Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

Συγκοινωνίες: Οικονομικά ισοδύναμα βλέπει το ΓΛΚ


Της Μάρως Τσαντήλα


Ξεκάθαρη απάντηση, στην οποία σημειώνει ότι είναι δυνατή η σύναψη Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (ΣΣΕ) Ότι ΚΑΙ  ΟΙ υφιστάμενες συμβάσεις ΔΕΝ καταργούνται ΣΤΟ μέρος Που ρυθμίζουν Θέματα πέραν Των μισθολογικών,  δίνει με έγγραφό του προς την διοίκηση της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ), στο οποίο είχε προσφύγει η διοίκηση της εταιρείας για το ζήτημα της εφαρμογής του ενιαίου μισθολογίου. 

ΣΤΗΝ απάντηση ΤΟΥ ΓΛΚ αναφέρεται ρητά Ότι 
 Η. γνωστη Ημερομηνία υπολογισμού Των Νέων περικοπών στους μισθούς ΕΙΝΑΙ Η. 31.12.2012,  ενώ σημειώνεται ότι η ένταξη του προσωπικού της εταιρείας στις μισθολογικές και βαθμολογικές ρυθμίσεις του νόμου 4024/2011 δεν συνεπάγεται κατάργηση του εργατικού δικαίου στο σύνολό του για το εν λόγω προσωπικό.  
Η απάντηση αυτή πρακτικά σημαίνει ότι στο πλαίσιο του διαλόγου, που έχουν ξεκινήσει οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς και τον σιδηρόδρομο με τις διοικήσεις των εταιρειών, 
υπάρχει περιθώριο να δοθούν στους εργαζόμενους οικονομικά ισοδύναμα , που θα αντισταθμίσουν μέρος των απωλειών. Αυτά, όμως, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αφορούν μισθούς, αφού δεν υπάρχει καμία δυνατότητα υπέρβασης των κλιμακίων του ενιαίου μισθολογίου.  
Ανάμεσα στις παροχές που έχουν βάλει στο τραπέζι του διαλόγου οι εργαζόμενοι είναι: βοήθημα βρεφονηπιακού σταθμού, 
 εξαγορά στρατιωτικής θητείας για τους άνδρες εργαζομένους  ή έξοδα κίνησης για τις νυχτερινές ώρες.

Ωστόσο ΑΠΌ ΤΗΝ πλευρά Των διοικήσεων σημειώνεται Ότι  περιθώρια ελιγμών ΤΑ ΕΙΝΑΙ εξαιρετικά περιορισμένα  παρότι αναγνωρίζεται Ότι Η. εφαρμογή ενιαίου μισθολογίου ΤΟΥ πλήττει βαριά τους εργαζόμενους.  
ΟΙ εργαζόμενοι ΣΤΟΝ ΟΣΕ ΚΑΙ ΤΟΝ Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο 
 έχουν μεσοσταθμική μείωση Των μισθών τους κατά 25%,  οι εργαζόμενοι στο Μετρό λαμβάνουν πλέον αμοιβές μειωμένες κατά 17% σε σχέση με αυτές που εισέπρατταν στο τέλος του προηγούμενου χρόνου, ενώ μεσοσταθμική μείωση 10% έχουν οι εργαζόμενοι στο Τραμ, οι οποίοι ήταν οι χαμηλότερα αμειβόμενοι από τις συγκεκριμένες κατηγορίες.  
ΤΟΝ Μάρτιο Η. αποζημίωση ΓΙΑ τους κατόχους κάρτας 
Εν τω ΜΕΤΑΞΥ ΑΠΌ ΤΟ κόστος ΤΟΥ κουπονιού Της κάρτας απεριορίστων διαδρομών ΓΙΑ ΤΟΝ Μάρτιο ΘΑ αφαιρεθεί Η. αποζημίωση ΓΙΑ τις Μέρες ΤΟΥ Ιανουαρίου  Που ΤΑ ΜΕΣΑ Μαζικής Μεταφοράς ΔΕΝ κυκλοφορούσαν λόγω απεργιών Των.  
Ωστόσο εκείνο που μένει να διευκρινιστεί είναι αν η αποζημίωση, για την οποία έχει δεσμευθεί η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, 
 θα δοθεί μόνο για τις μέρες κατά τις οποίες τα ΜΜΜ ήταν πλήρως ακινητοποιημένα , δηλαδή για τις μέρες που δεν κυκλοφορούσε κανένα μέσο ή για το 8ήμερο των κινητοποιήσεων του μετρό, διάστημα κατά το οποίο οι επιβάτες ήρθαν αντιμέτωποι με πολύ μεγάλη ταλαιπωρία .  
ΣΕ Ότι αφορά ΤΟ Της ποσό αποζημίωσης πληροφορίες αναφέρουν Ότι 
 ΘΑ ΕΙΝΑΙ Της τάξης ΤΟΥ 1,5 ευρώ για κάθε μέρα απεργίας ΜΜΜ Δηλαδή η αποζημίωση θα είναι της τάξης των 12 ευρώ για τις οκτώ μέρες που το μετρό παρέμεινε ακινητοποιημένο. 
 Πάντως πολυήμερες κινητοποιήσεις ΟΙ ΤΟΥ ΜΗΝΑ προηγούμενου σίγουρα επηρέασαν 
 ΤΟ επιβατικό Κοινό Που επιλέγει κάρτες απεριορίστων διαδρομών καθώς πολλοί αυτοί ΗΤΑΝ ΤΟ Που ξανασκέφτηκαν πριν αγοράσουν ΚΑΡΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ Φεβρουάριο .  


θετικη ανταπόκριση ΣΤΑ εισητήρια έκπτωση ΜΕ 

ΤΗΝ ίδια ώρα ιδιαίτερα θετικη ανταπόκριση είχαν ΑΠΌ ΤΟ επιβατικό Κοινό 
 ΤΑ Νέα εκπτωτικά εισητήρια ΤΟΥ ΟΑΣΑ  Που τέθηκαν Στη ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ επιβατικού κοινού ΑΠΌ τις Αρχές ΤΟΥ Ιανουαρίου.  
Η ζήτηση των εισιτηρίων που προσφέρονται με έκπτωση 9%,  καθώς στα 10 εισιτήρια δίνεται και ένα δώρο, είναι σημαντική καταγράφοντας την ανάγκη του επιβατικού κοινού για φθηνότερες μετακινήσεις.  
Από τα στοιχεία που συνελέγησαν το πρώτο 10ημέρο του Ιανουαρίου, δηλαδή πριν αρχίσει η μεγάλη αναταραχή στις συγκοινωνίες λόγων των απεργιών, καταγράφηκε ακόμη 
 διπλασιασμός Των ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ Πωλήσεων ενιαίο εισιτήριο του 1,40 Ευρώ  ενώ ακόμη μεγαλύτερη αύξηση ΗΤΑΝ Η. στις πωλήσεις ΤΟΥ μισού εισιτηρίου Των 0,70 λεπτών.  


