Τρίτη 7 Αυγούστου 2012

Ένα βαγόνι γεμάτο νεκρούς στο μετρό της Αθήνας

Όσο η ζωή δυσκολεύει, οι ζωντανοί λιγοστεύουν. 
Μια μαρτυρία από το μετρό της Αθήνας...Άνοιξα τα μάτια λίγο πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι. Αυτό συμβαίνει τις μέρες του άγχους. Πρώτη σκέψη της ημέρας ‘δεν έχω πληρώσει τη δεη’. Γαμώ τη δεή, η επόμενη σκέψη. Το αντίδοτο του άγχους κοιμάται δίπλα μου. Ευτυχώς. Μέχρι να φτάσω στο μετρό η δεη έχει γίνει μια δουλειά που θα ταχτοποιήσω αύριο.

Μπαίνω στο μετρό. Αλλάζω γραμμή στο Σύνταγμα και μπαίνω στο βαγόνι που με οδηγεί στον τελικό προορισμό. Μόλις που πρόλαβα να βρω τη γωνιά μου και να βγάλω το βιβλίο, μια σπαρακτική φωνή από δίπλα επαναλαμβάνει ‘Δε μπορώ να πάρω ανάσα’, ΄Χάνομαι’. Είναι μια γυναίκα γύρω στα 40 με τα ρούχα της δουλειάς. Έχει ιδρώσει, το βλέμμα της φανερώνει απελπισία, δε μπορεί να πάρει ανάσα. Παθαίνει έμφραγμα, κρίση πανικού, τι συμβαίνει; Οι διπλανοί της δεν την κοιτάνε καν. Την πλησιάζω. Δεν κουνιέται κανείς.

Μόνο εγώ την ακούω ρε; Τι γίνεται;

Στη διαδρομή μέχρι την επόμενη στάση, φωνάζει σπαρακτικά πως δεν έχει ανάσα. Κουνάει τα χέρια της για να κάνει αέρα στο πρόσωπο της. Σηκώνεται όρθια, το σώμα της έχει μια κλίση προς τα πάνω σαν να προσπαθεί να βγει πάνω από όλους μας, για να αναπνεύσει.

Δε νιώθετε ρε σείς την απελπισία της;

Η οδηγός του μετρό έρχεται στο βαγόνι μας και με πολύ αυστηρό ύφος της λέει ‘ Σας παρακαλώ κυρία μου, περάστε έξω’. Δε μπορώ να καταλάβω τι γίνεται, γιατί της μιλάει έτσι, τι έκανε λάθος; Τη βοηθάω να βγει έξω. Την ώρα που βγαίνει φωνάζει ‘Είχε σταματήσει για χρόνια. Με έχει πιάσει κρίση πανικού. Χάνομαι’. Ζητάει απελπισμένα ένα μπουκάλι νερό. Το ξέρω ότι δεν έχω στην τσάντα, αλλά κοιτάω. Δε ξέρω τι να κάνω. Ένα μπουκάλι νερό ρε σεις. Ο χρόνος έχει παγώσει στην αποβάθρα. Στην απόλυτη ησυχία μια γυναίκα φωνάζει την απελπισία της. Δε μπορεί να αναπνεύσει. Την ακούτε;

Γιατί κοιτάτε όλοι έτσι; Τι έχετε πάθει ρε; Τι σας συμβαίνει;

Ένας ζωντανός ανάμεσα τους της ρίχνει ένα μπουκάλι νερό στα μαλλιά, μια άλλη ζωντανή της δίνει οδηγίες για βαθιές ανάσες. Συνέρχεται. Ηρεμεί. Η ανάσα της κοπάζει, αλλάζει το βλέμμα της. Ζητάει συγνώμη.

Σας ζητάει συγνώμη ρε.

Πλησιάζει το βαγόνι, κάνει να ξαναμπεί. Δυο γυναίκες γύρω στα 60 δεν την αφήνουν. Απαγορεύεται να μπεις της λένε. Η κοπέλα που την είχε βοηθήσει νωρίτερα κι εγώ από λίγο πιο πίσω τους απαντάμε. Τι σημαίνει απαγορεύεται; Οι πόρτες κλείνουν, η γυναίκα μένει απέξω, το μετρό φεύγει.

Τι συμβαίνει; Υπάρχει κάποιος άνθρωπος εδώ μέσα ή έχετε πεθάνει όλοι ρε σεις;

Κλαίω. Δεν είναι μόνο η απελπισία της και τα σπαρακτικά της λόγια που με έχουν λυγίσει. Είναι που δεν υπάρχουν ζωντανοί. Τι έχουν πάθει; Δε μπορώ να συγκρατήσω με τίποτα τα δάκρυα μου. Τα σκουπίζω. Ό άντρας δίπλα μου με κοιτάει.

Τι με κοιτάς ρε; Κι αυτό σου φαίνεται περίεργο; Νιώθεις ρε;

Κι άλλος ένας ζωντανός, γύρω στα 60, κλαίει κι αυτός. Δεν προλαβαίνω να τα μαζέψω και πέφτουν κι άλλα. Κλαίμε εμείς για σας, τρέχουμε εμείς για σας. Για σας, τα ζόμπι με τις ωτοασπίδες που αγχώνεστε να φτάσετε στη δουλειά σας. Που κοιτάνε παγωμένοι, που μπροστά στην απελπισία του άλλου μάθατε μόνο να παγώνετε. Δε σκεφτήκατε σε καμία στιγμή άραγε πως θα μπορούσατε να είστε εσείς στη θέση της; Δε ξέρω πως τα καταφέρνετε.

Βγαίνω από το μετρό. Θέλω να μιλήσω σε έναν ζωντανό. Τα λέω. Κλαίω. Πρώτα μια περιγραφή, μετά η στεναχώρια και τα δε θέλω να ζω εδώ, κωλοέλληνες.

Εδώ, η ζωή δυσκολεύει. Νομίζεις πως θα την αντέξεις, από τη μία σκέφτεσαι πως εσύ πρέπει να συνεχίσεις να είσαι αυτός που θα βοηθήσεις τη γυναίκα που χάνεται και από την άλλη δεν αντέχεις άλλο να τους κοιτάς όλους αυτούς τους παγωμένους. Τους αδιάφορα παγωμένους.

Καθώς έμπαινα στο γραφείο, με έπιασα να φωνάζω σιωπηλά αυτά που δεν είπα στην 60άρα με το απαγορεύεται. Πόσα ‘εσείς μας φέρατε ως εδώ’ να επανέλαβα άραγε.

Την ξέρω την κρίση πανικού. Είναι μια σκέτη φρίκη. Ωμή απελπισία που σου κόβει την ανάσα. Αυτό που σε πεθαίνει όμως δεν είναι αυτό. Θάνατος είναι αυτά τα εκατοντάδες όρθια και καθιστά ζόμπι που παρακολουθούσαν. Τα σώματα τους έχουν παγώσει από το θάνατο.

Η μόνη με ζεστό ακόμα χνώτο φώναζε ‘χάνομαι’ και 4-5 ζωντανοί της κρατούσαν το χέρι.

Αυτοί, οι μόνοι ζεστοί.

