Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

ΕΘΕΛ: Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ



ΕΘΕΛ: Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ


Στις συνθήκες που ζούμε και με τη διακυβέρνηση που έχουμε, δεν θα ήταν δυνατό οι αστικές συγκοινωνίες να αποτελούν εξαίρεση. Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι άσχημη, είναι εκρηκτική, την βιώνουν έντονα οι επιβάτες του λεκανοπεδίου, αλλά την επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της ΕΘΕΛ κλπ.Παρακολουθούμε εδώ και αρκετά χρόνια αλλά ιδιαίτερα τα μνημονιακά, τη σταδιακή απαράδεκτη απαξίωση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών. Με βάση την πληροφόρησή μας η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών συνεχώς χειροτερεύει. Πως αποτυπώνεται όμως αυτή η χειροτέρευση;

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

«Όχι» στο διαχωριστικό ασφαλείας στα ταξί λένε οι ιδιοκτήτες τους..!


Αρνητική είναι η στάση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής απέναντι στην απόφαση του υπουργείου Υποδομών για την προαιρετική τοποθέτηση διαχωριστικών ασφαλείας στα δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα.                                                                                                            Η απόφαση ελήφθη μετά από καταγγελίες των οδηγών ταξί και των σωματείων τους για επανειλημμένα κρούσματα εγκληματικότητας σε βάρος τους.                                                                                                                            Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, το κόστος της τοποθέτησης του διαχωριστικού θα επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες ταξί.

«Το διαχωριστικό δεν πρόκειται να λύσει κανένα πρόβλημα» δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Θύμιος Λυμπερόπουλος.
«Πρόκειται για παλαιωμένο και αναποτελεσματικό μέτρο ασφαλείας, το οποίο έχει καταργηθεί σε όλο τον κόσμο, με εξαίρεση τα μαύρα ταξί του Λονδίνου στα οποία υπάρχει τελείως ξεχωριστή καμπίνα για τους επιβάτες, με αλεξίσφαιρο διαχωριστικό και είναι 100% ασφαλή».

Οι ιδιοκτήτες ταξί προτείνουν ως λύση στο πρόβλημα στην τοποθέτηση καμερών και τη χρήση GPS. «Ενδεικτικές λύσεις για την ασφάλεια των οδηγών σε επίπεδο πρόληψης, το οποίο είναι και το πλέον σημαντικό, είναι η χρήση κάμερας, η οποία θα «ξεκλειδώσει» μόνο από την αστυνομία σε περίπτωση εγκληματικής ενέργειας και η χρήση GPS, το οποίο γνωστοποιεί στην αστυνομία την ακριβή θέση του ταξί σε περίπτωση επίθεσης», τονίζει ο κ. Λυμπερόπουλος και σημειώνει ότι οι προτάσεις του ΣΑΤΑ έχουν κατατεθεί εδώ και χρόνια στο αρμόδιο υπουργείο.

http://www.tsantiri.gr

Δευτέρα 2 Ιουλίου 2012

Διχάζονται πάλι οι ταξιτζήδες




Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει στη Χαλκιδική για τις αλλαγές στις έδρες των ταξί.Το θέμα συζητήθηκε σήμερα στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας. Η εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη, Γιάννη Γιώργου ήταν για μια κοινή έδρα σε όλη τη Χαλκιδική, πρόταση που βρίσκει σύμφωνους τους περισσότερους Δήμους, την Ένωση Ξενοδόχων και το ένα από τα δύο σωματεία ταξί που δραστηριοποιούνται στη Χαλκιδική.Οι αντιδράσεις έρχονται από το σωματείο της Κασσάνδρας, που ζητάει να μην υπάρξει καμία μεταβολή και να μείνει αυτόνομο. Τα κύρια επιχειρήματα που προβάλει είναι ο ήδη αυξημένος αριθμός των ταξί που υπάρχουν στην περιοχή και ότι οι ιδιοκτήτες των ταξί που εδρεύουν στην Κασσάνδρα δεν έχουν βλέψεις να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές.
Σε περίπτωση που ισχύσει η μία ενιαία έδρα αυτό σημαίνει ότι όλα τα ταξί θα έχουν δικαίωμα να εκτελούν δρομολόγια σε ολόκληρο το νομό Χαλκιδικής.

Τα ταξί της Κασσάνδρας δεν αποκλείουν κινητοποιήσεις εάν τελικά γίνει μια η έδρα ενώ στο πλευρό τους είναι και ο Δήμος Κασσάνδρας που με απόφαση δημοτικού συμβουλίου ζητάει να παραμείνουν οι έδρες όπως είναι.

Εισηγήσεις για την πλήρη συγχώνευση της ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) και της ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ) στον ΟΑΣΑ,


Εισηγήσεις για την πλήρη συγχώνευση της ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) και της ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ) στον ΟΑΣΑ, δηλαδή τη μητρική εταιρεία των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, δέχεται ο υπουργός Υποδομών....

και Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκης, ο οποίος, κατά ασφαλείς πληροφορίες, αντιμετωπίζει θετικά το εγχείρημα.Οπως πληροφορείται «Το Βήμα της Κυριακής», η ιδέα της περαιτέρω συγχώνευσης των εταιρειών των αστικών συγκοινωνιών είχε πέσει στο τραπέζι επί υπουργίας του κ. Μ. Βορίδη, όταν και άρχισαν να γίνονται εμφανή τα έντονα προβλήματα ρευστότητας στην ΟΣΥ.

Η δημόσια εταιρεία, που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, πρόσφατα έφτασε στο σημείο να μην έχει χρηματοροές ικανές για να πληρώσει τα ασφάλιστρα του στόλου της και να εξασφαλίσει ανταλλακτικά.

Αιτία, βέβαια, δεν είναι άλλη από τον ασυντόνιστο οικονομικό προγραμματισμό, τη μείωση της κινητικότητας, αλλά και το «δεν πληρώνω» τόσο των επιβατών όσο και των υπουργείων, τα οποία κατά παράδοση πλέον δεν καταβάλλουν την επιδότηση για τα μειωμένα εισιτήρια συγκεκριμένων ομάδων του πληθυσμού όπως οι μαθητές.

Η κεντρική ιδέα του σχεδίου προβλέπει τη συγχώνευση των δύο εταιρειών υπό τον ΟΑΣΑ, υπό την σκέπη του οποίου οι ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ θα παύσουν να είναι θυγατρικές του και θα μετατραπούν σε Γενικές Διευθύνσεις: μία για τους αστικούς σιδηροδρόμους και άλλη μία για τα οδικά μέσα.

Στόχος του εγχειρήματος είναι η εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων και η δημιουργία οικονομιών κλίμακας διά της ενοποίησης ομοειδών τμημάτων και της λειτουργίας ενιαίων υπηρεσιών, κυρίως δε κεντρικής οικονομικής διαχείρισης. Αλλωστε, ο κ. Χατζηδάκης έθεσε το ζήτημα της ολοκλήρωσης των οργανογραμμάτων στις αστικές συγκοινωνίες ως μία εκ των προτεραιοτήτων του όταν παρέλαβε το υπουργείο Υποδομών.

H ενοποίηση των δύο εταιρειών θα δημιουργούσε μία από τις μεγαλύτερες ΔΕΚΟ στη χώρα καθώς θα συγκέντρωνε αθροιστικά περίπου 9.500 εργαζομένους.

Το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας πέτυχε σημαντική βελτίωση των οικονομικών του το 2011, καθώς τα ελλείμματα μειώθηκαν κατά 72%, κυμαινόμενα από 278 εκατ. ευρώ το 2010 σε 78 εκατ. ευρώ το 2011, όταν το 2009 είχαν φτάσει τα 450 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, αν τα υπουργεία είχαν καταβάλει το 2011 τα χρήματα που τους αναλογούσαν, τότε το λειτουργικό έλλειμμα θα ήταν μόλις 16 εκατ. ευρώ.

Στελέχη των αστικών συγκοινωνιών, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας, επισημαίνουν ωστόσο ότι το υπό εξέταση μοντέλο των συγχωνεύσεων είναι παρωχημένο. «Αν περισσέψουν κάποιοι, αυτοί θα είναι διοικητικοί υπάλληλοι και δεν θα είναι περισσότεροι από 500. 

Δεν πρόκειται να προκύψουν σοβαρά οφέλη από μια τέτοια ενοποίηση, αφού ό,τι συνέργειες μπορούσαν να γίνουν είτε έγιναν είτε έγινε προσπάθεια για να γίνουν» αναφέρουν.