ΤΑ εκπτωτικά εισητήρια 

Τό εισητήρια Κίτρινο Χρώμα ΜΕ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ολα Μαζικής Μεταφοράς
 ΓΙΑ απεριόριστες Διαδρομές ΣΕ χρονική διάρκεια 90 λεπτών.  Το πακέτο των 11 κοστίζει 14,00 ευρώ αντί για 15,40 ευρώ και ο επιβάτης κερδίζει 1,40 ευρώ.  
Το πράσινο είναι το εισιτήριο για μια απλή διαδρομή με Τραμ, λεωφορείο ή Τρόλεϊ. 
 Το πακέτο κοστίζει 12 ευρώ αντί για 13,20 Ευρώ  ΚΑΙ εδώ ο επιβάτης έχει όφελος ένα εισιτήριο με κέρδος 1,20 ευρώ.  
Τό γαλάζιο ΕΙΝΑΙ ΤΟ εισιτήριο Που σπάει ολα ΤΑ Ρεκόρ Πωλήσεων καθώς 
 Η. Συσκευασία αποτελείται ΑΠΌ 11 εισιτήρια των 0,70 ευρώ , είναι το μισό ενιαίο εισιτήριο απεριορίστων διαδρομών μέσα σε 90 λεπτά για συνταξιούχους, φοιτητές και μαθητές.  

Τό συγκεκριμένο Πακέτο 
 κοστίζει 7 Ευρώ  ΑΝΤΙ ΓΙΑ 7,70 ευρώ. 

Τέλος, με τα εισιτήρια με ροζ χρώματος ο επιβάτης μπορεί να πραγματοποιήσει μια απλή διαδρομή με τραμ, λεωφορείο ή τρόλεϊ, 
 το πακέτο κοστίζει 6 ευρώ από 6, 60 Ευρώ  ΚΑΙ ο επιβάτης έχει όφελος 0,60 ευρώ. 

Σκηνές απείρου κάλλους εκτυλίσσονται τις τελευταίες ημέρες στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ



της Κάτιας Γερακαρίτου

Σκηνές απείρου κάλλους εκτυλίσσονται τις τελευταίες ημέρες στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και συγκεκριμένα στη γραμμή 10 (Χαριλάου). Φωνές, διαμαρτυρίες κυρίως ηλικιωμένων και οι επιβάτες να μεταφέρονται από τη μια άκρη του λεωφορείου στην άλλη κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Αρκετή αναμονή για την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών από τις στάσεις και ταμπέλες σε κάθε πόρτα του λεωφορείου «μόνο άνοδος» - «μόνο κάθοδος».

Αυτό είναι το σκηνικό που ζούνε ειδικά τις ώρες αιχμής οι επιβάτες των λεωφορείων της γραμμής 10 από την 1η Φεβρουαρίου. Ο λόγος είναι οι μόνιμοι ελεγκτές που τοποθετήθηκαν και η αλλαγή στον τρόπο επιβίβασης και αποβίβασης στα λεωφορεία. Στόχος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης είναι να «χτυπήσει» τη λαθρεπιβίβαση, που σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, άγγιξε το 17% - 20% στο σύνολο των επιβατών.

Σύμφωνα με το σχέδιο, το οποίο θα εφαρμόζεται πιλοτικά για ένα μήνα στη συγκεκριμένη γραμμή, η επιβίβαση γίνεται μόνο από τις δυο πρώτες πόρτες ενώ η αποβίβαση από τις δυο τελευταίες. Στην πρώτη πόρτα έλεγχο εισιτηρίων, σε όσους εισέρχονται στο λεωφορείο, πραγματοποιεί ο οδηγός, ενώ στη δεύτερη ένας μόνιμος ελεγκτής. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής ζητείται από τους επιβάτες να προχωρήσουν προς το εσωτερικό του λεωφορείου, προκειμένου να ελευθερωθούν οι δυο πρώτες είσοδοι και να επιβιβαστούν άλλοι.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ Χρήστο Στεφανίδη, ήδη το σχέδιο πάει πολύ καλά. «Το λεωφορείο σε μεταφέρει στον προορισμό σου. Πρέπει να πληρώσεις εισιτήριο, όχι να το αποφεύγεις» τόνισε ο κ. Στεφανίδης. «Σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες του κόσμου οι επιβάτες ανεβαίνουν από την μπροστινή πόρτα. Και στη Θεσσαλονίκη παλιά έτσι γινόταν» σχολίασε στη Voria.grαπαντώντας σε ερώτηση για τις διαμαρτυρίες ορισμένων επιβατών. Κάθε αλλαγή, εξάλλου, στις συνήθειες του κόσμου θέλει χρόνο για να γίνει αποδεκτή αλλά και για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που ενδεχομένως να παρουσιαστούν στην εφαρμογή της.

Παράλληλα, σε άλλες 39 γραμμές, που έχουν πληρότητα κάτω από το 30%, το σύστημα έχει ήδη εφαρμοστεί εδώ και λίγους μήνες. Πρόκειται για μικρά λεωφορεία στα οποία ο έλεγχος γίνεται από τον οδηγό. «Η αύξηση στα έσοδα του Οργανισμού σε αυτές τις γραμμές ήταν 12 % - 15%» ανέφερε ο κ. Στεφανίδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, εφόσον το μέτρο αποδώσει στη γραμμή της Χαριλάου, θα επεκταθεί και σε άλλες γραμμές.

ΠΗΓΗ. 

Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

"ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ" Η απεργία κόστισε 6 εκατ. ευρώ..



«Μαύρη τρύπα» που φτάνει περίπου τα 6 εκατομμύρια ευρώ άφησαν στα ταμεία των συγκοινωνιακών εταιρειών οι πολυήμερες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, που κράτησαν για μέρες στα αμαξοστάσια μετρό, ηλεκτρικό, τραμ και λεωφορεία, κόστισαν στις εταιρείες περίπου 6 εκατ. ευρώ

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) έχασε περί τα 3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) μετρά απώλειες, οι οποίες υπολογίζονται σε περίπου 350.000 - 400.000 ευρώ για κάθε ημέρα απεργίας.

Την ίδια στιγμή, σημαντικές οικονομικές απώλειες μετρούν και οι επιβάτες - κάτοχοι μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών, οι οποίοι όχι μόνο δεν κατάφεραν να μετακινηθούν με τις αστικές συγκοινωνίες τις ημέρες των απεργιών, αλλά είχαν προπληρώσει και το κουπόνι χάνοντας ουσιαστικά τον μισό μήνα.

Αν και μέχρι τώρα δεν έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση για τον τρόπο με τον οποίο θα αποζημιωθούν οι συγκεκριμένοι επιβάτες, η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και ο ΟΑΣΑ προσανατολίζονται στην παροχή αναλογικής έκπτωσης στους κατόχους καρτών στο κουπόνι του Μαρτίου.

Το επικρατέστερο σενάριο που εξετάζεται είναι η παροχή έκπτωσης ύψους 1,5 ευρώ για κάθε ημέρα απεργίας δεδομένου ότι η τιμή της μηνιαίας κάρτας είναι 45 ευρώ.

Ωστόσο, αυτό ενδέχεται να ισχύσει μόνο για τις ημέρες του καθολικού συγκοινωνιακού μπλακ άουτ και όχι για τις ημέρες που λειτουργούσε το μετρό αλλά όχι τα λεωφορεία και αντίστροφα.

Η σχετική κοινή Υπουργική Απόφαση αναμένεται να υπογραφεί τις επόμενες ημέρες, όταν θα έχουν αποσαφηνιστεί και τα ακριβή σημεία που θα μπορεί να γίνεται αυτή η συναλλαγή.