Τα οδικά έργα θα δημιουργήσουν 60.000 θέσεις εργασίας - απελευθέρωση των ΚΤΕΛ

Ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης παρουσίασε τις προτεραιότητες από το νέο του πόστο, που περιλαμβάνουν επίσης την επιτάχυνση της απορρόφησης κονδυλίων του ΕΣΠΑ, τις ιδιωτικοποιήσεις με προεξάρχουσα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον νέο αναπτυξιακό νόμο, την κατάρτιση εθνικής εξαγωγικής στρατηγικής, αλλά και το «άνοιγμα» των υπεραστικών οδικών μεταφορών

Σάββατο 4 Αυγούστου 2012

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ισχύουν από την Πέμπτη 3/8/2012 και μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου



Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ισχύουν από την Πέμπτη 3/8/2012 και μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου σε τμήματα της Λ.Ποσειδωνος, Λ.Συγγρού και Πειραιώς λόγω εργασιών συντήρησης ασφαλτοτάπητα. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις δεν θα ισχύουν τις Παρασκευές και τα Σάββατα.
Συγκεκριμένα θα πραγματοποιηθεί προσωρινή, τμηματική και ανά μία λωρίδα διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στους εξής δρόμους:

Μικραίνει το εργοτάξιο στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ, ανάσα για την πόλη


Μικραίνει το εργοτάξιο στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ, ανάσα για την πόλη

Οι καθυστερήσεις του έργου στο Μετρό Θεσσαλονίκης και η επιτάχυνση των εργασιών κατασκευής του βρέθηκαν στο επίκεντρο της σύσκεσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

Πέμπτη 2 Αυγούστου 2012

To 2015 η πλήρης απελευθέρωση των ΚΤΕΛ στην Ελλάδα


Κανονικά η απελευθέρωση της αγοράς είχε προγραμματιστεί για το 2019
4 χρόνια νωρίτερα θα έρθει η απελευθέρωση των υπεραστικών επιβατικών οδικών μεταφορών, κοινώς των ΚΤΕΛ,όπως ο Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, Κωστής Χατζηδάκης, ανακοίνωσε σχετικά στη σημερινή συνέντευξη τύπου

Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

Στις ράγες οι... Βερσαλλίες



Το περίφημο αστικό τρένο RER, που καθημερινά εξυπηρετεί εκατοντάδες Παριζιάνους, ανακαινίστηκε πρόσφατα έτσι ώστε οι συρμοί του να μοιάζουν με αίθουσες από το Παλάτι των Βερσαλλιών.

Τρίτη 10 Ιουλίου 2012

Απόσπασμα της ομιλία του Κ. Χατζηδάκη στη συζήτηση για τις προγραμματικές δηλώσεις, για τις Αστικές Συγκοινωνίες


Πολύ μεγάλη σημασία έχει για μας και το ζήτημα της ομαλής λειτουργίας τωναστικών συγκοινωνιών.

Για το σκοπό αυτό θα προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση του Οργανογράμματος τόσο στην ΟΣΥ ΑΕ όσο και στην ΣΤΑΣΥ ΑΕ, τα μέσα σταθερής τροχιάς, για να είναι πιο λειτουργική η νέα δομή.

Τέσσερις «μνηστήρες» για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης


Το ενδιαφέρον τεσσάρων υποψηφίων έχει συγκεντρώσει το έργο της επέκτασης του μετρό Θεσσσαλονίκης προς Καλαμαριά, ενώ μέχρι το τέλος του 2012 εκτιμάται ότι... θα προχωρήσει η εγκατάσταση αναδόχου.

Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

Έρχονται 70 σταθμοί κοινόχρηστων ποδηλάτων στο κέντρο της Αθήνας




Ο Δήμος Αθηναίων δημοσίευσε πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εγκατάσταση του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων στην Αθήνα

«Σάρκα και οστά» αναμένεται να πάρει σε μερικούς μήνες το σύστημα ενοικιαζόμενων ποδηλάτων στην πρωτεύουσα. Ο Δήμος Αθηναίων, που έχει εδώ και καιρό στα σκαριά το σχέδιο, απηύθυνε χθες πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εγκατάσταση και λειτουργία των κοινόχρηστων ποδηλάτων στα πρότυπα ευρωπαϊκών πόλεων, με στόχο τη σταδιακή μείωση της χρήσης των αυτοκινήτων.

Με τη συνδρομή της ΕΕ η αποκρατικοποίηση στον ελληνικό σιδηρόδρομο


Μεγάλα τεχνικά και νομικά προβλήματα στον όμιλο ΟΣΕ, σφοδρή αντίδραση από τους εργαζόμενους

Η δύσκολη υπόθεση αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και η εξυγίανση του ΟΣΕ ήταν μεταξύ των θεμάτων που απασχόλησαν την συνάντηση που είχε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης με τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Θεσσαλονίκη: Έρχονται τα ταξί χωρίς ταξίμετρο..!


Τριάντα νέες άδειες ταξί, 21 επταθέσια και 9 εννιαθέσια για ΑΜΕΑ χωρίς ταξίμετρο, θα κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης το επόμενο διάστημα.

Ήδη η προκήρυξη ετοιμάζεται και θα εκδοθεί τις επόμενες μέρες. Γύρω στα τέλη Ιουλίου αναμένεται να καθοριστούν και οι νέες άδειες για τα συμβατικά ταξί από την Μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης οι οποίες δεν θα ξεπερνούν τις 100.

Σάββατο 7 Ιουλίου 2012

ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΣΤΟΝ ΟΣΕ



Τις κατηγορίες της απιστίας σε βαθμό κακουργήματος, τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου «περί καταχραστών του Δημοσίου» και της άμεσης συνέργειας σε απιστία...
απήγγειλε η εισαγγελέας Πρωτοδικών Π. Παπανδρέου σε βάρος 13 στελεχών του ΟΣΕ, της περιόδου 2004-2007, για αποφάσεις που έλαβαν και οι οποίες φέρεται να ζημίωσαν τον Οργανισμό.

Χωρίς ακυρωτικά τα αστικά λεωφορεία στη Μυτιλήνη;


Χωρίς ακυρωτικά μηχανήματα εισιτηρίων λειτουργούν τα αστικά ΚΤΕΛ της Μυτιλήνης παρότι ο νόμος είναι σαφής και ορίζει...την υποχρέωση εγκατάστασης τέτοιων μηχανημάτων. Την ανυπαρξία των μηχανημάτων αυτών στα αστικά λεωφορεία της Μυτιλήνης κατήγγειλε ακροατής της ΕΡΑ ΑΙΓΑΙΟΥ τα στοιχεία του οποίου είναι στη διάθεση του σταθμού. Σύμφωνα μάλιστα με τη μαρτυρία του όταν ρώτησε σχετικά τον οδηγό του λεωφορείου ο τελευταίος του υπέδειξε να πάρει άλλο μέσο μεταφοράς αν έχει κάποιο πρόβλημα.

Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει στη Χαλκιδική για τις αλλαγές στις έδρες των ταξί.Το θέμα συζητήθηκε σήμερα στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας.                        Η εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη, Γιάννη Γιώργου ήταν για μια κοινή έδρα σε όλη τη Χαλκιδική, πρόταση που βρίσκει σύμφωνους τους περισσότερους Δήμους, την Ένωση Ξενοδόχων και το ένα από τα δύο σωματεία ταξί που δραστηριοποιούνται στη Χαλκιδική.Οι αντιδράσεις έρχονται από το σωματείο της Κασσάνδρας, που ζητάει να μην υπάρξει καμία μεταβολή και να μείνει αυτόνομο. Τα κύρια επιχειρήματα που προβάλει είναι ο ήδη αυξημένος αριθμός των ταξί που υπάρχουν στην περιοχή και ότι οι ιδιοκτήτες των ταξί που εδρεύουν στην Κασσάνδρα δεν έχουν βλέψεις να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές.

Σε περίπτωση που ισχύσει η μία ενιαία έδρα αυτό σημαίνει ότι όλα τα ταξί θα έχουν δικαίωμα να εκτελούν δρομολόγια σε ολόκληρο το νομό Χαλκιδικής.

Τα ταξί της Κασσάνδρας δεν αποκλείουν κινητοποιήσεις εάν τελικά γίνει μια η έδρα ενώ στο πλευρό τους είναι και ο Δήμος Κασσάνδρας που με απόφαση δημοτικού συμβουλίου ζητάει να παραμείνουν οι έδρες όπως είναι.




Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

«Γκάζια» από την τρόικα στο Υποδομών " Εξαιρούνται οι συγκοινωνίες"


«Γκάζια» από την τρόικα στο ΥποδομώνΠίεση για επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των λιμανιών και των περιφερειακών αεροδρομίων άσκησε την Τετάρτη το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας στο υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να σταλεί ένα σαφές μήνυμα αποφασιστικότητας της κυβέρνησης στις διεθνείς αγορές, που θα βοηθήσει στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στην Ελλάδα.