Εμπειρο στέλεχος του μετρό σημειώνει ότι η ιδέα ακούγεται θετική, υπογραμμίζει όμως ότι θα μπορούσε να έχει επιτυχή εφαρμογή μονάχα αν «τρέξουν» το εγχείρημα γνώστες του αντικειμένου. «Ειδάλλως δεν θα έχει νόημα και θα μπερδευτούμε ακόμη περισσότερο.

Μια εταιρεία που θα μετακινεί καθημερινά 2,5 εκατ. ανθρώπους δεν θα έχει την πολυτέλεια της αποτυχίας» λέει και επισημαίνει ότι είναι επιτακτική η ανάγκη να μπουν μπάρες στο μετρό προκειμένου να διασφαλιστούν έσοδα και σταθερές χρηματοροές.

Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

ΒΟΜΒΑ..."ΟΣΕ-ΠΩΛΕΙΤΑΙ"


Την άμεση εκκίνηση των αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε ο πρωθυπουργός οι οποίες ίσως ξεκινήσουν αύριο. 

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Real fm, παρά το γεγονός ότι ο Αντώνης Σαμαράς αδυνατεί να πάει Βρυξέλλες, αποφάσισε χθες σε σύσκεψη με στενούς συνεργάτες του να προχωρήσει αύριο Πέμπτη στις πρώτες αποκρατικοποιήσεις και τα πρώτα λουκέτα δημόσιων φορέων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η πρώτη αποκρατικοποίηση θα αφορά το λειτουργικό κομμάτι του ΟΣΕ και κάποιες θυγατρικές της Αγροτικής.

Επίσης άμεσα θα μπουν λουκέτα σε κάποιους από τους φορείς, από τον μακρύ κατάλογο που συνέταξε ο Θ. Πάγκαλος.

Στα επίπεδα των 313,5 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι ζημιές μετά από φόρους του ομίλου ΟΑΣΑ το 2011


                             Του Φώτη Φωτεινού
Στα επίπεδα των 313,5 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι ζημιές μετά από φόρους του ομίλου ΟΑΣΑ το 2011, σύμφωνα με τον ισολογισμό του οργανισμού.
Οι ζημιές του ομίλου ΟΑΣΑ αναφέρονται στη μητρική εταιρεία ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΑΜΕΛ, Τραμ, ΗΣΑΠ) και «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ). Τα μεγέθη του 2011 δεν είναι συγκρίσιμα με τα αντίστοιχα του 2010, καθώς η ΑΜΕΛ και το Τραμ εντάχθηκαν πέρσι στον ΟΑΣΑ.
Αναλυτικά, οι ζημιές προ φόρων του ομίλου ΟΑΣΑ ανήλθαν πέρσι στα 218 εκατ. ευρώ, ο κύκλος εργασιών στα 256,4 εκατ., το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων στα 1,13 δις. ευρώ και το σύνολο των υποχρεώσεων στα 902,6 εκατ

Τα χρέη των εταιρειών του ομίλου από δάνεια, φόρους και ασφαλιστικές εισφορές αναλήφθηκαν από το ελληνικό Δημόσιο βάσει του Ν.3920/2011 (Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής) και διαγράφηκαν από τις οικονομικές καταστάσεις των εταιρειών, με μεταφορά των ποσών στα ίδια κεφάλαια ως ποσά προς αύξηση κεφαλαίου.
Ο μέσος όρος του απασχολούμενου προσωπικού του ομίλου ΟΑΣΑ και της μητρικής εταιρείας στις 31-12-2011 ήταν 9.705 και 122 άτομα αντίστοιχα και στις 31-12-2010 ήταν 9.091 και 203 άτομα αντίστοιχα.
Λιγότερα εισιτήρια, περισσότερα έσοδα και λαθρεπιβάτες το 2011!
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, το 2011 αφήνει «γλυκόπικρη» γεύση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Στα θετικά, η μείωση των ζημιών και των λειτουργικών εξόδων, με την ταυτόχρονη αύξηση των εσόδων, έπειτα από την άνοδο της τιμής του ενιαίου εισιτηρίου στα 1,4 ευρώ από 1 ευρώ.
Στα αρνητικά, οι μειώσεις των πωλήσεων – ακυρώσεων εισιτηρίων, η διεύρυνση του φαινόμενου της λαθρεπιβίβασης, αλλά και η συρρίκνωση των δρομολογίων κατά 30% σε σχέση με το 2009!
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ, τα εισιτήρια (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΑΜΕΛ, ΤΡΑΜ, Προαστιακός στο αστικό κομμάτι) που πουλήθηκαν το 2011 ανήλθαν σε 151,596 εκατ. τεμάχια, μειωμένα κατά 13,84%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010.
Οι μειώσεις στις πωλήσεις – ακυρώσεις εισιτηρίων είναι εντυπωσιακή στην ΕΘΕΛ, τα ΗΛΠΑΠ και τον ΗΣΑΠ, καθώς κυμαίνεται μεταξύ 16-20%!
Στην ΑΜΕΛ, δηλαδή το Μετρό και το Τραμ, οι μειώσεις στις ακυρώσεις ανέρχονται από 6-8%.
Στον αντίποδα, παρουσιάζεται αύξηση στα συνολικά έσοδα, καθώς το ενιαίο εισιτήριο αυξήθηκε το 2011 κατά 40%. Σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία του ΟΑΣΑ, τα έσοδα από εισιτήρια και μηνιαίες κάρτες (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΑΜΕΛ, ΤΡΑΜ, Προαστιακός στο αστικό κομμάτι) αυξήθηκαν κατά 11,52%.
Την μεγαλύτερη άνοδο στα έσοδα παρουσιάζουν το Μετρό και το Τραμ, με άνω του 20%.
Συμπερασματικά, αν και τα έσοδα αυξήθηκαν, μειώθηκαν οι ακυρώσεις – πωλήσεις εισιτηρίων, κάτι το οποίο σημαίνει πρακτικά δυο πράγματα, τα οποία μπορεί να συνδέονται μεταξύ τους: Ή διογκώθηκε η λαθρεπιβίβαση ή τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν έχουν καταφέρει να κερδίσουν νέους επιβάτες.
Έρχεται… ποινολόγιο, κατόπιν απαίτησης της τρόικας
Κατόπιν απαίτησης της τρόικας, οι επιχορηγήσεις στον ΟΑΣΑ θα δίδονται, εφόσον εκπληρώνονται συγκεκριμένοι στόχοι. Η ετήσια επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπερνά το 40% επί του λειτουργικού κόστους, δηλαδή περίπου 140 – 160 εκατ. ευρώ. Θα προκαταβάλλεται ανά μήνα, ώστε να εξασφαλίζεται απρόσκοπτα το συγκοινωνιακό έργο, αλλά και η ευκολότερη καταβολή μισθών.
Στους εξεταζόμενους δείκτες ποιότητας συμπεριλαμβάνονται τα ελάχιστα προσφερθέντα οχηματοχιλιόμετρα, το ανώτατο επιτρεπτό λειτουργικό κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο και ο κατώτερος επιτρεπτός βαθμός ικανοποίησης πελατείας.
Υπενθυμίζεται ότι, η νέα δανειακή σύμβαση, προβλέπει αυξήσεις στα εισιτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΑΣΑ σε ποσοστό, τουλάχιστον, 25%.
Οι αυξήσεις θα έχουν εφαρμοστεί ως το πρώτο τρίμηνο του 2013. Έτσι, το ενιαίο εισιτήριο των 1,40 ευρώ θα διαμορφωθεί στα 1,75 ευρώ.
Με αυτό το τρόπο, επιδιώκεται η αύξηση των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών, η οποία θα έχει αποτέλεσμα, μόνο αν καταπολεμηθεί η λαθρεπιβίβαση

Τρίτη 26 Ιουνίου 2012



H Οικονομική Επιτροπή του ΟΗΕ (UNECE) διοργανώνει το Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Adaptation of Transport Networks to Climate Change» («Προσαρμογή των Μεταφορικών Δικτύων στην Κλιματική Αλλαγή»), που πρόκειται να πραγματοποιηθεί στην Αλεξανδρούπολη μεταξύ 25 και 26 Ιουνίου 2012 .Το γεγονός έχει τεθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων καθώς και του Υπουργείου Ενέργειας, Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής.
Σε μία εποχή όπου οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και οι απαιτήσεις για την προσαρμογή των Διεθνών Μεταφορικών Δικτύων αποτελούν επίκαιρα θέματα για την διεθνή κοινότητα και τις κοινωνίες, το προσεχές Συνέδριο θα συμβάλλει ανεκτίμητα στην μείωση της ευπάθειας και την αύξηση της ανθεκτικότητας των μεταφορικών συστημάτων, ώστε να ανταπεξέλθουν στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Θα συμβάλλει επίσης στην αύξηση της ευαισθητοποίησης και την ανάδειξη του πολιτικού χαρακτήρα του επίκαιρου αυτού ζητήματος και θα συνδράμει την συνολική προσπάθεια των Ηνωμένων Εθνών για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας αυτής κλιματικής απειλής. Τα αποτελέσματα του Συνεδρίου θα αποτελέσουν υλικό για την σύνταξη της τελικής έκθεσης του Expert Group της UNECE σχετικά με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και της προσαρμογής στα διεθνή μεταφορικά δίκτυα.