Ουσιαστικά ο επιβάτης θα πηγαίνει στα συγκεκριμένα σημεία προσκομίζοντας το κουπόνι Ιανουαρίου της κάρτας του προκειμένου να προμηθευτεί με έκπτωση το κουπόνι του Μαρτίου.

Για τους επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εξέδωσαν εισιτήρια για τις ημέρες των απεργιακών κινητοποιήσεων, η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει ότι επιστρέφεται το αντίτιμο του εισιτηρίου ή εκδίδεται κουπόνι ταξιδιού, καθώς σε αυτή την περίπτωση οι μετακινήσεις ήταν εκτός αστικού ιστού. Σε ό,τι αφορά στα οικονομικά των συγκοινωνιακών εταιρειών, πάντως, «ανάσα» προκειμένου να αντισταθμιστούν οι απεργιακές? απώλειες αναμένεται να δώσουν οι δεσμίδες των έντεκα εισιτηρίων εκ των οποίων το ένα παρέχεται δωρεάν.

Στοιχεία για όλο τον Ιανουάριο θα είναι διαθέσιμα στα μέσα του μήνα, ωστόσο την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου που πρωτοκυκλοφόρησε το προϊόν οι πωλήσεις του ανήλθαν στις 300.000:

«Η κίνηση ήταν πολύ ενθαρρυντική. Οι επιβάτες αγόραζαν τις δεσμίδες ακόμα και πέντε πέντε. Ετσι, παρά το γεγονός ότι οι απώλειες από τις απεργίες άγγιξαν τα 6 εκατομμύρια ευρώ, ποσοστό τους ίσως αντισταθμιστεί με τα οφέλη του νέου προϊόντος» λένε στο «Εθνος» στελέχη του υπουργείου.

Παράλληλα συνεχίζονται οι έλεγχοι κομίστρου, ενώ και οι δύο εταιρείες ενισχύουν σταδιακά το σώμα των ελεγκτών.

Ειδικότερα στην ΟΣΥ το σώμα των εθελοντών μετρά σήμερα περίπου 300 ελεγκτές, με στόχο να φτάσει τους 500, ενώ στη ΣΤΑΣΥ ο αριθμός των ελεγκτών φτάνει τους 40-45 από τους 100 που υπολογίζεται ότι είναι απαραίτητοι και θα βρεθούν μέσω εσωτερικής μετακίνησης από τις διοικητικές υπηρεσίες.


ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ:

Διάλογος για παροχές, όχι μισθολόγιο

Ενδεχόμενες παροχές, οι οποίες, πάντως, σε καμία περίπτωση δεν θα αγγίζουν τις προβλέψεις του ενιαίου μισθολογίου, συζητούν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών με τους εργαζομένους στον απόηχο των πρόσφατων απεργιακών κινητοποιήσεων.

Στις υπό συζήτηση παροχές εντάσσονται βοηθήματα βρεφονηπιακών σταθμών, εξαγορά στρατιωτικής θητείας για τους άνδρες εργαζομένους ή έξοδα κίνησης για τις νυχτερινές ώρες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν τίθενται υπό συζήτηση οι ρυθμίσεις του ενιαίου μισθολογίου:

«Είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο και στα αιτήματα των εργαζομένων αλλά και προσεκτικοί ταυτόχρονα, καθώς δεν προτιθέμεθα να προβούμε στη λήψη μέτρων που θα ξηλώσουν το πουλόβερ του νόμου», λένε χαρακτηριστικά στελέχη των διοικήσεων των εταιρειών.

Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση της ΟΣΥ ο διάλογος των δύο πλευρών ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα, ενώ τις προσεχείς ημέρες θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις και στη ΣΤΑΣΥ.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Τώρα- Άνοιξε ο σταθμός του Μετρό στον Άγιο Δημήτριο


Στο επιβατικό κοινό δόθηκε ξανά ο σταθμός του Μετρό στον Άγιο Δημήτριο, έπειτα από βλάβη ενώ νωρίτερα άνοιξε και ο σταθμός στη Δάφνη.
Μια τεχνική βλάβη ανάγκασε τους υπεύθυνους του Μετρό να κατεβάσουν ρολά στους δυο παραπάνω σταθμούς προκαλώντας ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό. 

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

Ψαλίδι λόγω κρίσης στον ΟΑΣΘ μελετά το υπουργείο Οικονομικών


Ο ΟΑΣΘ παρά την οικονομική κρίση λαμβάνει τα τελευταία χρόνια από το κράτος ως αντισταθμιστική οφειλή πάνω από 100 εκατ. ευρώ ετησίως, διατηρεί στα επίπεδα των προηγούμενων χρόνων τα κέρδη των μετόχων (περίπου 16 εκατ.) και σχεδιάζει να αυξήσει και τους μισθούς των εργαζομένων.

Η προσπάθεια του Οργανισμού να μείνει ανέπαφος από τις γενικότερες περικοπές φαίνεται να έχει εξοργίσει στελέχη του αρμόδιου υπουργείου, το οποίο δεν αναγνωρίζει τον προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ για το 2012 αλλά ούτε για το 2013. Έτσι οι διαφορές μεταξύ κράτους και Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών επιλύονται στα διαιτητικά δικαστήρια, όπου προσφεύγει η διοίκηση του ΟΑΣΘ, για να βεβαιώσει τις συμβατικές οφειλές.

Η πολιτεία διά στόματος του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη δήλωσε ότι «με βάση τις προβλέψεις του προϋπολογισμού υπάρχει μία περιοριστική πολιτική στο δημόσιο και η πολιτεία δεν μπορεί να έχει δύο μέτρα και δύο σταθμά μεταξύ ΟΑΣΘ και ΟΑΣΑ». 

Η όποια πολιτική περιορισμένης επιδότησης υπάρχει στην Αθήνα αντίστοιχη πολιτική περιορισμένης επιδότησης πρέπει να υπάρχει και στη Θεσσαλονίκη, τονίζουν στελέχη του υπουργείου, ενώ ο γ.γ. Μεταφορών Νίκος Σταθακόπουλος ανακοίνωσε ότι σε συνεννόηση με τον ΟΑΣΘ έχει οριστεί κοινή ομάδα εργασίας, η οποία θα εισηγηθεί «πώς είναι δυνατόν η νέα γεωμετρία της εξυπηρέτησης της Θεσσαλονίκης να χωρέσει μέσα σε αυτά που το υπουργείο Οικονομικών και το μνημόνιο έχουν προδιαγράψει». 

«Η παλιά σύμβαση», σύμφωνα με τον κ. Σταθακόπουλο, «δεν μπορεί να προχωρήσει. Τα ύψη της επιχορήγησης που αναφέρονται στην παλιά σύμβαση είναι προφανές ότι δεν μπορούν να προχωρήσουν στις νέες συνθήκες».

«Το ζήτημα του ΟΑΣΘ χρήζει περισσότερης και εκτενέστερης ανάλυσης λόγω και του μεγάλου οικονομικού μεγέθους του», υπογράμμισε και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ στη Θεσσαλονίκη Θεοδόση Κωνσταντινίδη. 