ΕΘΕΛ: Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ



ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΞΕΛΙΣΣΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΚΡΗΚΤΙΚΑ ΤΗΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
Του Ν. ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Στις συνθήκες που ζούμε και με τη διακυβέρνηση που έχουμε, δεν θα ήταν δυνατό οι αστικές συγκοινωνίες να αποτελούν εξαίρεση. Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι άσχημη, είναι εκρηκτική, την βιώνουν έντονα οι επιβάτες του λεκανοπεδίου, αλλά την επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της ΕΘΕΛ κλπ.
Παρακολουθούμε εδώ και αρκετά χρόνια αλλά ιδιαίτερα τα μνημονιακά, τη σταδιακή απαράδεκτη απαξίωση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών. Με βάση την πληροφόρησή μας η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών συνεχώς χειροτερεύει. Πως αποτυπώνεται όμως αυτή η χειροτέρευση;

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
• Έχουμε σημαντική μείωση στα δρομολόγια ενώ και η συχνότητα τους αραιώνει. Η καθαριότητα των λεωφορείων επίσης αραιώνει και φτάνει μέχρι και το 20ήμερο για να καθαριστούν. Δικαιολογημένα το επιβατικό κοινό διαμαρτύρεται και τις περισσότερες φορές αποδέκτες και εξιλαστήρια θύματα είναι οι ίδιοι οι οδηγοί.
• Έχουμε ανεπάρκειες στη συντήρηση των οχημάτων και η λειτουργίας αυτή επιδεινώνεται από την έλλειψη ανταλλακτικών. Η έλλειψη μάλιστα ανταλλακτικών, αντιμετωπίζεται τελείως ανορθολογικά με αφαίρεση εξαρτημάτων από άλλα αυτοκίνητα που ακινητοποιούνται, όμως αυτό δημιουργεί ούτως ή άλλως πρόβλημα στη διαθεσιμότητα του στόλου.
• Λόγω έλλειψης του αναγκαίου freo για τον κλιματισμό των οχημάτων, την περίοδο αυτή που μπαίνουμε στην καρδιά του καλοκαιριού, οι επιβάτες θα υποφέρουν και από αυτό το λόγο. Εκτιμάται ότι σχεδόν τα μισά οχήματα δεν θα έχουν κλιματισμό.
Επιβάρυνση του επιβατικού κοινού με το χαράτσι που επιβλήθηκε την τελευταία περίοδο και που φτάνει το απαράδεκτο ύψος του 35%.
ΑΙΤΙΕΣ
• Μια βασική αιτία είναι η ανεπαρκής χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών που εκδηλώνεται και αντανακλά σε μια σειρά άλλες λειτουργίες. Αναφέρεται από τα σωματεία των εργαζομένων σε αυτές πως η μείωση κυμαίνεται περίπου το 50% την τελευταία τριετία.
• Το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό επίσης, συνεχώς μειώνεται, τόσο οι οδηγοί, όσο και οι τεχνικοί. Οι οδηγοί στην περίοδο από αρχές του 2010 ως το 2012 δηλαδή σε μία διετία έχουν μειωθεί από 5500 σε 4000 δηλαδή μείωση κατά 1500 οδηγούς. Την εξέλιξη αυτή επηρέασε κυρίως η επίσπευση συνταξιοδότησης λόγω εφεδρείας.
• Ο στόλος των λεωφορείων έχει πέσει δραματικά και ανέρχεται σε 1100 λεωφορεία σε σχέση με τα αναγκαία περίπου 1700 λεωφορεία.
• Η εμφανιζόμενη ελλειμματική κατάσταση δεν συνιστά αιτία διότι δεν είναι πραγματική. Με βάση τα στοιχεία που έχουν παρουσιάσει τα σωματεία στις αστικές συγκοινωνίες του λεκανοπεδίου, οι οφειλές όχι μόνο της ΕΘΕΛ αλλά του ομίλου(ΟΑΣΑ) περίπου 3,3 δις €., δεν υπερβαίνουν τις υποχρεώσεις του κράτους(οφειλές υπουργείων) προς τον όμιλο. Να επισημάνουμε εδώ πως γενικά για τις ΔΕΚΟ αλλά και ειδικά για αυτές των μεταφορών η ελλειμματική κατάσταση τους σχετίζεται καθοριστικά από τον δανεισμό τους και τη μη απαραίτητη χρηματοδότηση τους. Αξίζει να αναφερθεί εδώ απόσπασμα από την τελευταία έκθεση των ορκωτών λογιστών που έλεγξαν τον ΟΑΣΑ και ρητά αναφέρουν ότι:
"η επί χρόνια εφαρμοζόμενη οικονομική πολιτική στον όμιλο έχει σημαντικές συνέπειες στην εμφάνιση της πραγματικής του εικόνας, τόσο στο σύνολό του, όσο και σε κάθε μία από τις εταιρείες του(ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ) και πως η απαίτηση του Ομίλου ΟΑΣΑ από το ελληνικό Δημόσιο μετατρέπεται ουσιαστικά σε υποχρέωση προς τους δανειστές του''.
Συμπεράσματα και δράσεις
Όπως περιγράψαμε, αλλά όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι(οδηγοί-χειριστές των οχημάτων) η κατάσταση στην ΕΘΕΛ εξελίσσεται σε τριτοκοσμική, όμως σε αυτό δεν φταίνε οι εργαζόμενοι αλλά οι κυβερνήσεις και οι διοικήσεις τους. Αυτές δημιούργησαν διαχρονικά τα βασικά προβλήματα τους (οικονομικά και λειτουργικά), αυτοί τελικά ευθύνονται για τις επιπτώσεις στους εργαζόμενους, στο επιβατικό κοινό και την κοινωνία. Γι αυτό βασική προϋπόθεση για να αντιστραφεί η κατάσταση είναι η πολιτική λύση με μια κυβέρνηση της αριστεράς που θα αντιπαλεύει τη νεοφιλελεύθερη πολιτική στις μεταφορές και παραπέρα τις ίδιες τις καπιταλιστικές σχέσεις που οδηγούν στην εκμετάλλευση των εργαζομένων και της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας. Στην κατεύθυνση αυτή θα συμβάλει η αποκάλυψη ότι τα οικονομικά προβλήματα ή τα εμφανιζόμενα ελλείμματα είναι λογιστικά και όχι πραγματικά.
Ότι η λύση για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες δεν μπορεί να έρθει με την απαξίωση τους όπως ασφαλώς και του κάθε δημόσιου φορέα, αλλά με την ανάπτυξή τους μέσα από ένα δημοκρατικό προγραμματισμό και με τον κοινωφελή προσανατολισμός τους.
Η ισχύουσα κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Πρέπει να αλλάξει ριζικά και να οδηγηθούμε σε λύσεις ώστε οι συγκοινωνίες να προσφέρονται φτηνές και σε καλή ποιότητα για όλο το επιβατικό κοινό ενώ για τα φτωχά κοινωνικά στρώματα δωρεάν. Βεβαίως δεν είναι δυνατό να εξαντληθεί η παρουσίαση των στόχων και προτάσεων μας στα πλαίσια ενός σύντομου άρθρου, όμως η κατεύθυνση πρέπει να είναι αυτή. Η λύση είναι σύνθετη γιατί στο πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών υπεισέρχονται επιχειρησιακά προβλήματα των αντίστοιχων φορέων, προβλήματα κλαδικής πολιτικής, προβλήματα πολεοδομικά και βεβαίως κοινωνικοοικονομικά. Η λύση που προτείνουμε μπορεί να υλοποιηθεί σε ένα μεσοπρόθεσμο χρονοδιάγραμμα όμως απαιτεί άλλη προσέγγιση. Δεν είναι δηλαδή δυνατή λύση που να υπηρετεί την κοινωνία και να βασίζεται στο νεοφιλελεύθερο δόγμα και παραπέρα στη σημερινή ακραία μνημονιακή μορφή του.