Το Διεθνές Συνέδριο της UNECE θα φιλοξενηθεί και θα χρηματοδοτηθεί από το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Έβρου (ΕΒΕΕ) και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ).

Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

Τις 5 προτεραιότητες του υπ. Υποδομών παρουσίασε ο Κ. Χατζηδάκης


Η άρση του αδιεξόδου στους 5 αυτοκινητοδρόμους, η υλοποίηση των νέων οργανογραμμάτων σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, η συνέχιση της εξυγίανσης του ΟΣΕ και τα έργα επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας, αλλά και της Θεσσαλονίκης συγκαταλέγονται στις 5 προτεραιότητες του νέου υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη.Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, την στενότερη εποπτεία του υπουργείου στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών θα αναλάβει ο αναπληρωτής υπουργός Σ. Καλογιάννης.Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Καλογιάννης επί πεντέμισι χρόνια, από τον Μάρτιο του 2004 μέχρι τον Οκτώβριο του 2009, διετέλεσε υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, αρμόδιος για θέματα Χωροταξίας και Περιβάλλοντος, ενώ τη διετία 2010-2012 διετέλεσε τομεάρχης Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας.Αναλυτικά, οι δηλώσεις του νέου υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών«Μετά από πέντε χρόνια παραλαμβάνω και πάλι ένα υπουργείο, με το οποίο συνδέθηκα ιδιαίτερα συναισθηματικά. Όμως τώρα πρόκειται για ένα πολύ μεγαλύτερο υπουργείο και μάλιστα σε διαφορετικές περιστάσεις.
Ο πρωθυπουργός θεώρησε ότι και το υπουργείο Υποδομών (ΥΠΟΜΕΔΙ) θα πρέπει να ενταχθεί σε μια συνολική πολιτική με στόχο την ανάκαμψη της οικονομίας και την ανάπτυξη της χώρας. Γι’ αυτό δημιουργήθηκε το νέο μεγαλύτερο υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών.
Η φύση του παλιού υπουργείου Υποδομών έχει να κάνει με συγκεκριμένο και μετρήσιμο έργο.
Δεν αρκούν οι νομοθετικές αλλαγές. Χρειάζονται αλλαγές που να είναι ορατές στα μάτια του πολίτη. Δεν θα αναφερθώ αναλυτικά εδώ σε επιμέρους θέματα. Αυτά θα τα αναλύσω στις προγραμματικές δηλώσεις. Ωστόσο, θέλω να επισημάνω ότι είναι προτεραιότητές μας:

1. Να ξεμπλοκάρουμε τους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους και όλα τα υπόλοιπα έργα του ΕΣΠΑ που έχουν κολλήσει.

2. Να ολοκληρωθούν τα νέα οργανογράμματα για τις ΔΕΚΟ.

3. Να προχωρήσουμε στην εξυγίανση του ΟΣΕ με φροντίδα για τον τους φορολογούμενους και έγνοια για τους εργαζομένους.

4. Να προχωρήσει το ΜΕΤΡΟ της Αθήνας χωρίς καθυστερήσεις

5. Να αντιμετωπιστούν όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται τα προβλήματα που είναι ενδεχόμενο να παρουσιαστούν στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.

Σε αυτή την προσπάθεια θέλω συμμάχους μου το προσωπικό του Υπουργείου και το προσωπικό των εποπτευόμενων οργανισμών. Είμαστε όλοι στο ίδιο καράβι. Είμαστε όλοι Έλληνες. Όσο αφορά εμάς, έχουμε απόλυτη επίγνωση των περικοπών και θυσιών που έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια. Αντιλαμβάνομαι τη θέση των εργαζομένων και τους υποσχόμαστε ότι θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα για να είμαστε απέναντί τους δίκαιοι.

Προϋπόθεση βέβαια για να έρθουν καλύτερες μέρες και να μπορέσουμε να φύγουμε από την ύφεση και να περάσουμε στην ανάκαμψη και την ανάπτυξη είναι να εργαστούμε όλοι μαζί, ώστε από τη μια να αξιοποιήσουμε τα αναπτυξιακά εργαλεία που διαθέτουμε και από την άλλη να κινητοποιήσουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία ώστε η μηχανή της ελληνικής οικονομίας να πάρει και πάλι μπροστά».

Τετάρτη 20 Ιουνίου 2012

ΟΣΥ: Μείωση εσόδων, προσωπικού, κόστους εργασίας...



Της Μάρως Τσαντήλα από το EURO2day...

Αρνούνται να πληρώσουν όχι μόνο το εισιτήριό τους αλλά ακόμη και το πρόστιμο, όταν εντοπίζονται από τους ελεγκτές να βρίσκονται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς χωρίς επικυρωμένο εισιτήριο.

Ο λόγος για τους επιβάτες λεωφορείων και τρόλεϊ οι οποίοι, είτε γιατί δεν έχουν πραγματικά την δυνατότητα, είτε γιατί πιστεύουν ότι δεν θα έχουν πρόβλημα λόγω των ελλιπών ελέγχων, δεν βάζουν το χέρι τους στην τσέπη για να αγοράσουν εισιτήριο. Ωστόσο ακόμη και αν τύχει να ελεγχθούν και τους επιβληθεί το προβλεπόμενο πρόστιμο πολύ μεγάλος αριθμός εξ’ αυτών αρνείται να το πληρώσει.

Τα στοιχεία που αφορούν στην εταιρεία "Οδικές Συγκοινωνίες" (Ο.ΣΥ.), στην οποία ανήκουν τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία, κρίνονται απογοητευτικά καθώς τα έσοδα από τα εισιτήρια στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου κατέγραψαν μείωση 4,87% φέτος σε σχέση με πέρυσι και διαμορφώθηκαν σε 22,34 εκατ. ευρώ έναντι 23,48 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Μεγάλη μείωση σε ποσοστό 13,59% κατέγραψαν επίσης στο αντίστοιχο διάστημα και τα έσοδα από κάρτες τα οποία διαμορφώθηκαν σε 15,61 εκατομμύρια έναντι 18,06 εκατ. ευρώ στο τετράμηνο του 2011.

Η μείωση εσόδων δεν ήταν αναμενόμενη καθώς διάγουμε εποχή που η μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων έχει οδηγήσει σημαντικό αριθμό πολιτών να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητά τους και να αναζητήσουν εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, μεταξύ αυτών και τα ΜΜΜ.
Ωστόσο από τα στοιχεία αποδεικνύεται ότι μεγάλος αριθμός επιβατών επιλέγει να χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς χωρίς να καταβάλει το αντίστοιχο αντίτιμο και σε αυτό είναι βέβαιο πως βοηθά και το γεγονός ότι έχει μειωθεί δραστικά ο αριθμός των ελεγκτών που πραγματοποιούν καθημερινά ελέγχους.

Τα μισά πρόστιμα «κόπηκαν» φέτοςΌπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας στο πρώτο τετράμηνο φέτος τα πρόστιμα που «κόπηκαν» ήταν λιγότερα από τα μισά σε σχέση με πέρυσι. Ειδικότερα στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου του 2011 εκδόθηκαν 24.126 πρόστιμα συνολικής αξίας 1.351.699 ευρώ ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2012 τα πρόστιμα που κόπηκαν ανήλθαν μόλις σε 11.506 με αξία 653.482 ευρώ, καταγράφηκε δηλαδή μείωση 53,31%.

Η μείωση των εκδοθέντων προστίμων και συνακόλουθα της αξίας τους ήταν αναμενόμενη λόγω της μεγάλης μείωσης του προσωπικού της ΟΣΥ που απασχολείται στο τομέα των ελέγχων.

Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα φαίνεται ότι είναι η άρνηση ή η αδυναμία όσων τους έχουν επιβληθεί πρόστιμα να πληρώσουν. Στο τετράμηνο φέτος τα εισπραχθέντα πρόστιμα μειώθηκαν κατά 41,61% και ανήλθαν σε 399.546 ευρώ έναντι 684.259 ευρώ πέρυσι. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι ο φετινός Απρίλιος κατά την διάρκεια του οποίου εκδόθηκαν 890 πρόστιμα ωστόσο στα ταμεία της εταιρείας δεν μπήκε ούτε ένα ευρώ από αυτά.

Μειωμένο το κόστος εργασίαςΤην ίδια ώρα σημαντικά μειωμένο είναι και το κόστος εργασίας της Ο.ΣΥ. το οποίο στο τετράμηνο φέτος ανήλθε σε 68,3 εκατ. ευρώ από 89,3 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Η μείωση αυτή ήταν το αποτέλεσμα της μείωσης των τακτικών αποδοχών κατά περίπου 13 εκατομμύρια ευρώ, των έκτακτων αποδοχών που αφορούν σε υπερωρίες, ρεπό και αποζημιώσεις κατά περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ και των επιδομάτων κατά 2 εκατομμύρια ευρώ.

Τέλος, σημαντικά μειωμένο είναι πλέον το έργο που παρέχουν λεωφορεία καθώς τον τελευταίο χρόνο έχουν περικοπεί πολλές λεωφορειακές γραμμές με αποτέλεσμα να κινούνται λιγότερα οχήματα και να πραγματοποιούνται, καθημερινά, λιγότερα δρομολόγια
.

Κυριακή 17 Ιουνίου 2012

Τραμ Αθήνας: 8 νέες επεκτάσεις στην Αθήνα για το μέλλον των μετακινήσεων στην πόλη


Ένα εκτεταμένο δίκτυο τραμ φιλοδοξεί να «στρώσει» στην Αθήνα το υπό επεξεργασία ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής. Πρόκειται για ένα εγχείρημα που αντιμετωπίζεται με πολιτική συναίνεση και από τους δυο διεκδικητές της εξουσίας στις επερχόμενες εκλογές και θεωρείται ως ένα βιώσιμο σχέδιο αφού δεν απαιτεί μεγάλο κόστος και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Επίσης, εκτιμάται ότι θα δώσουν ανάσα σε πολλές κατασκευαστικές εταιρείες και να λειτουργήσουν αναπτυξιακά για την ελληνική οικονομία προσφέροντας θέσεις εργασίας. Ενώ, αδιαπραγμάτευτα θεωρούνται τα περιβαλλοντικά οφέλη του.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ:οι περικοπές έφεραν αποτέλεσμα, οι ζημιές μειώθηκαν για πρώτη φορά


Η εταιρεία προχώρησε πέρυσι σε οδυνηρές περικοπές σε προσωπικό και δρομολόγια με αποτέλεσμα να πετύχει σημαντική μείωση των εξόδων της
Σημαντικό αποτέλεσμα είχε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η συνολική αναδιάρθρωση, που επιχειρήθηκε την προηγούμενη χρονιά, καθώς η εταιρεία κατάφερε μεγάλη μείωση των ζημιών της που, μετά από φόρους, ανήλθαν σε 33,5 εκατομμύρια ευρώ έναντι 187,3 εκατομμύριων το 2010.

Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012

Ο Σύγχρονος Σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο αργεί να έρθει



Πα­ρα­κο­λου­θώ­ντας, τους ε­ντα­τι­κούς ρυθ­μούς με τους ο­ποί­ους ξε­κί­νη­σε η νέ­α ερ­γο­λα­βί­α τού τρέ­νου υ­πο­γειο­ποί­η­σης μέ­σα στο Δια­κο­πτό και κα­τα­σκευ­ής σταθ­μών και στά­σε­ων α­πό Ξυ­λό­κα­στρο έ­ως Ρο­δο­δάφ­νη και φυ­σι­κά γνω­ρί­ζο­ντας κα­λά τα προ­βλή­μα­τα που έ­χουν ρί­ξει πολ­λά χρό­νια πί­σω την ο­λο­κλή­ρω­ση του ση­μα­ντι­κό­τα­του έρ­γου για την Α­χα­ΐ­α, δεν υ­πάρ­χει αμ­φι­βο­λί­α ό­τι μπο­ρεί να πέ­σου­με στον πει­ρα­σμό τής σύ­γκρι­σης των σι­δη­ρο­δρο­μι­κών σταθ­μών με την κρή­νη των αρ­χαί­ων Αβδη­ρι­τών..

Νέα διάκριση για το ηλεκτρικό Solaris



Μια ακόμη διάκριση εξασφάλισε η πλήρως ηλεκτρική έκδοση του Solaris Alpino καθώς απέσπασε τον τίτλο «Innovation of the Year 2012» σε σχετικό διαγωνισμό του περιοδικού «Busplayer».
Από το φθινόπωρο του 2011 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Solaris Alpino 8,9 LE midibus, έχει καταφέρει να αποσπάσει ιδιαίτερα θετικές κριτικές και πολλαπλές βραβεύσεις και τις καινοτομίες που υιοθετεί.

Είχαν «παγιδεύσει» μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων!



Συνελήφθησαν στη Νέα Σμύρνη, το απόγευμα της 12ης Ιουνίου 2012 ένας 38χρονος και μία 18χρονη, υπήκοοι Ρουμανίας, για κλοπές κατ’ εξακολούθηση από αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων σε στάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς σε διάφορες περιοχές της Αττικής...

Επτά υπουργεία «κλέβουν» τον "ΟΑΣΑ" ... Ελληνική Οικονομία



«Μαύρη τρύπα» 107,5 εκατ. ευρώ έχει δημιουργηθεί από το Μάρτιο του 2011 μέχρι σήμερα στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής από επτά Υπουργεία τα οποία δεν καταβάλλουν τα κόμιστρα για τα μειωμένα ή δωρεάν εισιτήρια προς μαθητές, ανάπηρους, πολύτεκνους, φοιτητές κ.λπ

Πέμπτη 14 Ιουνίου 2012

Τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ έγιναν... «φούρνοι»!



150 αστικά των ΟΣΥ βρίσκονται στα αμαξοστάσια εξαιτίας βλαβών στα αιρκοντίσιον

Αφόρητη ήταν η ζέστη σε πολλά λεωφορεία που έκαναν δρομολόγια χωρίς να λειτουργούν τα κλιματιστικά τους!!!...

Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΑΣΥ ΑΕ


ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΑΣΥ ΑΕ
6/6/2012
Με αφορμή τη δημοσίευση του Ισολογισμού της «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (ΣΤΑΣΥ Α.Ε.) για το διάστημα 1/1/2011 έως 31/12/2011 και καθώς αυτός καταρτίζεται -σύμφωνα με το νόμο- με βάση τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι:
Τα καθαρά αποτελέσματα της εταιρείας με βάση τα ελληνικά πρότυπα ήταν -34.895.565 ευρώ. Από αυτά, ωστόσο, τα 34.283.023,31 ευρώ αφορούσαν αποσβέσεις. Ως εκ τούτου το καθαρό αποτέλεσμα της ΣΤΑΣΥ, αφαιρώντας (μη υπολογίζοντας) τις αποσβέσεις, περιορίστηκε σε -612.542,69 ευρώ.

Κυριακή 10 Ιουνίου 2012

Στα 123 εκατ. οι καθαρές ζημιές της ΣΤΑΣΥ (Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ) το 2011


Ο κύκλος εργασιών της ΣΤΑΣΥ (Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ) ανήλθε, το 2011, στα 126,9 εκατ. ευρώ.

Οι ζημιές προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 55,4 εκατ. ευρώ, οι λειτουργικές ζημιές (ΕΒΙΤDΑ) στα 19,2 εκατ. και οι ζημιές μετά από φόρους στα 123,1 εκατ. ευρώ.

Τα ιδία κεφάλαια ανέρχονταν στο 1 δις. ευρώ και οι υποχρεώσεις στα 284 εκατ.

Η εταιρεία «Σταθερές Συγκοινωνίες» προήλθε από την συγχώνευση της «Αττικό Μετρό Λειτουργίας» (ΑΜΕΛ), του ΗΣΑΠ και του Τραμ, η οποία ολοκληρώθηκε την 1η Ιουλίου 2011.

Στα αποτελέσματα της ΣΤΑΣΥ για το 2011 περιλαμβάνονται τα αποτελέσματα έτους της ΑΜΕΛ, του ΗΣΑΠ και του Τραμ από τις 5 Μαρτίου και τις 30 Ιουνίου και της μητρικής ΣΤΑΣΥ από 1/7 – 31/12.