Ο ΟΑΣΘ ωστόσο, σαν να μην αντιλαμβάνεται τα νέα οικονομικά δεδομένα, το 2012 προχώρησε σε προσλήψεις 43 εργαζομένων, το τρέχον έτος σχεδιάζει επιπλέον προσλήψεις 70 ατόμων και οι αυξήσεις μισθών που ζητά είναι της τάξης του 1,5%. Η διοίκηση του Οργανισμού δηλώνει ότι ακόμη δεν έχει ζητηθεί συμμετοχή στην επιτροπή που έχει ανακοινώσει ο κ. Σταθακόπουλος και πως δεν προτίθεται να υποχωρήσει στις νόμιμες απαιτήσεις. 

Ο ΟΑΣΘ, αν και νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, επιχορηγείται από το κράτος, για να διατηρεί χαμηλές τις τιμές των εισιτηρίων, χωρίς να υπόκεινται ζημία οι 425 μετοχές του και οι 1.900 μικρομέτοχοι. 

Ο Οργανισμός διατείνεται ότι δεν επιχορηγείται ο ίδιος αλλά οι επιβάτες, καθώς χωρίς την αντισταθμιστική οφειλή το εισιτήριο θα έφτανε στα 1,75 ευρώ, ενώ σήμερα κοστίζει 0,80 ευρώ, που είναι το χαμηλότερο στην Ευρώπη. Επίσης χαρακτηρίζει τεράστιο το έργο που παρέχει, αφού από το 2003 έως το 2005 επεκτάθηκε σε δεκαπέντε δήμους και από τον Ιανουάριο του 2011 σε επιπλέον εννέα δήμους του νομού Θεσσαλονίκης. Τα λεωφορεία αυξήθηκαν από 488 το 2001 σε 622 το 2011 και απέκτησε τέσσερα οχήματα για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ. Η αύξηση του έργου του είχε ως συνέπεια και την αύξηση των δαπανών.

Αυτές είναι οι Νέες Διοικήσεις σε ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και ROSCO


 Οι νέες διοικήσεις των εταιριών ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και ROSCO, ανακοινώθηκαν την Τρίτη από το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων...                                                  Συγκεκριμένα, οι πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι είναι οι εξής:



ΟΣΕ


ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ!

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

«Ψίχουλα» θα λάβουν οι κάτοχοι μηνιαίων καρτών ως αποζημίωση


«Ψίχουλα» θα λάβουν οι κάτοχοι μηνιαίων καρτών ως αποζημίωση για τις απεργίες στα μέσα μεταφοράς.  
Όντως, προβλέπεται να αποζημιωθούν, αλλά μόνο για τις ημέρες των παράνομων απεργιών και μόνο για τις ημέρες που δεν κυκλοφορούσε κανένα κρατικό μέσο μαζικής μεταφοράς.
Δηλαδή, οι κάτοχοι μηνιαίων καρτών δεν αιτούνται αποζημίωσης τις ημέρες που λειτουργούσε το μετρό και όχι τα λεωφορεία και αντιστρόφως,. Αποζημίωση θα δοθεί μόνο για τις ημέρες του ολικού μπλακ άουτ. Με δεδομένο ότι η μηνιαία κάρτα ανέρχεται στα 45 ευρώ, η ημερήσια αποζημίωση εκτιμάται ότι θα κινηθεί στο 1,5 ευρώ.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να υπογραφεί Κοινή Υπουργική Απόφαση, ώστε από τον Μάρτιο να τεθεί σε εφαρμογή η σχετική δυνατότητα.
Στους επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εξέδωσαν εισιτήρια για τις ημέρες των απεργιακών κινητοποιήσεων, επιστρέφεται το αντίτιμο του εισιτηρίου ή εκδίδεται κουπόνι ταξιδιού, καθώς σε αυτή την περίπτωση οι μετακινήσεις ήταν εκτός αστικού ιστού.
Χθες, οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες (Μετρό, Τραμ, ΗΣΑΠ) πραγματοποίησαν πορεία, αντιδρώντας στο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης.
Αντιπροσωπεία συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ Ν. Παπαθανάση, ζητώντας την άρση της επίταξης. Σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές, ενόψει και των νέων κινητοποιήσεων της ΓΣΕΕ, αυτό θεωρείται δύσκολο.
Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ καταγγέλλουν την «αυταρχική απόφαση της κυβέρνησης να ενεργοποιήσει το αντιδημοκρατικό μέτρο της επιστράτευσης, αντί να προσέλθει σε έναν ειλικρινή διάλογο για την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και τη διασφάλιση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών».
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η έναρξη του διαλόγου, τόσο στις Σταθερές, όσο και στις Οδικές Συγκοινωνίες, πάντοτε «εντός των τοιχών» του ενιαίου μισθολογίου.
Φώτης Φωτεινός

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

O Έλληνας Οδηγός




Ο Έλληνας οδηγός είναι ένα φαινόμενο το οποίο προκαλεί την εξέταση του από κοινωνιολογικής, ψυχολογικής, ηθικής και πολιτιστικής άποψης...
Ο Έλληνας οδηγός ορίζεται αρχικά ως το άτομο που ενίοτε ξεκινάει να οδηγεί πριν την ενηλικίωσή του, παίρνει το δίπλωμά του γύρω στην ενηλικίωσή του επί το πλείστον με λάδωμα στην εξέταση, οδηγεί μιλώντας στο κινητό του, ή ακόμα χειρότερα γράφοντας sms και εννοείται πως στην έσχατη γεροντική του ηλικία εξακολουθεί να σπέρνει τον τρόμο στους συνανθρώπους του, αφού δε λέει να σταματήσει να κυκλοφορεί με το αυτοκίνητό του.

Δε φαντάζεστε τι… ταινία έπαιξε σε λεωφορείο της γραμμής!


Δεν πίστευαν στα μάτια τους οι επιβάτες της γραμμής λεωφορείων στο Valparaiso της Χιλής όταν είδαν στις οθόνες σκληρό πορνό.

Την πορνό ταινία τοποθέτησε στο βίντεο υπάλληλος των γραμμών κατά λάθος και πάτησε play.

Σύμφωνα με μετάφραση που έκανε δημοσιογράφος της Huffington Post από ειδησεογραφική ιστοσελίδα της Χιλής δεν υπήρχαν παιδιά μέσα στο λεωφορείο.

Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα των επιβατών. Ορισμένοι θύμωσαν ενώ άλλοι διασκέδασαν το λάθος.
ΠΗΓΗ

Οργανωμένο κομματικό χάος στις αστικές συγκοινωνίες



Η κυβέρνηση Σαμαρά κέρδισε επικοινωνιακούς και πολιτικούς πόντους αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά την απεργία των εργαζομένων στο μετρό και γενικότερα στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.

Ο παλαιού τύπου συνδικαλισμός, με βασικό εκπρόσωπο ένα «σκληρό» στέλεχος της ΠΑΣΚΕ που τα τελευταία χρόνια προσχώρησε στην οργάνωση της άκρας Αριστεράς ΑΝΤΑΡΣΥΑ, δεν έχει πλέον στηρίγματα στην κοινωνία.

Οι προνομιούχοι

Τι ζητούν οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στον σιδηρόδρομο


Οι εργαζόμενοι στις μεταφορές ζητούν την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας οι οποίες θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες και θα καλύπτουν τις εργασιακές ιδιαιτερότητες των κλάδων τους.