ΕΘΕΛ: Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ



ΕΘΕΛ: Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ


Στις συνθήκες που ζούμε και με τη διακυβέρνηση που έχουμε, δεν θα ήταν δυνατό οι αστικές συγκοινωνίες να αποτελούν εξαίρεση. Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι άσχημη, είναι εκρηκτική, την βιώνουν έντονα οι επιβάτες του λεκανοπεδίου, αλλά την επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της ΕΘΕΛ κλπ.Παρακολουθούμε εδώ και αρκετά χρόνια αλλά ιδιαίτερα τα μνημονιακά, τη σταδιακή απαράδεκτη απαξίωση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών. Με βάση την πληροφόρησή μας η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών συνεχώς χειροτερεύει. Πως αποτυπώνεται όμως αυτή η χειροτέρευση;

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

«Όχι» στο διαχωριστικό ασφαλείας στα ταξί λένε οι ιδιοκτήτες τους..!


Αρνητική είναι η στάση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής απέναντι στην απόφαση του υπουργείου Υποδομών για την προαιρετική τοποθέτηση διαχωριστικών ασφαλείας στα δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα.                                                                                                            Η απόφαση ελήφθη μετά από καταγγελίες των οδηγών ταξί και των σωματείων τους για επανειλημμένα κρούσματα εγκληματικότητας σε βάρος τους.                                                                                                                            Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, το κόστος της τοποθέτησης του διαχωριστικού θα επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες ταξί.

«Το διαχωριστικό δεν πρόκειται να λύσει κανένα πρόβλημα» δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Θύμιος Λυμπερόπουλος.
«Πρόκειται για παλαιωμένο και αναποτελεσματικό μέτρο ασφαλείας, το οποίο έχει καταργηθεί σε όλο τον κόσμο, με εξαίρεση τα μαύρα ταξί του Λονδίνου στα οποία υπάρχει τελείως ξεχωριστή καμπίνα για τους επιβάτες, με αλεξίσφαιρο διαχωριστικό και είναι 100% ασφαλή».

Οι ιδιοκτήτες ταξί προτείνουν ως λύση στο πρόβλημα στην τοποθέτηση καμερών και τη χρήση GPS. «Ενδεικτικές λύσεις για την ασφάλεια των οδηγών σε επίπεδο πρόληψης, το οποίο είναι και το πλέον σημαντικό, είναι η χρήση κάμερας, η οποία θα «ξεκλειδώσει» μόνο από την αστυνομία σε περίπτωση εγκληματικής ενέργειας και η χρήση GPS, το οποίο γνωστοποιεί στην αστυνομία την ακριβή θέση του ταξί σε περίπτωση επίθεσης», τονίζει ο κ. Λυμπερόπουλος και σημειώνει ότι οι προτάσεις του ΣΑΤΑ έχουν κατατεθεί εδώ και χρόνια στο αρμόδιο υπουργείο.

http://www.tsantiri.gr

Δευτέρα 2 Ιουλίου 2012

Διχάζονται πάλι οι ταξιτζήδες




Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει στη Χαλκιδική για τις αλλαγές στις έδρες των ταξί.Το θέμα συζητήθηκε σήμερα στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας. Η εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη, Γιάννη Γιώργου ήταν για μια κοινή έδρα σε όλη τη Χαλκιδική, πρόταση που βρίσκει σύμφωνους τους περισσότερους Δήμους, την Ένωση Ξενοδόχων και το ένα από τα δύο σωματεία ταξί που δραστηριοποιούνται στη Χαλκιδική.Οι αντιδράσεις έρχονται από το σωματείο της Κασσάνδρας, που ζητάει να μην υπάρξει καμία μεταβολή και να μείνει αυτόνομο. Τα κύρια επιχειρήματα που προβάλει είναι ο ήδη αυξημένος αριθμός των ταξί που υπάρχουν στην περιοχή και ότι οι ιδιοκτήτες των ταξί που εδρεύουν στην Κασσάνδρα δεν έχουν βλέψεις να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές.
Σε περίπτωση που ισχύσει η μία ενιαία έδρα αυτό σημαίνει ότι όλα τα ταξί θα έχουν δικαίωμα να εκτελούν δρομολόγια σε ολόκληρο το νομό Χαλκιδικής.

Τα ταξί της Κασσάνδρας δεν αποκλείουν κινητοποιήσεις εάν τελικά γίνει μια η έδρα ενώ στο πλευρό τους είναι και ο Δήμος Κασσάνδρας που με απόφαση δημοτικού συμβουλίου ζητάει να παραμείνουν οι έδρες όπως είναι.

Εισηγήσεις για την πλήρη συγχώνευση της ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) και της ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ) στον ΟΑΣΑ,


Εισηγήσεις για την πλήρη συγχώνευση της ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) και της ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ) στον ΟΑΣΑ, δηλαδή τη μητρική εταιρεία των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, δέχεται ο υπουργός Υποδομών....

και Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκης, ο οποίος, κατά ασφαλείς πληροφορίες, αντιμετωπίζει θετικά το εγχείρημα.Οπως πληροφορείται «Το Βήμα της Κυριακής», η ιδέα της περαιτέρω συγχώνευσης των εταιρειών των αστικών συγκοινωνιών είχε πέσει στο τραπέζι επί υπουργίας του κ. Μ. Βορίδη, όταν και άρχισαν να γίνονται εμφανή τα έντονα προβλήματα ρευστότητας στην ΟΣΥ.

Η δημόσια εταιρεία, που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, πρόσφατα έφτασε στο σημείο να μην έχει χρηματοροές ικανές για να πληρώσει τα ασφάλιστρα του στόλου της και να εξασφαλίσει ανταλλακτικά.

Αιτία, βέβαια, δεν είναι άλλη από τον ασυντόνιστο οικονομικό προγραμματισμό, τη μείωση της κινητικότητας, αλλά και το «δεν πληρώνω» τόσο των επιβατών όσο και των υπουργείων, τα οποία κατά παράδοση πλέον δεν καταβάλλουν την επιδότηση για τα μειωμένα εισιτήρια συγκεκριμένων ομάδων του πληθυσμού όπως οι μαθητές.

Η κεντρική ιδέα του σχεδίου προβλέπει τη συγχώνευση των δύο εταιρειών υπό τον ΟΑΣΑ, υπό την σκέπη του οποίου οι ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ θα παύσουν να είναι θυγατρικές του και θα μετατραπούν σε Γενικές Διευθύνσεις: μία για τους αστικούς σιδηροδρόμους και άλλη μία για τα οδικά μέσα.

Στόχος του εγχειρήματος είναι η εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων και η δημιουργία οικονομιών κλίμακας διά της ενοποίησης ομοειδών τμημάτων και της λειτουργίας ενιαίων υπηρεσιών, κυρίως δε κεντρικής οικονομικής διαχείρισης. Αλλωστε, ο κ. Χατζηδάκης έθεσε το ζήτημα της ολοκλήρωσης των οργανογραμμάτων στις αστικές συγκοινωνίες ως μία εκ των προτεραιοτήτων του όταν παρέλαβε το υπουργείο Υποδομών.

H ενοποίηση των δύο εταιρειών θα δημιουργούσε μία από τις μεγαλύτερες ΔΕΚΟ στη χώρα καθώς θα συγκέντρωνε αθροιστικά περίπου 9.500 εργαζομένους.

Το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας πέτυχε σημαντική βελτίωση των οικονομικών του το 2011, καθώς τα ελλείμματα μειώθηκαν κατά 72%, κυμαινόμενα από 278 εκατ. ευρώ το 2010 σε 78 εκατ. ευρώ το 2011, όταν το 2009 είχαν φτάσει τα 450 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, αν τα υπουργεία είχαν καταβάλει το 2011 τα χρήματα που τους αναλογούσαν, τότε το λειτουργικό έλλειμμα θα ήταν μόλις 16 εκατ. ευρώ.

Στελέχη των αστικών συγκοινωνιών, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας, επισημαίνουν ωστόσο ότι το υπό εξέταση μοντέλο των συγχωνεύσεων είναι παρωχημένο. «Αν περισσέψουν κάποιοι, αυτοί θα είναι διοικητικοί υπάλληλοι και δεν θα είναι περισσότεροι από 500. 