Λόγω του γεγονότος ότι στον ισολογισμό της ΣΤΑΣΥ, τα οικονομικά μεγέθη του έτους 2010 αντιστοιχούν στην ΑΜΕΛ, τα μεγέθη δεν είναι συγκρίσιμα.

Το 2013 και βλέπουμε.. για το το ηλεκτρονικό εισιτήριο ενώ η λαθρεπιβίβαση καλπάζει!



Ενώ η λαθρεπιβίβαση σημειώνει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο περικόπτοντας σημαντικά έσοδα για τον ΟΑΣΑ, το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αργήσει να μπει στην καθημερινότητα των Αθηναίων για τουλάχιστον 1 χρόνο...
Αν και πρόσφατες ανακοινώσεις έφερναν μονοψήφιες μειώσεις στα έσοδα, με την πάροδο των μηνών το ποσοστό έχει αυξητικές τάσεις και μάλιστα με ραγδαίους ρυθμούς. Άλλωστε είναι κοινό μυστικό ότι η κίνηση έχει «αραιώσει» καθώς το φαινόμενο της «σαρδελοποίησης» στα μέσα μαζικής μεταφοράς έχει γίνει σχεδόν ανάμνηση.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ η λαθρεπιβίβαση κοστίζει περίπου 60.000.000 ευρώ το χρόνο ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου 120.000.000 «δωρεάν» μετακινήσεις. Σε όλα αυτά τα στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνονται οι «ειδικές ομάδες» με μειωμένα ή δωρεάν εισιτήρια από μερίδες του Δημόσιου Τομέα όπως Υπουργεία κλπ που εξακολουθούν να έχουν αυτά τα περίεργα πλεονεκτήματα του Ελληνικού δαιμόνιου.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΤΟ 2013 ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ

Νυχτερινά δρομολόγια των ΚΤΕΛ


Νυχτερινά δρομολόγια των ΚΤΕΛ θα πραγματοποιούνται σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού στα Χανιά με στόχο να περιοριστούν τα τροχαία δυστυχήματα που οφείλονται στην κατανάλωση αλκοόλ.

Η πρωτοβουλία ανήκει στον τοπικό σύλλογο Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, ο οποίος σε συνεργασία με το υπεραστικό ΚΤΕΛ παρουσίασε σήμερα την υλοποίηση του σχεδίου.

Όπως έγινε γνωστό, σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού δρομολογούνται ολονύκτια δρομολόγια ανά μια ώρα, προκειμένου να μεταφέρουν από και προς τα νυκτερινά κέντρα του βόρειου παραλιακού μετώπου των Χανίων τους θαμώνες τους. Στόχος της πρωτοβουλίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου ΠΡΟΤΑ Ευτύχη Μαυρογένη, είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που οφείλονται σε πολλές περιπτώσεις στην κατανάλωση αλκοόλ, σύμφωνα με το real.gr
Τα λεωφορεία του υπεραστικού ΚΤΕΛ Χανίων- Ρεθύμνης θα εκτελούν με φθηνό εισιτήριο δρομολόγια καθημερινά κάθε μία ώρα, με αφετηρία τον σταθμό των υπεραστικών ΚΤΕΛ στο κέντρο της πόλης των Χανίων και τερματισμό στο Γεράνι και αντίστροφα.
Με τον τρόπο αυτόν, σύμφωνα με τον πρόεδρο των ΚΤΕΛ Γιάννη Καψανάκη, θα μεταφέρονται με ασφάλεια όσοι θαμώνες νυκτερινών κέντρων το επιθυμούν και θα περιορίζεται το φαινόμενο των θαμώνων που οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ και που πολλές φορές γίνονται πρωταγωνιστές τροχαίων.

Σάββατο 9 Ιουνίου 2012

Φαίνεται πως τη λύση στο χρόνιο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας δεν το έδωσαν ούτε τα μεγάλα έργα ή οι προτάσεις των συγκοινωνιολόγων αλλά...το Μνημόνιο

Φαίνεται πως τη λύση στο χρόνιο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας δεν το έδωσαν ούτε τα μεγάλα έργα ή οι προτάσεις των συγκοινωνιολόγων αλλά...το Μνημόνιο, αφού η  απαγορευτική τιμή της βενζίνης και η οικονομική κρίση είναι ο συνδυασμός που έχει εξαφανίσει το μποτιλιάρισμα.
Σύμφωνα με το «Έθνος» η οικονομική κρίση, έχει πλέον καταστήσει τουλάχιστον το 30% των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα περιττές.

Σάββατο 19 Μαΐου 2012


Ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο δημοσιεύθηκε σήμερα στην ιστοσελίδα της εφημερίδας το ΒΗΜΑ. Η συγγραφέας περιγράφει ένα κάπως ανησυχητικό περιστατικό, το οποίο μεμονωμένο δεν φαίνεται ανησυχητικό όμως μεταφέρει ένα βαρύ και δυσοίωνο μήνυμα.
Διαβάστε το:
«Ώρα 1 το μεσημέρι και στη γραμμή του τρόλεϊ 13 στην Ακαδημίας μπαίνει ο ελεγκτής. Για καλή τους τύχη δύο νεαροί Μπαγκλαντεσιανοί μάλλον, που έχουν μπει στο τρόλεϊ χωρίς εισιτήριο δέχονται την προσφορά δύο κυριών που τους δίνουν από τα δικά τους. Αλλά, φεύ, το ακυρωτικό μηχάνημα έχει ήδη κλείσει με την εμφάνιση του ελεγκτή, με αποτέλεσμα και άλλοι επιβάτες – αλλοεθνείς και ημεδαποί – οι οποίοι κρατούσαν τα μαγικά χαρτάκια στα χέρια να μην προλάβουν να τα «χτυπήσουν» για να αποφύγουν το τσουχτερό πρόστιμο των 75 ευρώ ως λαθρεπιβάτες.

Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ / LAEGE BUS9.001


Έξι σκηνές backstage από τα γυρίσματα διαφήμισης με παλιό αστικό λεωφορείο Mercedes Benz O322 της «Βιαμάξ». Αποκλειστικά στιγμιότυπα που παρουσιάζονται με μορφή ταινίας μικρού μήκους σε ασπρόμαυρο φιλμ.

- Six backstage snapshots from a greek commercial filming with an old Mercedes-Benz O322 urban bus. Enjoy it.

Διεύθυνση παραγωγής: Χ.Κ. Λαζαρόπουλος,
Παραγωγή: busoldtimers.blogspot.com,
Υποστήριξη επικοινωνίας: paliakokkinia.blogspot.com

Τετάρτη 25 Απριλίου 2012

ΦΩΤΟ: Οι βαθύτεροι σταθμοί μετρό στον κόσμο


ΦΩΤΟ: Οι βαθύτεροι σταθμοί μετρό στον κόσμο

Σταθμοί υπόγειων σιδηροδρόμων που μας ταξιδεύουν πραγματικά στα έγκατα της γης.
Αυτοί είναι οι πέντε σταθμοί μετρό που βρίσκονται στο μεγαλύτερο βάθος, με τον πιο βαθύ να φτάνει τα 105 μέτρα από την επιφάνεια του εδάφους.

5. Washington Park – Πότρλαντ, ΗΠΑ. Βάθος 79μ
Κατασκευάστηκε το 1998 και είναι ο βαθύτερος σταθμός μετρό στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Perierga.gr - Οι βαθύτεροι σταθμοί μετρό στον κόσμο
4. Park Pobedy – Μόσχα, Ρωσία. Βάθος 84μ
Ο σταθμός του Πάρκου των Νικών ολοκληρώθηκε το 2003. Αντλεί τη θεματαλογία του από τον Πατριωτικό Πόλεμο του 1812 (εισβολή Ναπολέοντα) και το Μεγάλο Πατριωτικό Πόλεμο (Β ΠΠ).
Perierga.gr - Οι βαθύτεροι σταθμοί μετρό στον κόσμο
3. Puhŭng – Πιονγκ Γιανγκ, Βόρεια Κορέα. Βάθος 100μ
Το όνομά σημαίνει Αναζωογόνηση και λειτουργεί από το 1987. Ο διάκοσμός του περιλαμβάνει μαρμάρινες πλάκες με τις μορφές των ηγετών της χώρας.
Perierga.gr - Οι βαθύτεροι σταθμοί μετρό στον κόσμο
2. Admiralteiskaya – Αγία Πετρούπολη, Ρωσία. Βάθος 102μ
Ο «σταθμός των Ναυάρχων» ολοκληρώθηκε μόλις το 2011 μετά από πολλές καθυστερήσεις στην κατασκευή του.
Perierga.gr - Οι βαθύτεροι σταθμοί μετρό στον κόσμο
1. Arsenalnaya – Κίεβο, Ουκρανία. Βάθος 105μ
Κατασκευάστηκε το 1960 και είναι ο βαθύτερος σταθμός μετρό στον κόσμο.
Perierga.gr - Οι βαθύτεροι σταθμοί μετρό στον κόσμο
ΠΗΓΗ: perierga.g
r

ΧΑΡΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩN ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ (X.Y.K.) Ο.Α.Σ.Θ.



ΧΑΡΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩN ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ (X.Y.K.)
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
(Nόμος 2898/2001 - Άρθρο δέκατο)


ΕΡΓΟ Ο.Α.Σ.Θ.
Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.) είναι υπεύθυνος για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στην ευρύτερη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, όπως καθορίζεται από την σύμβαση του Ο.Α.Σ.Θ. με το Ελληνικό Δημόσιο (Ν. 2898/2001). Ειδικότερα:


Ο Ο.Α.Σ.Θ. εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο με τα λεωφορεία που προβλέπονται από την οικονομική συμφωνία του Ελληνικού Δημοσίου με τον Οργανισμό (άρθρο 8 Ν. 2898/2001, Φ.Ε.Κ. 71Α) και τις τροποποιήσεις που τυχόν θα υπάρξουν σε σχέση με αυτήν.
Ο Ο.Α.Σ.Θ. θέτει σε κυκλοφορία τα απαιτούμενα οχήματα σύμφωνα με το εγκεκριμένο από το Σ.Α.Σ.Θ. πρόγραμμα δρομολόγησης.
Τα λεωφορεία που κυκλοφορεί ο Ο.Α.Σ.Θ., είναι καθαρά (εσωτερικά - εξωτερικά), τα ελέγχει και τα συντηρεί, ώστε να τηρούνται όλα τα μέτρα για την ασφαλή μετακίνηση του επιβατικού κοινού.
Ο Ο.Α.Σ.Θ. διαθέτει όλες τις απαραίτητες υποστηρικτικές υπηρεσίες και εγκαταστάσεις, ανταλλακτικά και λοιπά υλικά, και μεριμνά για την επιμελή και σύμφωνα με τους κανόνες της τεχνικής συντήρηση και επισκευή των λεωφορείων, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι απώλειες δρομολογίων λόγω βλάβης, διαθέτοντας και ικανό αριθμό εφεδρικών λεωφορείων.
Ο Ο.Α.Σ.Θ., μεριμνά για την διάθεση στο επιβατικό κοινό των εισιτηρίων, μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών και λοιπών καθοριζομένων τύπων κομίστρου, μέσω καταστημάτων πώλησης (με τα οποία συμβάλλεται) ειδικών εκδοτηρίων, εκδοτικών μηχανημάτων, κ.λ.π., λαμβάνοντας κάθε εφικτό μέτρο για την διάθεση στο επιβατικό κοινό και εύρεση και χρήση απ' αυτό, των εισιτηρίων και λοιπών τύπων κομίστρου.
Ο Ο.Α.Σ.Θ. για την βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, υποχρεούται κάθε νέο λεωφορείο που θα προμηθεύεται να φέρει σύστημα κλιματισμού, καθώς επίσης και να εγκαταστήσει κλιματιστικές συσκευές εντός του Α΄ εξαμήνου του 2002 και στα κυκλοφορούντα τη θερινή περίοδο (Ιούλιο - Αύγουστο) λεωφορεία.
Σε περίπτωση αναπροσαρμογής της τιμής των εισιτηρίων ο Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούται στην ανταλλαγή των παλαιών εισιτηρίων με τα νέα, συμψηφίζοντας τη διαφορά και αντικαθιστά αυτά με ανάλογο αριθμό νέων εισιτηρίων της αξίας, σε χρονικό διάστημα τριάντα (30) ημερών από την μεταβολή της τιμής των εισιτηρίων.

ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΜΠΟΔΙΖΟΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ
Ο Ο.Α.Σ.Θ. επισημαίνει τέσσερις (4) θέσεις εντός των λεωφορείων για άτομα χρήζοντα βοήθειας (εμποδιζόμενα άτομα). Ως άτομα χρήζοντα βοήθειας θεωρούνται, τα άτομα με ειδικές ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.), οι γυναίκες σε κατάσταση εγκυμοσύνης, οι ανάπηροι, οι υπερήλικες, τα μικρά παιδιά, κ.λ.π. Για την επισήμανση των θέσεων αυτών, επικολλούνται εμφανώς επί των θέσεων αυτών ειδικά πινακιδάκια.

Ο Ο.Α.Σ.Θ. για την εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα, όλα τα λεωφορεία που θα προμηθεύεται, πρέπει να φέρουν σύστημα "επιγονάτισης και ράμπας" για την υποβοήθηση πρόσβασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες.


ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο.Α.Σ.Θ.
Το προσωπικό κίνησης (οδηγοί, σταθμάρχες, ελεγκτές) είναι υποχρεωμένο να φέρει την υπηρεσιακή στολή (σύμφωνα με όσα ορίζει ο εσωτερικός κανονισμός του Ο.Α.Σ.Θ.) και να συμπεριφέρεται ευγενικά προς το επιβατικό κοινό.

Οι ελεγκτές κομίστρου πρέπει να επιδεικνύουν ή να έχουν τοποθετημένη σε εμφανές σημείο την υπηρεσιακή τους ταυτότητα κατά την διάρκεια του ελέγχου των εισιτηρίων.

Οι οδηγοί του Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούνται να σταματούν το λεωφορείο, για επιβίβαση ή αποβίβαση επιβατών, στα σημεία που έχουν τοποθετηθεί οι πινακίδες στάσεων και να φροντίζουν για την επιβίβαση ή αποβίβαση του επιβατικού κοινού με την ενδεδειγμένη προσοχή και ασφάλεια, ιδιαίτερα στα άτομα με ειδικές ανάγκες ή άλλα ανήμπορα άτομα. Στα ως άνω καθήκοντα βασικό στοιχείο αποτελεί η υποχρέωση του οδηγού να μην οδηγεί με ανοιχτή πόρτα, ως και να μην ανοίγει τη πόρτα για αποβίβαση επιβατών προ της ακινητοποίησης του λεωφορείου ή να μην ξεκινά πριν αποβιβαστούν ή επιβιβαστούν οι επιβάτες και κλείσει τις πόρτες.

Οι οδηγοί, κατά την οδήγηση του λεωφορείου, υποχρεούνται να τηρούν τον Κ.Ο.Κ., να αποφεύγουν τους αδικαιολόγητους ελιγμούς, τις υψηλές ταχύτητες, ως και τα απότομα φρεναρίσματα ή ξεκινήματα και γενικώς να οδηγούν το λεωφορείο με την ενδεδειγμένη και πρέπουσα ταχύτητα, ώστε η εκτέλεση του δρομολογίου, ως και η διέλευση του λεωφορείου από κάθε στάση, να γίνεται περίπου στον προγραμματισμένο χρόνο.

Οι οδηγοί, κατά την διάρκεια της οδήγησης, δεν επιτρέπεται να καπνίζουν, ως και να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο ή ραδιόφωνο.


ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
Ο Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούται στην ασφάλιση για την περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, των επιβατών που μεταφέρει με τα λεωφορεία του, καθ' όλη τη διάρκεια της μεταφοράς των, ως και κατά το χρόνο επιβίβασης στο λεωφορείο και αποβίβασης απ' αυτό.


ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΙΤΗΜΑΤΑ
Κάθε επιβάτης και γενικά κάθε πολίτης, δύναται να απευθυνθεί εγγράφως στον Ο.Α.Σ.Θ. (στην διεύθυνση Αλ. Παπαναστασίου 90, 546 44 Θεσσαλονίκη) ή τηλεφωνικά (στο Τηλεφωνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Κοινού), ή μέσω INTERNET (στην ηλεκτρονική σελίδα www.OASTH.gr) ή στα "κυτία παραπόνων - υποδείξεων" που υπάρχουν στα κεντρικά σταθμαρχεία και να διατυπώσει οποιοδήποτε αίτημα, υπόδειξη, κ.λ.π., σε σχέση με το παρεχόμενο, από τον Ο.Α.Σ.Θ., συγκοινωνιακό έργο.

