 170,5 εκατ. το 2011. Σύμφωνα με τον ισολογισμό, ο κύκλος εργασιών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα 124,5 εκατ. ευρώ.

Η σημαντική μείωση των ζημιών οφείλεται στην αύξηση της κρατικής επιδότησης, η οποία ανήλθε στα 156 εκατ., έναντι 127 εκατ. το 2011, αλλά και στη σημαντική πτώση του κόστους μισθοδοσίας, το οποίο συρρικνώθηκε κατά 33 εκατ.

Για το 2013 στόχος είναι η εταιρεία να περάσει σε λειτουργική κερδοφορία, παρ' όλο που ο κύκλος εργασιών θα πέσει στα 115 εκατ. ευρώ, έναντι 124,5 εκατ. το 2012, εξαιτίας της ολοένα και μεγαλύτερης μείωσης της επιβατικής κίνησης.

Εξόφληση προμηθευτών

Γενικότερα, επιδίωξη της διοίκησης της ΟΣΥ είναι η αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε προμηθευτές.

Πριν από μερικούς μήνες οι οφειλές έφταναν τα 38 εκατ., κυρίως σε εταιρείες ανταλλακτικών.

Παράλληλα ρυθμίζονται οφειλές και σε οργανισμούς όπως η ΔΕΠΑ, στην οποία οφείλονταν 22 εκατ. ευρώ, τα οποία αποπληρώνονται σταδιακά.

Με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους, στην ΟΣΥ λαμβάνεται μέριμνα για την προμήθεια ενιαίου συστήματος διαχείρισης καυσίμων και σύστημα barcode στις αποθήκες.