Τετάρτη 26 Ιουνίου 2013

Έργα Μετρό και Τραμ, η Αθήνα θέλει κ άλλο,η Θεσσαλονίκη αδημονεί

Πολλαπλά τα έργα πολλαπνά και τα προβλήματα
Το πεδίο των έργων Μετρό και Τραμ αποτελεί μία ακόμα πρόκληση για την θητεία του Μιχάλη Χρυσοχοϊδη στο Υπουργείο Υποδομών. Τα έργα αυτά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι κρίσιμης σημασίας για την επόμενη μέρα στην εικόνα των πόλεων.



Επίσης πρόκειται για έργα που έχουν την δυνατότητα  να έχουν εμπορική επιτυχία ενώ η περιβαλλοντική τους διάσταση είναι σημαντική. Με αυτά τα δεδομένα τα εύκολα είναι μπροστά μας.

Τον ερχόμενο μήνα ο κος Χρυσοχοϊδης θα έχει την ευκαιρία να παραδώσει σε λειτουργία την μεγαλύτερη επέκταση στο Μετρό της Αθήνας εδώ και 9 χρόνια. Μιλάμε για την επέκτασης της γραμμής 2 από τον Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό με 5,5χλμ και 4 σταθμούς,.

Τον Σεπτέμβριο θα έχουμε μία ακόμα παράδοση επέκτασης Μετρό, αυτόν της γραμμής 3 από το Αιγάλεω στην Αγία Μαρίνα. Και εδώ ξεκινούν τα δύσκολα.

Σε φάση κατασκευής στην Αθήνα βρίσκεται μόνο ένα έργο Μετρό, αυτό της επέκτασης από το Χαϊδάρι (Αγία Μαρίνα) στο  Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Η επέκταση έχει μήκος 7,5χλμ με 6  σταθμούς και χρονολογία ολοκλήρωσης το 2017. Το έργο μέχρι στιγμής δεν έχει προβλήματα και ο χρόνος ολοκλήρωσης δεν παρουσίαζει παρέκλιση.

Αναφορικά με το Τραμ έχουμε ένα έργο επίσης, από το Νέο Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Το έργο παρά το γεγονός πως έχει υπογραφεί η κατασκευή του από τον Φλεβάρη δεν έχει κατ`ουσίαν ξεκινήσει δημιουργώντας υπόνοιες για προβλήματα στην κατασκευή. Ορίζοντας ολοκλήρωσης είναι ο Μάρτιος του 2015.

Στην Θεσσαλονίκη βρίσκεται υπό κατασκευή από το 2006 η κατασκευή της βασικής γραμμής Μετρό από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Νέα Ελβετία, με 9,6χλμ και 13 σταθμούς. Το έργο μέχρι σήμερα έχει άπειρα προβλήματα και το χρονοδιάγραμμα από το 2012 έχει εκτοξευθεί στο 2017 και το 2018.

Εδώ περιμένουμε εντυπωσιακές κινήσεις που θα ξεκαθαρίσουν το τοπίο και θα οδηγήσουν το έργο οριστικά στην ολοκλήρωση καθώς περαιτέρω καθυστέρηση θα μετατρέψει το έργο σε αιώνιο εργοτάξιο και την υπομονή των Θεσσαλονικέων στα άκρα.

Σε λίγες μέρες ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης θα έχει την ευκαιρία να υπογράψει την σύμβαση κατασκευής για την πρώτη επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης από το σταθμό Πατρικίου στην Μίκρα (Καλαμαριά) έργο 4,8χλμ με 5 σταθμούς. Το έργο θα ολοκληρωθεί αν όλα πάνε καλά το 2018.

Αυτά τα θέματα φυσικά δεν περιλαμβάνουν τον σχεδιασμό για νέα έργα Μετρό. Στην Αθήνα απαραίτητη είναι η προώθηση της νέας γραμμής 4 με το τμήμα Άλσος Βείκου-Ευαγγελισμός  να απαιτεί 1 δις ευρώ, χρήματα που θα πρέπει να εξασφαλιστούν από το νέο ΕΣΠΑ. Το έργο είναι ώριμο και μπορεί να δημοπρατηθεί άμεσα.

Το επιτελείο του Υπουργείου Υποδομών θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Ευκαρπία και τις επεκτάσεις του Τραμ στην Αθήνα προς Πατησίων και Αργυρούπολη.