Κάθε υπάλληλος του Ο.Α.Σ.Θ., που επικοινωνεί άμεσα δεχόμενο το αίτημα ή την διαμαρτυρία κ.λ.π. του επιβάτη ή οποιουδήποτε πολίτη, για θέμα το οποίο άπτεται του έργου του Ο.Α.Σ.Θ. ή συνιστά διαφορά του αιτούντος με τον Οργανισμό, είναι υποχρεωμένο είτε να επιλύσει άμεσα το πρόβλημα ή σε περίπτωση αδυναμίας ή αναρμοδιότητας να το προωθήσει στις αρμόδιες υπηρεσίες, για αντιμετώπιση με άμεση προτεραιότητα, ενημερώνοντας σχετικά τον ενδιαφερόμενο.

Σε περίπτωση κατάθεσης γραπτού αιτήματος, ο Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούται να απαντήσει:

Αν αφορά μετακίνηση στάσης ή τροποποίηση διαδρομής ή δρομολογίων, να γνωστοποιήσει την θέση του στο Σ.Α.Σ.Θ. (ως αρμόδιο για απόφαση φορέα) εντός 10 ημερών αν δεν απαιτείται αυτοψία ή εντός 20 ημερών αν απαιτείται, κοινοποιώντας την απάντησή του και στον ενδιαφερόμενο.
Αν αφορά άλλα αιτήματα, εντός 10 ημερών.
Στις περιπτώσεις παραπόνων του επιβατικού κοινού εις βάρος προσωπικού και άσκησης πειθαρχικής διαδικασίας εις βάρος εργαζόμενου, ενημερώνεται ο ενδιαφερόμενος πολίτης εντός 10 ημερών για την άσκηση της πειθαρχικής διαδικασίας, ως και μετά την ολοκλήρωση αυτής και την επιβολή πειθαρχικής κύρωσης ή την απαλλαγή και τους λόγους απαλλαγής.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
Ο Ο.Α.Σ.Θ. ενημερώνει το επιβατικό κοινό με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης (εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση), ως και με κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο (έντυπα, ανακοινώσεις, κ.λ.π.) για κάθε θέμα μείζονος σημασίας που αφορά την εξυπηρέτησή του.

Αναρτά στις αφετηρίες και τα τέρματα πίνακες με τις ώρες αναχώρησης των λεωφορείων, ως και με τις διαδρομές και στάσεις κάθε λεωφορειακής γραμμής.

Αναρτά στους σταθμούς μετεπιβίβασης πίνακες με τις ώρες αναχώρησης των λεωφορείων των τοπικών τροφοδοτικών λεωφορειακών γραμμών.

Αναρτά σταδιακά μέχρι 31.12.2002 εντός των λεωφορείων, έντυπα με την ενδεικτική χαρτογράφηση της διαδρομής και με αναφορά στην ονομασία των στάσεων κάθε διαδρομής.

Αναρτά σταδιακά μέχρι 31.12.2002, στις στάσεις διέλευσης των λεωφορείων στις περιαστικές ως και τροφοδοτικές γραμμές, πληροφοριακά έντυπα με την διαδρομή κάθε γραμμής, τις συχνότητες εκτέλεσης των δρομολογίων και τον πιθανό χρόνο διέλευσης αυτού απ' τη γραμμή με ανοχή συν-πλην 2 λεπτών περίπου.

Τοποθετεί σε εμφανή σημεία μέσα στα λεωφορεία πίνακες ή ανακοινώσεις ενημέρωσης των επιβατών. Στους πίνακες αυτούς αναγράφονται γενικές ή ειδικές χρήσιμες πληροφορίες ή οδηγίες προς τους επιβάτες, σχετικά με την παρεχόμενη εξυπηρέτηση, την κίνηση οχημάτων, θέματα ασφάλειας των μετακινήσεων, κ.λ.π. Επίσης στους πίνακες αυτούς αναγράφονται τα τηλέφωνα και η διεύθυνση του Ο.Α.Σ.Θ. όπου κάθε επιβάτης ή πολίτης μπορεί να απευθυνθεί προφορικά ή εγγράφως, για οποιοδήποτε θέμα τον απασχολεί σχετικά με τα λεωφορεία, τις εγκαταστάσεις και τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Τοποθετεί σε κεντρικά σταθμαρχεία της Θεσσαλονίκης "κυτία παραπόνων - υποδείξεων", στα οποία το επιβατικό κοινό μπορεί να αφήσει προτάσεις, υποδείξεις, παράπονα, κ.λ.π.


ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ - ΕΠΙΒΑΤΩΝ
Η μη τήρηση από τον Ο.Α.Σ.Θ. ορισμένων διατάξεων του παρόντος Χ.Υ.Κ. μπορεί να οδηγήσει και στην καταβολή αποζημίωσης στον επιβάτη ή τον πολίτη.

Αν η παράβαση αφορά ευθύνη εργαζομένου, βασική προϋπόθεση αποτελεί να καταλήξει τελεσίδικα σε πειθαρχική καταδίκη του υπαίτιου υπαλλήλου του Οργανισμού ο πειθαρχικός έλεγχος που θα ασκηθεί από τον Ο.Α.Σ.Θ..

Εξαιρούνται απ' την επιβολή αποζημιώσεων προς το επιβατικό κοινό, η μη υλοποίηση του προγραμματισμένου έργου, ιδίως στις ακόλουθες περιπτώσεις:

Ύπαρξη συνθηκών ανωτέρας βίας (χιόνι, βροχή, αποκλεισμοί δρόμων λόγω έργων ή έκτακτων γεγονότων, κ.λ.π.).
Απρόβλεπτα γεγονότα, η αντιμετώπιση των οποίων δεν δύναται να γίνει από τον Ο.Α.Σ.Θ. (απεργία, έκτακτη βλάβη λεωφορείου, κ.λ.π.)
Η αναφορά για παράβαση διατάξεων του Χ.Υ.Κ., από τους θιγόμενους πολίτες, πρέπει να υποβάλλεται εγγράφως το αργότερο εντός 10 ημερών από το περιστατικό στο οποίο αναφέρεται το αίτημά του (στον Ο.Α.Σ.Θ. ή στο Σ.Α.Σ.Θ.), η οποία εισάγεται για διευθέτηση στην Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού.


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Συγκροτείται με απόφαση του Σ.Α.Σ.Θ. (Βασ. Όλγας 105, 546 43 Θεσσαλονίκη), Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού, για να επιλαμβάνεται των περιπτώσεων κατά τις οποίες διαπιστώνεται υπηρεσιακή αδυναμία αντιμετώπισης θεμάτων του Χ.Υ.Κ. Στις συνεδριάσεις της ως άνω Επιτροπής συμμετέχουν με δικαίωμα λόγου, ένας εκπρόσωπος του Ο.Α.Σ.Θ. (που ορίζεται με απόφαση του Προέδρου του Οργανισμού) και ο Εκπρόσωπος Εργαζομένων στο Σ.Α.Σ.Θ.

Επίσης στην συνεδρίαση της Επιτροπής δύναται να παρίσταται και ο θιγόμενος επιβάτης ή πληρεξούσιος Δικηγόρος του.

ΙΣΧΥΣ Χ.Υ.Κ.
Ο παρών Χ.Υ.Κ. ισχύει από 1 Νοεμβρίου 2009.