Εκείνο που επισημαίνουν σε όλους τους τόνους από την πλευρά των εργαζομένων στις μεταφορές είναι ότι δεν ζητούν εξαίρεση από το ενιαίο μισθολόγιο, καθώς, όπως επισημαίνουν συνδικαλιστές του χώρου, ένα τέτοιο αίτημα δεν μπορεί να γίνει δεκτό από την κοινωνία σήμερα.

Εν τω μεταξύ οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία που αποφάσισαν τα ξημερώματα της Τετάρτης την αναστολή της πολυήμερης κινητοποίησής τους έχουν προγραμματίσει γενική συνέλευση για τις 14 Φεβρουαρίου, στην οποία πρόκειται να αποτιμήσουν τα αποτελέσματα του διαλόγου που θα έχουν με την διοίκηση της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες της επόμενες μέρες.

Ωστόσο παρά την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου, την οποία η κυβέρνηση θεωρεί αδιαπραγμάτευτη, δεν καταργείται η κράτηση του 10% του μισθού, που προέβλεπε ο Ν.3899/2010, για όσους εργαζόμενους ξεπερνούν τα 1.800 ευρώ μεικτά.

Σύμφωνα με τους σιδηροδρομικούς παρά την μείωση των μισθών που επιφέρει το ενιαίο μισθολόγιο δεν έχει υπάρξει πρόβλεψη για αναστολή της εν λόγω κράτησης.

Αυτό σημαίνει ότι αν για παράδειγμα κάποιος εργαζόμενος σε ΔΕΚΟ (πτυχιούχος με 30 ετη προϋπηρεσία) έχει βασικό μισθό 1.900 ευρώ, αυτόματα τα 100 ευρώ θα αφαιρούνται.

Κατά την διάρκεια της επίταξης είναι δωρεάν η μετακίνηση για τους Πολίτες;


Γραφείο Τύπου
Φώτης Αλεξόπουλος
Υπεύθυνος Γραμματέας Τοπικής Αυτοδιοίκησης


Προς: ΣΤΑΣΥ Α.Ε
Κοινοποίηση: Σύλλογος Εργαζόμενων ΜΕΤΡΟ

Αγαπητοί Κύριοι/ες
Σας ενημερώνουμε ότι κατόπιν της επίταξης του μέσου μαζικής μεταφοράς (Μετρό) από τη κυβέρνηση ,οι Πολίτες με τον όρο Καταναλωτές βρίσκονται σε μια «σύγχυση» σχετικά με το εάν είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν εισιτήριο για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η επίταξη στα μέσα μαζικής μεταφοράς και συγκεκριμένα στο ΜΕΤΡΟ…

Φωτοπούλου - Επίταξη: «Καταλυτική» απάντηση στην απεργία και στο Σύνταγμα



Προ ημερών επιτάχθηκε με πρωθυπουργική απόφαση το σύνολο των εργαζομένων της εταιρείας ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε., τα γραφεία, οι εγκαταστάσεις, το δίκτυο, το τροχαίο υλικό, κινητά και ακίνητα μέσα απαραίτητα για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου...


Η επίταξη αποφασίστηκε από 05.00 π.μ. της 25ης Ιανουαρίου 2013 μέχρι νεωτέρας διαταγής.

Η ΕΤΕπ χορήγησε 200 εκατ. για την επέκταση του Μετρό στο Πειραιά


Η Αττικό Μετρό ΑΕ και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) συνεχίζοντας την πολυετή συνεργασία τους προχώρησαν σήμερα, Παρασκευή στην υπογραφή νέας δανειακής σύμβασης για το έργο της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά. Το ποσό της σύμβασης ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ και αποτελεί τη β΄ δόση της εγκεκριμένης από την ΕΤΕπ πίστωσης για το ανωτέρω έργο.

Παράλληλα, η Αττικό Μετρό σε συνεργασία με την ΕΤΕπ και τους αρμόδιους φορείς, υλοποιεί τη διαδικασία εκταμίευσης της α΄ δόσης της εν λόγω πίστωσης, ύψους 250 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του επομένου διμήνου.
Η εκταμίευση αυτή θα είναι η δεύτερη που πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο μηνών, αφού τον περασμένο Δεκέμβριο η Αττικό Μετρό προέβη στην εκταμίευση 250 εκατ. στο πλαίσιο της δανειακής σύμβασης με την ΕΤΕπ για το βασικό έργο της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η εν λόγω δανειακή σύμβαση είναι 30ετούς διάρκειας και προβλέπει 10ετή περίοδο χάριτος.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας, δήλωσε ότι «η ΕΤΕπ για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει εμπράκτως την εμπιστοσύνη της στο έργο και την τεχνογνωσία της Αττικό Μετρό, υποστηρίζοντας παράλληλα τις προσπάθειες για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας»

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Λειτουργία ΜΜΜ την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου




Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία τα ΜΜΜ, την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου θα λειτουργούν ως εξής:

- Μετρό, Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος και Τραμ --> Κανονική λειτουργία

- Λεωφορεία, Προαστιακός σιδηρόδρομος --> 24 ωρη απεργία

- Τρόλλεϋ --> Αναμένονται αποφάσεις από τους Εργαζόμενους


Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2013

Επαναλειτουργούν τα μέσα σταθερής τροχιάς


Συρμός Μετρό - Μέσα Συγκοινωνίας - Φωτογραφία αρχείου
Ομαλοποιούνται όσο  περνά η ώρα τα δρομολόγια του μετρό, του τραμ και του ΗΣΑΠ, καθώς συνεχίζεται η προσέλευση των εργαζομένων που λαμβάνουν τα φύλλα πορείας στις θέσεις τους, μετά την απόφαση για επιστράτευσή τους.
Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ το μεσημέρι είχε ανακοινώσει πως πλήρης εξομάλυνση θα υπάρξει εντός της ημέρας. Πάντως, λόγω της απεργίας στον προαστιακό, οι συρμοί στη γραμμή 3 του μετρό φθάνουν μέχρι τον σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας.

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Χατζηδάκης: Απαράδεκτες οι κινητοποιήσεις των εργαζόμενων στα ΜΜΜ



Την πάγια θέση του ότι δεν μπορεί να γίνει καμιά εξαίρεση από την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου επανέλαβε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, χαρακτηρίζοντας απαράδεκτες τις κινητοποιήσεις των συνδικάτων των εργαζόμενων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

ΜΕΣΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ. Στη δικαιοσύνη η ΣΤΑΣΥ για τις αλλεπάλληλες απεργίες


Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.) κατά των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ).
 Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, τα σωματεία των εργαζομένων εξαγγέλλουν απεργιακές κινητοποιήσεις χωρίς να τηρούν τα προβλεπόμενα από τον Νόμο για τις συγκοινωνιακές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, «η λειτουργία των οποίων έχει ζωτική σημασία για την εξυπηρέτηση των βασικών αναγκών του κοινωνικού συνόλου».

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

Επιχειρηματίας καταγγέλει φωτογραφικό διαγωνισμό στον ΟΑΣΘ




Φωτογραφικό διαγωνισμό για τη διανομή των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ καταγγέλλει επιχειρηματίας ο οποίος υποστηρίζει ότι, αν και υπέβαλε την πιο οικονομική προσφορά στον οργανισμό, η ανάθεση του έργου δόθηκε σε άλλη επιχείρηση, ζημιώνοντας τον ΟΑΣΘ με 100.000 χιλιάδες ευρώ.