Δεν πρόκειται να προκύψουν σοβαρά οφέλη από μια τέτοια ενοποίηση, αφού ό,τι συνέργειες μπορούσαν να γίνουν είτε έγιναν είτε έγινε προσπάθεια για να γίνουν» αναφέρουν.

Εμπειρο στέλεχος του μετρό σημειώνει ότι η ιδέα ακούγεται θετική, υπογραμμίζει όμως ότι θα μπορούσε να έχει επιτυχή εφαρμογή μονάχα αν «τρέξουν» το εγχείρημα γνώστες του αντικειμένου. «Ειδάλλως δεν θα έχει νόημα και θα μπερδευτούμε ακόμη περισσότερο.

Μια εταιρεία που θα μετακινεί καθημερινά 2,5 εκατ. ανθρώπους δεν θα έχει την πολυτέλεια της αποτυχίας» λέει και επισημαίνει ότι είναι επιτακτική η ανάγκη να μπουν μπάρες στο μετρό προκειμένου να διασφαλιστούν έσοδα και σταθερές χρηματοροές.

Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

ΒΟΜΒΑ..."ΟΣΕ-ΠΩΛΕΙΤΑΙ"


Την άμεση εκκίνηση των αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε ο πρωθυπουργός οι οποίες ίσως ξεκινήσουν αύριο. 

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Real fm, παρά το γεγονός ότι ο Αντώνης Σαμαράς αδυνατεί να πάει Βρυξέλλες, αποφάσισε χθες σε σύσκεψη με στενούς συνεργάτες του να προχωρήσει αύριο Πέμπτη στις πρώτες αποκρατικοποιήσεις και τα πρώτα λουκέτα δημόσιων φορέων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η πρώτη αποκρατικοποίηση θα αφορά το λειτουργικό κομμάτι του ΟΣΕ και κάποιες θυγατρικές της Αγροτικής.

Επίσης άμεσα θα μπουν λουκέτα σε κάποιους από τους φορείς, από τον μακρύ κατάλογο που συνέταξε ο Θ. Πάγκαλος.

Στα επίπεδα των 313,5 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι ζημιές μετά από φόρους του ομίλου ΟΑΣΑ το 2011


                             Του Φώτη Φωτεινού
Στα επίπεδα των 313,5 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι ζημιές μετά από φόρους του ομίλου ΟΑΣΑ το 2011, σύμφωνα με τον ισολογισμό του οργανισμού.
Οι ζημιές του ομίλου ΟΑΣΑ αναφέρονται στη μητρική εταιρεία ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΑΜΕΛ, Τραμ, ΗΣΑΠ) και «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ). Τα μεγέθη του 2011 δεν είναι συγκρίσιμα με τα αντίστοιχα του 2010, καθώς η ΑΜΕΛ και το Τραμ εντάχθηκαν πέρσι στον ΟΑΣΑ.
Αναλυτικά, οι ζημιές προ φόρων του ομίλου ΟΑΣΑ ανήλθαν πέρσι στα 218 εκατ. ευρώ, ο κύκλος εργασιών στα 256,4 εκατ., το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων στα 1,13 δις. ευρώ και το σύνολο των υποχρεώσεων στα 902,6 εκατ

Τα χρέη των εταιρειών του ομίλου από δάνεια, φόρους και ασφαλιστικές εισφορές αναλήφθηκαν από το ελληνικό Δημόσιο βάσει του Ν.3920/2011 (Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής) και διαγράφηκαν από τις οικονομικές καταστάσεις των εταιρειών, με μεταφορά των ποσών στα ίδια κεφάλαια ως ποσά προς αύξηση κεφαλαίου.
Ο μέσος όρος του απασχολούμενου προσωπικού του ομίλου ΟΑΣΑ και της μητρικής εταιρείας στις 31-12-2011 ήταν 9.705 και 122 άτομα αντίστοιχα και στις 31-12-2010 ήταν 9.091 και 203 άτομα αντίστοιχα.
Λιγότερα εισιτήρια, περισσότερα έσοδα και λαθρεπιβάτες το 2011!
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, το 2011 αφήνει «γλυκόπικρη» γεύση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Στα θετικά, η μείωση των ζημιών και των λειτουργικών εξόδων, με την ταυτόχρονη αύξηση των εσόδων, έπειτα από την άνοδο της τιμής του ενιαίου εισιτηρίου στα 1,4 ευρώ από 1 ευρώ.
Στα αρνητικά, οι μειώσεις των πωλήσεων – ακυρώσεων εισιτηρίων, η διεύρυνση του φαινόμενου της λαθρεπιβίβασης, αλλά και η συρρίκνωση των δρομολογίων κατά 30% σε σχέση με το 2009!
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ, τα εισιτήρια (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΑΜΕΛ, ΤΡΑΜ, Προαστιακός στο αστικό κομμάτι) που πουλήθηκαν το 2011 ανήλθαν σε 151,596 εκατ. τεμάχια, μειωμένα κατά 13,84%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010.
Οι μειώσεις στις πωλήσεις – ακυρώσεις εισιτηρίων είναι εντυπωσιακή στην ΕΘΕΛ, τα ΗΛΠΑΠ και τον ΗΣΑΠ, καθώς κυμαίνεται μεταξύ 16-20%!
Στην ΑΜΕΛ, δηλαδή το Μετρό και το Τραμ, οι μειώσεις στις ακυρώσεις ανέρχονται από 6-8%.
Στον αντίποδα, παρουσιάζεται αύξηση στα συνολικά έσοδα, καθώς το ενιαίο εισιτήριο αυξήθηκε το 2011 κατά 40%. Σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία του ΟΑΣΑ, τα έσοδα από εισιτήρια και μηνιαίες κάρτες (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΑΜΕΛ, ΤΡΑΜ, Προαστιακός στο αστικό κομμάτι) αυξήθηκαν κατά 11,52%.
Την μεγαλύτερη άνοδο στα έσοδα παρουσιάζουν το Μετρό και το Τραμ, με άνω του 20%.
Συμπερασματικά, αν και τα έσοδα αυξήθηκαν, μειώθηκαν οι ακυρώσεις – πωλήσεις εισιτηρίων, κάτι το οποίο σημαίνει πρακτικά δυο πράγματα, τα οποία μπορεί να συνδέονται μεταξύ τους: Ή διογκώθηκε η λαθρεπιβίβαση ή τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν έχουν καταφέρει να κερδίσουν νέους επιβάτες.
Έρχεται… ποινολόγιο, κατόπιν απαίτησης της τρόικας
Κατόπιν απαίτησης της τρόικας, οι επιχορηγήσεις στον ΟΑΣΑ θα δίδονται, εφόσον εκπληρώνονται συγκεκριμένοι στόχοι. Η ετήσια επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπερνά το 40% επί του λειτουργικού κόστους, δηλαδή περίπου 140 – 160 εκατ. ευρώ. Θα προκαταβάλλεται ανά μήνα, ώστε να εξασφαλίζεται απρόσκοπτα το συγκοινωνιακό έργο, αλλά και η ευκολότερη καταβολή μισθών.
Στους εξεταζόμενους δείκτες ποιότητας συμπεριλαμβάνονται τα ελάχιστα προσφερθέντα οχηματοχιλιόμετρα, το ανώτατο επιτρεπτό λειτουργικό κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο και ο κατώτερος επιτρεπτός βαθμός ικανοποίησης πελατείας.
Υπενθυμίζεται ότι, η νέα δανειακή σύμβαση, προβλέπει αυξήσεις στα εισιτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΑΣΑ σε ποσοστό, τουλάχιστον, 25%.
Οι αυξήσεις θα έχουν εφαρμοστεί ως το πρώτο τρίμηνο του 2013. Έτσι, το ενιαίο εισιτήριο των 1,40 ευρώ θα διαμορφωθεί στα 1,75 ευρώ.
Με αυτό το τρόπο, επιδιώκεται η αύξηση των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών, η οποία θα έχει αποτέλεσμα, μόνο αν καταπολεμηθεί η λαθρεπιβίβαση