ΠΗΓΗ

Ανάπτυξη και αστικές μεταφορές



Οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας παρά τις σοβαρές προσπάθειες εκσυγχρονισμού της τελευταίας δεκαετίας εξακολουθούν να δυσαρεστούν την πλειονότητα των πολιτών. Απέχουν πολύ από το να προσφέρουν ικανοποιητικές υπηρεσίες στους κατοίκους της πρωτεύουσας παρ’ ότι  λειτούργησαν δυο νέες γραμμές μετρό, το τραμ, εκσυγχρονίστηκε ο ηλεκτρικός,  αγοράστηκαν νέα σύγχρονα λεωφορεία και τρόλεϊ, αυξήθηκε το προσωπικό και η εκπαίδευσή του. Έτσι, παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στις σύγχρονες Ευρωπαϊκές πόλεις, η μεγάλη πλειοψηφία των Αθηναίων, εξακολουθεί να αποφεύγει τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (Μ.Μ.Μ.) και καταφεύγει στο αυτοκίνητο, επιδεινώνοντας το ήδη διογκωμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Πολλά έχουν γραφτεί για τις αιτίες που από δεκαετίες ταλανίζουν τις πολύπαθες αστικές συγκοινωνίες. Όπως, όμως, και αν προσεγγίσουμε το θέμα δεν θα καταλήξουμε σε μία εύστοχη και ολοκληρωμένη λύση αν πρώτα δεν μελετήσουμε τα πρότυπα που ισχύουν στις σύγχρονες ευρωπαϊκές πόλεις. Οι αστικές συγκοινωνίες στα μεγάλα ευρωπαϊκά αστικά κέντρα στηρίζονται στη συνεχή αύξηση του ειδικού βάρους των μέσων σταθερής τροχιάς, ενώ τα λεωφορεία καλούνται να διαδραματίσουν επικουρικό ρόλο, ασκώντας το μεταφορικό τους έργο στις πιο αραιοκατοικημένες αστικές περιοχές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Παρίσι, που διαθέτει σήμερα ένα από τα πιο σύγχρονα και πυκνά δίκτυα μετρό στον κόσμο με 16 γραμμές, 300 στάσεις, 214 χλμ. υπογείου δικτύου και 5 γραμμές προαστιακού σιδηρόδρομου. Κανένα σημείο στην πόλη δεν απέχει περισσότερο από 400 μ. από την πλησιέστερη στάση μετρό!
Στην Αθήνα τα μέσα σταθερής τροχιάς περιλαμβάνουν 3 γραμμές ηλεκτρικού και μετρό, μια γραμμή προαστιακού και το τραμ. Με 54 μόνον στάσεις σε λειτουργία, το μετρό και ο ηλεκτρικός της Αθήνας καλούνται να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες 4 εκατ. και πλέον κατοίκων. Επόμενο είναι το συγκοινωνιακό μας σύστημα, που στηρίζεται κυρίως στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, να αδυνατεί να ανταπεξέρθει στις σύγχρονες ανάγκες. Ακόμα και το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ΜΜΜ έχει αλλάξει μέσα σε έναν αιώνα αρκετές φορές παρακωλύοντας την συνέχεια της πολιτικής για τις αστικές συγκοινωνίες και τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού του συγκοινωνιακού συστήματος. Σήμερα, παρά τον πρόσφατο νόμο που συνενώνει τους φορείς, το μέλλον τους παραμένει αβέβαιο. Συνολική αναπτυξιακή στρατηγική δεν υφίσταται και κεντρικός άξονας της πολιτικής είναι αποκλειστικά και μόνον ο περιορισμός των δημοσίων δαπανών και όχι η προτεραιότητα της επικράτησης των ΜΜΜ ως κύριο μέσο αστικών μεταφορών.
Για να υπάρξει μέλλον στις αστικές συγκοινωνίες θα πρέπει να υλοποιηθεί η κατασκευή 5 επιπλέον γραμμών μετρό, ώστε να ολοκληρωθεί η πρόβλεψη του ρυθμιστικού σχεδίου της Αθήνας του 2009 για 8 γραμμές. Μέχρι να υλοποιηθεί αυτό, το αστικό σύστημα συγκοινωνιών θα στηρίζεται αναγκαστικά στα λεωφορεία και επικουρικά στο υπάρχον δίκτυο μετρό και ηλεκτρικού. Σε μια εποχή, που η ανάπτυξη είναι το ζητούμενο και η ανεργία στο αποκορύφωμα της, είναι ευκαιρία να κατευθυνθούν άμεσα πόροι στην επέκταση του δικτύου μετρό, αφού αυτό αποτελεί βασικό έργο υποδομής για την αστική ανάπτυξη. Η βιωσιμότητα της επένδυσης είναι εξασφαλισμένη και οι πόροι πρέπει να προέρχονται και από ιδιώτες επενδυτές, που θα μπορούσαν να εμπλακούν στη χρηματοδότηση.
Δυστυχώς, η μέχρι σήμερα πρακτική στη χώρα μας δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Για να κατασκευαστούν οι δυο σύγχρονες γραμμές μετρό απαιτήθηκαν δέκα χρόνια και η πρόκληση των Ολυμπιακών Αγώνων. Δύσκολα η σημερινή γενιά θα δει την κατασκευή έστω και μιας νέας γραμμής να υλοποιείται και πιθανώς θα πρέπει τα επόμενα χρόνια να περιοριστούμε στις όποιες επεκτάσεις της υφιστάμενης υποδομής.
Στην σημερινή συγκυρία δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια οπισθοδρόμησης. Είναι επιτακτική η ανάγκη εξόδου από την κρίση σε όλους τους τομείς. Είναι η ώρα της ανάπτυξης. Ήρθε η ώρα να επενδύσουμε στο μέλλον μας και στις  αστικές συγκοινωνίες, που είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της αστικής ανάπτυξης. Είναι απαίτηση η υιοθέτηση και υλοποίηση ρηξικέλευθων μεταρρυθμίσεων. Πρέπει να προσφέρουμε στην πόλη που στεγάζει το μισό σχεδόν πληθυσμό της χώρας άνετες, γρήγορες και ασφαλείς μεταφορές. Είναι απαραίτητο να περιορίσουμε το κυκλοφοριακό έμφραγμα, τις άσκοπες δαπάνες μετακίνησης, τον χαμένο προσωπικό χρόνο και να αυξήσουμε τη τουριστική κίνηση, την παραγωγικότητα και την ποιότητα ζωής μας

Τρίτη 10 Απριλίου 2012



Επιβλήθηκαν 30 ημέρες φυλακή σε Ηγουμενιτσιώτη ποδηλάτη, επειδή δεν είχε άδεια κυκλοφορίας για το ποδήλατό του.


Αυτό, βέβαια, προβλέπει ο νόμος και εφόσον η υπόθεση έφτασε από την αστυνομία στα δικαστήρια, εφαρμόστηκαν τα προβλεπόμενα.

Το θέμα, όμως, είναι οι έλεγχοι της αστυνομίας. Στην Ηγουμενίτσα, για παράδειγμα, η τροχαία σταματά ποδηλάτες και κάνει έλεγχο αν διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας. Και κανείς φυσικά δεν έχει.

Δεν αμφισβητούμε τη νομιμότητα της ενέργειας, ωστόσο τη θεωρούμε υπερβολική. Νομίζουμε ότι το πρόβλημα στην καταστρατήγηση βασικών διατάξεων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας δεν είναι οι ποδηλάτες.

ΠΗΓΗ

Τετάρτη 4 Απριλίου 2012

Διαβάστε την σημαντική εξέλιξη στη δημοπράτηση του Τραμ στον Πειραιά


ΒΙΝΤΕΟ: δείτε την 3D παρουσίαση της επέκτασης του Τραμ προς τον Πειραιά! Δείτε στο παρακάτω βίντεο την παλαιότερη παρουσίαση της επέκτασης του Τραμ από το Νέο Φάληρο προς την Ακτή Ποσειδώνος στον Πειραιά. Το βίντεο περιέχει και την σχεδιαζόμενη υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ κατά μήκος της γραμμής ενώ παρουσιάζει και την εικόνα που θα έχει η πόλη με την παρουσία του Τραμ στο κέντρο της.





Δευτέρα 5 Μαρτίου 2012

Καταγγελία από αναγνώστη-επιβάτη λεωφορείου


Το Σάββατο 17 Μαρτίου βρισκόμουν στο...
λεωφορείο της γραμμής 608 Γαλάτσι-Ζωγράφου. Γύρω στις 09-9.30 το πρωί ανέβηκαν τρεις νεαροί ελεγκτές στο συγκεκριμένο λεωφορείο στην περιοχή του Χίλτον.
Σε έλεγχο εισιτηρίων προς τους επιβάτες συνέβη το εξής περιστατικό. Σε μία κυρία η οποία είχε εισιτήριο από τον ηλεκτρικό της έκαναν μεγάλη φασαρία διότι απ’ ότι κατάλαβα είχε λήξει το εισιτήριό της, την ίδια στιγμή που σε μετανάστη Ασιατικής προέλευσης άκουσα, ενώ ο μετανάστης του είπε ότι δεν είχε εισιτήριο επειδή δεν είχε λεφτά, ο ελεγκτής του είπε χαμηλόφωνα «πήγαινε πίσω» και στην επόμενη στάση ο μετανάστης κατέβηκε από το λεωφορείο. Σε άλλον που επίσης δεν είχε εισιτήριο τον άφησαν επειδή τους είπε ότι ηταν τοξικομανής από κάποιο ίδρυμα. Να μας απαντήσουν οι υπεύθυνοι εάν εχει δοδει εντολή προς τους ελεγκτές να μην έχουν συνέπειες οι μετανάστες που δεν πληρώνουν εισιτήριο.

Αναγνώστης