«Ο διαγωνισμός δεν ήταν μειοδοτικός και ο εν λόγω επιχειρηματίας δεν υπέβαλε αληθή υπεύθυνη δήλωση» απαντά ο πρόεδρος του οργανισμού Χρήστος Στεφανίδης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνει στην εξώδικη διαμαρτυρία του ο κ. Τσιάρας, «τυχόν ανάθεση στην άλλη συμμετέχουσα εταιρεία θα σημάνει επιπλέον επιβάρυνση του ΟΑΣΘ και κατά συνέπεια του ελληνικού λαού κατά 100.000 ευρώ ετησίως περίπου και λόγω μικρού δικτύου καταστημάτων μειωμένη εξυπηρέτηση του κοινού».

Αναλυτικά το κείμενο:

Επιτέλους, υπογράφηκε και ξεκινά το μεγάλο έργο για την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά





Το θρίλερ της τελευταίας στιγμής τελείωσε με το καθιερωμένο happy end. Χρειάστηκαν 3,5 χρόνια διαγωνιστικής διαδικασίας, 2 χρόνια δικαστικών μαχών, 1 χρόνος για να φτάσουμε από τις δικαστικές αίθουσες στην τελετή υπογραφής αλλά τελικά είναι γεγονός,

Σήμερα Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013, υπογράφηκε η πρώτη μεγάλη επέκταση του Αθηναϊκού Τραμ από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά μέσω μονής κυκλικής γραμμής 5,4χλμ. Η ανάδοχος εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ πέρασε δια πυρός και σιδήρου αλλά τελικά τα κατάφερε.

Παρών στην τελετή υπογραφής της σύμβασης κατασκευής ο ίδιος ο Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών κος Χατζηδάκης που με την παρουσία του θέλησε να δείξει την αποφασιστικότητα της Κυβέρνησης για έργα-έργα-έργα. Φυσικά παρών ήταν τόσο ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό που ολοκλήρωσε τον διαγωνισμό, ο Δήμαρχος Πειραιά κος Μιχαλολιάκος και πολλοί άλλοι.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

Συγκοινωνίες: Το καλοκαίρι ξεκινούν Τηλεματική, Ηλεκτρονικό Εισιτήριο και Μπάρες σε Σταθμούς


Από την χθεσινή συνέντευξη τύπου του Κωστή Χατζηδάκη σημαντική ήταν η ενημέρωση σχετικά με την πορεία των δύο μεγάλων έργων του ΟΑΣΑ που αφορούν τον εκσυγχρονισμό των εισιτηρίων και την τηλεματική στις στάσεις λεωφορείων-τρόλεϊ. Σημαντικό μέρος του προσωπικού που σήμερα υπάρχει στα γραφεία θα γίνουν «μάχιμοι» και θα μεταφερθούν σε σταθμούς για την πώληση και τον έλεγχο των εισιτηρίων.

Σύμφωνα με τον Υπουργό ΑΝΥΠ τον Ιούνιο θα έχουμε ανάδοχο για το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που θα αναβαθμίσει τις υπηρεσίες του ΟΑΣΑ σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς ενώ στο ίδιο έργο προβλέπεται επιτέλους η εγκατάσταση μπαρών εισόδου στους σταθμούς Μετρό για να μηδενιστεί η ανεξέλεγκτη σήμερα λαθρεπιβίβαση.

Το έργο εκτός από τις νέες υπηρεσίες που θα εισάγει (φόρτιση κάρτας-εισιτηρίου με χρήματα, χρήση νέων τεχνολογιών) αναμένεται να φέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα και στα ταμεία της ΣΤΑΣΥ καθώς θα είναι σχεδόν αδύνατη η είσοδος χωρίς εισιτήριο σε κάποιον σταθμό.


Το καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσει και το νέο φιλόδοξο έργο του ΟΑΣΑ για την Τηλεματική στις 1.000 σημαντικότερες στάσεις στην Αθήνα. Με την εγκατάσταση του νέου αυτού συστήματος ο επιβάτης θα μπορεί να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο την ώρα άφιξης του επόμενου λεωφορείου, προγραμματίζοντας έτσι το συνολικό του ταξίδι. Η υπηρεσία αυτή παρέχεται στην Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια.

Μέσα στο 2013 θα συνεχιστεί η αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού έργου δεδομένης και της λειτουργίας 7 νέων σταθμών Μετρό (4 στην Λ.Βουλιαγμένης, 2 στο Περιστέρι και ένας στα σύνορα Χαϊδάρι-Αιγάλεω). Στο ίδιο πλαίσιο θα ξεκινήσουν και οι διαδικασίες για την κατασκευή σύγχρονου τερματικού σταθμού ΚΤΕΛ που θα αντικαταστήσει τις σημερινές εγκαταστάσεις σε Κηφισό και Λιοσίων.

Αλλάζουν όλα με τα διπλώματα οδήγησης το 2013!



Τα πάνω κάτω στην έκδοση διπλωμάτων οδήγησης έρχονται με το προεδρικό διάταγμα 51/2013, με τη ελληνική νομοθεσία να εναρμονίζεται με την ευρωπαϊκή.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα γίνουν αυστηρότερα τα μέτρα για την απόκτηση της άδειας οδήγησης, και το κόστος θα αυξηθεί. Μία από τις αλλαγές που επέρχονται αφορά στην αύξηση των υποχρεωτικών μαθημάτων που από 20 γίνονται 25, όπως επίσης και τα μαθήματα της θεωρίας.
Παράλληλα δημιουργούνται νέες κατηγορίες οι οποίες δεν υπήρχαν έως τώρα. 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ
Αλλαγές όμως υπάρχουν και στο κόστος έκδοσης των διπλωμάτων. Θα ακριβύνουν τα παράβολα που θα πρέπει να υποβάλλονται με τον φάκελο του κάθε υποψηφίου. Επιπλέον αλλάζει και ο τρόπος εξέτασης των υποψήφιων οδηγών από τους γιατρούς. Σε αυτή την υπόθεση δεν εμπλέκεται πλέον η υπηρεσία Μεταφορών.

ΑΝΑ 15 ΧΡΟΝΙΑ Η ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ
Τα ερασιτεχνικά διπλώματα θα ανανεώνονται ανά 15ετία και όχι στα 65 χρόνια όπως ισχύει τώρα. Όσον αφορά στους επαγγελματίες, υποκατηγορίες δημιουργούνται και σε ότι αφορά στα φορτηγά και τα λεωφορεία, με τη θεσμοθέτηση υποκατηγοριών Γ1 φορτηγό έως 7,5 τόνων και λεωφορείο έως 16 θέσεων δηλαδή Δ1, κατηγορίες που δεν υπήρχαν έως τώρα.

Παραδίδεται μέσα στο Φεβρουάριο η νέα σιδηροδρομική σύνδεση Θριάσιο - Ικόνιο



11/01/2013 - 14:21
Παραδίδεται μέσα στο Φεβρουάριο η νέα σιδηροδρομική σύνδεση Θριάσιο - ΙκόνιοΑρχές Φεβρουαρίου αναμένεται να παραδοθεί, εκτός απροόπτου, η γραμμή σύνδεσης του λιμένα Ικονίου με το Θριάσιο. Πρόκειται για ένα δύσκολο έργο, κόστους 143 εκατ. ευρώ, το οποίο παρουσίασε χρονοβόρες καθυστερήσεις.