Τρίτη 26 Ιουνίου 2012



H Οικονομική Επιτροπή του ΟΗΕ (UNECE) διοργανώνει το Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Adaptation of Transport Networks to Climate Change» («Προσαρμογή των Μεταφορικών Δικτύων στην Κλιματική Αλλαγή»), που πρόκειται να πραγματοποιηθεί στην Αλεξανδρούπολη μεταξύ 25 και 26 Ιουνίου 2012 .Το γεγονός έχει τεθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων καθώς και του Υπουργείου Ενέργειας, Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής.
Σε μία εποχή όπου οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και οι απαιτήσεις για την προσαρμογή των Διεθνών Μεταφορικών Δικτύων αποτελούν επίκαιρα θέματα για την διεθνή κοινότητα και τις κοινωνίες, το προσεχές Συνέδριο θα συμβάλλει ανεκτίμητα στην μείωση της ευπάθειας και την αύξηση της ανθεκτικότητας των μεταφορικών συστημάτων, ώστε να ανταπεξέλθουν στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Θα συμβάλλει επίσης στην αύξηση της ευαισθητοποίησης και την ανάδειξη του πολιτικού χαρακτήρα του επίκαιρου αυτού ζητήματος και θα συνδράμει την συνολική προσπάθεια των Ηνωμένων Εθνών για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας αυτής κλιματικής απειλής. Τα αποτελέσματα του Συνεδρίου θα αποτελέσουν υλικό για την σύνταξη της τελικής έκθεσης του Expert Group της UNECE σχετικά με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και της προσαρμογής στα διεθνή μεταφορικά δίκτυα.


Το Διεθνές Συνέδριο της UNECE θα φιλοξενηθεί και θα χρηματοδοτηθεί από το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Έβρου (ΕΒΕΕ) και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ).

Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

Τις 5 προτεραιότητες του υπ. Υποδομών παρουσίασε ο Κ. Χατζηδάκης


Η άρση του αδιεξόδου στους 5 αυτοκινητοδρόμους, η υλοποίηση των νέων οργανογραμμάτων σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, η συνέχιση της εξυγίανσης του ΟΣΕ και τα έργα επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας, αλλά και της Θεσσαλονίκης συγκαταλέγονται στις 5 προτεραιότητες του νέου υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη.Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, την στενότερη εποπτεία του υπουργείου στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών θα αναλάβει ο αναπληρωτής υπουργός Σ. Καλογιάννης.Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Καλογιάννης επί πεντέμισι χρόνια, από τον Μάρτιο του 2004 μέχρι τον Οκτώβριο του 2009, διετέλεσε υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, αρμόδιος για θέματα Χωροταξίας και Περιβάλλοντος, ενώ τη διετία 2010-2012 διετέλεσε τομεάρχης Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας.Αναλυτικά, οι δηλώσεις του νέου υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών«Μετά από πέντε χρόνια παραλαμβάνω και πάλι ένα υπουργείο, με το οποίο συνδέθηκα ιδιαίτερα συναισθηματικά. Όμως τώρα πρόκειται για ένα πολύ μεγαλύτερο υπουργείο και μάλιστα σε διαφορετικές περιστάσεις.
Ο πρωθυπουργός θεώρησε ότι και το υπουργείο Υποδομών (ΥΠΟΜΕΔΙ) θα πρέπει να ενταχθεί σε μια συνολική πολιτική με στόχο την ανάκαμψη της οικονομίας και την ανάπτυξη της χώρας. Γι’ αυτό δημιουργήθηκε το νέο μεγαλύτερο υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών.
Η φύση του παλιού υπουργείου Υποδομών έχει να κάνει με συγκεκριμένο και μετρήσιμο έργο.
Δεν αρκούν οι νομοθετικές αλλαγές. Χρειάζονται αλλαγές που να είναι ορατές στα μάτια του πολίτη. Δεν θα αναφερθώ αναλυτικά εδώ σε επιμέρους θέματα. Αυτά θα τα αναλύσω στις προγραμματικές δηλώσεις. Ωστόσο, θέλω να επισημάνω ότι είναι προτεραιότητές μας:

1. Να ξεμπλοκάρουμε τους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους και όλα τα υπόλοιπα έργα του ΕΣΠΑ που έχουν κολλήσει.

2. Να ολοκληρωθούν τα νέα οργανογράμματα για τις ΔΕΚΟ.

3. Να προχωρήσουμε στην εξυγίανση του ΟΣΕ με φροντίδα για τον τους φορολογούμενους και έγνοια για τους εργαζομένους.

4. Να προχωρήσει το ΜΕΤΡΟ της Αθήνας χωρίς καθυστερήσεις

5. Να αντιμετωπιστούν όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται τα προβλήματα που είναι ενδεχόμενο να παρουσιαστούν στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.

Σε αυτή την προσπάθεια θέλω συμμάχους μου το προσωπικό του Υπουργείου και το προσωπικό των εποπτευόμενων οργανισμών. Είμαστε όλοι στο ίδιο καράβι. Είμαστε όλοι Έλληνες. Όσο αφορά εμάς, έχουμε απόλυτη επίγνωση των περικοπών και θυσιών που έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια. Αντιλαμβάνομαι τη θέση των εργαζομένων και τους υποσχόμαστε ότι θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα για να είμαστε απέναντί τους δίκαιοι.

Προϋπόθεση βέβαια για να έρθουν καλύτερες μέρες και να μπορέσουμε να φύγουμε από την ύφεση και να περάσουμε στην ανάκαμψη και την ανάπτυξη είναι να εργαστούμε όλοι μαζί, ώστε από τη μια να αξιοποιήσουμε τα αναπτυξιακά εργαλεία που διαθέτουμε και από την άλλη να κινητοποιήσουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία ώστε η μηχανή της ελληνικής οικονομίας να πάρει και πάλι μπροστά».

Τετάρτη 20 Ιουνίου 2012

ΟΣΥ: Μείωση εσόδων, προσωπικού, κόστους εργασίας...



Της Μάρως Τσαντήλα από το EURO2day...

Αρνούνται να πληρώσουν όχι μόνο το εισιτήριό τους αλλά ακόμη και το πρόστιμο, όταν εντοπίζονται από τους ελεγκτές να βρίσκονται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς χωρίς επικυρωμένο εισιτήριο.

Ο λόγος για τους επιβάτες λεωφορείων και τρόλεϊ οι οποίοι, είτε γιατί δεν έχουν πραγματικά την δυνατότητα, είτε γιατί πιστεύουν ότι δεν θα έχουν πρόβλημα λόγω των ελλιπών ελέγχων, δεν βάζουν το χέρι τους στην τσέπη για να αγοράσουν εισιτήριο. Ωστόσο ακόμη και αν τύχει να ελεγχθούν και τους επιβληθεί το προβλεπόμενο πρόστιμο πολύ μεγάλος αριθμός εξ’ αυτών αρνείται να το πληρώσει.

Τα στοιχεία που αφορούν στην εταιρεία "Οδικές Συγκοινωνίες" (Ο.ΣΥ.), στην οποία ανήκουν τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία, κρίνονται απογοητευτικά καθώς τα έσοδα από τα εισιτήρια στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου κατέγραψαν μείωση 4,87% φέτος σε σχέση με πέρυσι και διαμορφώθηκαν σε 22,34 εκατ. ευρώ έναντι 23,48 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Μεγάλη μείωση σε ποσοστό 13,59% κατέγραψαν επίσης στο αντίστοιχο διάστημα και τα έσοδα από κάρτες τα οποία διαμορφώθηκαν σε 15,61 εκατομμύρια έναντι 18,06 εκατ. ευρώ στο τετράμηνο του 2011.

