Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Μετρό Θεσσαλονίκης: Υποσχέσεις για λειτουργία της βασικής γραμμής το 2016


Αυτό ανακοινώθηκε στην εσπερίδα με θέμα: «Μετρό Θεσσαλονίκης – Πορεία υλοποίησης και προοπτικές»
Στο τέλος του 2016 οι Θεσσαλονικείς θα έχουν στη διάθεσή τους ένα από τα πλέον σύγχρονα μέσα μεταφοράς. Αυτό ανακοινώθηκε στην εσπερίδα με θέμα: «Μετρό Θεσσαλονίκης – Πορεία υλοποίησης και προοπτικές» που πραγματοποιήθηκε με συνδιοργανωτές το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του ΕΚΕΤΑ και το Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ). Στην εσπερίδα ακούστηκαν καίριες προσεγγίσεις, λεπτομέρειες και αναλύσεις σχετικά με την πορεία του έργου του Μετρό αλλά και δημιουργικές αντιπαραθέσεις.Σε δήλωση που απέστειλε ο Γεν. Γραμματέας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σ. Σιμόπουλος αναφέρει μεταξύ άλλων «Η προσπάθεια που καταβάλλουμε είναι καθημερινή και εντατική. Μέσα σε λίγα χρόνια, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης πρόκειται να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες του πιο σύγχρονου μέσου μεταφοράς».

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Μ. Καρλαύτης, τόνισε ότι «στόχος του Συλλόγου αποτελεί να καταστεί το Μετρό Θεσσαλονίκης το σημαντικότερο έργο στην Ελλάδα και ότι το μεγαλύτερο στοίχημα βρίσκεται στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών μέσα στους κόλπους ενός ολοκληρωμένου συστήματος». Ο Αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής Δήμου Θεσσαλονίκης Κ. Ζέρβας επεσήμανε ότι το έργο του Μετρό είναι ένα κοινωνικό και αναπτυξιακό θέμα, το οποίο θα αλλάξει όχι μόνο τη ζωή της πόλης αλλά και τον τρόπο που τη βλέπουν οι επισκέπτες της και το κόστος του είναι ανάλογο του αγωγού ΤΑP και αυτό είναι δείχνει το μέγεθός του.

Ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών καθ. Γ. Γιαννόπουλος υπογράμμισε την ανάγκη ύπαρξης ενός Στρατηγικού Σχεδιασμού και όχι ατεκμηρίωτων πολιτικών αποφάσεων που οδηγούν σε λανθασμένες λύσεις. Επέστησε την προσοχή στην «επόμενη ημέρα» αναφορικά με την ένταξη και λειτουργία του μέσα στο υπόλοιπο συγκοινωνιακό σύστημα της πόλης. «Σήμερα όλοι είμαστε υπέρ της διευκόλυνσης και ολοκλήρωσης όσο το δυνατόν συντομότερα του έργου του Μετρό και ταυτόχρονα της επέκτασης του δεδομένου ότι μόνο έτσι θα αποτελέσει τον επιθυμητό “κορμό” του κυκλοφοριακού συστήματος της πόλης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης στην ομιλία του ενημέρωσε για την πρόοδο του έργου και ότι σύμφωνα με τη σύμβαση το έργο ολοκληρώνεται στα τέλη του 2016, που εκτός απροόπτου θα τηρηθεί, αφού το ήμισυ των έργων πολιτικού μηχανικού και το 80% των αρχαιολογικών εργασιών έχουν περατωθεί. Ανέφερε τα πολυάριθμα και σοβαρά τεχνικά προβλήματα και τις λύσεις που εδόθησαν με αποτέλεσμα το έργο να έχει κριθεί ως το κορυφαίο ποιοτικά μέχρι σήμερα έργο στην Ελλάδα σύμφωνα με αρμόδιους εκτιμητές. Όπως επεσήμανε μέσα στο καλοκαίρι προχωρούν οι απαλλοτριώσεις στο αδιάνοικτο τμήμα της Πόντου στη Καλαμαριά και ανοίγει ο δρόμος για την επέκταση του Μετρό η οποία είναι βασικής προτεραιότητας, αφού περίπου 100.000 κάτοικοι της ανατολικής Θεσσαλονίκης και των περιχώρων αναμένεται να εξυπηρετηθούν μελλοντικά.

Ο Καθ. και πρόεδρος του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ κ. Χ. Αναγνωστόπουλος, παρουσίασε τις λύσεις, που πρότεινε το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης σχετικά με το θέμα των αρχαίων ευρημάτων, δίνοντας έμφαση στο σταθμό ¨Βενιζέλου» του Μετρό, ο δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Θεσσαλονίκης, εντεταλμένος σε θέματα κυκλοφορίας, κ. Γ. Δημαρέλος αναφέρθηκε στις κοντινές αποστάσεις των στάσεων του μετρό, στην απουσία σχεδιασμού της γραμμής από/προς αεροδρόμιο και στην αναγκαιότητα δημιουργίας ενός ενιαίου μητροπολιτικού φορέα διαχειριστή των κυκλοφοριακών θεμάτων προκειμένου να ανατραπεί η πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων.

Ο Καθ. ΑΠΘ και αντιπρόεδρος του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος κ. Μουσιόπουλος αναφέρθηκε στην ιδέα ενός σχεδίου “Rethink Thessaloniki”, με έμφαση στο δρόμο της Εγνατίας και τα αρχαιολογικά της ευρήματα, πειστήρια μιας παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Τέλος, ο Διευθυντής Κίνησης Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, κ. Γ. Σπανός, υπογράμμισε την σπουδαιότητα ενός Σχεδιασμού για την «μετά Μετρό εποχή» σχετικά με την αναδιάρθρωση των επιβατικών γραμμών και του τροχαίου υλικού.

supply-chain.gr