Η ολοκλήρωσή του χαρακτηρίζεται καίριας σημασίας για την επιτυχή συμφωνία της TΡΑΙΝΟΣΕ με την Cosco και την HP για τη δρομολόγηση 2 τρένων την εβδομάδα της αμερικανικής εταιρείας, με την προοπτική να γίνουν 5.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους, η αρχή της οποίας βρίσκεται στα δυτικά όρια του λιμένα Ν. Ικονίου,  εντός της ζώνης ιδιοκτησίας του ΟΛΠ, στη θέση του προβλεπόμενου επιλιμένιου Σιδηροδρομικού Σταθμού (περιοχή Περάματος) και το πέρας της συνδέεται με το νέο σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών-Κορίνθου, ο οποίος στη συνέχεια διέρχεται από την περιοχή του Θριασίου Πεδίου.

Η γραμμή θα χρησιμοποιείται μόνο από εμπορευματικά τρένα και θα συνδέει το λιμένα του Ν. Ικονίου με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο στο συγκρότημα Θριασίου Πεδίου, όπου θα συγκεντρώνονται οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες.

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Τι (στο καλό) γίνεται με την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης;


Στο Αττικό Μετρό τους έχει πιάσει «μεγαλοϊδεατισμός»; Πως είναι δυνατόν να ανακοινώνεις την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, όταν η κύρια γραμμή έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό 25%;
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας, ο οποίος κέρδισε στο «νήμα» την ανανέωση της θητείας του, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία Άκτωρ ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.
Τα ερωτήματα που τίθενται δεν έχουν να κάνουν με την ανάδοχο εταιρεία, αλλά με τηνγενικότερη τακτική – στάση του Αττικό Μετρό γύρω από το Μετρό Θεσσαλονίκης.  
Τα κρίσιμα ερωτήματα είναι τα εξής:
1.Γιατί προχωράς ένα διαγωνισμό για την επέκταση ενός έργου, το οποίο καρκινοβατεί; Δηλαδή, θα κατασκευάζεται παράλληλα η κύρια γραμμή του Μετρό, με τα μύρια προβλήματα και παράλληλα, θα στήνονται εργοτάξια για την Καλαμαριά;   
Η ΕΕ θα συναινέσει στη χρηματοδότηση της επέκτασης, όταν το κύριο έργο έπρεπε να είχε τελειώσει… χθες;
Ως γνωστόν, η κύρια γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, με ανάδοχο την ΑΕΓΕΚ (η σύμβαση υπογράφτηκε το 2006) έπρεπε να παραδοθεί το Νοέμβριο του 2012!
Αν’ αυτού πηγαίνει για το 2017, σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο, αφού έχει κατασκευαστεί μόλις σε ποσοστό 25%!
Τα οικονομικά προβλήματα της ΑΕΓΕΚ, οι αλλαγές στους σταθμούς, μέχρι και οι συνεχείς απεργίες έχουν «τινάξει στον αέρα» τα χρονοδιαγράμματα.
2.Πως θα λυθεί ο γόρδιος δεσμός; Τι ακούγεται στην κατασκευαστική αγορά: Διάφορα, όπως ότι η ΑΕΓΕΚ θα αναγκαστεί, στην έσχατη περίπτωση, να παραδώσει το έργο σε κάποιον άλλο, πιθανότατα τον Άκτωρ, με δεδομένο ότι ο Άκτωρ έλαβε την επέκταση στην Καλαμαριά, αλλά και το γεγονός ότι η J&P Άβαξ έχει πάρει την επέκταση στον Πειραιά.
Άλλο σενάριο φέρει την ΑΕΓΕΚ προς πώληση. Ίσως τελικά καταφέρει να επιβιώσει, αν υπογραφούν συμπληρωματικές συμβάσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει ότι η ΑΕΓΕΚ, πέρα από το Μετρό Θεσσαλονίκης, μετέχει στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.
3.Γιατί δίνονται χαμηλές εκπτώσεις στα μεγάλα έργα, είναι τυχαίο; Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν ενοχλείται από τις χαμηλές εκπτώσεις που δίνονται στα μεγάλα έργα, κάτι το οποίο σημαίνει ότι χάνει χρήματα το Δημόσιο;
Ο Άκτωρ προσέφερε 311 εκατ. για ένα έργο 332 εκατ., περίπου έκπτωση 6,5%. Στο 5,5% ήταν και η έκπτωση που δόθηκε πρόσφατα και σε μεγάλο σιδηροδρομικό έργο.
Σίγουρα, τα έργα αυτά είναι δύσκολα, αλλά πάνε οι εποχές που οι κατασκευαστικές εταιρείες «σφάζονταν» μεταξύ τους, προσφέροντας εκπτώσεις έως και 40%.

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

Αντίδραση ΑΔΕΔΥ στο ενδεχόμενο μείωσης των ετήσιων καρτών του ΟΑΣΑ


Ανακοίνωση εξέδωσε η ΑΔΕΔΥ, στην οποία εκφράζει την αντίθεσή της στο σχέδιο του ΟΑΣΑ για τη μείωση των εκπτώσεων, από 25% σε 20%, που απολάμβαναν τα μέλη της στις ετήσιες κάρτες πολλαπλών διαδρομών.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ:

Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

Μειώσεις μισθών 12-15% επιφέρει το ενιαίο μισθολόγιο στα ΜΜΜ


Σε δυναμικές κινητοποιήσεις θα προχωρήσουν οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ), στην περίπτωση που ενταχθούν στο ενιαίο μισθολόγιο.                                      Του Φώτη Φωτεινού                                                                                                              Μεσοσταθμικά, η ένταξη των 2.550 εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ στο ενιαίο μισθολόγιο συνεπάγεται μείωση μισθού 12%, ενώ των 5.800 εργαζομένων στην ΟΣΥ (ΕΘΕΛ – ΗΛΠΑΠ)13-15%.   Τα σωματεία της ΣΤΑΣΥ αποφάσισαν ότι δεν πρόκειται να δεχτούν καμία περαιτέρω μείωση μισθού και «εφόσον γίνουν μονομερείς ενέργειες για βίαιη κατάργηση των ΣΣΕ και των συνταγματικά κατοχυρωμένων Συλλογικών Διαπραγματεύσεων», θα ξεκινήσουν σειρά δυναμικών κινητοποιήσεων.
Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι έχουν ήδη υποστεί σημαντικές μειώσεις στους μισθούς τους, από το πρώτο και δεύτερο μνημόνιο, που ξεπερνούν το 35%.
Από την άλλη πλευρά, οι εργαζόμενοι στις Οδικές Συγκοινωνίες ευελπιστούν ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην υπογραφή Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την εξαίρεση από το ενιαίο μισθολόγιο διαφόρων ειδικοτήτων, όπως των οδηγών και των τεχνιτών.
Σε κέρδη περνούν οι συγκοινωνίες, εξαιτίας των περικοπών!

Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2013

Μόνιμοι ελεγκτές σε λεωφορεία του ΟΑΣΘ για να "τσακώνουν" τους "δεν πληρώνω"!