Η μείωση εσόδων δεν ήταν αναμενόμενη καθώς διάγουμε εποχή που η μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων έχει οδηγήσει σημαντικό αριθμό πολιτών να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητά τους και να αναζητήσουν εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, μεταξύ αυτών και τα ΜΜΜ.
Ωστόσο από τα στοιχεία αποδεικνύεται ότι μεγάλος αριθμός επιβατών επιλέγει να χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς χωρίς να καταβάλει το αντίστοιχο αντίτιμο και σε αυτό είναι βέβαιο πως βοηθά και το γεγονός ότι έχει μειωθεί δραστικά ο αριθμός των ελεγκτών που πραγματοποιούν καθημερινά ελέγχους.

Τα μισά πρόστιμα «κόπηκαν» φέτοςΌπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας στο πρώτο τετράμηνο φέτος τα πρόστιμα που «κόπηκαν» ήταν λιγότερα από τα μισά σε σχέση με πέρυσι. Ειδικότερα στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου του 2011 εκδόθηκαν 24.126 πρόστιμα συνολικής αξίας 1.351.699 ευρώ ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2012 τα πρόστιμα που κόπηκαν ανήλθαν μόλις σε 11.506 με αξία 653.482 ευρώ, καταγράφηκε δηλαδή μείωση 53,31%.

Η μείωση των εκδοθέντων προστίμων και συνακόλουθα της αξίας τους ήταν αναμενόμενη λόγω της μεγάλης μείωσης του προσωπικού της ΟΣΥ που απασχολείται στο τομέα των ελέγχων.

Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα φαίνεται ότι είναι η άρνηση ή η αδυναμία όσων τους έχουν επιβληθεί πρόστιμα να πληρώσουν. Στο τετράμηνο φέτος τα εισπραχθέντα πρόστιμα μειώθηκαν κατά 41,61% και ανήλθαν σε 399.546 ευρώ έναντι 684.259 ευρώ πέρυσι. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι ο φετινός Απρίλιος κατά την διάρκεια του οποίου εκδόθηκαν 890 πρόστιμα ωστόσο στα ταμεία της εταιρείας δεν μπήκε ούτε ένα ευρώ από αυτά.

Μειωμένο το κόστος εργασίαςΤην ίδια ώρα σημαντικά μειωμένο είναι και το κόστος εργασίας της Ο.ΣΥ. το οποίο στο τετράμηνο φέτος ανήλθε σε 68,3 εκατ. ευρώ από 89,3 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Η μείωση αυτή ήταν το αποτέλεσμα της μείωσης των τακτικών αποδοχών κατά περίπου 13 εκατομμύρια ευρώ, των έκτακτων αποδοχών που αφορούν σε υπερωρίες, ρεπό και αποζημιώσεις κατά περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ και των επιδομάτων κατά 2 εκατομμύρια ευρώ.

Τέλος, σημαντικά μειωμένο είναι πλέον το έργο που παρέχουν λεωφορεία καθώς τον τελευταίο χρόνο έχουν περικοπεί πολλές λεωφορειακές γραμμές με αποτέλεσμα να κινούνται λιγότερα οχήματα και να πραγματοποιούνται, καθημερινά, λιγότερα δρομολόγια
.

Κυριακή 17 Ιουνίου 2012

Τραμ Αθήνας: 8 νέες επεκτάσεις στην Αθήνα για το μέλλον των μετακινήσεων στην πόλη


Ένα εκτεταμένο δίκτυο τραμ φιλοδοξεί να «στρώσει» στην Αθήνα το υπό επεξεργασία ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής. Πρόκειται για ένα εγχείρημα που αντιμετωπίζεται με πολιτική συναίνεση και από τους δυο διεκδικητές της εξουσίας στις επερχόμενες εκλογές και θεωρείται ως ένα βιώσιμο σχέδιο αφού δεν απαιτεί μεγάλο κόστος και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Επίσης, εκτιμάται ότι θα δώσουν ανάσα σε πολλές κατασκευαστικές εταιρείες και να λειτουργήσουν αναπτυξιακά για την ελληνική οικονομία προσφέροντας θέσεις εργασίας. Ενώ, αδιαπραγμάτευτα θεωρούνται τα περιβαλλοντικά οφέλη του.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ:οι περικοπές έφεραν αποτέλεσμα, οι ζημιές μειώθηκαν για πρώτη φορά


Η εταιρεία προχώρησε πέρυσι σε οδυνηρές περικοπές σε προσωπικό και δρομολόγια με αποτέλεσμα να πετύχει σημαντική μείωση των εξόδων της
Σημαντικό αποτέλεσμα είχε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η συνολική αναδιάρθρωση, που επιχειρήθηκε την προηγούμενη χρονιά, καθώς η εταιρεία κατάφερε μεγάλη μείωση των ζημιών της που, μετά από φόρους, ανήλθαν σε 33,5 εκατομμύρια ευρώ έναντι 187,3 εκατομμύριων το 2010.

Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012

Ο Σύγχρονος Σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο αργεί να έρθει



Πα­ρα­κο­λου­θώ­ντας, τους ε­ντα­τι­κούς ρυθ­μούς με τους ο­ποί­ους ξε­κί­νη­σε η νέ­α ερ­γο­λα­βί­α τού τρέ­νου υ­πο­γειο­ποί­η­σης μέ­σα στο Δια­κο­πτό και κα­τα­σκευ­ής σταθ­μών και στά­σε­ων α­πό Ξυ­λό­κα­στρο έ­ως Ρο­δο­δάφ­νη και φυ­σι­κά γνω­ρί­ζο­ντας κα­λά τα προ­βλή­μα­τα που έ­χουν ρί­ξει πολ­λά χρό­νια πί­σω την ο­λο­κλή­ρω­ση του ση­μα­ντι­κό­τα­του έρ­γου για την Α­χα­ΐ­α, δεν υ­πάρ­χει αμ­φι­βο­λί­α ό­τι μπο­ρεί να πέ­σου­με στον πει­ρα­σμό τής σύ­γκρι­σης των σι­δη­ρο­δρο­μι­κών σταθ­μών με την κρή­νη των αρ­χαί­ων Αβδη­ρι­τών..

Νέα διάκριση για το ηλεκτρικό Solaris



Μια ακόμη διάκριση εξασφάλισε η πλήρως ηλεκτρική έκδοση του Solaris Alpino καθώς απέσπασε τον τίτλο «Innovation of the Year 2012» σε σχετικό διαγωνισμό του περιοδικού «Busplayer».
Από το φθινόπωρο του 2011 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Solaris Alpino 8,9 LE midibus, έχει καταφέρει να αποσπάσει ιδιαίτερα θετικές κριτικές και πολλαπλές βραβεύσεις και τις καινοτομίες που υιοθετεί.

Είχαν «παγιδεύσει» μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων!



Συνελήφθησαν στη Νέα Σμύρνη, το απόγευμα της 12ης Ιουνίου 2012 ένας 38χρονος και μία 18χρονη, υπήκοοι Ρουμανίας, για κλοπές κατ’ εξακολούθηση από αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων σε στάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς σε διάφορες περιοχές της Αττικής...

Επτά υπουργεία «κλέβουν» τον "ΟΑΣΑ" ... Ελληνική Οικονομία



«Μαύρη τρύπα» 107,5 εκατ. ευρώ έχει δημιουργηθεί από το Μάρτιο του 2011 μέχρι σήμερα στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής από επτά Υπουργεία τα οποία δεν καταβάλλουν τα κόμιστρα για τα μειωμένα ή δωρεάν εισιτήρια προς μαθητές, ανάπηρους, πολύτεκνους, φοιτητές κ.λπ

Πέμπτη 14 Ιουνίου 2012

Τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ έγιναν... «φούρνοι»!



150 αστικά των ΟΣΥ βρίσκονται στα αμαξοστάσια εξαιτίας βλαβών στα αιρκοντίσιον

Αφόρητη ήταν η ζέστη σε πολλά λεωφορεία που έκαναν δρομολόγια χωρίς να λειτουργούν τα κλιματιστικά τους!!!...

Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΑΣΥ ΑΕ


ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΑΣΥ ΑΕ
6/6/2012
Με αφορμή τη δημοσίευση του Ισολογισμού της «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (ΣΤΑΣΥ Α.Ε.) για το διάστημα 1/1/2011 έως 31/12/2011 και καθώς αυτός καταρτίζεται -σύμφωνα με το νόμο- με βάση τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι:
Τα καθαρά αποτελέσματα της εταιρείας με βάση τα ελληνικά πρότυπα ήταν -34.895.565 ευρώ. Από αυτά, ωστόσο, τα 34.283.023,31 ευρώ αφορούσαν αποσβέσεις. Ως εκ τούτου το καθαρό αποτέλεσμα της ΣΤΑΣΥ, αφαιρώντας (μη υπολογίζοντας) τις αποσβέσεις, περιορίστηκε σε -612.542,69 ευρώ.

Κυριακή 10 Ιουνίου 2012

Στα 123 εκατ. οι καθαρές ζημιές της ΣΤΑΣΥ (Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ) το 2011


Ο κύκλος εργασιών της ΣΤΑΣΥ (Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ) ανήλθε, το 2011, στα 126,9 εκατ. ευρώ.

Οι ζημιές προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 55,4 εκατ. ευρώ, οι λειτουργικές ζημιές (ΕΒΙΤDΑ) στα 19,2 εκατ. και οι ζημιές μετά από φόρους στα 123,1 εκατ. ευρώ.

Τα ιδία κεφάλαια ανέρχονταν στο 1 δις. ευρώ και οι υποχρεώσεις στα 284 εκατ.

Η εταιρεία «Σταθερές Συγκοινωνίες» προήλθε από την συγχώνευση της «Αττικό Μετρό Λειτουργίας» (ΑΜΕΛ), του ΗΣΑΠ και του Τραμ, η οποία ολοκληρώθηκε την 1η Ιουλίου 2011.

Στα αποτελέσματα της ΣΤΑΣΥ για το 2011 περιλαμβάνονται τα αποτελέσματα έτους της ΑΜΕΛ, του ΗΣΑΠ και του Τραμ από τις 5 Μαρτίου και τις 30 Ιουνίου και της μητρικής ΣΤΑΣΥ από 1/7 – 31/12.

Λόγω του γεγονότος ότι στον ισολογισμό της ΣΤΑΣΥ, τα οικονομικά μεγέθη του έτους 2010 αντιστοιχούν στην ΑΜΕΛ, τα μεγέθη δεν είναι συγκρίσιμα.

Το 2013 και βλέπουμε.. για το το ηλεκτρονικό εισιτήριο ενώ η λαθρεπιβίβαση καλπάζει!



Ενώ η λαθρεπιβίβαση σημειώνει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο περικόπτοντας σημαντικά έσοδα για τον ΟΑΣΑ, το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αργήσει να μπει στην καθημερινότητα των Αθηναίων για τουλάχιστον 1 χρόνο...
Αν και πρόσφατες ανακοινώσεις έφερναν μονοψήφιες μειώσεις στα έσοδα, με την πάροδο των μηνών το ποσοστό έχει αυξητικές τάσεις και μάλιστα με ραγδαίους ρυθμούς. Άλλωστε είναι κοινό μυστικό ότι η κίνηση έχει «αραιώσει» καθώς το φαινόμενο της «σαρδελοποίησης» στα μέσα μαζικής μεταφοράς έχει γίνει σχεδόν ανάμνηση.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ η λαθρεπιβίβαση κοστίζει περίπου 60.000.000 ευρώ το χρόνο ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου 120.000.000 «δωρεάν» μετακινήσεις. Σε όλα αυτά τα στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνονται οι «ειδικές ομάδες» με μειωμένα ή δωρεάν εισιτήρια από μερίδες του Δημόσιου Τομέα όπως Υπουργεία κλπ που εξακολουθούν να έχουν αυτά τα περίεργα πλεονεκτήματα του Ελληνικού δαιμόνιου.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΤΟ 2013 ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ

Νυχτερινά δρομολόγια των ΚΤΕΛ


Νυχτερινά δρομολόγια των ΚΤΕΛ θα πραγματοποιούνται σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού στα Χανιά με στόχο να περιοριστούν τα τροχαία δυστυχήματα που οφείλονται στην κατανάλωση αλκοόλ.

Η πρωτοβουλία ανήκει στον τοπικό σύλλογο Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, ο οποίος σε συνεργασία με το υπεραστικό ΚΤΕΛ παρουσίασε σήμερα την υλοποίηση του σχεδίου.

Όπως έγινε γνωστό, σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού δρομολογούνται ολονύκτια δρομολόγια ανά μια ώρα, προκειμένου να μεταφέρουν από και προς τα νυκτερινά κέντρα του βόρειου παραλιακού μετώπου των Χανίων τους θαμώνες τους. Στόχος της πρωτοβουλίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου ΠΡΟΤΑ Ευτύχη Μαυρογένη, είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που οφείλονται σε πολλές περιπτώσεις στην κατανάλωση αλκοόλ, σύμφωνα με το real.gr
Τα λεωφορεία του υπεραστικού ΚΤΕΛ Χανίων- Ρεθύμνης θα εκτελούν με φθηνό εισιτήριο δρομολόγια καθημερινά κάθε μία ώρα, με αφετηρία τον σταθμό των υπεραστικών ΚΤΕΛ στο κέντρο της πόλης των Χανίων και τερματισμό στο Γεράνι και αντίστροφα.
Με τον τρόπο αυτόν, σύμφωνα με τον πρόεδρο των ΚΤΕΛ Γιάννη Καψανάκη, θα μεταφέρονται με ασφάλεια όσοι θαμώνες νυκτερινών κέντρων το επιθυμούν και θα περιορίζεται το φαινόμενο των θαμώνων που οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ και που πολλές φορές γίνονται πρωταγωνιστές τροχαίων.

Σάββατο 9 Ιουνίου 2012

Φαίνεται πως τη λύση στο χρόνιο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας δεν το έδωσαν ούτε τα μεγάλα έργα ή οι προτάσεις των συγκοινωνιολόγων αλλά...το Μνημόνιο

Φαίνεται πως τη λύση στο χρόνιο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας δεν το έδωσαν ούτε τα μεγάλα έργα ή οι προτάσεις των συγκοινωνιολόγων αλλά...το Μνημόνιο, αφού η  απαγορευτική τιμή της βενζίνης και η οικονομική κρίση είναι ο συνδυασμός που έχει εξαφανίσει το μποτιλιάρισμα.
Σύμφωνα με το «Έθνος» η οικονομική κρίση, έχει πλέον καταστήσει τουλάχιστον το 30% των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα περιττές.

Σάββατο 19 Μαΐου 2012


Ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο δημοσιεύθηκε σήμερα στην ιστοσελίδα της εφημερίδας το ΒΗΜΑ. Η συγγραφέας περιγράφει ένα κάπως ανησυχητικό περιστατικό, το οποίο μεμονωμένο δεν φαίνεται ανησυχητικό όμως μεταφέρει ένα βαρύ και δυσοίωνο μήνυμα.
Διαβάστε το:
«Ώρα 1 το μεσημέρι και στη γραμμή του τρόλεϊ 13 στην Ακαδημίας μπαίνει ο ελεγκτής. Για καλή τους τύχη δύο νεαροί Μπαγκλαντεσιανοί μάλλον, που έχουν μπει στο τρόλεϊ χωρίς εισιτήριο δέχονται την προσφορά δύο κυριών που τους δίνουν από τα δικά τους. Αλλά, φεύ, το ακυρωτικό μηχάνημα έχει ήδη κλείσει με την εμφάνιση του ελεγκτή, με αποτέλεσμα και άλλοι επιβάτες – αλλοεθνείς και ημεδαποί – οι οποίοι κρατούσαν τα μαγικά χαρτάκια στα χέρια να μην προλάβουν να τα «χτυπήσουν» για να αποφύγουν το τσουχτερό πρόστιμο των 75 ευρώ ως λαθρεπιβάτες.