Μόνιμους ελεγκτές θα αποκτήσουν οι δύο πιο δημοφιλείς γραμμές του ΟΑΣΘ, σε μια προσπάθεια του Οργανισμού
να αντιμετωπίσει τη λαθρεπιβίβαση.

Ίσως κι εντός του Ιανουαρίου στα λεωφορεία των γραμμών 31 (Βούλγαρη- ΚΤΕΛ) και 10 (Χαριλάου) θα τοποθετηθούν μόνιμοι ελεγκτές, σε μια προσπάθεια να μειωθεί ο αριθμός των επιβατών που εξυπηρετούνται χωρίς να πληρώσουν.
"Οι επιβάτες θα ανεβαίνουν στο λεωφορείο από τις δύο μπροστινές πόρτες. Ο οδηγός θα ελέγχει όσους επιβιβάζονται από την πρώτη πόρτα, ενώ στη δεύτερη θα υπάρχει ελεγκτής. Η αποβίβαση θα γίνεται από την τρίτη και τέταρτη πόρτα, ώστε να υπάρχει έλεγχος" αναφέρει ο κ. Στεφανίδης.
Η εφαρμογή του μέτρου θα είναι πιλοτική κι εφόσον αποδώσει θα επεκταθεί και σε άλλες γραμμές στις οποίες χρησιμοποιούνται μεγάλα λεωφορεία, στα οποία υπάρχει πληρότητα.

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013

Νέα μελέτη 86.100 ευρώ για τη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας - Πάτρας


Την εκπόνηση νέας μελέτης, ύψους 86.100 ευρώ, για τη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Πάτρας αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών.
Το αντικείμενο του έργου αφορά στην εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας και της ανάλυσης κόστους – οφέλους (ΑΚΟ) και στη σύνταξη των «Αιτήσεων Επιβεβαίωσης Χρηματοδοτικής Ενίσχυσης» (ΑΕΧΕ) για τα έργα της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Πάτρας, περιλαμβανομένης της πρόσβασης στην πόλη και στο νέο (νότιο) λιμένα της Πάτρας.
Η μελέτη σκοπιμότητας θα περιλαμβάνει την ανάλυση των εναλλακτικών επιλογών, όσον αφορά στην κατασκευή και στη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής και εξέταση των αντίστοιχων χρηματοοικονομικών και κοινωνικοοικονομικών αποτελεσμάτων.

Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2013

Τα… ηλεκτρικά λεωφορεία βγήκαν στους δρόμους




Η κινεζική εταιρεία κατασκευής οχημάτων με την ονομασία BYD (Build Your Dreams) έχει ήδη έτοιμο το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο το οποίο φέρει την ονομασία Κ9.
Το συγκεκριμένο λεωφορείο έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει τελική ταχύτητα 100 χλμ./ώρα ενώ η αυτονομία του αγγίζει ακόμα και τα 306 χιλιόμετρα (εντός πόλης η αυτονομία είναι περίπου 250 χιλιόμετρα).

Οι μπαταρίες του οχήματος μπορούν να φορτίσουν από μία απλή πρίζα σε έξι ώρες ενώ στην περίπτωση που χρησιμοποιηθεί ταχυφορτιστής ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες.

Σύμφωνα με την BYD, η κατανάλωση είναι λιγότερη από 100 kWh ανά 96 χιλιόμετρα ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το Κ9 είναι εξοπλισμένο με μία ηλιακή οροφή που μπορεί να συλλέγει ηλιακή ενέργεια και να φορτίσει τις μπαταρίες του οχήματος.

Η τιμή του λεωφορείου ξεκινά από τα 417.000 και μπορεί να φτάσει και τα 455.000 ευρώ.

ΠΗΓΗ

Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2012

Εχασε το τρένο... η Θεσσαλονίκη


ΤΟΥ ΤΙΜΟΥ ΦΑΚΑΛΗ
 Κλειστά για τρίτη συνεχόμενη χρονιά παραμένουν τα γκισέ για Σόφια, Βουκουρέστι, Κωνσταντινούπολη, Βελιγράδι και Σκόπια στον ΟΣΕ.
Γκασταρμπάιτερ τη δεκαετία του '50 και του '60 αποχαιρετούσαν μέσα από τα κουπέ με δάκρυα στα μάτια συγγενείς και φίλους, έμποροι με βαλίτσες στα χέρια επιβιβάζονταν στα βαγόνια προσδοκώντας να φέρουν πίσω εμπορικές συμφωνίες αλλά και αργότερα τη δεκαετία του '80 παρέες νεαρών ορμούσαν στις αποβάθρες, ξεκινώντας την περιπέτεια με interRail για να φτάσουν σε όλα τα μήκη και πλάτη της Ευρώπης. Ηταν τα χρόνια εκείνα που από τη Θεσσαλονίκη οι σιδηροδρομικές γραμμές έφταναν σε κάθε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.

Φωτιά σε τουριστικό λεωφορείο εν κινήσει


Η φωτιά εκδηλώθηκε στον κινητήρα του οχήματος και στο σημείο κλήθηκαν και πήγαν δύο οχήματα της πυροσβεστικής με πέντε άνδρες που κατάφεραν μέσα σε λίγα λεπτά να τη σβήσουν.

Την ώρα εκείνη το λεωφορείο βρισκόταν εν κινήσει στην παραλιακή λεωφόρο, στην πύλη του λιμανιού του Ηρακλείου και ήταν γεμάτο τουρίστες, όπως ανέφεραν στο prismanews.gr αυτόπτες μάρτυρες.

Μόλις η φωτιά έγινε αντιληπτή, ξεκίνησε και η διαδικασία εκκένωσης του λεωφορείου χωρίς ευτυχώς να πάθει κανείς τίποτα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες στο σημείο έσπευσε άλλο λεωφορείο που παρέλαβε τους τουρίστες χωρίς να προκληθεί περαιτέρω πρόβλημα.

Θ. Ζηλιασκόπουλος, ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επιτυχημένος ή θιασώτης του Μνημονίου;


Αποτελεί με διαφορά το διευθύνοντα σύμβουλο ΔΕΚΟ με το περισσότερο «θόρυβο» γύρω από το ενδεχόμενο αντικατάστασής του. Όχι, δεν πρόκειται για τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΠΑΠ ή της ΔΕΗ, αλλά για τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Του Φώτη Φωτεινού
Θα παραμείνει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο καθηγητής Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος τοποθετήθηκε επί υπουργίας Δημήτρη Ρέππα; Τον θέλει ο Κωστής Χατζηδάκης ή θα υπερισχύσει η επιθυμία του Μεγάρου Μαξίμου για την αντικατάστασή του με τον Δημήτρη Κούκη; Σύντομα, θα ξέρουμε.
Το ερώτημα που ορισμένοι θέτουν είναι αν «είναι επιτυχημένος ή αποτυχημένος ο Θ. Ζηλιασκόπουλος;». Σίγουρα, αποτυχημένος δεν είναι, αλλά είναι υπερεπιτυχημένος; Συνήθως, η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση.
Βελτιώθηκαν τα οικονομικά, χάρη management ή Mνημονίου; 
Αν βάλεις κάτω τα νούμερα, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιτεύχθηκε ένα οικονομικό «θαύμα», το οποίο έχει διπλή ανάγνωση.